Stockholms län - Stockholm - Kommundel 3 Norrmalm City
Helpension, 5-60 deltagare
Avtalsperiod
2024-01-01 - 2027-12-31Avropsform
- Rangordnat ramavtal
- Särskild fördelningsnyckel
Kundstöd
Detta delområde omfattar helpension 5-60 personer och bokas direkt med anläggningen. I helpension ingår en övernattning med frukost, möteslokal, fm-fika,1-rättslunch, em-fika och 2-rätters middag.
Angivna priser är exklusive moms.
- Avrop av konferenspaket sker genom rangordning. Om paketen för dagkonferens och helpension inte svarar mot efterfrågat behov så får Avrop ske genom en särskild fördelningsnyckel. Detta avser förändringar som överstiger tio (10) procent av det aktuella Kontraktets värde. Uträkningsmall används för att enkelt kunna filtrera fram vilken Ramavtalsleverantör som ska tilldelas kontraktet. OBS! Det är inget krav att avropa genom särskild fördelningsnyckel vid förändringar men en möjlighet för att unna erhålla lägsta pris efter konferensbehovet.
Om två eller flera Ramavtalsleverantörer efter Avrop genom en särskild fördelningsnyckel har samma pris ska uppdraget tilldelas den Ramavtalsleverantör som är den först rangordnade Ramavtalsleverantören inom respektive delområde.
För mer info om vilken avropsordning som är aktuell, hur avrop genomförs och några praktiska exempel se snabbguide här.
Här väljer du avropsform
Särskild fördelningsnyckel innebär att du utifrån ett eller flera kriterier, angivna i ramavtalet, väljer den leverantör som bäst kan tillgodose ert behov vid avropstillfället.
-
Hotel C Stockholm
Avtal: 23.3-1644-2023-237
Vasaplan 4
111 20 Stockholm
Konferensrum: 10
DokumentSenast uppdateradSenast uppdaterad: 2023-12-08 2023-12-08PriserHotel C StockholmVisa som PDF (.pdf)Ett konferenspaket för Helpension ska minst innehålla: möteslokal (inom respektive deltagarspann, skolsittning 5–20 deltagare och 21–40 deltagare samt biosittning 41–60 deltagare), förtäring (förmiddagsfika, lunch (en rätt alternativt buffé inklusive måltidsdryck och kaffe/te), eftermiddagsfika, middag (två rätter inklusive måltidsdryck och kaffe/te)) samt övernattning inklusive frukost.
Priset för övernattning avser en övernattning för en person i ett rum inklusive frukost. Priset gäller oavsett vilken rumskategori (standard, superior, plus, business, extra eller annan benämning) som erbjuds eller om det är enkelrum eller dubbelrum.
Observera att priset är per deltagare.
Pris i SEK5–20 deltagare339821–40 deltagare337841–60 deltagare3353Priser tilläggstjänsterHotel C StockholmPriserna används vid avrop genom särskild fördelningsnyckel samt för tillkommande eller avgående deltagare och Tjänster (avser både förändringar i avrop genom rangordning (konferenspaket) och avrop genom särskild fördelningsnyckel).
I de fall där tjänsten är prissatt till 0 kr ingår tjänsten kostnadsfritt.
Observera att priset är per deltagare där inget annat anges.TilläggstjänstPris i SEKSkolsittning heldag 5-20555Skolsittning heldag 21-40534Skolsittning heldag 41-60510Skolsittning halvdag 5-20555Skolsittning halvdag 21-40534Skolsittning halvdag 41-60510Biosittning heldag 5-20555Biosittning heldag 21-40534Biosittning heldag 41-60510Biosittning halvdag 5-20555Biosittning halvdag 21-40534Biosittning halvdag 41-60510U-bord heldag 5-20555U-bord heldag 21-40534U-bord heldag 41-60510U-bord halvdag 5-20555U-bord halvdag 21-40534U-bord halvdag 41-60510Styrelsesittning heldag 5-20555Styrelsesittning heldag 21-40534Styrelsesittning heldag 41-60510Styrelsesittning halvdag 5-20555Styrelsesittning halvdag 21-40534Styrelsesittning halvdag 41-60510Öar heldag 5-20555Öar heldag 21-40534Öar heldag 41-60510Öar halvdag 5-20555Öar halvdag 21-40534Öar halvdag 41-60510Fiskben heldag 5-20Erbjuds ejFiskben heldag 21-40Erbjuds ejFiskben heldag 41-60Erbjuds ejFiskben halvdag 5-20Erbjuds ejFiskben halvdag 21-40Erbjuds ejFiskben halvdag 41-60Erbjuds ejPris extra lokal (styck) - Skolsittning Heldag 11-208717Pris extra lokal (styck) - Skolsittning heldag 21-4015358Pris extra lokal (styck) - Skolsittning heldag 41-6015358Pris extra lokal (styck) - Skolsittning Halvdag 11-206973Pris extra lokal (styck) - Skolsittning halvdag 21-4012286Pris extra lokal (styck) - Skolsittning halvdag 41-6012286Pris grupprum (styck)5189Mobil hörslinga (styck)7783Lunch, 1 rätt248Lunch, 2 rätter290Middag, 1 rätt277Middag, 2 rätter381Middag, 3 rätter485Kaffe/te, smörgås och juice/smoothie95Kaffe/te och smörgås75Kaffe/te och bulle75Kaffe/te26En övernattning inkl frukost för en person i ett rum2024En övernattning inkl frukost för en person i delat rum1104Tillkommande helpensionsfrukost242MiljöHotel C StockholmVisa som PDF (.pdf)Ramavtalsleverantören bör i sin verksamhet bidra till att Sverige når de miljömål som Riksdagen fastställt, läs mer på Sveriges miljömål.
Ramavtalsleverantören har i sitt anbud, genom att svara JA eller NEJ på ställda tilldelningskriterier avseende Miljö bekräftat om de tilldelningskriterier som ställs i upphandlingsdokumentet är uppfyllda eller inte.
För mer detaljerad information om kriterierna var vänlig och läs avtalet som ligger under Dokument.
Uppfylls kriteriet avseende:duschar (flöde på högst 9 liter/min)?Jaendast flergångsglas/flergångsmuggar?Jaengångsartiklar?Jafrukost - Minskad klimatbelastning?Jakaffe, te och kakako?Jakemiska produkter för diskning (100 % miljömärkta)?Jakemiska produkter för städning (100 % miljömärkta)?Jakällsortering för deltagare?Jakällsortering för verksamheten?Jaljuskällor (minst 75% LED)?Jamatsvinn?Jasamtliga måltider - Ekologiska alternativ (minst 20 %)?Jauppföljning av energianvändning?Javattenblandare för tvättställ (flöde på högst 6 liter/min)?NejKvalitetHotel C StockholmVisa som PDF (.pdf)Ramavtalsleverantören har i sitt anbud, genom att svara JA eller NEJ på ställda tilldelningskriterier avseende Kvalitet bekräftat om de tilldelningskriterier som ställs i upphandlingsdokumentet är uppfyllda eller inte.
