Till innehåll på sidan

Behöver vi stämma av med vår bank innan vi avropar distribution av e-faktura till våra kunders internetbanker?

Ja det måste ni göra. 

Alla som avser att avropa förmedling av e-faktura till internetbank från ramavtalet bör ta kontakt med sin bank eftersom detta är en specifik tjänst som behöver avtalas separat. Tjänsten kan innebära en kostnad för er och eventuellt också ett visst åtagande, till exempel när det gäller förvaring av kundernas ansökningar om internetbanksfakturor.