Stockholms län - Sigtuna - Kommundel 3 Centrum
Dagkonferens, 5-60 deltagare
Avtalsperiod
2024-01-01 - 2027-12-31Avropsform
- Rangordnat ramavtal
- Särskild fördelningsnyckel
Kundstöd
Detta delområde omfattar dagkonferens 5-60 personer och bokas direkt med anläggningen. I dagkonferenspaket ingår möteslokal, fm-fika,1-rättslunch och em-fika.
Angivna priser är exklusive moms.
- Avrop av konferenspaket sker genom rangordning. Om paketen för dagkonferens och helpension inte svarar mot efterfrågat behov så får Avrop ske genom en särskild fördelningsnyckel. Detta avser förändringar som överstiger tio (10) procent av det aktuella Kontraktets värde. Uträkningsmall används för att enkelt kunna filtrera fram vilken Ramavtalsleverantör som ska tilldelas kontraktet. OBS! Det är inget krav att avropa genom särskild fördelningsnyckel vid förändringar men en möjlighet för att unna erhålla lägsta pris efter konferensbehovet.
Om två eller flera Ramavtalsleverantörer efter Avrop genom en särskild fördelningsnyckel har samma pris ska uppdraget tilldelas den Ramavtalsleverantör som är den först rangordnade Ramavtalsleverantören inom respektive delområde.
För mer info om vilken avropsordning som är aktuell, hur avrop genomförs och några praktiska exempel se snabbguide här.
Här väljer du avropsform
Rangordnat ramavtal innebär att du i första hand ska skicka din avropsförfrågan till den leverantör som rangordnats nummer 1.
-
1 Stora Brännbo Konferens och Hotell
Avtal: 23.3-1647-2023-204
Stora Brännbovägen 2,
193 33 Sigtuna
Konferensrum: 23
DokumentSenast uppdateradSenast uppdaterad: 2023-12-04 2023-12-04PriserStora Brännbo Konferens och HotellVisa som PDF (.pdf)Ett konferenspaket för Dagkonferens ska minst innehålla: möteslokal (inom respektive deltagarspann, skolsittning 5–20 deltagare och 21–40 deltagare samt biosittning 41–60 deltagare), förtäring (förmiddagsfika, lunch (en rätt alternativt buffé inklusive måltidsdryck och kaffe/te) och eftermiddagsfika).
Observera att priset är per deltagare.
Pris i SEK5–20 deltagare63421–40 deltagare63441–60 deltagare634Priser tilläggstjänsterStora Brännbo Konferens och HotellPriserna används vid avrop genom särskild fördelningsnyckel samt för tillkommande eller avgående deltagare och Tjänster (avser både förändringar i avrop genom rangordning (konferenspaket) och avrop genom särskild fördelningsnyckel).
I de fall där tjänsten är prissatt till 0 kr ingår tjänsten kostnadsfritt.Observera att priset är per deltagare där inget annat anges.
TilläggstjänstPris i SEKSkolsittning heldag 5-20177Skolsittning heldag 21-40177Skolsittning heldag 41-60127Skolsittning halvdag 5-20177Skolsittning halvdag 21-40177Skolsittning halvdag 41-60127Biosittning heldag 5-20177Biosittning heldag 21-40177Biosittning heldag 41-60127Biosittning halvdag 5-20177Biosittning halvdag 21-40177Biosittning halvdag 41-60127U-bord heldag 5-20177U-bord heldag 21-40177U-bord heldag 41-60127U-bord halvdag 5-20177U-bord halvdag 21-40177U-bord halvdag 41-60127Styrelsesittning heldag 5-20177Styrelsesittning heldag 21-40177Styrelsesittning heldag 41-60127Styrelsesittning halvdag 5-20177Styrelsesittning halvdag 21-40177Styrelsesittning halvdag 41-60127Öar heldag 5-20177Öar heldag 21-40177Öar heldag 41-60127Öar halvdag 5-20177Öar halvdag 21-40177Öar halvdag 41-60127Fiskben heldag 5-20177Fiskben heldag 21-40177Fiskben heldag 41-60127Fiskben halvdag 5-20177Fiskben halvdag 21-40177Fiskben halvdag 41-60127Pris extra lokal (styck) - Skolsittning heldag 11-201947Pris extra lokal (styck) - Skolsittning heldag 21-403717Pris extra lokal (styck) - Skolsittning heldag 41-605207Pris extra lokal (styck) - Skolsittning halvdag 11-201947Pris extra lokal (styck) - Skolsittning halvdag 21-403717Pris extra lokal (styck) - Skolsittning halvdag 41-605207Pris grupprum (styck)708Mobil hörslinga (styck)3500Lunch, 1 rätt173Lunch, 2 rätter173Middag, 1 rätt223Middag, 2 rätter443Middag, 3 rätter543Kaffe/te, smörgås och juice/smoothie108Kaffe/te och smörgås108Kaffe/te och bulle108Kaffe/te58MiljöStora Brännbo Konferens och HotellVisa som PDF (.pdf)Ramavtalsleverantören bör i sin verksamhet bidra till att Sverige når de miljömål som Riksdagen fastställt, läs mer på Sveriges miljömål.
