Till innehåll på sidan

AV och distansmöten

Avtalsperiod: 2022-07-01 - 2026-06-30

Ramavtalet omfattar varor och tjänster för ljud och bild av olika slag som tillsammans täcker in det totala behovet under en livscykelperiod.

Ramavtalet olika varianter av varor och tjänster för ljud, bild, foto, distansmöten, videokonferens och liknande audiovisuella varor som möjliggör möten eller informationsspridning med hjälp av elektronik och teknik. Varor och tjänster kan vara analoga och digitala. Ramavtalet inkluderar även varor och tjänster som möjliggör förinspelad information som spelas upp när användaren själv önskar det eller information som spelas upp live via en vald kanal, där inkluderas streamingtjänst.

Ramavtalet omfattar även varor och tjänster kopplade till nya eller befintliga mötes- och konferensrum, utbildningssalar, hörsalar, scener, väntrum, receptioner, vård- och omsorgsmiljöer, arbete i hemmet eller ifrån andra platser där avropsberättigad har behov av dessa varor och/eller tjänster.

Ramavtalet omfattar inredning i den mån den är avsedd för varor inom området ljud och bild och dess unika behov samt för att tillgodose en helhetslösning för exempelvis ett konferensrum.

Under bland annat gemensamma dokument finns mera information att läsa om upphandlingsföremålet och specifikt om kravställning vid avrop. Där finns också mallar för avrop och även vägledning som är till för både avropsberättigade och ramavtalsleverantörer och syftar till att underlätta avrop

 

 

Förnyad konkurrensutsättning Avropsrutinen för detta ramavtal är en förnyad konkurrensutsättning. Detta innebär att du ska fråga alla leverantörer inom aktuellt område.