Till innehåll på sidan

Prenumerera via RSS

Jönköpings län - Jönköping - Kommundel 1
Helpension, 5-60 deltagare

Avtalsperiod

2024-01-01 - 2027-12-31

Avropsform

  • Rangordnat ramavtal
  • Särskild fördelningsnyckel

Biträdande ramavtalsansvarig

Sandra Lukins

08-7000686


Detta delområde omfattar helpension 5-60 personer och bokas direkt med anläggningen. I helpension ingår en övernattning med frukost, möteslokal, fm-fika,1-rättslunch, em-fika och 2-rätters middag. 

Angivna priser är exklusive moms.

  • Avrop av konferenspaket sker genom rangordning. Om paketen för dagkonferens och helpension inte svarar mot efterfrågat behov så får Avrop ske genom en särskild fördelningsnyckel. Detta avser förändringar som överstiger tio (10) procent av det aktuella Kontraktets värde. Uträkningsmall används för att enkelt kunna filtrera fram vilken Ramavtalsleverantör som ska tilldelas kontraktet. OBS! Det är inget krav att avropa genom särskild fördelningsnyckel vid förändringar men en möjlighet för att unna erhålla lägsta pris efter konferensbehovet.


Om två eller flera Ramavtalsleverantörer efter Avrop genom en särskild fördelningsnyckel har samma pris ska uppdraget tilldelas den Ramavtalsleverantör som är den först rangordnade Ramavtalsleverantören inom respektive delområde.

För mer info om vilken avropsordning som är aktuell, hur avrop genomförs och några praktiska exempel se snabbguide här.

Särskild fördelningsnyckel innebär att du utifrån ett eller flera kriterier, angivna i ramavtalet, väljer den leverantör som bäst kan tillgodose ert behov vid avropstillfället.

  • Clarion Collection Hotel Victoria

    Avtal: 23.3-1644-2023-092


    Dokument
    Senast uppdaterad
    Senast uppdaterad: 2023-12-08 2023-12-08
    Priser
    Clarion Collection Hotel Victoria

    Ett konferenspaket för Helpension ska minst innehålla: möteslokal (inom respektive deltagarspann, skolsittning 5–20 deltagare och 21–40 deltagare samt biosittning 41–60 deltagare), förtäring (förmiddagsfika, lunch (en rätt alternativt buffé inklusive måltidsdryck och kaffe/te), eftermiddagsfika, middag (två rätter inklusive måltidsdryck och kaffe/te)) samt övernattning inklusive frukost. 

    Priset för övernattning avser en övernattning för en person i ett rum inklusive frukost. Priset gäller oavsett vilken rumskategori (standard, superior, plus, business, extra eller annan benämning) som erbjuds eller om det är enkelrum eller dubbelrum.

    Observera att priset är per deltagare.

    Pris i SEK
    5–20 deltagare
    2138
    21–40 deltagare
    2138
    41–60 deltagare
    2138
    Priser tilläggstjänster
    Clarion Collection Hotel Victoria

    Priserna används vid avrop genom särskild fördelningsnyckel samt för tillkommande eller avgående deltagare och Tjänster (avser både förändringar i avrop genom rangordning (konferenspaket) och avrop genom särskild fördelningsnyckel). 


    I de fall där tjänsten är prissatt till 0 kr ingår tjänsten kostnadsfritt. 


    Observera att priset är per deltagare där inget annat anges.

    Tilläggstjänst
    Pris i SEK
    Skolsittning heldag 5-20
    550
    Skolsittning heldag 21-40
    380
    Skolsittning heldag 41-60
    195
    Skolsittning halvdag 5-20
    450
    Skolsittning halvdag 21-40
    265
    Skolsittning halvdag 41-60
    135
    Biosittning heldag 5-20
    550
    Biosittning heldag 21-40
    380
    Biosittning heldag 41-60
    195
    Biosittning halvdag 5-20
    450
    Biosittning halvdag 21-40
    265
    Biosittning halvdag 41-60
    135
    U-bord heldag 5-20
    Erbjuds ej
    U-bord heldag 21-40
    Erbjuds ej
    U-bord heldag 41-60
    Erbjuds ej
    U-bord halvdag 5-20
    Erbjuds ej
    U-bord halvdag 21-40
    Erbjuds ej
    U-bord halvdag 41-60
    Erbjuds ej
    Styrelsesittning heldag 5-20
    Erbjuds ej
    Styrelsesittning heldag 21-40
    Erbjuds ej
    Styrelsesittning heldag 41-60
    Erbjuds ej
    Styrelsesittning halvdag 5-20
    Erbjuds ej
    Styrelsesittning halvdag 21-40
    Erbjuds ej
    Styrelsesittning halvdag 41-60
    Erbjuds ej
    Öar heldag 5-20
    Erbjuds ej
    Öar heldag 21-40
    Erbjuds ej
    Öar heldag 41-60
    Erbjuds ej
    Öar halvdag 5-20
    Erbjuds ej
    Öar halvdag 21-40
    Erbjuds ej
    Öar halvdag 41-60
    Erbjuds ej
    Fiskben heldag 5-20
    Erbjuds ej
    Fiskben heldag 21-40
    Erbjuds ej
    Fiskben heldag 41-60
    Erbjuds ej
    Fiskben halvdag 5-20
    Erbjuds ej
    Fiskben halvdag 21-40
    Erbjuds ej
    Fiskben halvdag 41-60
    Erbjuds ej
    Pris extra lokal (styck) - Skolsittning Heldag 11-20
    Erbjuds ej
    Pris extra lokal (styck) - Skolsittning heldag 21-40
    Erbjuds ej
    Pris extra lokal (styck) - Skolsittning heldag 41-60
    Erbjuds ej
    Pris extra lokal (styck) - Skolsittning Halvdag 11-20
    Erbjuds ej
    Pris extra lokal (styck) - Skolsittning halvdag 21-40
    Erbjuds ej
    Pris extra lokal (styck) - Skolsittning halvdag 41-60
    Erbjuds ej
    Pris grupprum (styck)
    3000
    Mobil hörslinga (styck)
    3500
    Lunch, 1 rätt
    140
    Lunch, 2 rätter
    Erbjuds ej
    Middag, 1 rätt
    169
    Middag, 2 rätter
    233
    Middag, 3 rätter
    Erbjuds ej
    Kaffe/te, smörgås och juice/smoothie
    119
    Kaffe/te och smörgås
    91
    Kaffe/te och bulle
    91
    Kaffe/te
    28
    En övernattning inkl frukost för en person i ett rum
    1152
    En övernattning inkl frukost för en person i delat rum
    665
    Tillkommande helpensionsfrukost
    131
    Miljö
    Clarion Collection Hotel Victoria
    Visa som PDF (.pdf)

    Ramavtalsleverantören bör i sin verksamhet bidra till att Sverige når de miljömål som Riksdagen fastställt, läs mer på Sveriges miljömål

    Ramavtalsleverantören har i sitt anbud, genom att svara JA eller NEJ på ställda tilldelningskriterier avseende Miljö bekräftat om de tilldelningskriterier som ställs i upphandlingsdokumentet är uppfyllda eller inte.

