Stockholms län - Upplands Bro
Dagkonferens, 5-60 deltagare
Avtalsperiod
2024-01-01 - 2027-12-31Avropsform
- Rangordnat ramavtal
- Särskild fördelningsnyckel
Kundstöd
Detta delområde omfattar dagkonferens 5-60 personer och bokas direkt med anläggningen. I dagkonferenspaket ingår möteslokal, fm-fika,1-rättslunch och em-fika.
Angivna priser är exklusive moms.
- Avrop av konferenspaket sker genom rangordning. Om paketen för dagkonferens och helpension inte svarar mot efterfrågat behov så får Avrop ske genom en särskild fördelningsnyckel. Detta avser förändringar som överstiger tio (10) procent av det aktuella Kontraktets värde. Uträkningsmall används för att enkelt kunna filtrera fram vilken Ramavtalsleverantör som ska tilldelas kontraktet. OBS! Det är inget krav att avropa genom särskild fördelningsnyckel vid förändringar men en möjlighet för att unna erhålla lägsta pris efter konferensbehovet.
Om två eller flera Ramavtalsleverantörer efter Avrop genom en särskild fördelningsnyckel har samma pris ska uppdraget tilldelas den Ramavtalsleverantör som är den först rangordnade Ramavtalsleverantören inom respektive delområde.
För mer info om vilken avropsordning som är aktuell, hur avrop genomförs och några praktiska exempel se snabbguide här.
Här väljer du avropsform
Särskild fördelningsnyckel innebär att du utifrån ett eller flera kriterier, angivna i ramavtalet, väljer den leverantör som bäst kan tillgodose ert behov vid avropstillfället.
-
Happy Tammsvik
Avtal: 23.3-1647-2023-339
Ådövägen 5
197 91 Bro
Konferensrum: 30
DokumentSenast uppdateradSenast uppdaterad: 2023-12-04 2023-12-04PriserHappy TammsvikVisa som PDF (.pdf)Ett konferenspaket för Dagkonferens ska minst innehålla: möteslokal (inom respektive deltagarspann, skolsittning 5–20 deltagare och 21–40 deltagare samt biosittning 41–60 deltagare), förtäring (förmiddagsfika, lunch (en rätt alternativt buffé inklusive måltidsdryck och kaffe/te) och eftermiddagsfika).
Observera att priset är per deltagare.
Pris i SEK5–20 deltagare69521–40 deltagare69541–60 deltagare695Priser tilläggstjänsterHappy TammsvikPriserna används vid avrop genom särskild fördelningsnyckel samt för tillkommande eller avgående deltagare och Tjänster (avser både förändringar i avrop genom rangordning (konferenspaket) och avrop genom särskild fördelningsnyckel).
I de fall där tjänsten är prissatt till 0 kr ingår tjänsten kostnadsfritt.Observera att priset är per deltagare där inget annat anges.
