Anslutning till e-handel (orderöverenskommelse)
Avropstjänsten för tolkar erbjuder nu en funktion för att skicka elektroniska ordermeddelanden, så kallade orderöverenskommelser (orderagreement), till myndigheters e-handelssystem. Detta möjliggör att faktureringsinformation automatiskt överförs som underlag för kontroll och attest i myndighetens e-handelssystem.
Orderöverenskommelsen baseras på bekräftelsen av den bokning som registrerats i avropstjänsten och skickas vidare till myndighetens e-handelssystem, där den matchas mot motsvarande faktura för tolktillfället.
Förutsättningar för att använda orderöverenskommelse
För att kunna använda denna funktion krävs att myndigheten:
- Har ett e-handelssystem som stödjer mottagande av orderöverenskommelser enligt SFTI-standarden (Peppol Order Agreement). Mer information om standarden finns här.
- Är beredd att genomföra ett anslutningsprojekt tillsammans med Statens inköpscentral, vilket inkluderar testning och samarbete med myndighetens e-handelssystemleverantör.
- Är ansluten till Peppol-nätverket.
Test och verifiering
Vi rekommenderar att funktionen verifieras i en testmiljö innan implementering. För detta krävs ett test-Peppol-ID.
Kontakta er Peppol-leverantör för att ta reda på om ni redan har ett test-Peppol-ID.
Om ni inte har det, be leverantören att registrera ert Peppol-ID i testnätverket.
Intresse för orderöverenskommelse?
För ytterligare information och för att påbörja anslutningsprocessen, vänligen kontakta emelie.svanold.@kammarkollegiet.se.