Till innehåll på sidan

Frågor och svar om Ekonomisystem

  • Vår avtalspart i kontraktet aviserar Force majeure, vad gör vi?
  • Vad innebär tilläggsavtalen som ESV har med Unit4?
  • I vilka situationer kan vi begära ersättning eller vite av Unit4 när vi driftsatt ekonomisystemet?
  • Kan vi begära ersättning eller vite från Unit4 innan driftsättning av ekonomisystemet?
  • När kan ramavtalsleverantören fakturera kostnader för en konsults resor och logi?
  • Vad ingår i underhåll och support?
  • Kan vi ta bort eller lägga till skrivningar i avsnitten för underhåll och support i vårt avropsavtal?
  • Vilket språk ska jag använda när jag har ett supportärende till Unit4?
  • Vi upplever att Unit4s support inte kan hantera svenska språket utan kräver att vi kommunicerar på engelska, ramavtalet har krav på support på svenska, kan ni ge oss råd?
  • Vi har leveransgodkänt installationen av ekonomisystemet men har nu upptäckt ett fel. Vad händer om leverantören inte kan rätta felet inom provdriftsperioden?
  • Vad menas med begreppet fel i ramavtalet?
  • Vad menas med provdrift?
  • Vad innebär begreppen leveransdag, leveransprov respektive leveransgodkännande i vårt avropsavtal?