    För mer detaljerad information om kriterierna var vänlig och läs avtalet som ligger under Dokument.

    Uppfylls kriteriet avseende:
    duschar (flöde på högst 9 liter/min)?
    Ja
    endast flergångsglas/flergångsmuggar?
    Ja
    engångsartiklar?
    Ja
    frukost - Minskad klimatbelastning?
    Ja
    kaffe, te och kakako?
    Ja
    kemiska produkter för diskning (100 % miljömärkta)?
    Ja
    kemiska produkter för städning (100 % miljömärkta)?
    Ja
    källsortering för deltagare? 
    Ja
    källsortering för verksamheten?
    Ja
    ljuskällor (minst 75% LED)?
    Ja
    matsvinn?
    Ja
    samtliga måltider - Ekologiska alternativ (minst 20 %)? 
    Ja
    uppföljning av energianvändning?
    Ja
    vattenblandare för tvättställ (flöde på högst 6 liter/min)?
    Ja
    Kvalitet
    Clarion Collection Hotel Victoria
    Visa som PDF (.pdf)

    Ramavtalsleverantören har i sitt anbud, genom att svara JA eller NEJ på ställda tilldelningskriterier avseende Kvalitet bekräftat om de tilldelningskriterier som ställs i upphandlingsdokumentet är uppfyllda eller inte.

    För mer detaljerad information om kriterierna var vänlig och läs avtalet som ligger under Dokument.

    Uppfylls kriteriet avseende:
    bordsserverad middag?
    Nej
    bredbandsuppkoppling (i minst en möteslokal)? 
    Nej
    dagsljus i möteslokaler?
    Ja
    gym/motionsrum?
    Ja
    höj-sänkbart alternativt ståbord i möteslokaler?
    Ja
    kaffe och te hela dagen utan kostnad?
    Ja
    konferenstelefon/högtalartelefon (får debiteras)?
    Nej
    kostnadsfria inomhusaktiviteter?
    Nej
    låsbara grupprum?
    Ja
    minst 3 möteslokaler?
    Ja
    PPM-mätare?
    Nej
    relaxavdelning med bastu och/eller pool?
    Ja
    strykmöjligheter?
    Ja
    säker bagageförvaring?
    Ja
    titthål i dörrarna till övernattningsrum?
    Nej
    två alternativa huvudrätter till lunch (fågel/kött och fisk)?
    Ja
    två alternativa huvudrätter till middag (fågel/kött och fisk)?
    Ja
    Uppfylls kravet avseende hjärtstartare?
    Ja
    Tillgänglighet
    Clarion Collection Hotel Victoria
    Visa som PDF (.pdf)

    Ramavtalsleverantören har i sitt anbud, genom att svara JA eller NEJ på ställda tilldelningskriterier avseende Tillgänglighet bekräftat om de tilldelningskriterier som ställs i upphandlingsdokumentet är uppfyllda eller inte.

    För mer detaljerad information om kriterierna var vänlig och läs avtalet som ligger under Dokument.

    Uppfylls kriteriet avseende:
    allergisanerat övernattningsrum?
    Ja
    anpassningar luftburen allergi? (begäran ska ske senast fem dagar innan konferensen inleds)
    Ja
    att person som använder rullstol har fri passage (mellan aktuella lokaler och utrymmen)?
    Ja
    automatisk dörröppnare (huvudentré)?
    Ja
    av- och påstigningsplats (inom 25 meter från entré)? 
    Ja
    brandlarm med ljussignaler (i övernattningsrum)?
    Nej
    brandlarm som uppfattas med känseln?
    Ja
    dörrars passagemått (minst 80 cm)?
    Ja
    fast eller mobil hörslinga (i reception och möteslokal)?
    Ja
    framkomlig gångväg från parkering till huviúdentré (för person som använder rullstol/rullator)?
    Ja
    fri passage till matsal/restaurang för person som använder rullstol?
    Ja
    kontrastmarkeringar på eventuella trappor och nivåskillnader?
    Ja
    käpphållare vid receptionen?
    Ja
    ledsagning till övernattningsrum?
    Ja
    ledstänger/räcken vid alla trappor/ramper som behöver passeras under konferensen?
    Ja
    lämplig ramp eller hiss vid eventuell trappa framför entréer som behöver passeras (för person som använder rullstol)?
    Ja
    nåbara rätter på bufféer för person som använder rullstol?
    Ja
    personhiss för person som använder rullstol?
    Ja
    reserverad parkeringsplats för person med funktionsnedsättning (inom 25 meter från entré)?
    Nej
    sittplats nära receptionen respektive huvudentrén?
    Ja
    toalett för personer som använder hjälpmedel?
    Ja
    trösklar? (inga eller anpassade trösklar)
    Ja
    utrymningslarm i talat meddelande?
    Ja
    övernattningsrum anpassat för person som använder rullstol?
    Ja
  • Elite Stora Hotellet Jönköping

    Avtal: 23.3-1644-2023-090


    Dokument
    Senast uppdaterad
    Senast uppdaterad: 2023-12-08 2023-12-08
    Priser
    Elite Stora Hotellet Jönköping

    Ett konferenspaket för Helpension ska minst innehålla: möteslokal (inom respektive deltagarspann, skolsittning 5–20 deltagare och 21–40 deltagare samt biosittning 41–60 deltagare), förtäring (förmiddagsfika, lunch (en rätt alternativt buffé inklusive måltidsdryck och kaffe/te), eftermiddagsfika, middag (två rätter inklusive måltidsdryck och kaffe/te)) samt övernattning inklusive frukost. 

    Priset för övernattning avser en övernattning för en person i ett rum inklusive frukost. Priset gäller oavsett vilken rumskategori (standard, superior, plus, business, extra eller annan benämning) som erbjuds eller om det är enkelrum eller dubbelrum.

    Observera att priset är per deltagare.

    Pris i SEK
    5–20 deltagare
    1634
    21–40 deltagare
    1634
    41–60 deltagare
    1634
    Priser tilläggstjänster
    Elite Stora Hotellet Jönköping

    Priserna används vid avrop genom särskild fördelningsnyckel samt för tillkommande eller avgående deltagare och Tjänster (avser både förändringar i avrop genom rangordning (konferenspaket) och avrop genom särskild fördelningsnyckel). 


    I de fall där tjänsten är prissatt till 0 kr ingår tjänsten kostnadsfritt. 


