E-tjänsten steg för steg
Så här gör du för att skicka in din redovisning via e-tjänsten steg för steg:
- Klicka på inloggningslänken till E-tjänsten. Observera att du först måste anmäla dig till Företrädaregistret.
- Fyll i organisationsnummer. Då du skrivit in ett korrekt organisationsnummer visas organisationen namn så du ser att du skrivit rätt nummer.
- Därefter väljer du vilken typ av e-legitimation du ska logga in med och fyller i dina inloggningsuppgifter.
- Då du loggat in kommer du att se samtliga ramavtal som hör till din organisation. För de avtal där det är dags att redovisa, visas en länk till redovisningsformuläret. Klicka på länken.
- I redovisningsformuläret kan du kontrollera, och vid behov redigera, din organisations kontakt- och fakturauppgifter.
- I nästa steg fyller du i redovisningsperiodens fakturerade omsättning, exklusive moms.
- Därefter kan du bifoga statistiken (detaljerad redovisning) som elektronisk bilaga. Bilagan kan vara i excel, word eller motsvarande format för öppna programvaror.
- Slutligen kontrollerar du uppgifterna innan du skickar in redovisningen. Uppgifterna skickas då automatiskt in till Kammarkollegiet.
Efter du skickat in redovisningen kan du alltid gå tillbaka och se dina tidigare redovisningar. Observera att det är en tidsfördröjning på upp till 5 minuter innan din nyss gjorda redovisning visas i e-tjänsten.
Om du upptäcker felaktigheter i uppgifterna efter du skickat in redovisningen, måste du kontakta Statens inköpscentral på staben.sic@kammarkollegiet.se för att korrigera uppgifterna.
Senast ändrad: 2021-01-20