Nyheter
Prisjustering av fast timpris inom StädtjänsterDet fasta timpriset inom Städtjänster prisjusteras till 319,84 kronor. Det nya priset gäller från och med 2024-04-01.
8 mars 2024Nationella upphandlingsstrategin
-
Mål 1
Offentlig upphandling som strategiskt verktyg för en god affär.
-
Mål 2
Effektivare offentliga inköp.
-
Mål 3
En mångfald av leverantörer och en väl fungerande konkurrens.
-
Mål 4
En rättssäker offentlig upphandling.
-
Mål 5
En offentlig upphandling som främjar innovationer och alternativa lösningar.
-
Mål 6
En miljömässigt ansvarsfull offentlig upphandling.
-
Mål 7
Offentlig upphandling som bidrar till ett mer socialt hållbart samhälle..
Städtjänster - Stockholms län
Avtalsperiod: 2023-02-15 - 2027-02-14
Ramavtalsområdet avser städtjänster som utförs inom Stockholms län.
Städtjänster som kan avropas:
- Dagligstädning, det vill säga löpande städning av till exempel kontorslokaler
- Periodisk städning, till exempel storstädning
- Fönsterputsning
- Golvvård.
Förutsatt att anskaffningen sker som en del i tjänsten att tillhandahålla dagligstädning omfattas även tvätt/hyra av entrémattor och hygienartiklar såsom exempelvis mjukpapper, tvål, handsprit, och diskmedel.
Ramavtalet avropas genom förnyad konkurrensutsättning.
Prisjustering av fast timpris
Fast timpris kan i ramavtalet Städstjänster tillämpas för återkommande städning av exempelvis kontorsmiljö (dagligstädning) som prissätts per timme. Den 1 april varje år justerar Statens inköpscentral, mot bakgrund av Städindex framtaget av Statistiska centralbyrån, det fasta timpriset, Ramavtalsleverantörerna har rätt att begöra att det fasta timpriset i kontrakt justeras i enlighet med det.
Fast timpris till och med 2024-03-31: 305,22 kronor exklusive moms.
Fast timpris från och med 2024-04-01: 319,84 kronor exklusive moms.
Observera att dagligstädning även kan avropas med timpris eller pris för ett specifikt objekt som faställs vid en förnyad konkurrensutsättning. Övriga priser, det vill säga priser som fastställts vid en förnyad konkurrensutsättning kan justeras i enlighet med ramatalets villkor, se Allmänna villkor avsnitt 2.16.5.
Förnyad konkurrensutsättning Avropsrutinen för detta ramavtal är en förnyad konkurrensutsättning. Detta innebär att du ska fråga alla leverantörer inom aktuellt område.
-
Kontorsstädning AB
Kontakt vid frågor: Hans Hornewall 070-4226995 Avtalsnummer: 23.3-5228-2020-009 -
Miljöpalatset AB
Kontakt vid frågor: Anestis Chartalidis 08-6466178 Avtalsnummer: 23.3-5228-2020-001 -
PMI Clean AB
Kontakt vid frågor: Erica Yttermyr 070-411 11 10 Avtalsnummer: 23.3-5228-2020-007 -
Teknostäd Aktiebolag
Kontakt vid frågor: Sofia Losifidou 08-829988 Avtalsnummer: 23.3-5228-2020-002 -
XLNT Group AB
Kontakt vid frågor: David Rydell 0700-959505 Avtalsnummer: 23.3-5228-2020-006
-
Namn Senast uppdaterad
-
Upphandling
Upphandlingsdokument (.pdf)
2021-05-06 Frågor och svar - Upphandlingsdokument_ (.pdf)
2021-05-06 Hållbarhetskriterier för tvätt och textilservice (.pdf)
2021-05-06 -
Avtalsdokument
Ramavtalets huvuddokument (.pdf)
2023-04-12 Allmänna villkor (.pdf)
2023-03-07 Kravspecifikation (.pdf)
2023-03-07 Avropsrutin (.pdf)
2023-03-07 -
Avropsstöd
Vägledning Städtjänster (.pdf)
2023-03-07 Mall för avropsförfrågan (.doc)
2024-03-18 Mall för kontrakt (.doc)
2023-03-07 Redovisning av hållbarhetskrav (.pdf)
2021-12-10 Redovisning av informationssäkerhetskrav (.pdf)
2021-05-06 Utkast till Säkerhetsskyddsavtal (Nivå 1) (.pdf)
2022-06-21 Utkast till Säkerhetsskyddsavtal (Nivå 2) (.pdf)
2022-06-21 Utkast till Säkerhetsskyddsavtal (Nivå 3) (.pdf)
2022-06-21