    Observera att priset är per deltagare där inget annat anges.

    Tilläggstjänst
    Pris i SEK
    Skolsittning heldag 5-20
    300
    Skolsittning heldag 21-40
    250
    Skolsittning heldag 41-60
    250
    Skolsittning halvdag 5-20
    200
    Skolsittning halvdag 21-40
    150
    Skolsittning halvdag 41-60
    150
    Biosittning heldag 5-20
    300
    Biosittning heldag 21-40
    250
    Biosittning heldag 41-60
    250
    Biosittning halvdag 5-20
    200
    Biosittning halvdag 21-40
    150
    Biosittning halvdag 41-60
    150
    U-bord heldag 5-20
    300
    U-bord heldag 21-40
    250
    U-bord heldag 41-60
    250
    U-bord halvdag 5-20
    200
    U-bord halvdag 21-40
    150
    U-bord halvdag 41-60
    150
    Styrelsesittning heldag 5-20
    300
    Styrelsesittning heldag 21-40
    250
    Styrelsesittning heldag 41-60
    250
    Styrelsesittning halvdag 5-20
    200
    Styrelsesittning halvdag 21-40
    150
    Styrelsesittning halvdag 41-60
    150
    Öar heldag 5-20
    300
    Öar heldag 21-40
    250
    Öar heldag 41-60
    250
    Öar halvdag 5-20
    200
    Öar halvdag 21-40
    150
    Öar halvdag 41-60
    150
    Fiskben heldag 5-20
    300
    Fiskben heldag 21-40
    250
    Fiskben heldag 41-60
    250
    Fiskben halvdag 5-20
    200
    Fiskben halvdag 21-40
    150
    Fiskben halvdag 41-60
    150
    Pris extra lokal (styck) - Skolsittning Heldag 11-20
    4136
    Pris extra lokal (styck) - Skolsittning heldag 21-40
    7815
    Pris extra lokal (styck) - Skolsittning heldag 41-60
    7815
    Pris extra lokal (styck) - Skolsittning Halvdag 11-20
    2926
    Pris extra lokal (styck) - Skolsittning halvdag 21-40
    5341
    Pris extra lokal (styck) - Skolsittning halvdag 41-60
    5341
    Pris grupprum (styck)
    1192
    Mobil hörslinga (styck)
    3000
    Lunch, 1 rätt
    165
    Lunch, 2 rätter
    263
    Middag, 1 rätt
    265
    Middag, 2 rätter
    400
    Middag, 3 rätter
    509
    Kaffe/te, smörgås och juice/smoothie
    72
    Kaffe/te och smörgås
    62
    Kaffe/te och bulle
    62
    Kaffe/te
    30
    En övernattning inkl frukost för en person i ett rum
    984
    En övernattning inkl frukost för en person i delat rum
    574
    Tillkommande helpensionsfrukost
    157
    Miljö
    Elite Stora Hotellet Jönköping
    Visa som PDF (.pdf)

    Ramavtalsleverantören bör i sin verksamhet bidra till att Sverige når de miljömål som Riksdagen fastställt, läs mer på Sveriges miljömål

    Ramavtalsleverantören har i sitt anbud, genom att svara JA eller NEJ på ställda tilldelningskriterier avseende Miljö bekräftat om de tilldelningskriterier som ställs i upphandlingsdokumentet är uppfyllda eller inte.

    För mer detaljerad information om kriterierna var vänlig och läs avtalet som ligger under Dokument.

    Uppfylls kriteriet avseende:
    duschar (flöde på högst 9 liter/min)?
    Ja
    endast flergångsglas/flergångsmuggar?
    Ja
    engångsartiklar?
    Ja
    frukost - Minskad klimatbelastning?
    Ja
    kaffe, te och kakako?
    Ja
    kemiska produkter för diskning (100 % miljömärkta)?
    Ja
    kemiska produkter för städning (100 % miljömärkta)?
    Ja
    källsortering för deltagare? 
    Ja
    källsortering för verksamheten?
    Ja
    ljuskällor (minst 75% LED)?
    Ja
    matsvinn?
    Ja
    samtliga måltider - Ekologiska alternativ (minst 20 %)? 
    Nej
    uppföljning av energianvändning?
    Ja
    vattenblandare för tvättställ (flöde på högst 6 liter/min)?
    Ja
    Kvalitet
    Elite Stora Hotellet Jönköping
    Visa som PDF (.pdf)

    Ramavtalsleverantören har i sitt anbud, genom att svara JA eller NEJ på ställda tilldelningskriterier avseende Kvalitet bekräftat om de tilldelningskriterier som ställs i upphandlingsdokumentet är uppfyllda eller inte.

    För mer detaljerad information om kriterierna var vänlig och läs avtalet som ligger under Dokument.

    Uppfylls kriteriet avseende:
    bordsserverad middag?
    Ja
    bredbandsuppkoppling (i minst en möteslokal)? 
    Ja
    dagsljus i möteslokaler?
    Ja
    gym/motionsrum?
    Ja
    höj-sänkbart alternativt ståbord i möteslokaler?
    Ja
    kaffe och te hela dagen utan kostnad?
    Nej
    konferenstelefon/högtalartelefon (får debiteras)?
    Ja
    kostnadsfria inomhusaktiviteter?
    Ja
    låsbara grupprum?
    Ja
    minst 3 möteslokaler?
    Ja
    PPM-mätare?
    Ja
    relaxavdelning med bastu och/eller pool?
    Ja
    strykmöjligheter?
    Ja
    säker bagageförvaring?
    Ja
    titthål i dörrarna till övernattningsrum?
    Ja
    två alternativa huvudrätter till lunch (fågel/kött och fisk)?
    Ja
    två alternativa huvudrätter till middag (fågel/kött och fisk)?
    Ja
    Uppfylls kravet avseende hjärtstartare?
    Ja
    Tillgänglighet
    Elite Stora Hotellet Jönköping
    Visa som PDF (.pdf)

    Ramavtalsleverantören har i sitt anbud, genom att svara JA eller NEJ på ställda tilldelningskriterier avseende Tillgänglighet bekräftat om de tilldelningskriterier som ställs i upphandlingsdokumentet är uppfyllda eller inte.

    För mer detaljerad information om kriterierna var vänlig och läs avtalet som ligger under Dokument.

