Nyheter
Kontorspapper - Prisjustering fr.o.m. 2022-06-07Avtalade priser i ramavtalen för Kontorspapper har justerats fr.o.m. 2022-06-07. Uppdaterade prislistor finner ni under respektive leverantör.
17 juni 2022Statens inköpscentral har godkänt överlåtelse av ramavtal inom Kontorspapper. Via fusion 2022-03-22 har Lyreco Sweden AB med organisationsnummer 556303-6341, överfört....
22 mars 2022 Pappersbrist - KontorspapperPå grund av strejk och pågående pappersbrist rekommenderar vi att beställningar inom Kontorspapper planeras i god tid.
3 februari 2022 Procurator Sverige AB har namnändratProcurator Sverige AB, med organisationsnummer 556057-6554, har namnändrat till Procurator AB. Inga ändringar i övrigt.Detta berör ramavtalsområden Kontorspapper, Hygien- och....
21 januari 2022 Prisjustering - KontorspapperAvtalade priser i ramavtalet Kontorspapper kommer att justeras från 2021-11-17 enligt avsnitt 1.7.3 i Ramavtalet. Justeringen är på 2,94%. Det är beställningsdagens pris....
16 november 2021 Längre leveranstider p.g.a. pappersbrist - KontorspapperDå det under en tvåårsperiod i Skandinavien lagts ned ett antal pappersbruk samt att beställningar av bl a kopieringspapper avsevärt sjunkit under pandemin rekommenderar vi....
15 september 2021 Ramavtalsförlängning KontorspapperStatens inköpscentral har beslutat att förlänga giltighetstiden för ramavtalen inom området Kontorspapper , maximalt till och med 2022-10-31. En uppdatering av avtalsperioden....
5 juli 2021 Förlängning av ramavtal för KontorspapperStatens inköpscentral förlänger ramavtalen inom området Kontorspapper. Avtalen gäller t.o.m. 2021-10-31.
9 september 2020 Information om leveranser avseende ramavtalen för Hygien- och städprodukter och KontorspapperViktig information kring leveranser från Procurator
17 mars 2020 Prisjustering KontorspapperFr o m 1/11-2019 har prisjustering skett på ramavtalet för Kontorspapper.Priserna har justerats med 1,79%.
27 november 2019 Hygien- och städprodukter, Kontorspapper - Procurator flyttar sitt lagerProcurator kommer att flytta sitt lager under mellandagarna och uppmanar alla myndigheter att lägga beställningar av kritiska varor senast 18 december. Mer information kring lagerflytten finns....
31 oktober 2019Nationella upphandlingsstrategin
Mål 1
Offentlig upphandling som strategiskt verktyg för en god affär.
Mål 2
Effektivare offentliga inköp.
Mål 3
En mångfald av leverantörer och en väl fungerande konkurrens.
Mål 4
En rättssäker offentlig upphandling.
Mål 5
En offentlig upphandling som främjar innovationer och alternativa lösningar.
Mål 6
En miljömässigt ansvarsfull offentlig upphandling.
Mål 7
Offentlig upphandling som bidrar till ett mer socialt hållbart samhälle.
Kontorspapper - Leverans mer än en hel pall - avrop genom förnyad konkurrensutsättning
Avtalsperiod: 2018-11-01 - 2022-10-31 Förlängningsoption max t.o.m: 2022-10-31
Ramavtalet för kontorspapper innefattas av två delområden.
Delområde A
Leverans av papper upp till en hel pall, vilket innebär avrop genom fast rangordning där man vänder sig till den som är rangordnad som nummer 1.
Här kan man avropa maximalt en pall per kalendermånad och beställande myndighet/ leveransadress.
Delområde B
Leverans av papper mer än en hel pall, vilket innebär avrop genom förnyad konkurrensutsättning där man skickar sin avropsförfrågan till samtliga ramavtalsleverantörer.
Här väljer du avropsform
Förnyad konkurrensutsättning Avropsrutinen för detta ramavtal är en förnyad konkurrensutsättning. Detta innebär att du ska fråga alla leverantörer inom aktuellt område.
-
Antalis Aktiebolag
Kontakt: Charlotta Garvars 070-5296411 Avtalsnummer: 23.3-10626-17:002 Dokument (3)Dokument Senast uppdaterad Ramavtal 2018-10-22 Prislista 2022-06-07 Prislista tjänster 2018-10-22 -
Office Depot Svenska AB
Kontakt: Fredrik Onsér 072-3748591 Avtalsnummer: 23.3-10626-17:004 -
Procurator AB
Kontakt: My Kniberg 010-6040133 Avtalsnummer: 23.3-10626-17:001 Dokument (3)Dokument Senast uppdaterad Ramavtal 2018-10-22 Prislista 2022-06-07 Prislista tjänster 2018-10-22
-
Namn Senast uppdaterad
-
Upphandling
Upphandlingsdokument
2018-10-22 Frågor och svar - Upphandlingsdokument
2018-10-22 Avropsblankett vid förnyad konkurrensutsättning
2021-05-20 -
Avropsstöd
Instruktion för avropsblankett
2018-11-15 Vägledning Kontorspapper
2019-03-27 -
Avtalsdokument
Allmänna villkor
2018-11-19

Myndigheter under regeringen
Avropsberättigade statliga myndigheter under regeringen ska avropa från de statliga ramavtalen. Förordning (1998:796) om statlig inköpssamordning gäller för myndigheter under regeringen. Dessa myndigheter deltar med automatik och har rätt att avropa på samtliga statliga ramavtal i enlighet med regleringen i förordningen. För information om regleringen och myndigheterna, se regeringens webbplats.
Register över statliga myndigheter under regeringen finns på SCB:s myndighetsregister: https://myndighetsregistret.scb.se
Organisationer som deltar via bekräftelse
Andra upphandlande myndigheter, dvs. myndigheter under riksdagen och offentligt styrda organ, kan avropa om de lämnat bekräftelse till Kammarkollegiet. Kommuner och regioner kan också lämna bekräftelse, men endast gällande de statliga IT- och telekom ramavtalen, se listan nedan. Några av ovan nämnda organisationer har valt att avropa genom en annan organisation, för att se vilka dessa är hänvisar vi till dokumentet nedan.