TilläggstjänstPris i SEKSkolsittning heldag 5-20175Skolsittning heldag 21-40138Skolsittning heldag 41-60134Skolsittning halvdag 5-20175Skolsittning halvdag 21-40138Skolsittning halvdag 41-60134Biosittning heldag 5-20175Biosittning heldag 21-40138Biosittning heldag 41-60134Biosittning halvdag 5-20175Biosittning halvdag 21-40138Biosittning halvdag 41-60134U-bord heldag 5-20175U-bord heldag 21-40138U-bord heldag 41-60134U-bord halvdag 5-20175U-bord halvdag 21-40138U-bord halvdag 41-60134Styrelsesittning heldag 5-20175Styrelsesittning heldag 21-40138Styrelsesittning heldag 41-60134Styrelsesittning halvdag 5-20175Styrelsesittning halvdag 21-40138Styrelsesittning halvdag 41-60134Öar heldag 5-20175Öar heldag 21-40138Öar heldag 41-60134Öar halvdag 5-20175Öar halvdag 21-40138Öar halvdag 41-60134Fiskben heldag 5-20175Fiskben heldag 21-40138Fiskben heldag 41-60134Fiskben halvdag 5-20175Fiskben halvdag 21-40138Fiskben halvdag 41-60134Pris extra lokal (styck) - Skolsittning heldag 11-203500Pris extra lokal (styck) - Skolsittning heldag 21-405500Pris extra lokal (styck) - Skolsittning heldag 41-607500Pris extra lokal (styck) - Skolsittning halvdag 11-201700Pris extra lokal (styck) - Skolsittning halvdag 21-402650Pris extra lokal (styck) - Skolsittning halvdag 41-603250Pris grupprum (styck)895Mobil hörslinga (styck)0Lunch, 1 rätt260Lunch, 2 rätter320Middag, 1 rätt250Middag, 2 rätter399Middag, 3 rätter450Kaffe/te, smörgås och juice/smoothie95Kaffe/te och smörgås95Kaffe/te och bulle95Kaffe/te35MiljöHappy TammsvikVisa som PDF (.pdf)Ramavtalsleverantören bör i sin verksamhet bidra till att Sverige når de miljömål som Riksdagen fastställt, läs mer på Sveriges miljömål.
Ramavtalsleverantören har i sitt anbud, genom att svara JA eller NEJ på ställda tilldelningskriterier avseende Miljö bekräftat om de tilldelningskriterier som ställs i upphandlingsdokumentet är uppfyllda eller inte.
För mer detaljerad information om kriterierna var vänlig och läs avtalet som ligger under Dokument.
Uppfylls kriteriet avseende:endast flergångsglas/flergångsmuggar?Jaengångsartiklar?Jakaffe, te och kakao?Jakemiska produkter för diskning (100 % miljömärkta)?Jakemiska produkter för städning (100 % miljömärkta)?Jakällsortering för deltagare?Jakällsortering för verksamheten?Jaljuskällor (minst 75% LED)?Jamatsvinn?Jasamtliga måltider - Ekologiska alternativ (minst 20 %)?Jauppföljning energianvändning?Javattenblandare för tvättställ (flöde på högst 6 liter/min)?JaKvalitetHappy TammsvikVisa som PDF (.pdf)Ramavtalsleverantören har i sitt anbud, genom att svara JA eller NEJ på ställda tilldelningskriterier avseende Kvalitet bekräftat om de tilldelningskriterier som ställs i upphandlingsdokumentet är uppfyllda eller inte.
För mer detaljerad information om kriterierna var vänlig och läs avtalet som ligger under Dokument.
Uppfylls kriteriet avseende:bredbandsuppkoppling (i minst en möteslokal)?Jadagsljus i alla möteslokaler?Jahjärtstartare?Jahöj-/sänkbart alternativt ståbord i möteslokaler?Jakaffe och te hela dagen utan kostnad?Jakonferenstelefon/högtalartelefon (får debiteras)?Jalåsbara grupprum?Jaminst tre möteslokaler?JaPPM-mätare?Jatvå alternativa huvudrätter till lunch (fågel/kött och fisk)?JaTillgänglighetHappy TammsvikVisa som PDF (.pdf)Ramavtalsleverantören har i sitt anbud, genom att svara JA eller NEJ på ställda tilldelningskriterier avseende Tillgänglighet bekräftat om de tilldelningskriterier som ställs i upphandlingsdokumentet är uppfyllda eller inte.
För mer detaljerad information om kriterierna var vänlig och läs avtalet som ligger under Dokument.