    Uppfylls kriteriet avseende:
    allergisanerat övernattningsrum?
    Ja
    anpassningar luftburen allergi? (begäran ska ske senast fem dagar innan konferensen inleds)
    Ja
    att person som använder rullstol har fri passage (mellan aktuella lokaler och utrymmen)?
    Ja
    automatisk dörröppnare (huvudentré)?
    Ja
    av- och påstigningsplats (inom 25 meter från entré)? 
    Ja
    brandlarm med ljussignaler (i övernattningsrum)?
    Nej
    brandlarm som uppfattas med känseln?
    Ja
    dörrars passagemått (minst 80 cm)?
    Ja
    fast eller mobil hörslinga (i reception och möteslokal)?
    Ja
    framkomlig gångväg från parkering till huviúdentré (för person som använder rullstol/rullator)?
    Ja
    fri passage till matsal/restaurang för person som använder rullstol?
    Ja
    kontrastmarkeringar på eventuella trappor och nivåskillnader?
    Nej
    käpphållare vid receptionen?
    Ja
    ledsagning till övernattningsrum?
    Ja
    ledstänger/räcken vid alla trappor/ramper som behöver passeras under konferensen?
    Ja
    lämplig ramp eller hiss vid eventuell trappa framför entréer som behöver passeras (för person som använder rullstol)?
    Ja
    nåbara rätter på bufféer för person som använder rullstol?
    Nej
    personhiss för person som använder rullstol?
    Ja
    reserverad parkeringsplats för person med funktionsnedsättning (inom 25 meter från entré)?
    Ja
    sittplats nära receptionen respektive huvudentrén?
    Ja
    toalett för personer som använder hjälpmedel?
    Ja
    trösklar? (inga eller anpassade trösklar)
    Ja
    utrymningslarm i talat meddelande?
    Nej
    övernattningsrum anpassat för person som använder rullstol?
    Ja
  • ProfilHotel Savoy

    Avtal: 23.3-1644-2023-089


    Dokument
    Senast uppdaterad
    Senast uppdaterad: 2023-12-08 2023-12-08
    Priser
    Profilhotels Savoy

    Ett konferenspaket för Helpension ska minst innehålla: möteslokal (inom respektive deltagarspann, skolsittning 5–20 deltagare och 21–40 deltagare samt biosittning 41–60 deltagare), förtäring (förmiddagsfika, lunch (en rätt alternativt buffé inklusive måltidsdryck och kaffe/te), eftermiddagsfika, middag (två rätter inklusive måltidsdryck och kaffe/te)) samt övernattning inklusive frukost. 

    Priset för övernattning avser en övernattning för en person i ett rum inklusive frukost. Priset gäller oavsett vilken rumskategori (standard, superior, plus, business, extra eller annan benämning) som erbjuds eller om det är enkelrum eller dubbelrum.

    Observera att priset är per deltagare.

    Pris i SEK
    5–20 deltagare
    1585
    21–40 deltagare
    1565
    41–60 deltagare
    1545
    Priser tilläggstjänster
    Profilhotels Savoy

    Priserna används vid avrop genom särskild fördelningsnyckel samt för tillkommande eller avgående deltagare och Tjänster (avser både förändringar i avrop genom rangordning (konferenspaket) och avrop genom särskild fördelningsnyckel). 


    I de fall där tjänsten är prissatt till 0 kr ingår tjänsten kostnadsfritt. 


    Observera att priset är per deltagare där inget annat anges.

    Tilläggstjänst
    Pris i SEK
    Skolsittning heldag 5-20
    160
    Skolsittning heldag 21-40
    140
    Skolsittning heldag 41-60
    Erbjuds ej
    Skolsittning halvdag 5-20
    85
    Skolsittning halvdag 21-40
    75
    Skolsittning halvdag 41-60
    Erbjuds ej
    Biosittning heldag 5-20
    160
    Biosittning heldag 21-40
    140
    Biosittning heldag 41-60
    120
    Biosittning halvdag 5-20
    85
    Biosittning halvdag 21-40
    75
    Biosittning halvdag 41-60
    65
    U-bord heldag 5-20
    Erbjuds ej
    U-bord heldag 21-40
    Erbjuds ej
    U-bord heldag 41-60
    Erbjuds ej
    U-bord halvdag 5-20
    Erbjuds ej
    U-bord halvdag 21-40
    Erbjuds ej
    U-bord halvdag 41-60
    Erbjuds ej
    Styrelsesittning heldag 5-20
    Erbjuds ej
    Styrelsesittning heldag 21-40
    Erbjuds ej
    Styrelsesittning heldag 41-60
    Erbjuds ej
    Styrelsesittning halvdag 5-20
    Erbjuds ej
    Styrelsesittning halvdag 21-40
    Erbjuds ej
    Styrelsesittning halvdag 41-60
    Erbjuds ej
    Öar heldag 5-20
    Erbjuds ej
    Öar heldag 21-40
    Erbjuds ej
    Öar heldag 41-60
    Erbjuds ej
    Öar halvdag 5-20
    Erbjuds ej
    Öar halvdag 21-40
    Erbjuds ej
    Öar halvdag 41-60
    Erbjuds ej
    Fiskben heldag 5-20
    Erbjuds ej
    Fiskben heldag 21-40
    Erbjuds ej
    Fiskben heldag 41-60
    Erbjuds ej
    Fiskben halvdag 5-20
    Erbjuds ej
    Fiskben halvdag 21-40
    Erbjuds ej
    Fiskben halvdag 41-60
    Erbjuds ej
    Pris extra lokal (styck) - Skolsittning Heldag 11-20
    Erbjuds ej
    Pris extra lokal (styck) - Skolsittning heldag 21-40
    Erbjuds ej
    Pris extra lokal (styck) - Skolsittning heldag 41-60
    Erbjuds ej
    Pris extra lokal (styck) - Skolsittning Halvdag 11-20
    Erbjuds ej
    Pris extra lokal (styck) - Skolsittning halvdag 21-40
    Erbjuds ej
    Pris extra lokal (styck) - Skolsittning halvdag 41-60
    Erbjuds ej
    Pris grupprum (styck)
    1129
    Mobil hörslinga (styck)
    Erbjuds ej
    Lunch, 1 rätt
    127
    Lunch, 2 rätter
    Erbjuds ej
    Middag, 1 rätt
    159
    Middag, 2 rätter
    317
    Middag, 3 rätter
    Erbjuds ej
    Kaffe/te, smörgås och juice/smoothie
    68
    Kaffe/te och smörgås
    68
    Kaffe/te och bulle
    68
    Kaffe/te
    24
    En övernattning inkl frukost för en person i ett rum
    845
    En övernattning inkl frukost för en person i delat rum
    573
    Tillkommande helpensionsfrukost
    0
    Miljö
    Profilhotels Savoy
    Visa som PDF (.pdf)

    Ramavtalsleverantören bör i sin verksamhet bidra till att Sverige når de miljömål som Riksdagen fastställt, läs mer på Sveriges miljömål

    Ramavtalsleverantören har i sitt anbud, genom att svara JA eller NEJ på ställda tilldelningskriterier avseende Miljö bekräftat om de tilldelningskriterier som ställs i upphandlingsdokumentet är uppfyllda eller inte.

