Mediebyråtjänster
Upphandling
Upphandlare
Statens inköpscentral har genomfört en förstudie för att kartlägga omfattning, inriktning, utformning och upplägg av kommande upphandling inom det aktuella området.
För mer information kan du läsa förstudierapporten som du hittar under Dokument. Upphandlingen påbörjas under oktober 2025 och planeras genomföras enligt tidsplan ovan.
Extern remiss
Inför kommande upphandling av ett statligt ramavtal för Mediebyråtjänster inbjuder Kammarkollegiet leverantörer och andra berörda parter att inkomma med synpunkter på ett utkast till delar av ett upphandlingsdokument. Syftet med denna externa remiss är att underlätta för oss att utforma ett upphandlingsdokument som uppfyller kraven på transparens och proportionalitet.
Vidare ger den externa remissen möjlighet för leverantörer och andra berörda parter inom området att bidra med sin kunskap och erfarenhet.
Under Dokument nedan hittar du följande dokument som ingår i den externa remissen:
- Information om extern remiss Mediebyråtjänster
- Bilaga Utkast på upphandlingsdokument Inbjudan
- Bilaga Utkast på upphandlingsdokument Avtalsvillkor
- Bilaga Utkast på upphandlingsdokument Utvärdering
- Bilaga Utkast på upphandlingsdokument Kvalificering
- Bilaga Utkast på upphandlingsdokument Kravspecifikation
- Bilaga Utkast på upphandlingsdokument GDPR Informationssäkerhet Mediestrategi, planering och köp av annonser
- Bilaga Utkast på upphandlingsdokument GDPR Informationssäkerhet Annonseringsverktyg
- Bilaga Begäran om sekretess i extern remiss
För mer information om den externa remissen, vänligen läs bilaga ”Information om extern remiss Mediebyråtjänster”.
Synpunkter bifogas via e-post till: fredrik.bjornstrom@kammarkolleiget.se.
Vänligen inkom med era synpunkter på denna externa remiss senast 2026-01-08.
Nuvarande avtal
Nuvarande Mediebyråtjänster består av två delområden, Annonseringsverktyg och Mediestrategi, planering och köp av annonser samt kampanjer.