Nationella upphandlingsstrategin
-
Mål 1
Offentlig upphandling som strategiskt verktyg för en god affär.
-
Mål 2
Effektivare offentliga inköp.
-
Mål 3
En mångfald av leverantörer och en väl fungerande konkurrens.
-
Mål 4
En rättssäker offentlig upphandling.
-
Mål 5
En offentlig upphandling som främjar innovationer och alternativa lösningar.
-
Mål 6
En miljömässigt ansvarsfull offentlig upphandling.
-
Mål 7
Offentlig upphandling som bidrar till ett mer socialt hållbart samhälle..
IT-konsulttjänster Resurskonsulter, Norra regionen och Uppsala-Örebro - 7. IT-Säkerhet - förnyad konkurrensutsättning
Tidigare ramavtal
Avtalsperiod: 2015-04-14 - 2019-04-13 Förlängningsoption max t.o.m. 2019-04-13
Detta ramavtalsområde omfattar IT-konsulttjänster Resurskonsulter, Norra regionen och Uppsala-Örebro. Med resurskonsult avses en konsult som utgör en resursförstärkning, i ett visst projekt eller till ett visst uppdrag, som arbetsleds av avropande myndighet.
Ramavtalen är indelade i sju (7) kompetensområden, alla inom området IT eller med en tydlig anknytning till IT-området.
- Konsultuppdrag som överstiger 160 tim avropas genom förnyad konkurrensutsättning.
- Konsultuppdrag upp till 160 tim avropas enligt rangordning.
De taktimpriser som gäller för samtliga områden framgår av prisöversikt nedan. Observera att dessa timpriser enbart gäller för avrop enligt rangordning. Till prisöversikt vid rangordning.
För att få tillgång till vägledning och övriga stöddokument för ramavtalet väljer du ett av de 7 kompetensområdena i rullisten nedan och därefter fliken "Gemensamma dokument". Dokumenten är desamma oavsett vilket område man väljer. Till snabbguide.
Norra regionen och Uppsala-Örebro avser: Norrbottens län, Jämtlands län, Västernorrlands län, Västerbottens län, Dalarnas län, Gävleborgs län, Uppsala län, Södermanlands län, Värmlands län, Västmanlands län och Örebro län.
För att välja område samt avropsordning klicka nedan
Förnyad konkurrensutsättning Avropsrutinen för detta ramavtal är en förnyad konkurrensutsättning. Detta innebär att du ska fråga alla leverantörer inom aktuellt område.
-
Atea Sverige AB
Kontakt vid frågor: Ingemar Kullberg 031-7482045 Avtalsnummer: 96-76-2012:043 -
B3 Sentensia AB
Kontakt vid frågor: Tord Schultz 0733-210533 Avtalsnummer: 96-76-2012:042 -
CGI Sverige AB
Kontakt vid frågor: Lennart Jonsson 08-6710135 Avtalsnummer: 96-76-2012:031 -
Cybercom Sweden AB
Kontakt vid frågor: Eva Aronsson 070-6980953 Avtalsnummer: 96-76-2012:044 -
eWork Group AB
Kontakt vid frågor: Thomas Sundtoft 073-6505576 Avtalsnummer: 96-76-2012:028 -
HiQ International AB
Kontakt vid frågor: Anna Östh 070-4200093 Avtalsnummer: 96-76-2012:034 -
Nixu AB
Kontakt vid frågor: Sten Bergkratz 0708-721202 Avtalsnummer: 96-76-2012:041 -
ÅF Digital Solutions AB
Kontakt vid frågor: Jens Andersson 010-5058302 Avtalsnummer: 96-76-2012:032
-
Namn Senast uppdaterad
-
Upphandling
Förfrågningsunderlag (.pdf)
2016-02-04 Frågor och svar (.pdf)
2016-02-04 -
Avtalsdokument
Ramavtal Huvudtext (.pdf)
2015-03-03 -
Avropsstöd
Allmänna villkor (.pdf)
2016-06-03 Kravkatalog (.pdf)
2015-02-23 Exempelroller och kunskapsnivåer (.pdf)
2016-06-03 Snabbguide (.pdf)
2016-12-20 Vägledning (.pdf)
Del 1 - om ramavtalet
2016-12-02 Vägledning (.pdf)
Del 2 - om avropet
2017-11-28 Vanliga frågor (.pdf)
2017-11-21 Några tips för att få fler avropssvar (.pdf)
2017-02-02 Avropsblankett (.xlsm)
2018-08-24 Presentation (.pdf)
Seminarium 25 november 2015
2015-11-27 -
Avropsexempel
Avropsexempel 1 - Verksamhetsutveckling och krav (.pdf)
2017-11-13 Avropsexempel 2 - Testare (.pdf)
2017-11-13 Avropsexempel 3 - Projektledare (.pdf)
2017-11-13 Avropsexempel 4 – Systemutveckling (.xlsm)
(avropsblankett, relativ metod)
2018-08-24 Avropsexempel 5 – Test och testledning (.xlsm)
(avropsblankett, mervärdesmetoden)
2017-09-08