Nyheter
Förlängning av ramavtal för KontorspapperStatens inköpscentral förlänger ramavtalen inom området Kontorspapper. Avtalen gäller t.o.m. 2021-10-31.
9 september 2020Viktig information kring leveranser från Procurator
17 mars 2020 Prisjustering KontorspapperFr o m 1/11-2019 har prisjustering skett på ramavtalet för Kontorspapper.Priserna har justerats med 1,79%.
27 november 2019 Hygien- och städprodukter, Kontorspapper - Procurator flyttar sitt lagerProcurator kommer att flytta sitt lager under mellandagarna och uppmanar alla myndigheter att lägga beställningar av kritiska varor senast 18 december. Mer information kring lagerflytten finns....
31 oktober 2019Nationella upphandlingsstrategin
Mål 1
Offentlig upphandling som strategiskt verktyg för en god affär.
Mål 2
Effektivare offentliga inköp.
Mål 3
En mångfald av leverantörer och en väl fungerande konkurrens.
Mål 4
En rättssäker offentlig upphandling.
Mål 5
En offentlig upphandling som främjar innovationer och alternativa lösningar.
Mål 6
En miljömässigt ansvarsfull offentlig upphandling.
Mål 7
Offentlig upphandling som bidrar till ett mer socialt hållbart samhälle.
Kontorspapper - Leverans upp till en hel pall (per kalendermånad) - avrop genom rangordnat förfarande
Avtalsperiod: 2018-11-01 - 2021-10-31 Förlängningsoption max t.o.m: 2022-10-31
Ramavtalet för kontorspapper innefattas av två delområden.
Delområde A
Leverans av papper upp till en hel pall, vilket innebär avrop genom fast rangordning där man vänder sig till den som är rangordnad som nummer 1.
Här kan man avropa maximalt en pall per kalendermånad och beställande myndighet/ leveransadress.
Delområde B
Leverans av papper mer än en hel pall, vilket innebär avrop genom förnyad konkurrensutsättning där man skickar sin avropsförfrågan till samtliga ramavtalsleverantörer.
Här väljer du avropsform
Rangordnat ramavtal Ramavtalen inom detta område är rangordnade. Detta innebär att du i första hand ska vända dig med ditt avrop till den leverantör som rangordnats med nummer 1.
-
1 Lyreco Sverige AB
Skicka avropsförfrågan till leverantör Kontakt: Leif Wenström 0705-107678 Avtalsnummer: 23.3-10626-17:003 Dokument (3)Dokument Senast uppdaterad Ramavtal 2018-10-22 Prislista 2019-12-18 Prislista tjänster 2018-10-22 -
2 Procurator Sverige AB
Skicka avropsförfrågan till leverantör Kontakt: Johan Grottling 010-5172668 Avtalsnummer: 23.3-10626-17:001 Dokument (3)Dokument Senast uppdaterad Ramavtal 2018-10-22 Prislista 2019-12-16 Prislista tjänster 2018-10-22 -
3 Antalis Aktiebolag
Skicka avropsförfrågan till leverantör Kontakt: Charlotta Garvars 070-5296411 Avtalsnummer: 23.3-10626-17:002 Dokument (3)Dokument Senast uppdaterad Ramavtal 2018-10-22 Prislista 2019-12-17 Prislista tjänster 2018-10-22
-
Namn Senast uppdaterad
-
Upphandling
Upphandlingsdokument
2018-10-22 Frågor och svar - Upphandlingsdokument
2018-10-22 -
Avtalsdokument
Allmänna villkor
2018-11-19 -
Avropsstöd
Vägledning Kontorspapper
2019-03-27

Myndigheter under regeringen
Avropsberättigade statliga myndigheter under regeringen ska avropa från de statliga ramavtalen. Förordning (1998:796) om statlig inköpssamordning gäller för myndigheter under regeringen. Dessa myndigheter deltar med automatik och har rätt att avropa på samtliga statliga ramavtal i enlighet med regleringen i förordningen. För information om regleringen och myndigheterna, se regeringens webbplats.
Register över statliga myndigheter under regeringen finns på SCB:s myndighetsregister: http://www.myndighetsregistret.scb.se/
Organisationer som deltar via bekräftelse
Andra upphandlande myndigheter, dvs. myndigheter under riksdagen och offentligt styrda organ, kan avropa om de lämnat bekräftelse till Kammarkollegiet. Kommuner och landsting kan också lämna bekräftelse, men endast gällande de statliga IT- och telekom ramavtalen, se listan nedan. Några av ovan nämnda organisationer har valt att avropa genom en annan organisation, för att se vilka dessa är hänvisar vi till dokumentet nedan.