    För mer detaljerad information om kriterierna var vänlig och läs avtalet som ligger under Dokument.

    Uppfylls kriteriet avseende:
    duschar (flöde på högst 9 liter/min)?
    Nej
    endast flergångsglas/flergångsmuggar?
    Ja
    engångsartiklar?
    Ja
    frukost - Minskad klimatbelastning?
    Ja
    kaffe, te och kakako?
    Ja
    kemiska produkter för diskning (100 % miljömärkta)?
    Ja
    kemiska produkter för städning (100 % miljömärkta)?
    Ja
    källsortering för deltagare? 
    Ja
    källsortering för verksamheten?
    Ja
    ljuskällor (minst 75% LED)?
    Nej
    matsvinn?
    Ja
    samtliga måltider - Ekologiska alternativ (minst 20 %)? 
    Ja
    uppföljning av energianvändning?
    Ja
    vattenblandare för tvättställ (flöde på högst 6 liter/min)?
    Ja
    Kvalitet
    Profilhotels Savoy
    Visa som PDF (.pdf)

    Ramavtalsleverantören har i sitt anbud, genom att svara JA eller NEJ på ställda tilldelningskriterier avseende Kvalitet bekräftat om de tilldelningskriterier som ställs i upphandlingsdokumentet är uppfyllda eller inte.

    För mer detaljerad information om kriterierna var vänlig och läs avtalet som ligger under Dokument.

    Uppfylls kriteriet avseende:
    bordsserverad middag?
    Ja
    bredbandsuppkoppling (i minst en möteslokal)? 
    Ja
    dagsljus i möteslokaler?
    Ja
    gym/motionsrum?
    Ja
    höj-sänkbart alternativt ståbord i möteslokaler?
    Ja
    kaffe och te hela dagen utan kostnad?
    Ja
    konferenstelefon/högtalartelefon (får debiteras)?
    Ja
    kostnadsfria inomhusaktiviteter?
    Ja
    låsbara grupprum?
    Ja
    minst 3 möteslokaler?
    Ja
    PPM-mätare?
    Ja
    relaxavdelning med bastu och/eller pool?
    Ja
    strykmöjligheter?
    Ja
    säker bagageförvaring?
    Ja
    titthål i dörrarna till övernattningsrum?
    Nej
    två alternativa huvudrätter till lunch (fågel/kött och fisk)?
    Ja
    två alternativa huvudrätter till middag (fågel/kött och fisk)?
    Ja
    Uppfylls kravet avseende hjärtstartare?
    Ja
    Tillgänglighet
    Profilhotels Savoy
    Visa som PDF (.pdf)

    Ramavtalsleverantören har i sitt anbud, genom att svara JA eller NEJ på ställda tilldelningskriterier avseende Tillgänglighet bekräftat om de tilldelningskriterier som ställs i upphandlingsdokumentet är uppfyllda eller inte.

    För mer detaljerad information om kriterierna var vänlig och läs avtalet som ligger under Dokument.

    Uppfylls kriteriet avseende:
    allergisanerat övernattningsrum?
    Ja
    anpassningar luftburen allergi? (begäran ska ske senast fem dagar innan konferensen inleds)
    Ja
    att person som använder rullstol har fri passage (mellan aktuella lokaler och utrymmen)?
    Ja
    automatisk dörröppnare (huvudentré)?
    Ja
    av- och påstigningsplats (inom 25 meter från entré)? 
    Ja
    brandlarm med ljussignaler (i övernattningsrum)?
    Nej
    brandlarm som uppfattas med känseln?
    Nej
    dörrars passagemått (minst 80 cm)?
    Ja
    fast eller mobil hörslinga (i reception och möteslokal)?
    Nej
    framkomlig gångväg från parkering till huviúdentré (för person som använder rullstol/rullator)?
    Ja
    fri passage till matsal/restaurang för person som använder rullstol?
    Ja
    kontrastmarkeringar på eventuella trappor och nivåskillnader?
    Ja
    käpphållare vid receptionen?
    Ja
    ledsagning till övernattningsrum?
    Ja
    ledstänger/räcken vid alla trappor/ramper som behöver passeras under konferensen?
    Ja
    lämplig ramp eller hiss vid eventuell trappa framför entréer som behöver passeras (för person som använder rullstol)?
    Ja
    nåbara rätter på bufféer för person som använder rullstol?
    Ja
    personhiss för person som använder rullstol?
    Ja
    reserverad parkeringsplats för person med funktionsnedsättning (inom 25 meter från entré)?
    Nej
    sittplats nära receptionen respektive huvudentrén?
    Ja
    toalett för personer som använder hjälpmedel?
    Ja
    trösklar? (inga eller anpassade trösklar)
    Ja
    utrymningslarm i talat meddelande?
    Nej
    övernattningsrum anpassat för person som använder rullstol?
    Ja
  • Quality Hotel Match

    Avtal: 23.3-1644-2023-091


    Dokument
    Senast uppdaterad
    Senast uppdaterad: 2023-12-08 2023-12-08
    Priser
    Quality Hotel Match

    Ett konferenspaket för Helpension ska minst innehålla: möteslokal (inom respektive deltagarspann, skolsittning 5–20 deltagare och 21–40 deltagare samt biosittning 41–60 deltagare), förtäring (förmiddagsfika, lunch (en rätt alternativt buffé inklusive måltidsdryck och kaffe/te), eftermiddagsfika, middag (två rätter inklusive måltidsdryck och kaffe/te)) samt övernattning inklusive frukost. 

    Priset för övernattning avser en övernattning för en person i ett rum inklusive frukost. Priset gäller oavsett vilken rumskategori (standard, superior, plus, business, extra eller annan benämning) som erbjuds eller om det är enkelrum eller dubbelrum.

    Observera att priset är per deltagare.

    Pris i SEK
    5–20 deltagare
    2073
    21–40 deltagare
    2025
    41–60 deltagare
    2025
    Priser tilläggstjänster
    Quality Hotel Match

    Priserna används vid avrop genom särskild fördelningsnyckel samt för tillkommande eller avgående deltagare och Tjänster (avser både förändringar i avrop genom rangordning (konferenspaket) och avrop genom särskild fördelningsnyckel). 


    I de fall där tjänsten är prissatt till 0 kr ingår tjänsten kostnadsfritt. 


    Observera att priset är per deltagare där inget annat anges.