För mer detaljerad information om kriterierna var vänlig och läs avtalet som ligger under Dokument.
Uppfylls kriteriet avseende:bordsserverad middag?Jabredbandsuppkoppling (i minst en möteslokal)?Jadagsljus i möteslokaler?Nejgym/motionsrum?Jahöj-sänkbart alternativt ståbord i möteslokaler?Jakaffe och te hela dagen utan kostnad?Jakonferenstelefon/högtalartelefon (får debiteras)?Jakostnadsfria inomhusaktiviteter?Jalåsbara grupprum?Jaminst 3 möteslokaler?JaPPM-mätare?Jarelaxavdelning med bastu och/eller pool?Nejstrykmöjligheter?Jasäker bagageförvaring?Jatitthål i dörrarna till övernattningsrum?Jatvå alternativa huvudrätter till lunch (fågel/kött och fisk)?Jatvå alternativa huvudrätter till middag (fågel/kött och fisk)?JaUppfylls kravet avseende hjärtstartare?JaTillgänglighetHotel C StockholmVisa som PDF (.pdf)Ramavtalsleverantören har i sitt anbud, genom att svara JA eller NEJ på ställda tilldelningskriterier avseende Tillgänglighet bekräftat om de tilldelningskriterier som ställs i upphandlingsdokumentet är uppfyllda eller inte.
För mer detaljerad information om kriterierna var vänlig och läs avtalet som ligger under Dokument.
Uppfylls kriteriet avseende:allergisanerat övernattningsrum?Jaanpassningar luftburen allergi? (begäran ska ske senast fem dagar innan konferensen inleds)Jaatt person som använder rullstol har fri passage (mellan aktuella lokaler och utrymmen)?Jaautomatisk dörröppnare (huvudentré)?Jaav- och påstigningsplats (inom 25 meter från entré)?Jabrandlarm med ljussignaler (i övernattningsrum)?Jabrandlarm som uppfattas med känseln?Jadörrars passagemått (minst 80 cm)?Jafast eller mobil hörslinga (i reception och möteslokal)?Jaframkomlig gångväg från parkering till huviúdentré (för person som använder rullstol/rullator)?Jafri passage till matsal/restaurang för person som använder rullstol?Jakontrastmarkeringar på eventuella trappor och nivåskillnader?Jakäpphållare vid receptionen?Jaledsagning till övernattningsrum?Jaledstänger/räcken vid alla trappor/ramper som behöver passeras under konferensen?Jalämplig ramp eller hiss vid eventuell trappa framför entréer som behöver passeras (för person som använder rullstol)?Janåbara rätter på bufféer för person som använder rullstol?Japersonhiss för person som använder rullstol?Jareserverad parkeringsplats för person med funktionsnedsättning (inom 25 meter från entré)?Jasittplats nära receptionen respektive huvudentrén?Jatoalett för personer som använder hjälpmedel?Jatrösklar? (inga eller anpassade trösklar)Jautrymningslarm i talat meddelande?Jaövernattningsrum anpassat för person som använder rullstol?Ja -
Hotel Kung Carl
Avtal: 23.3-1644-2023-239
Birger Jarlsgatan 21
111 87 Stockholm
Konferensrum: 5
DokumentSenast uppdateradSenast uppdaterad: 2023-12-08 2023-12-08PriserHotel Kung CarlVisa som PDF (.pdf)Ett konferenspaket för Helpension ska minst innehålla: möteslokal (inom respektive deltagarspann, skolsittning 5–20 deltagare och 21–40 deltagare samt biosittning 41–60 deltagare), förtäring (förmiddagsfika, lunch (en rätt alternativt buffé inklusive måltidsdryck och kaffe/te), eftermiddagsfika, middag (två rätter inklusive måltidsdryck och kaffe/te)) samt övernattning inklusive frukost.
Priset för övernattning avser en övernattning för en person i ett rum inklusive frukost. Priset gäller oavsett vilken rumskategori (standard, superior, plus, business, extra eller annan benämning) som erbjuds eller om det är enkelrum eller dubbelrum.
Observera att priset är per deltagare.
Pris i SEK5–20 deltagare371921–40 deltagare348341–60 deltagare3364Priser tilläggstjänsterHotel Kung CarlPriserna används vid avrop genom särskild fördelningsnyckel samt för tillkommande eller avgående deltagare och Tjänster (avser både förändringar i avrop genom rangordning (konferenspaket) och avrop genom särskild fördelningsnyckel).
I de fall där tjänsten är prissatt till 0 kr ingår tjänsten kostnadsfritt.
Observera att priset är per deltagare där inget annat anges.TilläggstjänstPris i SEKSkolsittning heldag 5-20887Skolsittning heldag 21-40651Skolsittning heldag 41-60532Skolsittning halvdag 5-20665Skolsittning halvdag 21-40488Skolsittning halvdag 41-60400Biosittning heldag 5-20887Biosittning heldag 21-40651Biosittning heldag 41-60532Biosittning halvdag 5-20665Biosittning halvdag 21-40488Biosittning halvdag 41-60400U-bord heldag 5-20887U-bord heldag 21-40651U-bord heldag 41-60532U-bord halvdag 5-20665U-bord halvdag 21-40488U-bord halvdag 41-60400Styrelsesittning heldag 5-20887Styrelsesittning heldag 21-40651Styrelsesittning heldag 41-60532Styrelsesittning halvdag 5-20665Styrelsesittning halvdag 21-40488Styrelsesittning halvdag 41-60400Öar heldag 5-20887Öar heldag 21-40651Öar heldag 41-60532Öar halvdag 5-20665Öar halvdag 21-40488Öar halvdag 41-60400Fiskben heldag 5-20887Fiskben heldag 21-40651Fiskben heldag 41-60532Fiskben halvdag 5-20665Fiskben halvdag 21-40488Fiskben halvdag 41-60400Pris extra lokal (styck) - Skolsittning Heldag 11-20Erbjuds ejPris extra lokal (styck) - Skolsittning heldag 21-40Erbjuds ejPris extra lokal (styck) - Skolsittning heldag 41-60Erbjuds ejPris extra lokal (styck) - Skolsittning Halvdag 11-20Erbjuds ejPris extra lokal (styck) - Skolsittning halvdag 21-40Erbjuds ejPris extra lokal (styck) - Skolsittning halvdag 41-60Erbjuds ejPris grupprum (styck)7694Mobil hörslinga (styck)2594Lunch, 1 rätt225Lunch, 2 rätter326Middag, 1 rätt225Middag, 2 rätter450Middag, 3 rätter676Kaffe/te, smörgås och juice/smoothie101Kaffe/te och smörgås101Kaffe/te och bulle101Kaffe/te33En övernattning inkl frukost för en person i ett rum1955En övernattning inkl frukost för en person i delat rum978Tillkommande helpensionsfrukost160MiljöHotel Kung CarlVisa som PDF (.pdf)Ramavtalsleverantören bör i sin verksamhet bidra till att Sverige når de miljömål som Riksdagen fastställt, läs mer på Sveriges miljömål.