Ramavtalsleverantören har i sitt anbud, genom att svara JA eller NEJ på ställda tilldelningskriterier avseende Miljö bekräftat om de tilldelningskriterier som ställs i upphandlingsdokumentet är uppfyllda eller inte.
För mer detaljerad information om kriterierna var vänlig och läs avtalet som ligger under Dokument.
Uppfylls kriteriet avseende:endast flergångsglas/flergångsmuggar?Jaengångsartiklar?Jakaffe, te och kakao?Jakemiska produkter för diskning (100 % miljömärkta)?Jakemiska produkter för städning (100 % miljömärkta)?Jakällsortering för deltagare?Jakällsortering för verksamheten?Jaljuskällor (minst 75% LED)?Jamatsvinn?Jasamtliga måltider - Ekologiska alternativ (minst 20 %)?Jauppföljning energianvändning?Javattenblandare för tvättställ (flöde på högst 6 liter/min)?JaKvalitetStora Brännbo Konferens och HotellVisa som PDF (.pdf)Ramavtalsleverantören har i sitt anbud, genom att svara JA eller NEJ på ställda tilldelningskriterier avseende Kvalitet bekräftat om de tilldelningskriterier som ställs i upphandlingsdokumentet är uppfyllda eller inte.
För mer detaljerad information om kriterierna var vänlig och läs avtalet som ligger under Dokument.
Uppfylls kriteriet avseende:bredbandsuppkoppling (i minst en möteslokal)?Jadagsljus i alla möteslokaler?Jahjärtstartare?Jahöj-/sänkbart alternativt ståbord i möteslokaler?Jakaffe och te hela dagen utan kostnad?Jakonferenstelefon/högtalartelefon (får debiteras)?Jalåsbara grupprum?Jaminst tre möteslokaler?JaPPM-mätare?Jatvå alternativa huvudrätter till lunch (fågel/kött och fisk)?JaTillgänglighetStora Brännbo Konferens och HotellVisa som PDF (.pdf)Ramavtalsleverantören har i sitt anbud, genom att svara JA eller NEJ på ställda tilldelningskriterier avseende Tillgänglighet bekräftat om de tilldelningskriterier som ställs i upphandlingsdokumentet är uppfyllda eller inte.
För mer detaljerad information om kriterierna var vänlig och läs avtalet som ligger under Dokument.
