Till innehåll på sidan

Mediebyråtjänster

Nuvarande ramavtal löper ut den 16 februari 2027.

Upphandling

Beräknad avtalsstart: Februari 2027
Diarienummer: 23.3- 14672-2025

Upphandlingsfas
Beräknad start
Status
Förstudie Förstudie
Beräknad start: Februari 2025 Februari 2025
Status: Klar Klar
Förberedelser Förberedelser
Beräknad start: Oktober 2025 Oktober 2025
Status: Pågående Pågående
Annonseringsperiod Annonseringsperiod
Beräknad start: Februari 2026 Februari 2026
Status: Planerad Planerad
Utvärdering Utvärdering
Beräknad start: April 2026 April 2026
Status: Planerad Planerad
Tilldelningsbeslut Tilldelningsbeslut
Beräknad start: Augusti 2026 Augusti 2026
Status: Planerad Planerad

Statens inköpscentral har genomfört en förstudie för att kartlägga omfattning, inriktning, utformning och upplägg av kommande upphandling inom det aktuella området. 

För mer information kan du läsa förstudierapporten som du hittar under Dokument. Upphandlingen påbörjas under oktober 2025 och planeras genomföras enligt tidsplan ovan.

Extern remiss

Inför kommande upphandling av ett statligt ramavtal för Mediebyråtjänster inbjuder Kammarkollegiet leverantörer och andra berörda parter att inkomma med synpunkter på ett utkast till delar av ett upphandlingsdokument. Syftet med denna externa remiss är att underlätta för oss att utforma ett upphandlingsdokument som uppfyller kraven på transparens och proportionalitet.

Vidare ger den externa remissen möjlighet för leverantörer och andra berörda parter inom området att bidra med sin kunskap och erfarenhet.

Under Dokument nedan hittar du följande dokument som ingår i den externa remissen: 

  • Information om extern remiss Mediebyråtjänster
  • Bilaga Utkast på upphandlingsdokument Inbjudan
  • Bilaga Utkast på upphandlingsdokument Avtalsvillkor
  • Bilaga Utkast på upphandlingsdokument Utvärdering
  • Bilaga Utkast på upphandlingsdokument Kvalificering
  • Bilaga Utkast på upphandlingsdokument Kravspecifikation
  • Bilaga Utkast på upphandlingsdokument GDPR Informationssäkerhet Mediestrategi, planering och köp av annonser
  • Bilaga Utkast på upphandlingsdokument GDPR Informationssäkerhet Annonseringsverktyg
  • Bilaga Begäran om sekretess i extern remiss

För mer information om den externa remissen, vänligen läs bilaga ”Information om extern remiss Mediebyråtjänster”.

Synpunkter bifogas via e-post till: fredrik.bjornstrom@kammarkolleiget.se.

Vänligen inkom med era synpunkter på denna externa remiss senast 2026-01-08.

Nyheter
Publicerad
Publicerad: 2025-12-10 2025-12-10
Publicerad: 2025-10-30 2025-10-30
Publicerad: 2025-10-03 2025-10-03
Publicerad: 2025-02-27 2025-02-27
Dokument
Senast uppdaterad
Senast uppdaterad: 2025-12-10 2025-12-10
Senast uppdaterad: 2025-12-10 2025-12-10
Senast uppdaterad: 2025-12-10 2025-12-10
Senast uppdaterad: 2025-12-10 2025-12-10
Senast uppdaterad: 2025-12-10 2025-12-10
Senast uppdaterad: 2025-12-10 2025-12-10
Senast uppdaterad: 2025-12-10 2025-12-10
Senast uppdaterad: 2025-10-08 2025-10-08

Nuvarande avtal


Nuvarande Mediebyråtjänster består av två delområden, Annonseringsverktyg och Mediestrategi, planering och köp av annonser samt kampanjer.

Senast ändrad: 2025-12-12