Ramavtalsleverantören har i sitt anbud, genom att svara JA eller NEJ på ställda tilldelningskriterier avseende Miljö bekräftat om de tilldelningskriterier som ställs i upphandlingsdokumentet är uppfyllda eller inte.
För mer detaljerad information om kriterierna var vänlig och läs avtalet som ligger under Dokument.
Uppfylls kriteriet avseende:duschar (flöde på högst 9 liter/min)?Jaendast flergångsglas/flergångsmuggar?Jaengångsartiklar?Jafrukost - Minskad klimatbelastning?Jakaffe, te och kakako?Jakemiska produkter för diskning (100 % miljömärkta)?Jakemiska produkter för städning (100 % miljömärkta)?Jakällsortering för deltagare?Jakällsortering för verksamheten?Jaljuskällor (minst 75% LED)?Jamatsvinn?Jasamtliga måltider - Ekologiska alternativ (minst 20 %)?Jauppföljning av energianvändning?Javattenblandare för tvättställ (flöde på högst 6 liter/min)?JaKvalitetHotel Kung CarlVisa som PDF (.pdf)Ramavtalsleverantören har i sitt anbud, genom att svara JA eller NEJ på ställda tilldelningskriterier avseende Kvalitet bekräftat om de tilldelningskriterier som ställs i upphandlingsdokumentet är uppfyllda eller inte.
För mer detaljerad information om kriterierna var vänlig och läs avtalet som ligger under Dokument.
Uppfylls kriteriet avseende:bordsserverad middag?Jabredbandsuppkoppling (i minst en möteslokal)?Jadagsljus i möteslokaler?Jagym/motionsrum?Jahöj-sänkbart alternativt ståbord i möteslokaler?Jakaffe och te hela dagen utan kostnad?Jakonferenstelefon/högtalartelefon (får debiteras)?Jakostnadsfria inomhusaktiviteter?Jalåsbara grupprum?Jaminst 3 möteslokaler?JaPPM-mätare?Jarelaxavdelning med bastu och/eller pool?Nejstrykmöjligheter?Jasäker bagageförvaring?Jatitthål i dörrarna till övernattningsrum?Jatvå alternativa huvudrätter till lunch (fågel/kött och fisk)?Jatvå alternativa huvudrätter till middag (fågel/kött och fisk)?JaUppfylls kravet avseende hjärtstartare?JaTillgänglighetHotel Kung CarlVisa som PDF (.pdf)Ramavtalsleverantören har i sitt anbud, genom att svara JA eller NEJ på ställda tilldelningskriterier avseende Tillgänglighet bekräftat om de tilldelningskriterier som ställs i upphandlingsdokumentet är uppfyllda eller inte.
För mer detaljerad information om kriterierna var vänlig och läs avtalet som ligger under Dokument.
Uppfylls kriteriet avseende:allergisanerat övernattningsrum?Jaanpassningar luftburen allergi? (begäran ska ske senast fem dagar innan konferensen inleds)Jaatt person som använder rullstol har fri passage (mellan aktuella lokaler och utrymmen)?Jaautomatisk dörröppnare (huvudentré)?Jaav- och påstigningsplats (inom 25 meter från entré)?Jabrandlarm med ljussignaler (i övernattningsrum)?Nejbrandlarm som uppfattas med känseln?Nejdörrars passagemått (minst 80 cm)?Jafast eller mobil hörslinga (i reception och möteslokal)?Jaframkomlig gångväg från parkering till huviúdentré (för person som använder rullstol/rullator)?Jafri passage till matsal/restaurang för person som använder rullstol?Jakontrastmarkeringar på eventuella trappor och nivåskillnader?Jakäpphållare vid receptionen?Jaledsagning till övernattningsrum?Jaledstänger/räcken vid alla trappor/ramper som behöver passeras under konferensen?Jalämplig ramp eller hiss vid eventuell trappa framför entréer som behöver passeras (för person som använder rullstol)?Janåbara rätter på bufféer för person som använder rullstol?Japersonhiss för person som använder rullstol?Jareserverad parkeringsplats för person med funktionsnedsättning (inom 25 meter från entré)?Nejsittplats nära receptionen respektive huvudentrén?Jatoalett för personer som använder hjälpmedel?Jatrösklar? (inga eller anpassade trösklar)Jautrymningslarm i talat meddelande?Nejövernattningsrum anpassat för person som använder rullstol?Ja -
Miss Clara by Nobis
Avtal: 23.3-1644-2023-240
Sveavägen 48
111 86 Stockholm
Konferensrum: 6
DokumentSenast uppdateradSenast uppdaterad: 2023-12-08 2023-12-08PriserMiss Clara By NobisVisa som PDF (.pdf)Ett konferenspaket för Helpension ska minst innehålla: möteslokal (inom respektive deltagarspann, skolsittning 5–20 deltagare och 21–40 deltagare samt biosittning 41–60 deltagare), förtäring (förmiddagsfika, lunch (en rätt alternativt buffé inklusive måltidsdryck och kaffe/te), eftermiddagsfika, middag (två rätter inklusive måltidsdryck och kaffe/te)) samt övernattning inklusive frukost.
Priset för övernattning avser en övernattning för en person i ett rum inklusive frukost. Priset gäller oavsett vilken rumskategori (standard, superior, plus, business, extra eller annan benämning) som erbjuds eller om det är enkelrum eller dubbelrum.
Observera att priset är per deltagare.
Pris i SEK5–20 deltagare392321–40 deltagare387141–60 deltagare3819Priser tilläggstjänsterMiss Clara By NobisPriserna används vid avrop genom särskild fördelningsnyckel samt för tillkommande eller avgående deltagare och Tjänster (avser både förändringar i avrop genom rangordning (konferenspaket) och avrop genom särskild fördelningsnyckel).
I de fall där tjänsten är prissatt till 0 kr ingår tjänsten kostnadsfritt.
