Nyheter
Prisjustering Cirkulära möbelflödenFr.o.m. 1 december justeras priserna inom Cirkulära möbelflöden med +13,6 % från ramavtalsstart. Detta avser uppstartskostnad vid avyttring av befintliga möbler samt timpriser....
10 november 2023Nationella upphandlingsstrategin
-
Mål 1
Offentlig upphandling som strategiskt verktyg för en god affär.
-
Mål 2
Effektivare offentliga inköp.
-
Mål 3
En mångfald av leverantörer och en väl fungerande konkurrens.
-
Mål 4
En rättssäker offentlig upphandling.
-
Mål 5
En offentlig upphandling som främjar innovationer och alternativa lösningar.
-
Mål 6
En miljömässigt ansvarsfull offentlig upphandling.
-
Mål 7
Offentlig upphandling som bidrar till ett mer socialt hållbart samhälle..
Cirkulära tjänster - Möbelinventering/Möbelvärdering - Förnyad konkurrensutsättning överstigande 100.000 SEK
Avtalsperiod: 2021-11-18 - 2025-11-17
Detta delområde omfattar en rad olika tjänster kopplade till avropsberättigades befintliga möbler. Möbelinventering/Möbelvärdering: Vid ett värde upp till och med 100 000 SEK görs avrop genom att vända sig till den ramavtalsleverantör som är rangordnad som nr 1 först efter kontroll hos rangordnad nr 1 kan man gå vidare ner i rangordningen. Vid ett värde som överstiger 100 000 SEK görs genom förnyad konkurrensutsättning. Möbelrenovering/Möbelsamordning: Avrop görs alltid genom förnyad konkurrensutsättning.
Detta delområde omfattar en rad olika tjänster kopplade till avropsberättigades befintliga möbler:
- Möbelinventering/Möbelvärdering - avrop upp t.o.m. 100.000 SEK avropas genom rangordning
- Möbelinventering/Möbelvärdering - avrop över 100.000 SEK avropas genom förnyad konkurrensutsättning
- Möbelrenovering - avropas alltid genom förnyad konkurrensutsättning
- Möbelsamordning - avropas alltid genom förnyad konkurrensutsättning
Här väljer du tjänst och avropsform
Förnyad konkurrensutsättning Avropsrutinen för detta ramavtal är en förnyad konkurrensutsättning. Detta innebär att du ska fråga alla leverantörer inom aktuellt område.
-
Eterne AB
Kontakt vid frågor: Johan Linzander 08-4457073 Avtalsnummer: 23.3-05967-2020:004 -
Input interiör AB
Kontakt vid frågor: Marcus Berntson 073-3025982 Avtalsnummer: 23.3-05967-2020:010 -
Kinnarps AB
Kontakt vid frågor: Linda Arvidsson-Hille 076-518 76 49 Avtalsnummer: 23.3-05967-2020:011 -
Martela Oyj
Kontakt vid frågor: Lars Bjerhem 073-347 19 23 Avtalsnummer: 23.3-05967-2020:009 -
Recycling Partner RP AB
Kontakt vid frågor: Per Holsteryd 070-7832535 Avtalsnummer: 23.3-05967-2020:002 -
Rekomo AB
Kontakt vid frågor: Jonathan Cederholm Avtalsnummer: 23.3-05967-2020:008 -
Senab AB
Kontakt vid frågor: Peter Almgren 08-58635043 Avtalsnummer: 23.3-05967-2020:003 -
Soeco Kontorsmöbler AB
Kontakt vid frågor: Johan Norman 046-2769151 Avtalsnummer: 23.3-05967-2020:007 -
Sono Sverige AB
Kontakt vid frågor: Jannie Dolk Wigren 070-843 26 89 Avtalsnummer: 23.3-05967-2020:005 -
Thule Möbler AB
Kontakt vid frågor: Torbjörn Axelsson 070-5841034 Avtalsnummer: 23.3-05967-2020:001
-
Namn Senast uppdaterad
-
Upphandling
Upphandlingsdokument (.pdf)
2021-11-11 Frågor och svar - Upphandlingsdokument (.pdf)
2021-11-11 -
Avtalsdokument
Ramavtalets huvuddokument (.pdf)
2021-11-11 Allmänna villkor (.pdf)
2021-11-11 Avropsrutin (.pdf)
2021-11-11 Hyresvillkor (.pdf)
2021-11-11 Timpris möbelinventering och/eller möbelvärdering (.pdf)
2023-12-01 -
Avropsstöd
Vägledning Cirkulära möbelflöden (.pdf)
2022-01-27 Allmän vägledning för avrop (.pdf)
2023-10-09 Avropsblankett.xlsm (.xlsx)
2023-12-01 Utkast till personuppgiftsbiträdesavtal (.docx)
2021-11-15 Utkast till säkerhetsskyddsavtal (Nivå 1) (.pdf)
2022-06-21 Utkast till säkerhetsskyddsavtal (Nivå 2) (.pdf)
2022-06-21 Utkast till säkerhetsskyddsavtal (Nivå 3) (.pdf)
2022-06-21 Redovisning av hållbarhetskrav (.pdf)
2021-11-23 Redovisning av informationssäkerhet (.pdf)
2021-11-23