Nationella upphandlingsstrategin
-
Mål 1
Offentlig upphandling som strategiskt verktyg för en god affär.
-
Mål 2
Effektivare offentliga inköp.
-
Mål 3
En mångfald av leverantörer och en väl fungerande konkurrens.
-
Mål 4
En rättssäker offentlig upphandling.
-
Mål 5
En offentlig upphandling som främjar innovationer och alternativa lösningar.
-
Mål 6
En miljömässigt ansvarsfull offentlig upphandling.
-
Mål 7
Offentlig upphandling som bidrar till ett mer socialt hållbart samhälle..
IT-konsulttjänster Resurskonsulter, Region Stockholm och Gotland - 7. IT-säkerhet - rangordning
Tidigare ramavtal
Avtalsperiod: 2015-08-24 - 2019-08-31 Förlängningsoption max t.o.m. 2019-08-31
Detta ramavtalsområde omfattar IT-konsulttjänster Resurskonsulter, Region Stockholm och Gotland. Med resurskonsult avses en konsult som utgör en resursförstärkning, i ett visst projekt eller till ett visst uppdrag, som arbetsleds av avropande myndighet.
Ramavtalen är indelade i sju (7) kompetensområden, alla inom området IT eller med en tydlig anknytning till IT-området.
- Konsultuppdrag som överstiger 160 tim avropas genom förnyad konkurrensutsättning.
- Konsultuppdrag upp till 160 tim avropas enligt rangordning.
De taktimpriser som gäller för samtliga områden framgår av prisöversikt nedan. Observera att dessa timpriser enbart gäller för avrop enligt rangordning. Till prisöversikt vid rangordning.
För att få tillgång till vägledning och övriga stöddokument för ramavtalet väljer du ett av de 7 kompetensområdena i rullisten nedan och därefter fliken "Gemensamma dokument". Dokumenten är desamma oavsett vilket område man väljer. Till snabbguide.
För att välja område samt avropsordning klicka nedan
Rangordnat ramavtal Ramavtalen inom detta område är rangordnade. Detta innebär att du i första hand ska vända dig med ditt avrop till den leverantör som rangordnats med nummer 1.
-
1 eWork Group AB
Kontakt vid frågor: Thomas Sundtoft 073-6505576 Avtalsnummer: 96-76-2012:058 -
2 CGI Sverige AB
Kontakt vid frågor: Lennart Jonsson 08-6710135 Avtalsnummer: 96-76-2012:057 -
3 ÅF Digital Solutions AB
Kontakt vid frågor: Jens Andersson 010-5058302 Avtalsnummer: 96-76-2012:065 -
4 Nixu AB
Kontakt vid frågor: Sten Bergkratz 0708-721202 Avtalsnummer: 96-76-2012:070 -
5 HiQ International AB
Kontakt vid frågor: Håkan Bernerson 070-4200008 Avtalsnummer: 96-76-2012:067 -
6 B3 Sentensia AB
Kontakt vid frågor: Tord Schultz 0733-210533 Avtalsnummer: 96-76-2012:073 -
7 Atea Sverige AB
Kontakt vid frågor: Ingemar Kullberg 031-7482045 Avtalsnummer: 96-76-2012:069 -
8 Fujitsu Sweden AB
Kontakt vid frågor: Ylva Pettersson 070-7937022 Avtalsnummer: 96-76-2012:071
-
Namn Senast uppdaterad
-
Upphandling
Förfrågningsunderlag (.pdf)
2016-02-04 Frågor och svar (.pdf)
2016-02-04 Leverantörer per kompetensområde (.xls)
2015-08-24 -
Avtalsdokument
Ramavtal Huvudtext (.pdf)
2015-08-10 Prisöversikt vid rangordning (.xls)
2017-09-21 -
Avropsstöd
Allmänna villkor (.pdf)
2016-06-03 Kravkatalog (.pdf)
2015-08-10 Exempelroller och kunskapsnivåer (.pdf)
2016-06-03 Snabbguide (.pdf)
2016-12-20 Vägledning (.pdf)
Del 1 - om ramavtalet
2016-12-02 Vägledning (.pdf)
Del 2 - om avropet
2017-11-28 Vanliga frågor (.pdf)
2017-11-21 Några tips för att få fler avropssvar (.pdf)
2017-02-02 Avropsblankett (.xls)
Med utvärdering
2017-04-20 Avropsblankett (.xls)
avrop enligt rangordning
2017-06-09 Presentation (.pdf)
Seminarium 25 november 2015
2015-11-27 -
Avropsexempel
Avropsexempel 1 - Verksamhetsutveckling och krav (.pdf)
2017-11-13 Avropsexempel 2 - Testare (.pdf)
2017-11-13 Avropsexempel 3 - Projektledare (.pdf)
2017-11-13 Avropsexempel 4 – Systemutveckling (.xlsm)
(avropsblankett, relativ metod)
2018-08-24 Avropsexempel 5 – Test och testledning (.xlsm)
(avropsblankett, mervärdesmetoden)
2017-09-08