    Tilläggstjänst
    Pris i SEK
    Skolsittning heldag 5-20
    699
    Skolsittning heldag 21-40
    399
    Skolsittning heldag 41-60
    350
    Skolsittning halvdag 5-20
    499
    Skolsittning halvdag 21-40
    279
    Skolsittning halvdag 41-60
    255
    Biosittning heldag 5-20
    699
    Biosittning heldag 21-40
    399
    Biosittning heldag 41-60
    325
    Biosittning halvdag 5-20
    499
    Biosittning halvdag 21-40
    279
    Biosittning halvdag 41-60
    230
    U-bord heldag 5-20
    Erbjuds ej
    U-bord heldag 21-40
    Erbjuds ej
    U-bord heldag 41-60
    Erbjuds ej
    U-bord halvdag 5-20
    Erbjuds ej
    U-bord halvdag 21-40
    Erbjuds ej
    U-bord halvdag 41-60
    Erbjuds ej
    Styrelsesittning heldag 5-20
    Erbjuds ej
    Styrelsesittning heldag 21-40
    Erbjuds ej
    Styrelsesittning heldag 41-60
    Erbjuds ej
    Styrelsesittning halvdag 5-20
    Erbjuds ej
    Styrelsesittning halvdag 21-40
    Erbjuds ej
    Styrelsesittning halvdag 41-60
    Erbjuds ej
    Öar heldag 5-20
    Erbjuds ej
    Öar heldag 21-40
    Erbjuds ej
    Öar heldag 41-60
    Erbjuds ej
    Öar halvdag 5-20
    Erbjuds ej
    Öar halvdag 21-40
    Erbjuds ej
    Öar halvdag 41-60
    Erbjuds ej
    Fiskben heldag 5-20
    Erbjuds ej
    Fiskben heldag 21-40
    Erbjuds ej
    Fiskben heldag 41-60
    Erbjuds ej
    Fiskben halvdag 5-20
    Erbjuds ej
    Fiskben halvdag 21-40
    Erbjuds ej
    Fiskben halvdag 41-60
    Erbjuds ej
    Pris extra lokal (styck) - Skolsittning Heldag 11-20
    Erbjuds ej
    Pris extra lokal (styck) - Skolsittning heldag 21-40
    Erbjuds ej
    Pris extra lokal (styck) - Skolsittning heldag 41-60
    Erbjuds ej
    Pris extra lokal (styck) - Skolsittning Halvdag 11-20
    Erbjuds ej
    Pris extra lokal (styck) - Skolsittning halvdag 21-40
    Erbjuds ej
    Pris extra lokal (styck) - Skolsittning halvdag 41-60
    Erbjuds ej
    Pris grupprum (styck)
    2900
    Mobil hörslinga (styck)
    3500
    Lunch, 1 rätt
    225
    Lunch, 2 rätter
    Erbjuds ej
    Middag, 1 rätt
    248
    Middag, 2 rätter
    358
    Middag, 3 rätter
    Erbjuds ej
    Kaffe/te, smörgås och juice/smoothie
    127
    Kaffe/te och smörgås
    100
    Kaffe/te och bulle
    100
    Kaffe/te
    28
    En övernattning inkl frukost för en person i ett rum
    1116
    En övernattning inkl frukost för en person i delat rum
    647
    Tillkommande helpensionsfrukost
    156
    Miljö
    Quality Hotel Match
    Visa som PDF (.pdf)

    Ramavtalsleverantören bör i sin verksamhet bidra till att Sverige når de miljömål som Riksdagen fastställt, läs mer på Sveriges miljömål

    Ramavtalsleverantören har i sitt anbud, genom att svara JA eller NEJ på ställda tilldelningskriterier avseende Miljö bekräftat om de tilldelningskriterier som ställs i upphandlingsdokumentet är uppfyllda eller inte.

    För mer detaljerad information om kriterierna var vänlig och läs avtalet som ligger under Dokument.

    Uppfylls kriteriet avseende:
    duschar (flöde på högst 9 liter/min)?
    Ja
    endast flergångsglas/flergångsmuggar?
    Ja
    engångsartiklar?
    Ja
    frukost - Minskad klimatbelastning?
    Ja
    kaffe, te och kakako?
    Ja
    kemiska produkter för diskning (100 % miljömärkta)?
    Ja
    kemiska produkter för städning (100 % miljömärkta)?
    Ja
    källsortering för deltagare? 
    Ja
    källsortering för verksamheten?
    Ja
    ljuskällor (minst 75% LED)?
    Ja
    matsvinn?
    Ja
    samtliga måltider - Ekologiska alternativ (minst 20 %)? 
    Ja
    uppföljning av energianvändning?
    Ja
    vattenblandare för tvättställ (flöde på högst 6 liter/min)?
    Ja
    Kvalitet
    Quality Hotel Match
    Visa som PDF (.pdf)

    Ramavtalsleverantören har i sitt anbud, genom att svara JA eller NEJ på ställda tilldelningskriterier avseende Kvalitet bekräftat om de tilldelningskriterier som ställs i upphandlingsdokumentet är uppfyllda eller inte.

    För mer detaljerad information om kriterierna var vänlig och läs avtalet som ligger under Dokument.

    Uppfylls kriteriet avseende:
    bordsserverad middag?
    Ja
    bredbandsuppkoppling (i minst en möteslokal)? 
    Ja
    dagsljus i möteslokaler?
    Ja
    gym/motionsrum?
    Ja
    höj-sänkbart alternativt ståbord i möteslokaler?
    Nej
    kaffe och te hela dagen utan kostnad?
    Ja
    konferenstelefon/högtalartelefon (får debiteras)?
    Ja
    kostnadsfria inomhusaktiviteter?
    Ja
    låsbara grupprum?
    Ja
    minst 3 möteslokaler?
    Ja
    PPM-mätare?
    Ja
    relaxavdelning med bastu och/eller pool?
    Ja
    strykmöjligheter?
    Ja
    säker bagageförvaring?
    Ja
    titthål i dörrarna till övernattningsrum?
    Ja
    två alternativa huvudrätter till lunch (fågel/kött och fisk)?
    Ja
    två alternativa huvudrätter till middag (fågel/kött och fisk)?
    Ja
    Uppfylls kravet avseende hjärtstartare?
    Ja
    Tillgänglighet
    Quality Hotel Match
    Visa som PDF (.pdf)

    Ramavtalsleverantören har i sitt anbud, genom att svara JA eller NEJ på ställda tilldelningskriterier avseende Tillgänglighet bekräftat om de tilldelningskriterier som ställs i upphandlingsdokumentet är uppfyllda eller inte.

    För mer detaljerad information om kriterierna var vänlig och läs avtalet som ligger under Dokument.

