Miljö och hållbarhet
Utgångna ramavtal
Avtalsperiod
2020-03-02 - 2024-03-01Förlängningsoption
2024-03-01Avropsform
- Förnyad konkurrensutsättning
Kundstöd
Ramavtalet omfattar konsulttjänster inom revision- och granskning för uppföljning av Miljö och Hållbarhet. Med det avses granskning av, men är inte begränsat till, följande typer av tjänster:
- Granskning avseende socialt och etiskt ansvar/CSR.
- Granskning av hållbar leverantörskedja.
- Granskning av kollektivavtalsenliga villkor i tjänsteutförande.
- Granskning av krav i avtal såsom kemikaliehantering, transport eller distribution av varor, hantering av farligt avfall kopplat till tjänsteutförande, leverantörers systematiska miljöarbete eller märkning av produkter.
- Granskning av krav på kemikaliekrav, energikrav och livsmedelskrav.
- Översiktlig granskning av hållbarhetsredovisning enligt RevR 12.
- Granskning av miljöledningssystem såsom miljöpolicy, verksamhetsstyrande rutiner för efterlevnad av miljölagstiftning, egenkontroll/intern revision och avvikelsehantering.
I samband med avrop specificeras uppdraget.
Förnyad konkurrensutsättning innebär att du ska skicka din avropsförfrågan till alla leverantörer inom aktuellt område.
-
EnSuCon AB
Avtal: 23.3-6836-18:010
-
Ernst & Young AB
Avtal: 23.3-6836-18:011
-
KPMG AB
Avtal: 23.3-6836-18:012
-
Öhrlings PricewaterhouseCoopers AB
Avtal: 23.3-6836-18:013
Myndigheter under regeringen
Avropsberättigade statliga myndigheter under regeringen ska avropa från de statliga ramavtalen. Förordning (1998:796) om statlig inköpssamordning gäller för myndigheter under regeringen. Dessa myndigheter deltar med automatik och har rätt att avropa på samtliga statliga ramavtal i enlighet med regleringen i förordningen. För information om regleringen och myndigheterna, se regeringens webbplats.
Register över statliga myndigheter under regeringen finns på SCB:s myndighetsregister: https://myndighetsregistret.scb.se
Organisationer som deltar via bekräftelse
Uppfyllda mål inom nationella upphandlingsstrategin
Nationella upphandlingsstrategin innehåller sju inriktningsmål. Dessa kan upphandlande myndigheter och enheter arbeta utifrån för att utveckla sitt strategiska arbete med offentliga inköp.
1
Offentlig upphandling som strategiskt verktyg för en god affär.
2
Effektivare offentliga inköp.
3
En mångfald av leverantörer och en väl fungerande konkurrens.
4
En rättssäker offentlig upphandling.
5
En offentlig upphandling som främjar innovationer och alternativa lösningar.
6
En miljömässigt ansvarsfull offentlig upphandling.
7
Offentlig upphandling som bidrar till ett mer socialt hållbart samhälle..