Observera att priset är per deltagare där inget annat anges.TilläggstjänstPris i SEKSkolsittning heldag 5-20695Skolsittning heldag 21-40643Skolsittning heldag 41-60591Skolsittning halvdag 5-20467Skolsittning halvdag 21-40415Skolsittning halvdag 41-60394Biosittning heldag 5-20695Biosittning heldag 21-40643Biosittning heldag 41-60591Biosittning halvdag 5-20467Biosittning halvdag 21-40415Biosittning halvdag 41-60394U-bord heldag 5-20695U-bord heldag 21-40643U-bord heldag 41-60591U-bord halvdag 5-20467U-bord halvdag 21-40415U-bord halvdag 41-60394Styrelsesittning heldag 5-20695Styrelsesittning heldag 21-40643Styrelsesittning heldag 41-60591Styrelsesittning halvdag 5-20467Styrelsesittning halvdag 21-40415Styrelsesittning halvdag 41-60394Öar heldag 5-20695Öar heldag 21-40643Öar heldag 41-60591Öar halvdag 5-20467Öar halvdag 21-40415Öar halvdag 41-60394Fiskben heldag 5-20695Fiskben heldag 21-40643Fiskben heldag 41-60591Fiskben halvdag 5-20467Fiskben halvdag 21-40415Fiskben halvdag 41-60394Pris extra lokal (styck) - Skolsittning Heldag 11-20695Pris extra lokal (styck) - Skolsittning heldag 21-40643Pris extra lokal (styck) - Skolsittning heldag 41-60591Pris extra lokal (styck) - Skolsittning Halvdag 11-20467Pris extra lokal (styck) - Skolsittning halvdag 21-40415Pris extra lokal (styck) - Skolsittning halvdag 41-60394Pris grupprum (styck)5189Mobil hörslinga (styck)2594Lunch, 1 rätt301Lunch, 2 rätter425Middag, 1 rätt467Middag, 2 rätter519Middag, 3 rätter643Kaffe/te, smörgås och juice/smoothie114Kaffe/te och smörgås104Kaffe/te och bulle99Kaffe/te49En övernattning inkl frukost för en person i ett rum1961En övernattning inkl frukost för en person i delat rum1961Tillkommande helpensionsfrukost218MiljöMiss Clara By NobisVisa som PDF (.pdf)Ramavtalsleverantören bör i sin verksamhet bidra till att Sverige når de miljömål som Riksdagen fastställt, läs mer på Sveriges miljömål.
Ramavtalsleverantören har i sitt anbud, genom att svara JA eller NEJ på ställda tilldelningskriterier avseende Miljö bekräftat om de tilldelningskriterier som ställs i upphandlingsdokumentet är uppfyllda eller inte.
För mer detaljerad information om kriterierna var vänlig och läs avtalet som ligger under Dokument.
Uppfylls kriteriet avseende:duschar (flöde på högst 9 liter/min)?Jaendast flergångsglas/flergångsmuggar?Jaengångsartiklar?Jafrukost - Minskad klimatbelastning?Jakaffe, te och kakako?Jakemiska produkter för diskning (100 % miljömärkta)?Jakemiska produkter för städning (100 % miljömärkta)?Jakällsortering för deltagare?Jakällsortering för verksamheten?Jaljuskällor (minst 75% LED)?Jamatsvinn?Jasamtliga måltider - Ekologiska alternativ (minst 20 %)?Jauppföljning av energianvändning?Javattenblandare för tvättställ (flöde på högst 6 liter/min)?JaKvalitetMiss Clara By NobisVisa som PDF (.pdf)Ramavtalsleverantören har i sitt anbud, genom att svara JA eller NEJ på ställda tilldelningskriterier avseende Kvalitet bekräftat om de tilldelningskriterier som ställs i upphandlingsdokumentet är uppfyllda eller inte.
För mer detaljerad information om kriterierna var vänlig och läs avtalet som ligger under Dokument.
Uppfylls kriteriet avseende:bordsserverad middag?Jabredbandsuppkoppling (i minst en möteslokal)?Jadagsljus i möteslokaler?Jagym/motionsrum?Jahöj-sänkbart alternativt ståbord i möteslokaler?Jakaffe och te hela dagen utan kostnad?Nejkonferenstelefon/högtalartelefon (får debiteras)?Jakostnadsfria inomhusaktiviteter?Nejlåsbara grupprum?Jaminst 3 möteslokaler?JaPPM-mätare?Jarelaxavdelning med bastu och/eller pool?Nejstrykmöjligheter?Jasäker bagageförvaring?Jatitthål i dörrarna till övernattningsrum?Nejtvå alternativa huvudrätter till lunch (fågel/kött och fisk)?Jatvå alternativa huvudrätter till middag (fågel/kött och fisk)?JaUppfylls kravet avseende hjärtstartare?NejTillgänglighetMiss Clara By NobisVisa som PDF (.pdf)Ramavtalsleverantören har i sitt anbud, genom att svara JA eller NEJ på ställda tilldelningskriterier avseende Tillgänglighet bekräftat om de tilldelningskriterier som ställs i upphandlingsdokumentet är uppfyllda eller inte.
För mer detaljerad information om kriterierna var vänlig och läs avtalet som ligger under Dokument.
Uppfylls kriteriet avseende:allergisanerat övernattningsrum?Jaanpassningar luftburen allergi? (begäran ska ske senast fem dagar innan konferensen inleds)Jaatt person som använder rullstol har fri passage (mellan aktuella lokaler och utrymmen)?Jaautomatisk dörröppnare (huvudentré)?Jaav- och påstigningsplats (inom 25 meter från entré)?Jabrandlarm med ljussignaler (i övernattningsrum)?Jabrandlarm som uppfattas med känseln?Jadörrars passagemått (minst 80 cm)?Jafast eller mobil hörslinga (i reception och möteslokal)?Jaframkomlig gångväg från parkering till huviúdentré (för person som använder rullstol/rullator)?Jafri passage till matsal/restaurang för person som använder rullstol?Jakontrastmarkeringar på eventuella trappor och nivåskillnader?Jakäpphållare vid receptionen?Jaledsagning till övernattningsrum?Jaledstänger/räcken vid alla trappor/ramper som behöver passeras under konferensen?Jalämplig ramp eller hiss vid eventuell trappa framför entréer som behöver passeras (för person som använder rullstol)?Janåbara rätter på bufféer för person som använder rullstol?Japersonhiss för person som använder rullstol?Jareserverad parkeringsplats för person med funktionsnedsättning (inom 25 meter från entré)?Nejsittplats nära receptionen respektive huvudentrén?Jatoalett för personer som använder hjälpmedel?Jatrösklar? (inga eller anpassade trösklar)Jautrymningslarm i talat meddelande?Jaövernattningsrum anpassat för person som använder rullstol?Ja -
Radisson Blu Royal Viking Hotel
Avtal: 23.3-1644-2023-238
Vasagatan 1
101 24 Stockholm
Konferensrum: 16
DokumentSenast uppdateradSenast uppdaterad: 2023-12-08 2023-12-08PriserRadisson Blu Royal Viking HotelVisa som PDF (.pdf)Ett konferenspaket för Helpension ska minst innehålla: möteslokal (inom respektive deltagarspann, skolsittning 5–20 deltagare och 21–40 deltagare samt biosittning 41–60 deltagare), förtäring (förmiddagsfika, lunch (en rätt alternativt buffé inklusive måltidsdryck och kaffe/te), eftermiddagsfika, middag (två rätter inklusive måltidsdryck och kaffe/te)) samt övernattning inklusive frukost.
