Tryckeritjänster - Förnyad konkurrensutsättning
Utgångna ramavtal
Avtalsperiod
2016-05-09 - 2020-05-08Förlängningsoption
2020-05-08Avropsform
- Förnyad konkurrensutsättning
Kundstöd
Detta ramavtalsområde omfattar:
- Förnyad konkurrensutsättning
- för Kontorstryck (varor och tjänster som inte upptas i prisbilaga kontorstryck avseende rangordning) oavsett inköpsbelopp
- för huvudsakliga produktioner av varor och tjänster oavsett inköpsbelopp
- för övriga tillkommande varor och tjänster oavsett inköpsbelopp
Se vår informationsfilm för att få tips om hur du bäst kan nyttja ramavtalet.
Förnyad konkurrensutsättning innebär att du ska skicka din avropsförfrågan till alla leverantörer inom aktuellt område.
-
AJ E-print AB
Avtal: 96-10-2015:008
-
Ale Tryckteam AB
Avtal: 96-10-2015:013
-
Arkitektkopia Aktiebolag
Avtal: 96-10-2015:004
-
BrandFactory AB
Avtal: 96-10-2015:010
-
DanagårdLiTHO AB
Avtal: 96-10-2015:006
-
Elanders Sverige AB
Avtal: 96-10-2015:005
-
Exakta Print AB
Avtal: 96-10-2015:011
-
Lenanders Grafiska AB
Avtal: 96-10-2015:015
-
PRINTFABRIKEN i Karlskrona AB
Avtal: 96-10-2015:012
-
Stibo Graphic A/S
Avtal: 96-10-2015:014
-
Taberg Media Group AB
Avtal: 96-10-2015:009
-
Åtta.45 Tryckeri AB
Avtal: 96-10-2015:007
Myndigheter under regeringen
Avropsberättigade statliga myndigheter under regeringen ska avropa från de statliga ramavtalen. Förordning (1998:796) om statlig inköpssamordning gäller för myndigheter under regeringen. Dessa myndigheter deltar med automatik och har rätt att avropa på samtliga statliga ramavtal i enlighet med regleringen i förordningen. För information om regleringen och myndigheterna, se regeringens webbplats.
Register över statliga myndigheter under regeringen finns på SCB:s myndighetsregister: https://myndighetsregistret.scb.se
Organisationer som deltar via bekräftelse
Uppfyllda mål inom nationella upphandlingsstrategin
Nationella upphandlingsstrategin innehåller sju inriktningsmål. Dessa kan upphandlande myndigheter och enheter arbeta utifrån för att utveckla sitt strategiska arbete med offentliga inköp.
1
Offentlig upphandling som strategiskt verktyg för en god affär.
2
Effektivare offentliga inköp.
3
En mångfald av leverantörer och en väl fungerande konkurrens.
4
En rättssäker offentlig upphandling.
5
En offentlig upphandling som främjar innovationer och alternativa lösningar.
6
En miljömässigt ansvarsfull offentlig upphandling.
7
Offentlig upphandling som bidrar till ett mer socialt hållbart samhälle..