Uppfylls kriteriet avseende:anpassningar luftburen allergi? (begäran ska ske senast fem dagar innan konferensen inleds)Jaatt person som använder rullstol har fri passage mellan aktuella lokaler och utrymmen?Jaautomatisk dörröppnare (huvudentré)?Jaav- och påstigningsplats (inom 25 meter från entré)?Jadörrars passagemått (minst 80 cm)?Jafast eller mobil hörslinga (i reception och möteslokal)?Jaframkomlig gångväg från parkering till huviúdentré (för person som använder rullstol/rullator)?Jafri passage till matsal/restaurang för person som använder rullstol?Jakontrastmarkeringar på eventuella trappor och nivåskillnader?Jakäpphållare vid receptionen?Jaledstänger/räcken vid alla trappor/ramper som behöver passeras under konferensen?Jalämplig ramp eller hiss vid eventuell trappa framför entréer som behöver passeras (för person som använder rullstol)?Janåbara rätter på bufféer för person som använder rullstol?Japersonhiss för person som använder rullstol?Jareserverad parkeringsplats för person med funktionsnedsättning (inom 25 meter från entré)?Jasittplats nära receptionen respektive huvudentrén?Jatoalett för personer som använder hjälpmedel?Jatrösklar? (inga eller anpassade trösklar)Jautrymningslarm?Nej -
2 Sigtunastiftelsen Hotell och konferens
Avtal: 23.3-1647-2023-205
Manfred Björkqvists allé 4
193 31 Sigtuna
Konferensrum: 15
DokumentSenast uppdateradSenast uppdaterad: 2023-12-04 2023-12-04PriserSigtunastiftelsen Hotell och KonferensVisa som PDF (.pdf)Ett konferenspaket för Dagkonferens ska minst innehålla: möteslokal (inom respektive deltagarspann, skolsittning 5–20 deltagare och 21–40 deltagare samt biosittning 41–60 deltagare), förtäring (förmiddagsfika, lunch (en rätt alternativt buffé inklusive måltidsdryck och kaffe/te) och eftermiddagsfika).
Observera att priset är per deltagare.
Pris i SEK5–20 deltagare75021–40 deltagare65041–60 deltagare650Priser tilläggstjänsterSigtunastiftelsen Hotell och KonferensPriserna används vid avrop genom särskild fördelningsnyckel samt för tillkommande eller avgående deltagare och Tjänster (avser både förändringar i avrop genom rangordning (konferenspaket) och avrop genom särskild fördelningsnyckel).
I de fall där tjänsten är prissatt till 0 kr ingår tjänsten kostnadsfritt.Observera att priset är per deltagare där inget annat anges.
TilläggstjänstPris i SEKSkolsittning heldag 5-20750Skolsittning heldag 21-40650Skolsittning heldag 41-60650Skolsittning halvdag 5-20640Skolsittning halvdag 21-40540Skolsittning halvdag 41-60540Biosittning heldag 5-20750Biosittning heldag 21-40650Biosittning heldag 41-60650Biosittning halvdag 5-20640Biosittning halvdag 21-40540Biosittning halvdag 41-60540U-bord heldag 5-20750U-bord heldag 21-40650U-bord heldag 41-60650U-bord halvdag 5-20640U-bord halvdag 21-40540U-bord halvdag 41-60540Styrelsesittning heldag 5-20750Styrelsesittning heldag 21-40650Styrelsesittning heldag 41-60650Styrelsesittning halvdag 5-20640Styrelsesittning halvdag 21-40540Styrelsesittning halvdag 41-60540Öar heldag 5-20750Öar heldag 21-40650Öar heldag 41-60650Öar halvdag 5-20640Öar halvdag 21-40540Öar halvdag 41-60540Fiskben heldag 5-20750Fiskben heldag 21-40650Fiskben heldag 41-60650Fiskben halvdag 5-20640Fiskben halvdag 21-40540Fiskben halvdag 41-60540Pris extra lokal (styck) - Skolsittning heldag 11-201590Pris extra lokal (styck) - Skolsittning heldag 21-402590Pris extra lokal (styck) - Skolsittning heldag 41-603590Pris extra lokal (styck) - Skolsittning halvdag 11-201090Pris extra lokal (styck) - Skolsittning halvdag 21-402090Pris extra lokal (styck) - Skolsittning halvdag 41-603090Pris grupprum (styck)590Mobil hörslinga (styck)0Lunch, 1 rätt250Lunch, 2 rätter350Middag, 1 rätt330Middag, 2 rätter460Middag, 3 rätter590Kaffe/te, smörgås och juice/smoothie110Kaffe/te och smörgås110Kaffe/te och bulle110Kaffe/te30MiljöSigtunastiftelsen Hotell och KonferensVisa som PDF (.pdf)Ramavtalsleverantören bör i sin verksamhet bidra till att Sverige når de miljömål som Riksdagen fastställt, läs mer på Sveriges miljömål.
Ramavtalsleverantören har i sitt anbud, genom att svara JA eller NEJ på ställda tilldelningskriterier avseende Miljö bekräftat om de tilldelningskriterier som ställs i upphandlingsdokumentet är uppfyllda eller inte.
För mer detaljerad information om kriterierna var vänlig och läs avtalet som ligger under Dokument.
