Frågor och svar om Taxitjänster

  • Hur gör jag om jag har ett klagomål på taxileveransen?
    Svar:

    Du skickar klagomålet snarast till reklamation@flygtaxi.se.

  • Är det möjligt att dela taxi/samåka?
    Svar:

    För Flygtaxi är samåkning möjligt. För övriga taxiresor kan förbokning av extra stop bokas.

  • Vid debitering mot resekontot, hur hanteras följesedeln som utgör underlag för moms?
    Svar:

    Följesedeln skickas antingen till resenären eller till kunden(den som betalar).

  • Är det nödvändigt med individuella profiler hos leverantören när man redan har detta hos resebyrån?
    Svar:

    Om myndigheten endast åker Flygtaxitaxi (till flyg eller tåg) räcker det med resebyråns profiler. För övriga taxiresor behövs profiler.

  • Hur bokar jag ramavtalets taxiresor?
    Svar:

    Du bokar via resebyrån(Flygtaxi), webben, callcenter och app:en.
    Efter anmälan meddelar Flygtaxi webbadresser och telefonnummer.

  • Hur anmäler jag mig till ramavtalet för Taxitjänster?
    Svar:

    Du skickar ett mail till kammarkollegiet@flygtaxi.se
    Individuella rutiner sätts upp med varje enskild myndighet.