Priset för övernattning avser en övernattning för en person i ett rum inklusive frukost. Priset gäller oavsett vilken rumskategori (standard, superior, plus, business, extra eller annan benämning) som erbjuds eller om det är enkelrum eller dubbelrum.
Observera att priset är per deltagare.
Pris i SEK5–20 deltagare368421–40 deltagare368441–60 deltagare3684Priser tilläggstjänsterRadisson Blu Royal Viking HotelPriserna används vid avrop genom särskild fördelningsnyckel samt för tillkommande eller avgående deltagare och Tjänster (avser både förändringar i avrop genom rangordning (konferenspaket) och avrop genom särskild fördelningsnyckel).
I de fall där tjänsten är prissatt till 0 kr ingår tjänsten kostnadsfritt.
Observera att priset är per deltagare där inget annat anges.TilläggstjänstPris i SEKSkolsittning heldag 5-20973Skolsittning heldag 21-40973Skolsittning heldag 41-60Erbjuds ejSkolsittning halvdag 5-20973Skolsittning halvdag 21-40973Skolsittning halvdag 41-60Erbjuds ejBiosittning heldag 5-20973Biosittning heldag 21-40973Biosittning heldag 41-60973Biosittning halvdag 5-20973Biosittning halvdag 21-40973Biosittning halvdag 41-60973U-bord heldag 5-20Erbjuds ejU-bord heldag 21-40Erbjuds ejU-bord heldag 41-60Erbjuds ejU-bord halvdag 5-20Erbjuds ejU-bord halvdag 21-40Erbjuds ejU-bord halvdag 41-60Erbjuds ejStyrelsesittning heldag 5-20Erbjuds ejStyrelsesittning heldag 21-40Erbjuds ejStyrelsesittning heldag 41-60Erbjuds ejStyrelsesittning halvdag 5-20Erbjuds ejStyrelsesittning halvdag 21-40Erbjuds ejStyrelsesittning halvdag 41-60Erbjuds ejÖar heldag 5-20Erbjuds ejÖar heldag 21-40Erbjuds ejÖar heldag 41-60Erbjuds ejÖar halvdag 5-20Erbjuds ejÖar halvdag 21-40Erbjuds ejÖar halvdag 41-60Erbjuds ejFiskben heldag 5-20Erbjuds ejFiskben heldag 21-40Erbjuds ejFiskben heldag 41-60Erbjuds ejFiskben halvdag 5-20Erbjuds ejFiskben halvdag 21-40Erbjuds ejFiskben halvdag 41-60Erbjuds ejPris extra lokal (styck) - Skolsittning Heldag 11-20Erbjuds ejPris extra lokal (styck) - Skolsittning heldag 21-40Erbjuds ejPris extra lokal (styck) - Skolsittning heldag 41-60Erbjuds ejPris extra lokal (styck) - Skolsittning Halvdag 11-20Erbjuds ejPris extra lokal (styck) - Skolsittning halvdag 21-40Erbjuds ejPris extra lokal (styck) - Skolsittning halvdag 41-60Erbjuds ejPris grupprum (styck)4151Mobil hörslinga (styck)2594Lunch, 1 rätt222Lunch, 2 rätterErbjuds ejMiddag, 1 rätt337Middag, 2 rätter425Middag, 3 rätterErbjuds ejKaffe/te, smörgås och juice/smoothie112Kaffe/te och smörgås100Kaffe/te och bulle100Kaffe/te37En övernattning inkl frukost för en person i ett rum1864En övernattning inkl frukost för en person i delat rum1036Tillkommande helpensionsfrukost166MiljöRadisson Blu Royal Viking HotelVisa som PDF (.pdf)Ramavtalsleverantören bör i sin verksamhet bidra till att Sverige når de miljömål som Riksdagen fastställt, läs mer på Sveriges miljömål.
Ramavtalsleverantören har i sitt anbud, genom att svara JA eller NEJ på ställda tilldelningskriterier avseende Miljö bekräftat om de tilldelningskriterier som ställs i upphandlingsdokumentet är uppfyllda eller inte.
För mer detaljerad information om kriterierna var vänlig och läs avtalet som ligger under Dokument.
Uppfylls kriteriet avseende:duschar (flöde på högst 9 liter/min)?Jaendast flergångsglas/flergångsmuggar?Jaengångsartiklar?Jafrukost - Minskad klimatbelastning?Jakaffe, te och kakako?Jakemiska produkter för diskning (100 % miljömärkta)?Jakemiska produkter för städning (100 % miljömärkta)?Jakällsortering för deltagare?Jakällsortering för verksamheten?Jaljuskällor (minst 75% LED)?Jamatsvinn?Jasamtliga måltider - Ekologiska alternativ (minst 20 %)?Jauppföljning av energianvändning?Javattenblandare för tvättställ (flöde på högst 6 liter/min)?JaKvalitetRadisson Blu Royal Viking HotelVisa som PDF (.pdf)Ramavtalsleverantören har i sitt anbud, genom att svara JA eller NEJ på ställda tilldelningskriterier avseende Kvalitet bekräftat om de tilldelningskriterier som ställs i upphandlingsdokumentet är uppfyllda eller inte.
För mer detaljerad information om kriterierna var vänlig och läs avtalet som ligger under Dokument.
Uppfylls kriteriet avseende:bordsserverad middag?Jabredbandsuppkoppling (i minst en möteslokal)?Jadagsljus i möteslokaler?Jagym/motionsrum?Jahöj-sänkbart alternativt ståbord i möteslokaler?Jakaffe och te hela dagen utan kostnad?Jakonferenstelefon/högtalartelefon (får debiteras)?Jakostnadsfria inomhusaktiviteter?Jalåsbara grupprum?Jaminst 3 möteslokaler?JaPPM-mätare?Jarelaxavdelning med bastu och/eller pool?Jastrykmöjligheter?Jasäker bagageförvaring?Jatitthål i dörrarna till övernattningsrum?Jatvå alternativa huvudrätter till lunch (fågel/kött och fisk)?Jatvå alternativa huvudrätter till middag (fågel/kött och fisk)?JaUppfylls kravet avseende hjärtstartare?JaTillgänglighetRadisson Blu Royal Viking HotelVisa som PDF (.pdf)Ramavtalsleverantören har i sitt anbud, genom att svara JA eller NEJ på ställda tilldelningskriterier avseende Tillgänglighet bekräftat om de tilldelningskriterier som ställs i upphandlingsdokumentet är uppfyllda eller inte.
För mer detaljerad information om kriterierna var vänlig och läs avtalet som ligger under Dokument.
