Nyheter
Uppdaterad prisbilaga för KontorsmaterielPrisbilagan för Kontorsmateriel är uppdaterad med ett antal sortimentsjusteringar. Den nya prisbilagan gäller från och med 2022-06-22.
23 juni 2022Prisbilagan för Kontorsmateriel är uppdaterad och gäller från och med 2022-05-25.
30 maj 2022 Uppdaterad prisbilaga för KontorsmaterielPrisbilagan för Kontorsmateriel uppdaterad med ett antal sortimentsjusteringar. Den nya prisbilagan gäller från och med 2022-04-20.
25 april 2022 Uppdaterad prisbilaga för KontorsmaterielPrisbilagan för Kontorsmateriel uppdaterad med ett antal sortimentsjusteringar. Den nya prisbilagan gäller från och med 2022-01-21.
25 januari 2022 Prisbilagan för kontorsmateriel är uppdateradPrisbilagan för Kontorsmateriel är uppdaterad med ett antal sortimentsjusteringar. Den nya prisbilagan gäller från och med 2021-11-24
29 november 2021 Uppdaterad prisbilaga för KontorsmaterielPrisbilagan är uppdaterad med ett antal sortimentsjusteringar. Eftersom det inom kort sker en prisjustering så finns det 2 kolumner med priser, ni ser i respektive kolumn för vilken period....
28 oktober 2021 Prisjustering - KontorsmaterielAvtalade priser i ramavtalet Kontorsmateriel kommer att justeras från 2021-11-01 enligt avsnitt 1.6.2 i Ramavtalet. Justeringen är på 8,9%. Det är beställningsdagens pris....
28 oktober 2021 Lyreco har förvärvat Staples SolutionsStaples Sweden AB har bytt namn till Lyreco Advantage Sweden AB. Detta är en administrativ förändring och befintliga ramavtal och kontrakt förblir oförändrade. Organisationsnumret....
12 oktober 2021 Uppdaterad prisbilaga för KontorsmaterielPrisbilagan för Kontorsmateriel uppdaterad med ett antal sortimentsjusteringar. Den nya prisbilagan gäller från och med 2021-09-23.
27 september 2021 Uppdaterad prisbilaga för KontorsmaterielPrisbilagan för Kontorsmateriel är nu uppdaterad med ett antal sortimentsjusteringar. Den nya prisbilagan gäller från och med 2021-09-02.
2 september 2021 Uppdaterad prisbilaga för KontorsmaterielPrisbilagan för Kontorsmateriel är nu uppdaterad. Den nya prisbilagan är giltig från och med 2021-06-23.
28 juni 2021 Förlängning av ramavtal inom KontorsmaterielStatens inköpscentral vid Kammarkollegiet har förlängt ramavtalet för Kontorsmateriel med 24 månader. Nytt slutdatum är 2023-09-29.
16 juni 2021 Uppdaterad prisbilaga för KontorsmaterielVi har uppdaterat och publicerat en ny prisbilaga för Kontorsmateriel. Den nya prisbilagan gäller från och med 2021-05-19.
25 maj 2021 Uppdaterad prisbilaga för KontorsmaterielNu är prisbilagan för Kontorsmateriel uppdaterad med ett antal sortimentsjusteringar. Den nya prisbilagan gäller från och med 2021-04-22.
27 april 2021 Uppdaterad prislista för KontorsmaterielPrislistan för Kontorsmateriel är uppdaterad med ett antal sortimentsjusteringar. Den nya prislistan är giltig från och med 2021-03-23.
26 mars 2021 Uppdaterad prislista för KontorsmaterielPrislistan för kontorsmateriel är nu uppdaterad. Den nya prislistan är giltig från och med 2021-02-24.
1 mars 2021 Uppdaterad prislista för KontorsmaterielPrislistan för Kontorsmateriel är uppdaterad med ett antal sortimentsjusteringar. Den nya prislistan är giltig från och med 2021-01-19.
19 januari 2021 Uppdaterad prislista för KontorsmaterielPrislistan för Kontorsmateriel är uppdaterad med ett antal sortimentsjusteringar. Den nya prislistan är giltig från och med 2020-11-25.
