Frågor och svar om AV och distansmöten
-
Svar:
Ramavtalet innehåller inga begränsningar vad gäller kontraktstiden. När ramavtalet upphör påverkar det inte giltigheten av Kontrakt. Se mera information på upphandlingsmyndighetens hemsida:
https://www.upphandlingsmyndigheten.se/frageportalen/1213589/hur-lang-far-kontraktstiden-for-ett-ramavtal-vara/ -
Svar:
Nej, det finns inget generellt servicenivåavtal. Till hårdvara ingår ett garantiåtagande under ett (1) år, se avsnitt Hårdvara i Allmänna villkor. Det går att kravställa på ett servicenivåavtal både på hårdvara och tjänst. Servicenivåavtal kan exempelvis inkludera Ramavtalsleverantörens ansvar för att åtgärda fel, tillhandahållande av kundtjänst, uppdatering, uppgradering, svarstider, återkoppling gällande felanmälan, prestanda, inställelsetid och åtgärdstid.
-
Svar:
Ja, upphandlingen omfattar tjänster som videokonferens, webbmötestjänster, streamingtjänster samt även programvaror i form av molntjänst. Där ingår filmning, klippning, redigering, bearbetning, testning och upplägg till vald kanal i samband med filmning.