Uppfylls kriteriet avseende:endast flergångsglas/flergångsmuggar?Jaengångsartiklar?Jakaffe, te och kakao?Jakemiska produkter för diskning (100 % miljömärkta)?Jakemiska produkter för städning (100 % miljömärkta)?Jakällsortering för deltagare?Jakällsortering för verksamheten?Jaljuskällor (minst 75% LED)?Jamatsvinn?Jasamtliga måltider - Ekologiska alternativ (minst 20 %)?Jauppföljning energianvändning?Javattenblandare för tvättställ (flöde på högst 6 liter/min)?JaKvalitetSigtunastiftelsen Hotell och KonferensVisa som PDF (.pdf)Ramavtalsleverantören har i sitt anbud, genom att svara JA eller NEJ på ställda tilldelningskriterier avseende Kvalitet bekräftat om de tilldelningskriterier som ställs i upphandlingsdokumentet är uppfyllda eller inte.
För mer detaljerad information om kriterierna var vänlig och läs avtalet som ligger under Dokument.
Uppfylls kriteriet avseende:bredbandsuppkoppling (i minst en möteslokal)?Jadagsljus i alla möteslokaler?Jahjärtstartare?Jahöj-/sänkbart alternativt ståbord i möteslokaler?Jakaffe och te hela dagen utan kostnad?Jakonferenstelefon/högtalartelefon (får debiteras)?Jalåsbara grupprum?Jaminst tre möteslokaler?JaPPM-mätare?Jatvå alternativa huvudrätter till lunch (fågel/kött och fisk)?NejTillgänglighetSigtunastiftelsen Hotell och KonferensVisa som PDF (.pdf)Ramavtalsleverantören har i sitt anbud, genom att svara JA eller NEJ på ställda tilldelningskriterier avseende Tillgänglighet bekräftat om de tilldelningskriterier som ställs i upphandlingsdokumentet är uppfyllda eller inte.
För mer detaljerad information om kriterierna var vänlig och läs avtalet som ligger under Dokument.
Uppfylls kriteriet avseende:anpassningar luftburen allergi? (begäran ska ske senast fem dagar innan konferensen inleds)Jaatt person som använder rullstol har fri passage mellan aktuella lokaler och utrymmen?Jaautomatisk dörröppnare (huvudentré)?Jaav- och påstigningsplats (inom 25 meter från entré)?Jadörrars passagemått (minst 80 cm)?Jafast eller mobil hörslinga (i reception och möteslokal)?Jaframkomlig gångväg från parkering till huviúdentré (för person som använder rullstol/rullator)?Jafri passage till matsal/restaurang för person som använder rullstol?Jakontrastmarkeringar på eventuella trappor och nivåskillnader?Jakäpphållare vid receptionen?Jaledstänger/räcken vid alla trappor/ramper som behöver passeras under konferensen?Jalämplig ramp eller hiss vid eventuell trappa framför entréer som behöver passeras (för person som använder rullstol)?Janåbara rätter på bufféer för person som använder rullstol?Japersonhiss för person som använder rullstol?Jareserverad parkeringsplats för person med funktionsnedsättning (inom 25 meter från entré)?Jasittplats nära receptionen respektive huvudentrén?Jatoalett för personer som använder hjälpmedel?Jatrösklar? (inga eller anpassade trösklar)Jautrymningslarm?Ja -
3 Sigtunahöjden Hotell och Konferens
Avtal: 23.3-1647-2023-206
Hertigvägen 7, Box 502
193 28 Sigtuna
Konferensrum: 20
DokumentSenast uppdateradSenast uppdaterad: 2023-12-04 2023-12-04PriserSigtunahöjden Hotell och KonferensVisa som PDF (.pdf)Ett konferenspaket för Dagkonferens ska minst innehålla: möteslokal (inom respektive deltagarspann, skolsittning 5–20 deltagare och 21–40 deltagare samt biosittning 41–60 deltagare), förtäring (förmiddagsfika, lunch (en rätt alternativt buffé inklusive måltidsdryck och kaffe/te) och eftermiddagsfika).
Observera att priset är per deltagare.