30 november 2020 Prisbilaga för Kontorsmateriel publiceras även som SvekatalogStaples prisbilaga för Kontorsmateriel finns nu även publicerad som SFTI Svekatalog 2 i cellstrukturerad mall på avropa.se. SFTI Svekatalog 2 i cellstrukturerad mall är en enklare....
3 november 2020 Ny skatt på plastbärkassar påverkar ramavtalet för KontorsmaterielFrån och med 2020-05-01 införs en ny punktskatt på plastbärkassar. Skatten ska betalas in till Skatteverket av företag som tillverkar, för in eller tar emot sådana....
23 april 2020 Staples informerar om oseriösa aktörer samt konsekvenser av Covid 19 på leveranser och godsmottagningInformation från Staples.
6 april 2020Nationella upphandlingsstrategin
Mål 1
Offentlig upphandling som strategiskt verktyg för en god affär.
Mål 2
Effektivare offentliga inköp.
Mål 3
En mångfald av leverantörer och en väl fungerande konkurrens.
Mål 4
En rättssäker offentlig upphandling.
Mål 5
En offentlig upphandling som främjar innovationer och alternativa lösningar.
Mål 6
En miljömässigt ansvarsfull offentlig upphandling.
Mål 7
Offentlig upphandling som bidrar till ett mer socialt hållbart samhälle.
Kontorsmateriel
Avtalsperiod: 2019-09-30 - 2023-09-29 Förlängningsoption max t.o.m: 2023-09-29
Detta ramavtal omfattar kontorsmateriel fördelat på 10 olika varugrupper samt tillhörande tjänster för skåpservice, avisering och inbärning. Ramavtalet omfattar inte kontorspapper, hygien- och städprodukter, möbler och inredning eller IT-tillbehör.
Obs! För att börja avropa på det nya ramavtalet vill ramavtalsleverantören Staples att alla avropsberättigade myndigheter fyller i "Blankett för anmälan av avrop" och skickar den till:
Blanketten fungerar som underlag för registrering mot rätt avtal och prislista i Staples system. Den fungerar också som underlag för att ansluta det nya ramavtalet till myndigheters e-handelssystem.
En leverantör Vid avrop ska du vända dig direkt till den leverantör som tilldelats avtal för det upphandlingsområde som motsvarar ditt behov.
-
Lyreco Advantage Sweden AB
Skicka avropsförfrågan till leverantör Kontakt: Kundtjänst Magnus Parenmark 070-6982272 Avtalsnummer: 23.3-8005-18:001 Dokument (5)Dokument Senast uppdaterad Ramavtal 2019-09-26 Prisbilaga 2022-06-23 Prisbilaga för tilläggstjänster 2019-10-28 Orter för skåpservice 2019-09-26 Kontaktpersoner per region 2019-10-22
-
Namn Senast uppdaterad
-
Upphandling
Upphandlingsdokument
2019-09-10 Frågor och svar i upphandlingen
2019-09-10 Öppen Varukorg utifrån frågor och svar
2019-09-26 Dold Varukorg
2019-10-04 -
Avropsstöd
Vägledning kontorsmateriel
2019-10-28 Redovisning av hållbarhetskrav
2019-09-12 Staples blankett för anmälan om avrop
2019-09-10 Reklamationsblankett
2020-01-03

Myndigheter under regeringen
Avropsberättigade statliga myndigheter under regeringen ska avropa från de statliga ramavtalen. Förordning (1998:796) om statlig inköpssamordning gäller för myndigheter under regeringen. Dessa myndigheter deltar med automatik och har rätt att avropa på samtliga statliga ramavtal i enlighet med regleringen i förordningen. För information om regleringen och myndigheterna, se regeringens webbplats.
Register över statliga myndigheter under regeringen finns på SCB:s myndighetsregister: https://myndighetsregistret.scb.se
Organisationer som deltar via bekräftelse
Andra upphandlande myndigheter, dvs. myndigheter under riksdagen och offentligt styrda organ, kan avropa om de lämnat bekräftelse till Kammarkollegiet. Kommuner och regioner kan också lämna bekräftelse, men endast gällande de statliga IT- och telekom ramavtalen, se listan nedan. Några av ovan nämnda organisationer har valt att avropa genom en annan organisation, för att se vilka dessa är hänvisar vi till dokumentet nedan.