Till innehåll på sidan

Frågor och svar om E-handelstjänst 2010

Konsulttjänster

  • Vi vill avropa konsulttid för att genomföra utbildning. Vilken konsultkategori ska vi fråga efter?
  • När kan ramavtalsleverantören fakturera kostnader för en konsults resor och logi?

Leverantörsanslutning

  • Kan myndigheten själv ansluta leverantörer i e-handelstjänsten?

Systeminförande

  • Vi har leveransgodkänt e-handelstjänsten men har nu upptäckt ett fel. Vad händer om leverantören inte kan rätta felet?
  • Kan jag behålla nuvarande fakturaväxel och använda den tillsammans med e-handelstjänsten?
  • Kan jag behålla mitt nuvarande system för elektronisk fakturahantering (EFH-system) och använda tillsammans med e-handelstjänsten?

Vad ingår i e-handelstjänsten

  • Kan vi köpa tilläggsmoduler utöver vad som regleras i avtalet, till exempel ett upphandlingssystem?
  • Går det att använda produktklassificeringar i e-handelstjänsten?
  • Har funktionalitet för lagring av information om leverantörsavtal kravställts i ramavtalen för e-handelstjänst?
  • Om leverantören har svarat Ja på ett börkrav i ramavtalsupphandlingen, får leverantören då ta extra betalt för det, utöver vad som regleras i avtalet?
  • Varför har vi fått en faktura för ett registreringsarbete som personal vid e-handelstjänstens support hjälpte oss med? Vi har uppfattat att det ingår support.

Övrigt

  • Vår avtalspart i kontraktet aviserar Force majeure, vad gör vi?
  • Om vi inför e-upphandling framöver, måste vi byta ut e-handelstjänsten då?
  • Hur redovisas utgifter för avrop från ESV:s ramavtal för e-handelstjänst?
  • Behöver vi teckna ett särskilt PUL-avtal med leverantören eller räcker det med avropsavtalet?
  • Hur genomfördes ESV:s användbarhetstester vid upphandlingen av statliga ramavtal för e-handelstjänst?