Uppfylls kriteriet avseende:allergisanerat övernattningsrum?Jaanpassningar luftburen allergi? (begäran ska ske senast fem dagar innan konferensen inleds)Jaatt person som använder rullstol har fri passage (mellan aktuella lokaler och utrymmen)?Jaautomatisk dörröppnare (huvudentré)?Jaav- och påstigningsplats (inom 25 meter från entré)?Jabrandlarm med ljussignaler (i övernattningsrum)?Jabrandlarm som uppfattas med känseln?Jadörrars passagemått (minst 80 cm)?Jafast eller mobil hörslinga (i reception och möteslokal)?Jaframkomlig gångväg från parkering till huviúdentré (för person som använder rullstol/rullator)?Jafri passage till matsal/restaurang för person som använder rullstol?Jakontrastmarkeringar på eventuella trappor och nivåskillnader?Jakäpphållare vid receptionen?Jaledsagning till övernattningsrum?Jaledstänger/räcken vid alla trappor/ramper som behöver passeras under konferensen?Jalämplig ramp eller hiss vid eventuell trappa framför entréer som behöver passeras (för person som använder rullstol)?Janåbara rätter på bufféer för person som använder rullstol?Japersonhiss för person som använder rullstol?Jareserverad parkeringsplats för person med funktionsnedsättning (inom 25 meter från entré)?Jasittplats nära receptionen respektive huvudentrén?Jatoalett för personer som använder hjälpmedel?Jatrösklar? (inga eller anpassade trösklar)Jautrymningslarm i talat meddelande?Jaövernattningsrum anpassat för person som använder rullstol?Ja -
Scandic Klara
Avtal: 23.3-1644-2023-236
Slöjdgatan 7
111 20 Stockholm
Konferensrum: 8
DokumentSenast uppdateradSenast uppdaterad: 2023-12-08 2023-12-08PriserScandic KlaraVisa som PDF (.pdf)Ett konferenspaket för Helpension ska minst innehålla: möteslokal (inom respektive deltagarspann, skolsittning 5–20 deltagare och 21–40 deltagare samt biosittning 41–60 deltagare), förtäring (förmiddagsfika, lunch (en rätt alternativt buffé inklusive måltidsdryck och kaffe/te), eftermiddagsfika, middag (två rätter inklusive måltidsdryck och kaffe/te)) samt övernattning inklusive frukost.
Priset för övernattning avser en övernattning för en person i ett rum inklusive frukost. Priset gäller oavsett vilken rumskategori (standard, superior, plus, business, extra eller annan benämning) som erbjuds eller om det är enkelrum eller dubbelrum.
Observera att priset är per deltagare.
Pris i SEK5–20 deltagare320921–40 deltagare320941–60 deltagare3209Priser tilläggstjänsterScandic KlaraPriserna används vid avrop genom särskild fördelningsnyckel samt för tillkommande eller avgående deltagare och Tjänster (avser både förändringar i avrop genom rangordning (konferenspaket) och avrop genom särskild fördelningsnyckel).
I de fall där tjänsten är prissatt till 0 kr ingår tjänsten kostnadsfritt.
Observera att priset är per deltagare där inget annat anges.TilläggstjänstPris i SEKSkolsittning heldag 5-20743Skolsittning heldag 21-40656Skolsittning heldag 41-60656Skolsittning halvdag 5-20743Skolsittning halvdag 21-40656Skolsittning halvdag 41-60656Biosittning heldag 5-20743Biosittning heldag 21-40656Biosittning heldag 41-60656Biosittning halvdag 5-20743Biosittning halvdag 21-40656Biosittning halvdag 41-60656U-bord heldag 5-20Erbjuds ejU-bord heldag 21-40Erbjuds ejU-bord heldag 41-60Erbjuds ejU-bord halvdag 5-20Erbjuds ejU-bord halvdag 21-40Erbjuds ejU-bord halvdag 41-60Erbjuds ejStyrelsesittning heldag 5-20Erbjuds ejStyrelsesittning heldag 21-40Erbjuds ejStyrelsesittning heldag 41-60Erbjuds ejStyrelsesittning halvdag 5-20Erbjuds ejStyrelsesittning halvdag 21-40Erbjuds ejStyrelsesittning halvdag 41-60Erbjuds ejÖar heldag 5-20Erbjuds ejÖar heldag 21-40Erbjuds ejÖar heldag 41-60Erbjuds ejÖar halvdag 5-20Erbjuds ejÖar halvdag 21-40Erbjuds ejÖar halvdag 41-60Erbjuds ejFiskben heldag 5-20Erbjuds ejFiskben heldag 21-40Erbjuds ejFiskben heldag 41-60Erbjuds ejFiskben halvdag 5-20Erbjuds ejFiskben halvdag 21-40Erbjuds ejFiskben halvdag 41-60Erbjuds ejPris extra lokal (styck) - Skolsittning Heldag 11-20Erbjuds ejPris extra lokal (styck) - Skolsittning heldag 21-40Erbjuds ejPris extra lokal (styck) - Skolsittning heldag 41-60Erbjuds ejPris extra lokal (styck) - Skolsittning Halvdag 11-20Erbjuds ejPris extra lokal (styck) - Skolsittning halvdag 21-40Erbjuds ejPris extra lokal (styck) - Skolsittning halvdag 41-60Erbjuds ejPris grupprum (styck)3870Mobil hörslinga (styck)0Lunch, 1 rätt262Lunch, 2 rätter378Middag, 1 rätt332Middag, 2 rätter477Middag, 3 rätter552Kaffe/te, smörgås och juice/smoothie149Kaffe/te och smörgås100Kaffe/te och bulle91Kaffe/te42En övernattning inkl frukost för en person i ett rum1539En övernattning inkl frukost för en person i delat rum864Tillkommande helpensionsfrukost183MiljöScandic KlaraVisa som PDF (.pdf)Ramavtalsleverantören bör i sin verksamhet bidra till att Sverige når de miljömål som Riksdagen fastställt, läs mer på Sveriges miljömål.
Ramavtalsleverantören har i sitt anbud, genom att svara JA eller NEJ på ställda tilldelningskriterier avseende Miljö bekräftat om de tilldelningskriterier som ställs i upphandlingsdokumentet är uppfyllda eller inte.
För mer detaljerad information om kriterierna var vänlig och läs avtalet som ligger under Dokument.
Uppfylls kriteriet avseende:duschar (flöde på högst 9 liter/min)?Jaendast flergångsglas/flergångsmuggar?Jaengångsartiklar?Jafrukost - Minskad klimatbelastning?Jakaffe, te och kakako?Jakemiska produkter för diskning (100 % miljömärkta)?Jakemiska produkter för städning (100 % miljömärkta)?Jakällsortering för deltagare?Jakällsortering för verksamheten?Jaljuskällor (minst 75% LED)?Jamatsvinn?Jasamtliga måltider - Ekologiska alternativ (minst 20 %)?Jauppföljning av energianvändning?Javattenblandare för tvättställ (flöde på högst 6 liter/min)?JaKvalitetScandic KlaraVisa som PDF (.pdf)Ramavtalsleverantören har i sitt anbud, genom att svara JA eller NEJ på ställda tilldelningskriterier avseende Kvalitet bekräftat om de tilldelningskriterier som ställs i upphandlingsdokumentet är uppfyllda eller inte.