Pris i SEK5–20 deltagare94021–40 deltagare94041–60 deltagare850Priser tilläggstjänsterSigtunahöjden Hotell och KonferensPriserna används vid avrop genom särskild fördelningsnyckel samt för tillkommande eller avgående deltagare och Tjänster (avser både förändringar i avrop genom rangordning (konferenspaket) och avrop genom särskild fördelningsnyckel).
I de fall där tjänsten är prissatt till 0 kr ingår tjänsten kostnadsfritt.Observera att priset är per deltagare där inget annat anges.
TilläggstjänstPris i SEKSkolsittning heldag 5-20405Skolsittning heldag 21-40405Skolsittning heldag 41-60405Skolsittning halvdag 5-20275Skolsittning halvdag 21-40275Skolsittning halvdag 41-60275Biosittning heldag 5-20215Biosittning heldag 21-40215Biosittning heldag 41-60215Biosittning halvdag 5-20175Biosittning halvdag 21-40175Biosittning halvdag 41-60175U-bord heldag 5-20405U-bord heldag 21-40Erbjuds ejU-bord heldag 41-60Erbjuds ejU-bord halvdag 5-20275U-bord halvdag 21-40Erbjuds ejU-bord halvdag 41-60Erbjuds ejStyrelsesittning heldag 5-20405Styrelsesittning heldag 21-40Erbjuds ejStyrelsesittning heldag 41-60Erbjuds ejStyrelsesittning halvdag 5-20275Styrelsesittning halvdag 21-40Erbjuds ejStyrelsesittning halvdag 41-60Erbjuds ejÖar heldag 5-20405Öar heldag 21-40405Öar heldag 41-60405Öar halvdag 5-20275Öar halvdag 21-40275Öar halvdag 41-60275Fiskben heldag 5-20215Fiskben heldag 21-40215Fiskben heldag 41-60215Fiskben halvdag 5-20175Fiskben halvdag 21-40175Fiskben halvdag 41-60175Pris extra lokal (styck) - Skolsittning heldag 11-205000Pris extra lokal (styck) - Skolsittning heldag 21-408000Pris extra lokal (styck) - Skolsittning heldag 41-6013000Pris extra lokal (styck) - Skolsittning halvdag 11-204200Pris extra lokal (styck) - Skolsittning halvdag 21-406800Pris extra lokal (styck) - Skolsittning halvdag 41-6011000Pris grupprum (styck)1750Mobil hörslinga (styck)Erbjuds ejLunch, 1 rätt285Lunch, 2 rätter435Middag, 1 rätt325Middag, 2 rätter525Middag, 3 rätter665Kaffe/te, smörgås och juice/smoothie175Kaffe/te och smörgås165Kaffe/te och bulle165Kaffe/te35MiljöSigtunahöjden Hotell och KonferensVisa som PDF (.pdf)Ramavtalsleverantören bör i sin verksamhet bidra till att Sverige når de miljömål som Riksdagen fastställt, läs mer på Sveriges miljömål.
Ramavtalsleverantören har i sitt anbud, genom att svara JA eller NEJ på ställda tilldelningskriterier avseende Miljö bekräftat om de tilldelningskriterier som ställs i upphandlingsdokumentet är uppfyllda eller inte.
För mer detaljerad information om kriterierna var vänlig och läs avtalet som ligger under Dokument.
Uppfylls kriteriet avseende:endast flergångsglas/flergångsmuggar?Jaengångsartiklar?Jakaffe, te och kakao?Jakemiska produkter för diskning (100 % miljömärkta)?Jakemiska produkter för städning (100 % miljömärkta)?Jakällsortering för deltagare?Jakällsortering för verksamheten?Jaljuskällor (minst 75% LED)?Jamatsvinn?Jasamtliga måltider - Ekologiska alternativ (minst 20 %)?Jauppföljning energianvändning?Javattenblandare för tvättställ (flöde på högst 6 liter/min)?JaKvalitetSigtunahöjden Hotell och KonferensVisa som PDF (.pdf)Ramavtalsleverantören har i sitt anbud, genom att svara JA eller NEJ på ställda tilldelningskriterier avseende Kvalitet bekräftat om de tilldelningskriterier som ställs i upphandlingsdokumentet är uppfyllda eller inte.
För mer detaljerad information om kriterierna var vänlig och läs avtalet som ligger under Dokument.