    Uppfylls kriteriet avseende:
    allergisanerat övernattningsrum?
    Ja
    anpassningar luftburen allergi? (begäran ska ske senast fem dagar innan konferensen inleds)
    Nej
    att person som använder rullstol har fri passage (mellan aktuella lokaler och utrymmen)?
    Ja
    automatisk dörröppnare (huvudentré)?
    Ja
    av- och påstigningsplats (inom 25 meter från entré)? 
    Ja
    brandlarm med ljussignaler (i övernattningsrum)?
    Ja
    brandlarm som uppfattas med känseln?
    Ja
    dörrars passagemått (minst 80 cm)?
    Ja
    fast eller mobil hörslinga (i reception och möteslokal)?
    Ja
    framkomlig gångväg från parkering till huviúdentré (för person som använder rullstol/rullator)?
    Ja
    fri passage till matsal/restaurang för person som använder rullstol?
    Ja
    kontrastmarkeringar på eventuella trappor och nivåskillnader?
    Ja
    käpphållare vid receptionen?
    Ja
    ledsagning till övernattningsrum?
    Ja
    ledstänger/räcken vid alla trappor/ramper som behöver passeras under konferensen?
    Nej
    lämplig ramp eller hiss vid eventuell trappa framför entréer som behöver passeras (för person som använder rullstol)?
    Ja
    nåbara rätter på bufféer för person som använder rullstol?
    Ja
    personhiss för person som använder rullstol?
    Ja
    reserverad parkeringsplats för person med funktionsnedsättning (inom 25 meter från entré)?
    Ja
    sittplats nära receptionen respektive huvudentrén?
    Ja
    toalett för personer som använder hjälpmedel?
    Ja
    trösklar? (inga eller anpassade trösklar)
    Ja
    utrymningslarm i talat meddelande?
    Ja
    övernattningsrum anpassat för person som använder rullstol?
    Ja
Namn
Senast uppdaterad
Senast uppdaterad: 2024-04-11 2024-04-11
Senast uppdaterad: 2024-04-11 2024-04-11
Senast uppdaterad: 2024-04-11 2024-04-11
Senast uppdaterad: 2024-09-20 2024-09-20
Senast uppdaterad: 2023-12-27 2023-12-27
Senast uppdaterad: 2024-05-03 2024-05-03
Senast uppdaterad: 2023-12-13 2023-12-13
Senast uppdaterad: 2023-12-20 2023-12-20
Senast uppdaterad: 2023-12-20 2023-12-20
Senast uppdaterad: 2023-12-21 2023-12-21
Senast uppdaterad: 2024-10-23 2024-10-23
Senast uppdaterad: 2023-12-20 2023-12-20
Senast uppdaterad: 2024-05-03 2024-05-03

Myndigheter under regeringen

Avropsberättigade statliga myndigheter under regeringen ska avropa från de statliga ramavtalen. Förordning (1998:796) om statlig inköpssamordning gäller för myndigheter under regeringen. Dessa myndigheter deltar med automatik och har rätt att avropa på samtliga statliga ramavtal i enlighet med regleringen i förordningen. För information om regleringen och myndigheterna, se regeringens webbplats.

Register över statliga myndigheter under regeringen finns på SCB:s myndighetsregister: https://myndighetsregistret.scb.se


Organisationer som deltar via bekräftelse

Namn
Akademiska Hus Aktiebolag
Aviseq critical communication AB
Kungliga Operan Aktiebolag
Nordregio
Norrlandsfonden
Riksdagens ombudsmän
Riksdagsförvaltningen
Riksrevisionen
Riksteatern
RISE Research Institutes of Sweden AB
SMA Maintenance
Specialfastigheter Sverige Aktiebolag
Stiftelsen för Miljöstrategisk Forskning
Stiftelsen för strategisk forskning
Stiftelsen Högskolan i Jönköping
Stiftelsen Röda korshemmet
Stiftelsen Skansen
Stiftelsen Svensk Industridesign, SVID
Svenska Filminstitutet
Sveriges Riksbank
Inga nyheter

Frågor och svar om Konferenser och möten


Dagkonferens

  • Svar:

    Det kan ej krävas i Dagkonferens och Helpension där samtliga villkor är fastställda. Vid Stora konferenser i en förnyad konkurrensutsättning kan avropsberättigad i avropet begära detta. Ramavtalsleverantören kan i sitt avropssvar acceptera kravet och eventuellt ta betalt för tjänsten.

  • Svar:

    Avropsberättigad är inte bunden till ramavtalen vid deltagarantal 1-4 personer. I praktiken innebär det att man kan boka en konferenslokal för 1-4 personer utanför ramavtal (utan att behöva göra ett avsteg). Ramavtalen är utformade för att gälla minst 5 personer.  Om avropsberättigad ändå nyttjar ramavtalen så har ramavtalsleverantörerna rätt att ta betalt för minst 5 personer.

  • Svar:

    Vid avrop av konferenspaket så gäller rangordning. Om paketen för dagkonferens och helpension inte svarar mot efterfrågat behov så kan avrop ske genom särskild fördelningsnyckel (använd uträkningsmallen). Detta avser förändringar som överstiger tio (10) procent av det aktuella kontraktets värde. Avropsberättigad ska uppge för ramavtalsleverantören vilken avropsordning som är aktuellt för varje enskilt avrop.

  • Svar:

    Ja. Samtliga villkor enligt ramavtal gäller fortsatt. Viktigt att tredje part meddelar ramavtalsleverantörerna vem som är slutkund/att man gör bokning för avropsberättigad. Provision får inte begäras.

  • Svar:

    Vid avrop genom rangordning så kan tjänster läggas till/dras av genom priser tilläggstjänster. Vid avrop genom särskild fördelningsnyckel så kan avropsberättigad specificera exakt tjänstebehov genom att fylla i uträkningsmallen.

  • Svar:

    Ja. Det går att avropa genom särskild fördelningsnyckel och uträkningsmallen.

  • Svar:

    Vid 5-60 deltagare: Skolsittning upp till och med 40 pers, Biosittning upp till och med 60 pers. Vid 61-150 deltagare: Skolsittning upp till och med 80 pers, Biosittning upp till och med 150 pers. Avropsberättigad har rätt att avropa en annan typ av sittning, pristillägg kan förekomma enligt "Priser tilläggstjänster" eller genom  prislista i "Uträkningsmallen".

  • Svar:

      Se ramavtal p. 1.9 Metod för Avrop och tilldelning av Kontrakt.

  • Svar:

    Avbokningsvillkoren utgår från behov vid ursprungligt avrop.

  • Svar:

    Avbokningvillkoren baseras inte på antalet deltagare utan den procentuella andelen av det totala avtalade konferenspriset som ska avbokas. Ju högre andel som ska avbokas desto tidigare måste avbokning ske för att avropsberättigad inte ska bli debiterad. Samtliga villkor finns under Avropsstöd och "Avbokningsregler".

  • Svar:

    De publicerade priserna på avropa.se gäller vid avropstillfället, även för de konferenser som genomförs efter en eventuell prisjustering. Vid avrop från Stora konferenser, genom en FKU, kan inte ramavtalsleverantören ändra sitt ursprungliga priserbjudande på grund av en prisjustering, utan är bunden till sin ordinarie offert tills det att giltighetstiden för offerten går ut.

