Nyheter
Syntell AB har namnändratSyntell AB med organisationsnummer 556481-5776, har namnändrat till CAG Syntell AB. Inga ändringar i övrigt. Syntell AB har ramavtal inom Managementtjänster - Verksamhets- och orga....
11 november 2022Nationella upphandlingsstrategin
-
Mål 1
Offentlig upphandling som strategiskt verktyg för en god affär.
-
Mål 2
Effektivare offentliga inköp.
-
Mål 3
En mångfald av leverantörer och en väl fungerande konkurrens.
-
Mål 4
En rättssäker offentlig upphandling.
-
Mål 5
En offentlig upphandling som främjar innovationer och alternativa lösningar.
-
Mål 6
En miljömässigt ansvarsfull offentlig upphandling.
-
Mål 7
Offentlig upphandling som bidrar till ett mer socialt hållbart samhälle..
Managementtjänster - Verksamhets- och organisationsutveckling
Avtalsperiod: 2021-09-15 - 2025-09-14
Ramavtalsområdet Managementtjänster – Verksamhets- och organisationsutveckling avser att tillgodose avropsberättigads behov av konsultstöd för genomförande av verksamhets- och organisationsutvecklande insatser, exempelvis till följd av förändrade krav på verksamheten eller organisationen.
Tjänsterna omfattar stöd som ska leda till effektivisering, utveckling och höjd kvalitet i hela eller delar av verksamheten eller organisationen. Det kan röra sig om tjänster för att utveckla eller se över avropsberättigads:
- verksamhet.
- organisationsstruktur.
- kvalitets- och ledningssystem.
- digitalisering av processer och/eller rutiner.
- strategi och policy inom exempelvis värdegrund, hållbarhet, innovation eller digitalisering.
- strategi för att tillgodose medborgarnas och andra intressenters behov.
- strategi för utökad samverkan med annan offentlig verksamhet.
- nyckeltal, mätetal och metoder för uppföljning.
Uppdragen kan variera i komplexitet vad gäller innehåll och omfattning och kan genomföras hos såväl stora som små myndigheter och/eller i samarbete med andra organisationer.
Uppdrag inom ramavtalsområdet kan omfatta:
- att genomföra, följa upp och utvärdera utvecklingsuppdrag.
- att ta fram exempelvis styrdokument och rapporter.
- att ge stöd vid operativt genomförande.
- att ge stöd vid förändringsledning.
- att ge stöd vid införande och användning av nya och befintliga modeller/system.
- kommunikations- och utbildningsinsatser insatser internt vid förändringar.
- att utvärdera genomförda förändringar.
- analys av konsekvenser och bedömning av risker.
- rådgivning.
- projektledning.
Det finns en katalog med krav som avropsberättigade kan använda för att precisera krav vid avrop.
Inom ramavtalsområdet finns det tre definierade konsultkategorier; senior konsult, konsult på mellannivå och junior konsult. För varje konsultkategori finns ett avtalat takpris, som normalt sett inte får överstigas i avropssvar. Endast vid krav på unik kompetens får takpris för konsult, på avropsberättigads initiativ, överstigas.
Observera att nya bestämmelser i lagen om uthyrning av arbetstagare från den 1 oktober 2022 kan få betydelse vid tillämpning av ramavtalet. De nya bestämmelserna påverkar de fall där en inhyrd konsult ska arbeta under myndighetens kontroll och ledning under en period längre än 24 månader. Mer information om innehållet i de nya bestämmelserna finns på Arbetsgivarverkets webbplats.
Förnyad konkurrensutsättning Avropsrutinen för detta ramavtal är en förnyad konkurrensutsättning. Detta innebär att du ska fråga alla leverantörer inom aktuellt område.
-
B3 Management Sourcing AB
Kontakt vid frågor: Frederick Andersson 072-2161192 Avtalsnummer: 23.3-10817-20:007 -
CAG Syntell AB
Kontakt vid frågor: Anders Ollevik 072-233 47 77 Avtalsnummer: 23.3-10817-20:005 -
Capgemini Sverige AB
Kontakt vid frågor: Göran Uggla 070-6475193 Avtalsnummer: 23.3-10817-20:004 -
PA Consulting Group Aktiebolag
Kontakt vid frågor: Peter Daniel 0733-104760 Avtalsnummer: 23.3-10817-20:002 -
QFortis Group AB Avtalsperiod: 2021-09-24 - 2025-09-14
Kontakt vid frågor: Hani Abou-Dabous 0767-010001 Avtalsnummer: 23.3-10817-20:006 -
Ramböll Management Consulting AB
Kontakt vid frågor: Renée Frändén 070-145 79 12 Avtalsnummer: 23.3-10817-20:003 -
Sonder AB
Kontakt vid frågor: Mathias Öhman 0707-50 87 31 Avtalsnummer: 23.3-10817-20:001 -
Valcon, Kvadrat & Anders Risling Konsortium AB Avtalsperiod: 2021-09-17 - 2025-09-14
Kontakt vid frågor: Epost för frågor Avtalsnummer: 23.3-10817-20:008
-
Namn Senast uppdaterad
-
Upphandling
Ansökningsinbjudan (.pdf)
2021-09-15 Anbudsinbjudan (.pdf)
2021-09-15 -
Avtalsdokument
Allmänna villkor (.pdf)
2021-09-21 Kravkatalog (.pdf)
2021-09-15 -
Avropsstöd
Vägledning (.pdf)
2021-09-15 Sammanställning Takpriser (.pdf)
2021-12-06 Redovisning av hållbarhetskrav (.pdf)
2021-09-24 Avropsmall (.docx)
2021-09-14 Kontraktsmall (.docx)
2021-09-14 Mall för personuppgiftsbiträdesavtal (.docx)
2021-10-19 Utkast till säkerhetsskyddsavtal (Nivå 1) (.pdf)
2022-06-21 Utkast till säkerhetsskyddsavtal (Nivå 2) (.pdf)
2022-06-21 Utkast till säkerhetsskyddsavtal (Nivå 3) (.pdf)
2022-06-21