För mer detaljerad information om kriterierna var vänlig och läs avtalet som ligger under Dokument.
Uppfylls kriteriet avseende:bordsserverad middag?Jabredbandsuppkoppling (i minst en möteslokal)?Jadagsljus i möteslokaler?Nejgym/motionsrum?Jahöj-sänkbart alternativt ståbord i möteslokaler?Jakaffe och te hela dagen utan kostnad?Jakonferenstelefon/högtalartelefon (får debiteras)?Jakostnadsfria inomhusaktiviteter?Nejlåsbara grupprum?Jaminst 3 möteslokaler?JaPPM-mätare?Jarelaxavdelning med bastu och/eller pool?Jastrykmöjligheter?Jasäker bagageförvaring?Jatitthål i dörrarna till övernattningsrum?Jatvå alternativa huvudrätter till lunch (fågel/kött och fisk)?Jatvå alternativa huvudrätter till middag (fågel/kött och fisk)?JaUppfylls kravet avseende hjärtstartare?JaTillgänglighetScandic KlaraVisa som PDF (.pdf)Ramavtalsleverantören har i sitt anbud, genom att svara JA eller NEJ på ställda tilldelningskriterier avseende Tillgänglighet bekräftat om de tilldelningskriterier som ställs i upphandlingsdokumentet är uppfyllda eller inte.
För mer detaljerad information om kriterierna var vänlig och läs avtalet som ligger under Dokument.
Uppfylls kriteriet avseende:allergisanerat övernattningsrum?Jaanpassningar luftburen allergi? (begäran ska ske senast fem dagar innan konferensen inleds)Jaatt person som använder rullstol har fri passage (mellan aktuella lokaler och utrymmen)?Jaautomatisk dörröppnare (huvudentré)?Jaav- och påstigningsplats (inom 25 meter från entré)?Jabrandlarm med ljussignaler (i övernattningsrum)?Jabrandlarm som uppfattas med känseln?Jadörrars passagemått (minst 80 cm)?Jafast eller mobil hörslinga (i reception och möteslokal)?Jaframkomlig gångväg från parkering till huviúdentré (för person som använder rullstol/rullator)?Jafri passage till matsal/restaurang för person som använder rullstol?Jakontrastmarkeringar på eventuella trappor och nivåskillnader?Jakäpphållare vid receptionen?Jaledsagning till övernattningsrum?Jaledstänger/räcken vid alla trappor/ramper som behöver passeras under konferensen?Jalämplig ramp eller hiss vid eventuell trappa framför entréer som behöver passeras (för person som använder rullstol)?Janåbara rätter på bufféer för person som använder rullstol?Japersonhiss för person som använder rullstol?Jareserverad parkeringsplats för person med funktionsnedsättning (inom 25 meter från entré)?Jasittplats nära receptionen respektive huvudentrén?Jatoalett för personer som använder hjälpmedel?Jatrösklar? (inga eller anpassade trösklar)Jautrymningslarm i talat meddelande?Jaövernattningsrum anpassat för person som använder rullstol?Ja
Myndigheter under regeringen
Avropsberättigade statliga myndigheter under regeringen ska avropa från de statliga ramavtalen. Förordning (1998:796) om statlig inköpssamordning gäller för myndigheter under regeringen. Dessa myndigheter deltar med automatik och har rätt att avropa på samtliga statliga ramavtal i enlighet med regleringen i förordningen. För information om regleringen och myndigheterna, se regeringens webbplats.
Register över statliga myndigheter under regeringen finns på SCB:s myndighetsregister: https://myndighetsregistret.scb.se
Organisationer som deltar via bekräftelse
Frågor och svar om Konferenser och möten
Dagkonferens
-
Svar:
Det kan ej krävas i Dagkonferens och Helpension där samtliga villkor är fastställda. Vid Stora konferenser i en förnyad konkurrensutsättning kan avropsberättigad i avropet begära detta. Ramavtalsleverantören kan i sitt avropssvar acceptera kravet och eventuellt ta betalt för tjänsten.
-
Svar:
Avropsberättigad är inte bunden till ramavtalen vid deltagarantal 1-4 personer. I praktiken innebär det att man kan boka en konferenslokal för 1-4 personer utanför ramavtal (utan att behöva göra ett avsteg). Ramavtalen är utformade för att gälla minst 5 personer. Om avropsberättigad ändå nyttjar ramavtalen så har ramavtalsleverantörerna rätt att ta betalt för minst 5 personer.
-
Svar:
Vid avrop av konferenspaket så gäller rangordning. Om paketen för dagkonferens och helpension inte svarar mot efterfrågat behov så kan avrop ske genom särskild fördelningsnyckel (använd uträkningsmallen). Detta avser förändringar som överstiger tio (10) procent av det aktuella kontraktets värde. Avropsberättigad ska uppge för ramavtalsleverantören vilken avropsordning som är aktuellt för varje enskilt avrop.
-
Svar:
Ja. Samtliga villkor enligt ramavtal gäller fortsatt. Viktigt att tredje part meddelar ramavtalsleverantörerna vem som är slutkund/att man gör bokning för avropsberättigad. Provision får inte begäras.
-
Svar:
Vid avrop genom rangordning så kan tjänster läggas till/dras av genom priser tilläggstjänster. Vid avrop genom särskild fördelningsnyckel så kan avropsberättigad specificera exakt tjänstebehov genom att fylla i uträkningsmallen.
-
Svar:
Ja. Det går att avropa genom särskild fördelningsnyckel och uträkningsmallen.
-
Svar:
Vid 5-60 deltagare: Skolsittning upp till och med 40 pers, Biosittning upp till och med 60 pers. Vid 61-150 deltagare: Skolsittning upp till och med 80 pers, Biosittning upp till och med 150 pers. Avropsberättigad har rätt att avropa en annan typ av sittning, pristillägg kan förekomma enligt "Priser tilläggstjänster" eller genom prislista i "Uträkningsmallen".
-
Svar:
Se ramavtal p. 1.9 Metod för Avrop och tilldelning av Kontrakt.
-
Svar:
Avbokningsvillkoren utgår från behov vid ursprungligt avrop.
-
Svar:
Avbokningvillkoren baseras inte på antalet deltagare utan den procentuella andelen av det totala avtalade konferenspriset som ska avbokas. Ju högre andel som ska avbokas desto tidigare måste avbokning ske för att avropsberättigad inte ska bli debiterad. Samtliga villkor finns under Avropsstöd och "Avbokningsregler".
-
Svar:
De publicerade priserna på avropa.se gäller vid avropstillfället, även för de konferenser som genomförs efter en eventuell prisjustering. Vid avrop från Stora konferenser, genom en FKU, kan inte ramavtalsleverantören ändra sitt ursprungliga priserbjudande på grund av en prisjustering, utan är bunden till sin ordinarie offert tills det att giltighetstiden för offerten går ut.