  • Svar:

    Det kan ej krävas i Dagkonferens och Helpension där samtliga villkor är fastställda. Vid Stora konferenser i en förnyad konkurrensutsättning kan avropsberättigad i avropet begära detta. Ramavtalsleverantören kan i sitt avropssvar acceptera kravet och eventuellt ta betalt för tjänsten.

  • Svar:

    Ja, specifikation kan begäras och den kan lämnas i pdf-format om inte avropsberättigad begär annat format.

Helpension

  • Svar:

    Avropsberättigad är inte bunden till ramavtalen vid deltagarantal 1-4 personer. I praktiken innebär det att man kan boka en konferenslokal för 1-4 personer utanför ramavtal (utan att behöva göra ett avsteg). Ramavtalen är utformade för att gälla minst 5 personer.  Om avropsberättigad ändå nyttjar ramavtalen så har ramavtalsleverantörerna rätt att ta betalt för minst 5 personer.

  • Svar:

    Vid avrop av konferenspaket så gäller rangordning. Om paketen för dagkonferens och helpension inte svarar mot efterfrågat behov så kan avrop ske genom särskild fördelningsnyckel (använd uträkningsmallen). Detta avser förändringar som överstiger tio (10) procent av det aktuella kontraktets värde. Avropsberättigad ska uppge för ramavtalsleverantören vilken avropsordning som är aktuellt för varje enskilt avrop.

  • Svar:

    Ja. Samtliga villkor enligt ramavtal gäller fortsatt. Viktigt att tredje part meddelar ramavtalsleverantörerna vem som är slutkund/att man gör bokning för avropsberättigad. Provision får inte begäras.

  • Svar:

    Vid avrop genom rangordning så kan tjänster läggas till/dras av genom priser tilläggstjänster. Vid avrop genom särskild fördelningsnyckel så kan avropsberättigad specificera exakt tjänstebehov genom att fylla i uträkningsmallen.

  • Svar:

    Ja. Det går att avropa genom särskild fördelningsnyckel och uträkningsmallen.

  • Svar:

    Nej, rekommendation till avropsberättigad att avropa två halvdagar med tilläggstjänster enligt särskild fördelningsnyckel och uträkningsmallen.

  • Svar:

    Vid 5-60 deltagare: Skolsittning upp till och med 40 pers, Biosittning upp till och med 60 pers. Vid 61-150 deltagare: Skolsittning upp till och med 80 pers, Biosittning upp till och med 150 pers. Avropsberättigad har rätt att avropa en annan typ av sittning, pristillägg kan förekomma enligt "Priser tilläggstjänster" eller genom  prislista i "Uträkningsmallen".

  • Svar:

      Se ramavtal p. 1.9 Metod för Avrop och tilldelning av Kontrakt.

  • Svar:

    Avbokningvillkoren baseras inte på antalet deltagare utan den procentuella andelen av det totala avtalade konferenspriset som ska avbokas. Ju högre andel som ska avbokas desto tidigare måste avbokning ske för att avropsberättigad inte ska bli debiterad. Samtliga villkor finns under Avropsstöd och "Avbokningsregler".

  • Svar:

    De publicerade priserna på avropa.se gäller vid avropstillfället, även för de konferenser som genomförs efter en eventuell prisjustering. Vid avrop från Stora konferenser, genom en FKU, kan inte ramavtalsleverantören ändra sitt ursprungliga priserbjudande på grund av en prisjustering, utan är bunden till sin ordinarie offert tills det att giltighetstiden för offerten går ut.

  • Svar:

    Det kan ej krävas i Dagkonferens och Helpension där samtliga villkor är fastställda. Vid Stora konferenser i en förnyad konkurrensutsättning kan avropsberättigad i avropet begära detta. Ramavtalsleverantören kan i sitt avropssvar acceptera kravet och eventuellt ta betalt för tjänsten.

  • Svar:

    Ja, specifikation kan begäras och den kan lämnas i pdf-format om inte avropsberättigad begär annat format.

Stora konferenser

  • Svar:

    Ja. Priserna som offereras kan variera så länge de inte överstiger takpriserna.

  • Svar:

    Ja, FKU skickas till samtliga inom vald kommun/kommundel. De ramavtalsleverantörer som svarar att de inte klarar kapacitetskraven skall inte utvärderas.

  • Svar:

    Avbokningvillkoren baseras inte på antalet deltagare utan den procentuella andelen av det totala avtalade konferenspriset som ska avbokas. Ju högre andel som ska avbokas desto tidigare måste avbokning ske för att avropsberättigad inte ska bli debiterad. Samtliga villkor finns under Avropsstöd och "Avbokningsregler".

  • Svar:

    Avbokningsvillkoren utgår från behov vid ursprungligt avrop.

  • Svar:

    Ja, FKU skickas till samtliga inom vald kommun/kommundel. De ramavtalsleverantörer som svarar att de inte klarar kapacitetskraven skall inte utvärderas.

  • Svar:

    Stora konferenser. Logi efterfrågas i den förnyade konkurensutsättningen och de ramavtalsleverantörer som inte kan erbjuda logi kan inte bli tilldelade kontrakt.

  • Svar:

    Ja, specifikation kan begäras och den kan lämnas i pdf-format om inte avropsberättigad begär annat format.

  • Svar:

    De publicerade priserna på avropa.se gäller vid avropstillfället, även för de konferenser som genomförs efter en eventuell prisjustering. Vid avrop från Stora konferenser, genom en FKU, kan inte ramavtalsleverantören ändra sitt ursprungliga priserbjudande på grund av en prisjustering, utan är bunden till sin ordinarie offert tills det att giltighetstiden för offerten går ut.

  • Svar:

    Ja. Samtliga villkor enligt ramavtal gäller fortsatt. Viktigt att tredje part meddelar ramavtalsleverantörerna vem som är slutkund/att man gör bokning för avropsberättigad. Provision får inte begäras.

Uppfyllda mål inom nationella upphandlingsstrategin

Nationella upphandlingsstrategin innehåller sju inriktningsmål. Dessa kan upphandlande myndigheter och enheter arbeta utifrån för att utveckla sitt strategiska arbete med offentliga inköp.

1

Offentlig upphandling som strategiskt verktyg för en god affär.

2

Effektivare offentliga inköp.

3

En mångfald av leverantörer och en väl fungerande konkurrens.

4

En rättssäker offentlig upphandling.

5

En offentlig upphandling som främjar innovationer och alternativa lösningar.

6

En miljömässigt ansvarsfull offentlig upphandling.

7

Offentlig upphandling som bidrar till ett mer socialt hållbart samhälle..

Nationella upphandlingsstrategin
Senast ändrad: 2024-12-05