Till innehåll på sidan

Prenumerera via RSS

Revision- och granskningstjänster, Hållbarhet

Avtalsperiod

2024-03-02 - 2028-03-01

Avropsform

  • Förnyad konkurrensutsättning
  • Rangordnat ramavtal

Ramavtalsnummer

23.3-4613-2023


Detta delområde ingår i ramavtalsområdet Revision- och granskningstjänster och omfattar konsulttjänster för revision och granskning inom området Hållbarhet. Med det avses granskning av, men är inte begränsat till, följande typer av tjänster.

  • Granskning avseende socialt och etiskt ansvar (CSR).
  • Granskning av hållbara leverantörskedjor.
  • Granskning av kollektivavtalsenliga villkor i tjänsteutförande.
  • Granskning av krav i avtal såsom kemikaliehantering, transport eller distribution av varor, hantering av farligt avfall kopplat till tjänsteutförande, leverantörers systematiska miljöarbete eller märkning av produkter.
  • Granskning av krav avseende kemikalier, energi och livsmedel.
  • Översiktlig granskning av hållbarhetsredovisning enligt RevR 12.
  • Granskning av miljöledningssystem såsom miljöpolicy, verksamhetsstyrande rutiner för efterlevnad av miljölagstiftning, egenkontroll/intern revision eller avvikelsehantering.
  • Granskning och kvalitetssäkring av en myndighets befintliga kontinuitetshantering som tagits fram av myndighetens krisberedskapssamordnare eller liknande.

Uppdrag specificeras i samband med avrop.

För avrop understigande 240 timmar, använd i första hand rangordnat avrop. Prisbilagan finns under fliken Avropsstöd när du väljer rangordning.

Här väljer du avropsform


Förnyad konkurrensutsättning innebär att du ska skicka din avropsförfrågan till alla leverantörer inom aktuellt område.

Skicka avropsförfrågan till samtliga leverantörer
Namn
Senast uppdaterad
Upphandling
Senast uppdaterad: 2024-02-05 2024-02-05
Senast uppdaterad: 2024-02-05 2024-02-05
Senast uppdaterad: 2024-02-05 2024-02-05
Senast uppdaterad: 2024-02-05 2024-02-05
Senast uppdaterad: 2024-02-05 2024-02-05
Senast uppdaterad: 2024-02-05 2024-02-05
Senast uppdaterad: 2024-02-05 2024-02-05
Avtalsdokument
Senast uppdaterad: 2024-02-05 2024-02-05
Senast uppdaterad: 2024-02-05 2024-02-05
Senast uppdaterad: 2024-02-05 2024-02-05
Senast uppdaterad: 2024-02-26 2024-02-26
Senast uppdaterad: 2024-02-26 2024-02-26
Stöddokument
Senast uppdaterad: 2024-03-25 2024-03-25
Senast uppdaterad: 2024-09-19 2024-09-19
Senast uppdaterad: 2024-02-05 2024-02-05
Senast uppdaterad: 2024-02-05 2024-02-05

Myndigheter under regeringen

Avropsberättigade statliga myndigheter under regeringen ska avropa från de statliga ramavtalen. Förordning (1998:796) om statlig inköpssamordning gäller för myndigheter under regeringen. Dessa myndigheter deltar med automatik och har rätt att avropa på samtliga statliga ramavtal i enlighet med regleringen i förordningen. För information om regleringen och myndigheterna, se regeringens webbplats.

Register över statliga myndigheter under regeringen finns på SCB:s myndighetsregister: https://myndighetsregistret.scb.se


Organisationer som deltar via bekräftelse

Namn
Akademiska Hus Aktiebolag
Kungliga Operan Aktiebolag
Riksdagens ombudsmän
Riksdagsförvaltningen
Riksteatern
Stiftelsen Röda korshemmet
Svenska Filminstitutet
Sveriges Civilförsvarsförbund
Sveriges Riksbank

Frågor och svar om Revision- och granskningstjänster, Hållbarhet


  • Svar:

    Forensic – endast Rangordnat delområde – fasta timpriser.

    Finansiell revision, Hållbarhet, Internrevision och avtalsuppföljning samt IT-revision innehåller en så kallad kombinerad avropsordning med följande alternativ och prissättning.

    För avrop understigande 240 timmar: Använd i första hand rangordnat avrop.

    1. Rangordnat avrop: Inga ytterligare krav än de som ställts i Ramavtalet får ställas – fasta timpriser finns i ramavtalen.
    2. Förnyad konkurrensutsättning: Behov där man behöver andra konsultroller eller ytterligare krav på rollerna – fri prissättning.

    För avrop överstigande 240 timmar.

    1. Förnyad konkurrensutsättning – fri prissättning gäller, det vill säga inga takpriser eller andra priser är angivna i Ramavtalet. Det går att skapa egna konsultroller.
Inga nyheter

Uppfyllda mål inom nationella upphandlingsstrategin

Nationella upphandlingsstrategin innehåller sju inriktningsmål. Dessa kan upphandlande myndigheter och enheter arbeta utifrån för att utveckla sitt strategiska arbete med offentliga inköp.

1

Offentlig upphandling som strategiskt verktyg för en god affär.

2

Effektivare offentliga inköp.

3

En mångfald av leverantörer och en väl fungerande konkurrens.

4

En rättssäker offentlig upphandling.

5

En offentlig upphandling som främjar innovationer och alternativa lösningar.

6

En miljömässigt ansvarsfull offentlig upphandling.

7

Offentlig upphandling som bidrar till ett mer socialt hållbart samhälle..

Nationella upphandlingsstrategin
Senast ändrad: 2024-11-06