Vilken uppföljning ska vi som har avropat göra?
Följ i första hand upp städningen mot den beskrivning av uppdraget som ni har gjort i avropet samt er städinstruktion.
Utöver uppföljning av uppdraget mot ert eget kontrakt och er städinstruktion kan ni även följa upp flera av de krav som är angivna i Förfrågningsunderlaget, till exempel att:
- Städningen sker primärt med torra metoder, se avsnitt 5.1.2 Städmetod.
- Avfall hanteras i enlighet med er instruktion, se avsnitt 5.1.9 Avfall.
- Städpersonalen har tillräckliga kunskaper i det svenska språket för att kunna tillgodogöra sig den information, anvisningar, säkerhetsbestämmelser och liknande som ingår i uppdraget, se avsnitt 5.1.10 Språkkunskaper.
- Städpersonalen har ändamålsenliga profilkläder (försedda med Ramavtalsleverantörens logotyp), personlig utrustning som krävs för arbetet och bär Almegas ServiceID, eller motsvarande, väl synligt, se avsnitt 5.1.11 Klädsel och ID-handlingar och 7.7.2.3 Klädsel.
- Ni har godkänt en skriftlig instruktion för städningen, se avsnitt 7.7.1.2 Instruktion.
- Leverantören kan redovisa kravställda bevis på personalens utbildning och kompetens, se avsnitt 7.7.1.3 och har relevant utbildning, till exempel kompetens för den utrustning som används vid utförandet av arbeten på hög höjd och för maskinell skurning och ytbehandling av olika typer av golvmaterial, se till exempel avsnitt 7.7.1.3.3 Fönsterputsare och 7.7.1.3.4 Golvvård.
- Ny personal får introduktion så att bytet inte påverkar leveransens kvalitet, se avsnitt 7.7.1.3.5 Introduktion av ny personal och 7.7.2.2 Utbyte av personal.