Enligt ramavtalet för ekonomisystem så ska all kommunikation mellan leverantör och myndighet kunna ske på svenska, för de myndigheter som har tecknat ramavtal.
Det finns även möjlighet att registrera ärenden på engelska för de myndigheter som tycker att det är lättare.