Lidingö - Stora konferenser fr.o.m. 151 personer
Utgångna ramavtal
Avtalsperiod
2020-01-01 - 2023-12-31Förlängningsoption
2023-12-31Avropsform
- Förnyad konkurrensutsättning
Kundstöd
Detta delområde omfattar konferenstjänster fr.o.m. 150 personer och bokas direkt med anläggningen efter genomförande av förnyad konkurrensutsättning. Avropande myndighet väljer krav och kriterier för konferensen. Nedan konferensanläggningar är uppställda i bokstavsordning och är inte rangordnade.
Angivna priser är exklusive moms.
Förnyad konkurrensutsättning innebär att du ska skicka din avropsförfrågan till alla leverantörer inom aktuellt område.
-
Rönneberga Konferens
Avtal: 23.3-7730-19:047
Rönnebergavägen 1
181 90 Lidingö
Konferensrum: 16
DokumentSenast uppdateradSenast uppdaterad: 2020-05-27 2020-05-27Rönneberga KonferensPriserna utgör takpriser dvs. de högsta priserna som får tas ut vid en förnyad konkurrensutsättning. Anbudspriserna får emellertid understiga takpriserna vid avropsförfrågan. Upphandlande myndighet väljer vilken eller vilka av nedanstående tjänster som ska ingå i den förnyade konkurrensutsättningen vid avropsförfrågan. Där anges också önskemål om övriga tjänster som efterfrågas. Dessa tjänster prissätts vid den aktuella avropsförfrågan.
Pris i SEKTakpris för 1-rätts lunch med måltidsdryck och kaffe257Takpris för eftermiddagskaffe med bröd96Takpris för förmiddagskaffe med bröd96Takpris per person inklusive möteslokal i bio-/aula-/parkettsittning111 -
Scandic Foresta
Avtal: 23.3-7730-19:048
Herserudsvägen 22
181 34 Lidingö
Konferensrum: 7Avtalsperiod: 2020-01-01 - 2023-11-01
DokumentSenast uppdateradSenast uppdaterad: 2020-05-26 2020-05-26Scandic ForestaPriserna utgör takpriser dvs. de högsta priserna som får tas ut vid en förnyad konkurrensutsättning. Anbudspriserna får emellertid understiga takpriserna vid avropsförfrågan. Upphandlande myndighet väljer vilken eller vilka av nedanstående tjänster som ska ingå i den förnyade konkurrensutsättningen vid avropsförfrågan. Där anges också önskemål om övriga tjänster som efterfrågas. Dessa tjänster prissätts vid den aktuella avropsförfrågan.
Pris i SEKTakpris för 1-rätts lunch med måltidsdryck och kaffe224Takpris för eftermiddagskaffe med bröd127Takpris för förmiddagskaffe med bröd127Takpris per person inklusive möteslokal i bio-/aula-/parkettsittning221 -
Skogshem & Wijk
Avtal: 23.3-7730-19:049
Hustegavägen 1
181 90 Lidingö
Konferensrum: 50
DokumentSenast uppdateradSenast uppdaterad: 2020-05-26 2020-05-26Skogshem & WijkPriserna utgör takpriser dvs. de högsta priserna som får tas ut vid en förnyad konkurrensutsättning. Anbudspriserna får emellertid understiga takpriserna vid avropsförfrågan. Upphandlande myndighet väljer vilken eller vilka av nedanstående tjänster som ska ingå i den förnyade konkurrensutsättningen vid avropsförfrågan. Där anges också önskemål om övriga tjänster som efterfrågas. Dessa tjänster prissätts vid den aktuella avropsförfrågan.
Pris i SEKTakpris för 1-rätts lunch med måltidsdryck och kaffe274Takpris för eftermiddagskaffe med bröd83Takpris för förmiddagskaffe med bröd83Takpris per person inklusive möteslokal i bio-/aula-/parkettsittning238
Myndigheter under regeringen
Avropsberättigade statliga myndigheter under regeringen ska avropa från de statliga ramavtalen. Förordning (1998:796) om statlig inköpssamordning gäller för myndigheter under regeringen. Dessa myndigheter deltar med automatik och har rätt att avropa på samtliga statliga ramavtal i enlighet med regleringen i förordningen. För information om regleringen och myndigheterna, se regeringens webbplats.
Register över statliga myndigheter under regeringen finns på SCB:s myndighetsregister: https://myndighetsregistret.scb.se
Organisationer som deltar via bekräftelse
Andra upphandlande myndigheter, dvs. myndigheter under riksdagen och offentligt styrda organ, kan avropa om de lämnat bekräftelse till Kammarkollegiet. Kommuner och regioner kan också lämna bekräftelse, men endast gällande de statliga IT- och telekom ramavtalen, se listan nedan. Några av ovan nämnda organisationer har valt att avropa genom en annan organisation, för att se vilka dessa är hänvisar vi till dokumentet nedan.
Uppfyllda mål inom nationella upphandlingsstrategin
Nationella upphandlingsstrategin innehåller sju inriktningsmål. Dessa kan upphandlande myndigheter och enheter arbeta utifrån för att utveckla sitt strategiska arbete med offentliga inköp.
1
Offentlig upphandling som strategiskt verktyg för en god affär.
2
Effektivare offentliga inköp.
3
En mångfald av leverantörer och en väl fungerande konkurrens.
4
En rättssäker offentlig upphandling.
5
En offentlig upphandling som främjar innovationer och alternativa lösningar.
6
En miljömässigt ansvarsfull offentlig upphandling.
7
Offentlig upphandling som bidrar till ett mer socialt hållbart samhälle..