-
Svar:
Det kan ej krävas i Dagkonferens och Helpension där samtliga villkor är fastställda. Vid Stora konferenser i en förnyad konkurrensutsättning kan avropsberättigad i avropet begära detta. Ramavtalsleverantören kan i sitt avropssvar acceptera kravet och eventuellt ta betalt för tjänsten.
-
Svar:
Ja, specifikation kan begäras och den kan lämnas i pdf-format om inte avropsberättigad begär annat format.
Helpension
-
Svar:
Avropsberättigad är inte bunden till ramavtalen vid deltagarantal 1-4 personer. I praktiken innebär det att man kan boka en konferenslokal för 1-4 personer utanför ramavtal (utan att behöva göra ett avsteg). Ramavtalen är utformade för att gälla minst 5 personer. Om avropsberättigad ändå nyttjar ramavtalen så har ramavtalsleverantörerna rätt att ta betalt för minst 5 personer.
-
Svar:
Vid avrop av konferenspaket så gäller rangordning. Om paketen för dagkonferens och helpension inte svarar mot efterfrågat behov så kan avrop ske genom särskild fördelningsnyckel (använd uträkningsmallen). Detta avser förändringar som överstiger tio (10) procent av det aktuella kontraktets värde. Avropsberättigad ska uppge för ramavtalsleverantören vilken avropsordning som är aktuellt för varje enskilt avrop.
-
Svar:
Ja. Samtliga villkor enligt ramavtal gäller fortsatt. Viktigt att tredje part meddelar ramavtalsleverantörerna vem som är slutkund/att man gör bokning för avropsberättigad. Provision får inte begäras.
-
Svar:
Vid avrop genom rangordning så kan tjänster läggas till/dras av genom priser tilläggstjänster. Vid avrop genom särskild fördelningsnyckel så kan avropsberättigad specificera exakt tjänstebehov genom att fylla i uträkningsmallen.
-
Svar:
Ja. Det går att avropa genom särskild fördelningsnyckel och uträkningsmallen.
-
Svar:
Nej, rekommendation till avropsberättigad att avropa två halvdagar med tilläggstjänster enligt särskild fördelningsnyckel och uträkningsmallen.
-
Svar:
Vid 5-60 deltagare: Skolsittning upp till och med 40 pers, Biosittning upp till och med 60 pers. Vid 61-150 deltagare: Skolsittning upp till och med 80 pers, Biosittning upp till och med 150 pers. Avropsberättigad har rätt att avropa en annan typ av sittning, pristillägg kan förekomma enligt "Priser tilläggstjänster" eller genom prislista i "Uträkningsmallen".
-
Svar:
Se ramavtal p. 1.9 Metod för Avrop och tilldelning av Kontrakt.
-
Svar:
Avbokningvillkoren baseras inte på antalet deltagare utan den procentuella andelen av det totala avtalade konferenspriset som ska avbokas. Ju högre andel som ska avbokas desto tidigare måste avbokning ske för att avropsberättigad inte ska bli debiterad. Samtliga villkor finns under Avropsstöd och "Avbokningsregler".
-
Svar:
De publicerade priserna på avropa.se gäller vid avropstillfället, även för de konferenser som genomförs efter en eventuell prisjustering. Vid avrop från Stora konferenser, genom en FKU, kan inte ramavtalsleverantören ändra sitt ursprungliga priserbjudande på grund av en prisjustering, utan är bunden till sin ordinarie offert tills det att giltighetstiden för offerten går ut.
-
Svar:
Det kan ej krävas i Dagkonferens och Helpension där samtliga villkor är fastställda. Vid Stora konferenser i en förnyad konkurrensutsättning kan avropsberättigad i avropet begära detta. Ramavtalsleverantören kan i sitt avropssvar acceptera kravet och eventuellt ta betalt för tjänsten.
-
Svar:
Ja, specifikation kan begäras och den kan lämnas i pdf-format om inte avropsberättigad begär annat format.
Stora konferenser
-
Svar:
Ja. Priserna som offereras kan variera så länge de inte överstiger takpriserna.
-
Svar:
Ja, FKU skickas till samtliga inom vald kommun/kommundel. De ramavtalsleverantörer som svarar att de inte klarar kapacitetskraven skall inte utvärderas.
-
Svar:
Avbokningvillkoren baseras inte på antalet deltagare utan den procentuella andelen av det totala avtalade konferenspriset som ska avbokas. Ju högre andel som ska avbokas desto tidigare måste avbokning ske för att avropsberättigad inte ska bli debiterad. Samtliga villkor finns under Avropsstöd och "Avbokningsregler".
-
Svar:
Avbokningsvillkoren utgår från behov vid ursprungligt avrop.
-
Svar:
Ja, FKU skickas till samtliga inom vald kommun/kommundel. De ramavtalsleverantörer som svarar att de inte klarar kapacitetskraven skall inte utvärderas.
-
Svar:
Stora konferenser. Logi efterfrågas i den förnyade konkurensutsättningen och de ramavtalsleverantörer som inte kan erbjuda logi kan inte bli tilldelade kontrakt.
-
Svar:
Ja, specifikation kan begäras och den kan lämnas i pdf-format om inte avropsberättigad begär annat format.
-
Svar:
De publicerade priserna på avropa.se gäller vid avropstillfället, även för de konferenser som genomförs efter en eventuell prisjustering. Vid avrop från Stora konferenser, genom en FKU, kan inte ramavtalsleverantören ändra sitt ursprungliga priserbjudande på grund av en prisjustering, utan är bunden till sin ordinarie offert tills det att giltighetstiden för offerten går ut.
-
Svar:
Ja. Samtliga villkor enligt ramavtal gäller fortsatt. Viktigt att tredje part meddelar ramavtalsleverantörerna vem som är slutkund/att man gör bokning för avropsberättigad. Provision får inte begäras.
Uppfyllda mål inom nationella upphandlingsstrategin
Nationella upphandlingsstrategin innehåller sju inriktningsmål. Dessa kan upphandlande myndigheter och enheter arbeta utifrån för att utveckla sitt strategiska arbete med offentliga inköp.
![](/css/images/mal-01.png)
1
Offentlig upphandling som strategiskt verktyg för en god affär.
![](/css/images/mal-02.png)
2
Effektivare offentliga inköp.
![](/css/images/mal-03.png)
3
En mångfald av leverantörer och en väl fungerande konkurrens.
![](/css/images/mal-04.png)
4
En rättssäker offentlig upphandling.
![](/css/images/mal-05.png)
5
En offentlig upphandling som främjar innovationer och alternativa lösningar.
![](/css/images/mal-06.png)
6
En miljömässigt ansvarsfull offentlig upphandling.
![](/css/images/mal-07.png)
7
Offentlig upphandling som bidrar till ett mer socialt hållbart samhälle..