Uppfylls kriteriet avseende:bredbandsuppkoppling (i minst en möteslokal)?Jadagsljus i alla möteslokaler?Jahjärtstartare?Jahöj-/sänkbart alternativt ståbord i möteslokaler?Jakaffe och te hela dagen utan kostnad?Jakonferenstelefon/högtalartelefon (får debiteras)?Jalåsbara grupprum?Jaminst tre möteslokaler?JaPPM-mätare?Jatvå alternativa huvudrätter till lunch (fågel/kött och fisk)?JaTillgänglighetSigtunahöjden Hotell och KonferensVisa som PDF (.pdf)Ramavtalsleverantören har i sitt anbud, genom att svara JA eller NEJ på ställda tilldelningskriterier avseende Tillgänglighet bekräftat om de tilldelningskriterier som ställs i upphandlingsdokumentet är uppfyllda eller inte.
För mer detaljerad information om kriterierna var vänlig och läs avtalet som ligger under Dokument.
Uppfylls kriteriet avseende:anpassningar luftburen allergi? (begäran ska ske senast fem dagar innan konferensen inleds)Jaatt person som använder rullstol har fri passage mellan aktuella lokaler och utrymmen?Jaautomatisk dörröppnare (huvudentré)?Jaav- och påstigningsplats (inom 25 meter från entré)?Jadörrars passagemått (minst 80 cm)?Jafast eller mobil hörslinga (i reception och möteslokal)?Jaframkomlig gångväg från parkering till huviúdentré (för person som använder rullstol/rullator)?Jafri passage till matsal/restaurang för person som använder rullstol?Jakontrastmarkeringar på eventuella trappor och nivåskillnader?Jakäpphållare vid receptionen?Jaledstänger/räcken vid alla trappor/ramper som behöver passeras under konferensen?Jalämplig ramp eller hiss vid eventuell trappa framför entréer som behöver passeras (för person som använder rullstol)?Janåbara rätter på bufféer för person som använder rullstol?Japersonhiss för person som använder rullstol?Jareserverad parkeringsplats för person med funktionsnedsättning (inom 25 meter från entré)?Jasittplats nära receptionen respektive huvudentrén?Jatoalett för personer som använder hjälpmedel?Jatrösklar? (inga eller anpassade trösklar)Jautrymningslarm?Ja
Myndigheter under regeringen
Avropsberättigade statliga myndigheter under regeringen ska avropa från de statliga ramavtalen. Förordning (1998:796) om statlig inköpssamordning gäller för myndigheter under regeringen. Dessa myndigheter deltar med automatik och har rätt att avropa på samtliga statliga ramavtal i enlighet med regleringen i förordningen. För information om regleringen och myndigheterna, se regeringens webbplats.
Register över statliga myndigheter under regeringen finns på SCB:s myndighetsregister: https://myndighetsregistret.scb.se
Organisationer som deltar via bekräftelse
Frågor och svar om Konferenser och möten
Dagkonferens
-
Svar:
Det kan ej krävas i Dagkonferens och Helpension där samtliga villkor är fastställda. Vid Stora konferenser i en förnyad konkurrensutsättning kan avropsberättigad i avropet begära detta. Ramavtalsleverantören kan i sitt avropssvar acceptera kravet och eventuellt ta betalt för tjänsten.
-
Svar:
Avropsberättigad är inte bunden till ramavtalen vid deltagarantal 1-4 personer. I praktiken innebär det att man kan boka en konferenslokal för 1-4 personer utanför ramavtal (utan att behöva göra ett avsteg). Ramavtalen är utformade för att gälla minst 5 personer. Om avropsberättigad ändå nyttjar ramavtalen så har ramavtalsleverantörerna rätt att ta betalt för minst 5 personer.
-
Svar:
Vid avrop av konferenspaket så gäller rangordning. Om paketen för dagkonferens och helpension inte svarar mot efterfrågat behov så kan avrop ske genom särskild fördelningsnyckel (använd uträkningsmallen). Detta avser förändringar som överstiger tio (10) procent av det aktuella kontraktets värde. Avropsberättigad ska uppge för ramavtalsleverantören vilken avropsordning som är aktuellt för varje enskilt avrop.
-
Svar:
Ja. Samtliga villkor enligt ramavtal gäller fortsatt. Viktigt att tredje part meddelar ramavtalsleverantörerna vem som är slutkund/att man gör bokning för avropsberättigad. Provision får inte begäras.
-
Svar:
Vid avrop genom rangordning så kan tjänster läggas till/dras av genom priser tilläggstjänster. Vid avrop genom särskild fördelningsnyckel så kan avropsberättigad specificera exakt tjänstebehov genom att fylla i uträkningsmallen.
-
Svar:
Ja. Det går att avropa genom särskild fördelningsnyckel och uträkningsmallen.
-
Svar:
Vid 5-60 deltagare: Skolsittning upp till och med 40 pers, Biosittning upp till och med 60 pers. Vid 61-150 deltagare: Skolsittning upp till och med 80 pers, Biosittning upp till och med 150 pers. Avropsberättigad har rätt att avropa en annan typ av sittning, pristillägg kan förekomma enligt "Priser tilläggstjänster" eller genom prislista i "Uträkningsmallen".
-
Svar:
Se ramavtal p. 1.9 Metod för Avrop och tilldelning av Kontrakt.
-
Svar:
Avbokningsvillkoren utgår från behov vid ursprungligt avrop.
-
Svar:
Avbokningvillkoren baseras inte på antalet deltagare utan den procentuella andelen av det totala avtalade konferenspriset som ska avbokas. Ju högre andel som ska avbokas desto tidigare måste avbokning ske för att avropsberättigad inte ska bli debiterad. Samtliga villkor finns under Avropsstöd och "Avbokningsregler".
-
Svar:
De publicerade priserna på avropa.se gäller vid avropstillfället, även för de konferenser som genomförs efter en eventuell prisjustering. Vid avrop från Stora konferenser, genom en FKU, kan inte ramavtalsleverantören ändra sitt ursprungliga priserbjudande på grund av en prisjustering, utan är bunden till sin ordinarie offert tills det att giltighetstiden för offerten går ut.
-
Svar:
Det kan ej krävas i Dagkonferens och Helpension där samtliga villkor är fastställda. Vid Stora konferenser i en förnyad konkurrensutsättning kan avropsberättigad i avropet begära detta. Ramavtalsleverantören kan i sitt avropssvar acceptera kravet och eventuellt ta betalt för tjänsten.
-
Svar:
Ja, specifikation kan begäras och den kan lämnas i pdf-format om inte avropsberättigad begär annat format.
Helpension
-
Svar:
Avropsberättigad är inte bunden till ramavtalen vid deltagarantal 1-4 personer. I praktiken innebär det att man kan boka en konferenslokal för 1-4 personer utanför ramavtal (utan att behöva göra ett avsteg). Ramavtalen är utformade för att gälla minst 5 personer. Om avropsberättigad ändå nyttjar ramavtalen så har ramavtalsleverantörerna rätt att ta betalt för minst 5 personer.
-
Svar:
Vid avrop av konferenspaket så gäller rangordning. Om paketen för dagkonferens och helpension inte svarar mot efterfrågat behov så kan avrop ske genom särskild fördelningsnyckel (använd uträkningsmallen). Detta avser förändringar som överstiger tio (10) procent av det aktuella kontraktets värde. Avropsberättigad ska uppge för ramavtalsleverantören vilken avropsordning som är aktuellt för varje enskilt avrop.
-
Svar:
Ja. Samtliga villkor enligt ramavtal gäller fortsatt. Viktigt att tredje part meddelar ramavtalsleverantörerna vem som är slutkund/att man gör bokning för avropsberättigad. Provision får inte begäras.
-
Svar:
Vid avrop genom rangordning så kan tjänster läggas till/dras av genom priser tilläggstjänster. Vid avrop genom särskild fördelningsnyckel så kan avropsberättigad specificera exakt tjänstebehov genom att fylla i uträkningsmallen.
-
Svar:
Ja. Det går att avropa genom särskild fördelningsnyckel och uträkningsmallen.
-
Svar:
Nej, rekommendation till avropsberättigad att avropa två halvdagar med tilläggstjänster enligt särskild fördelningsnyckel och uträkningsmallen.
-
Svar:
Vid 5-60 deltagare: Skolsittning upp till och med 40 pers, Biosittning upp till och med 60 pers. Vid 61-150 deltagare: Skolsittning upp till och med 80 pers, Biosittning upp till och med 150 pers. Avropsberättigad har rätt att avropa en annan typ av sittning, pristillägg kan förekomma enligt "Priser tilläggstjänster" eller genom prislista i "Uträkningsmallen".
-
Svar:
Se ramavtal p. 1.9 Metod för Avrop och tilldelning av Kontrakt.
-
Svar:
Avbokningvillkoren baseras inte på antalet deltagare utan den procentuella andelen av det totala avtalade konferenspriset som ska avbokas. Ju högre andel som ska avbokas desto tidigare måste avbokning ske för att avropsberättigad inte ska bli debiterad. Samtliga villkor finns under Avropsstöd och "Avbokningsregler".
-
Svar:
De publicerade priserna på avropa.se gäller vid avropstillfället, även för de konferenser som genomförs efter en eventuell prisjustering. Vid avrop från Stora konferenser, genom en FKU, kan inte ramavtalsleverantören ändra sitt ursprungliga priserbjudande på grund av en prisjustering, utan är bunden till sin ordinarie offert tills det att giltighetstiden för offerten går ut.
-
Svar:
Det kan ej krävas i Dagkonferens och Helpension där samtliga villkor är fastställda. Vid Stora konferenser i en förnyad konkurrensutsättning kan avropsberättigad i avropet begära detta. Ramavtalsleverantören kan i sitt avropssvar acceptera kravet och eventuellt ta betalt för tjänsten.
-
Svar:
Ja, specifikation kan begäras och den kan lämnas i pdf-format om inte avropsberättigad begär annat format.
Stora konferenser
-
Svar:
Ja. Priserna som offereras kan variera så länge de inte överstiger takpriserna.
-
Svar:
Ja, FKU skickas till samtliga inom vald kommun/kommundel. De ramavtalsleverantörer som svarar att de inte klarar kapacitetskraven skall inte utvärderas.
-
Svar:
Avbokningvillkoren baseras inte på antalet deltagare utan den procentuella andelen av det totala avtalade konferenspriset som ska avbokas. Ju högre andel som ska avbokas desto tidigare måste avbokning ske för att avropsberättigad inte ska bli debiterad. Samtliga villkor finns under Avropsstöd och "Avbokningsregler".
-
Svar:
Avbokningsvillkoren utgår från behov vid ursprungligt avrop.
-
Svar:
Ja, FKU skickas till samtliga inom vald kommun/kommundel. De ramavtalsleverantörer som svarar att de inte klarar kapacitetskraven skall inte utvärderas.
-
Svar:
Stora konferenser. Logi efterfrågas i den förnyade konkurensutsättningen och de ramavtalsleverantörer som inte kan erbjuda logi kan inte bli tilldelade kontrakt.
-
Svar:
Ja, specifikation kan begäras och den kan lämnas i pdf-format om inte avropsberättigad begär annat format.
-
Svar:
De publicerade priserna på avropa.se gäller vid avropstillfället, även för de konferenser som genomförs efter en eventuell prisjustering. Vid avrop från Stora konferenser, genom en FKU, kan inte ramavtalsleverantören ändra sitt ursprungliga priserbjudande på grund av en prisjustering, utan är bunden till sin ordinarie offert tills det att giltighetstiden för offerten går ut.
-
Svar:
Ja. Samtliga villkor enligt ramavtal gäller fortsatt. Viktigt att tredje part meddelar ramavtalsleverantörerna vem som är slutkund/att man gör bokning för avropsberättigad. Provision får inte begäras.
Uppfyllda mål inom nationella upphandlingsstrategin
Nationella upphandlingsstrategin innehåller sju inriktningsmål. Dessa kan upphandlande myndigheter och enheter arbeta utifrån för att utveckla sitt strategiska arbete med offentliga inköp.
1
Offentlig upphandling som strategiskt verktyg för en god affär.
2
Effektivare offentliga inköp.
3
En mångfald av leverantörer och en väl fungerande konkurrens.
4
En rättssäker offentlig upphandling.
5
En offentlig upphandling som främjar innovationer och alternativa lösningar.
6
En miljömässigt ansvarsfull offentlig upphandling.
7
Offentlig upphandling som bidrar till ett mer socialt hållbart samhälle..