Uppfylls kriteriet avseende:anpassningar luftburen allergi? (begäran ska ske senast fem dagar innan konferensen inleds)Jaatt person som använder rullstol har fri passage mellan aktuella lokaler och utrymmen?Jaautomatisk dörröppnare (huvudentré)?Nejav- och påstigningsplats (inom 25 meter från entré)?Jadörrars passagemått (minst 80 cm)?Jafast eller mobil hörslinga (i reception och möteslokal)?Jaframkomlig gångväg från parkering till huviúdentré (för person som använder rullstol/rullator)?Jafri passage till matsal/restaurang för person som använder rullstol?Jakontrastmarkeringar på eventuella trappor och nivåskillnader?Jakäpphållare vid receptionen?Jaledstänger/räcken vid alla trappor/ramper som behöver passeras under konferensen?Jalämplig ramp eller hiss vid eventuell trappa framför entréer som behöver passeras (för person som använder rullstol)?Janåbara rätter på bufféer för person som använder rullstol?Japersonhiss för person som använder rullstol?Jareserverad parkeringsplats för person med funktionsnedsättning (inom 25 meter från entré)?Jasittplats nära receptionen respektive huvudentrén?Jatoalett för personer som använder hjälpmedel?Jatrösklar? (inga eller anpassade trösklar)Jautrymningslarm?Nej -
Lejondals Slott
Avtal: 23.3-1647-2023-340
Lejondals Allé 6
19734 Bro
Konferensrum: 8
DokumentSenast uppdateradSenast uppdaterad: 2023-12-04 2023-12-04PriserLejondals SlottVisa som PDF (.pdf)Ett konferenspaket för Dagkonferens ska minst innehålla: möteslokal (inom respektive deltagarspann, skolsittning 5–20 deltagare och 21–40 deltagare samt biosittning 41–60 deltagare), förtäring (förmiddagsfika, lunch (en rätt alternativt buffé inklusive måltidsdryck och kaffe/te) och eftermiddagsfika).
Observera att priset är per deltagare.
Pris i SEK5–20 deltagare70021–40 deltagare70041–60 deltagare700Priser tilläggstjänsterLejondals SlottPriserna används vid avrop genom särskild fördelningsnyckel samt för tillkommande eller avgående deltagare och Tjänster (avser både förändringar i avrop genom rangordning (konferenspaket) och avrop genom särskild fördelningsnyckel).
I de fall där tjänsten är prissatt till 0 kr ingår tjänsten kostnadsfritt.Observera att priset är per deltagare där inget annat anges.
TilläggstjänstPris i SEKSkolsittning heldag 5-20250Skolsittning heldag 21-40250Skolsittning heldag 41-60Erbjuds ejSkolsittning halvdag 5-20250Skolsittning halvdag 21-40250Skolsittning halvdag 41-60Erbjuds ejBiosittning heldag 5-20250Biosittning heldag 21-40250Biosittning heldag 41-60250Biosittning halvdag 5-20250Biosittning halvdag 21-40250Biosittning halvdag 41-60250U-bord heldag 5-20Erbjuds ejU-bord heldag 21-40Erbjuds ejU-bord heldag 41-60Erbjuds ejU-bord halvdag 5-20Erbjuds ejU-bord halvdag 21-40Erbjuds ejU-bord halvdag 41-60Erbjuds ejStyrelsesittning heldag 5-20Erbjuds ejStyrelsesittning heldag 21-40Erbjuds ejStyrelsesittning heldag 41-60Erbjuds ejStyrelsesittning halvdag 5-20Erbjuds ejStyrelsesittning halvdag 21-40Erbjuds ejStyrelsesittning halvdag 41-60Erbjuds ejÖar heldag 5-20Erbjuds ejÖar heldag 21-40Erbjuds ejÖar heldag 41-60Erbjuds ejÖar halvdag 5-20Erbjuds ejÖar halvdag 21-40Erbjuds ejÖar halvdag 41-60Erbjuds ejFiskben heldag 5-20Erbjuds ejFiskben heldag 21-40Erbjuds ejFiskben heldag 41-60Erbjuds ejFiskben halvdag 5-20Erbjuds ejFiskben halvdag 21-40Erbjuds ejFiskben halvdag 41-60Erbjuds ejPris extra lokal (styck) - Skolsittning heldag 11-20Erbjuds ejPris extra lokal (styck) - Skolsittning heldag 21-40Erbjuds ejPris extra lokal (styck) - Skolsittning heldag 41-60Erbjuds ejPris extra lokal (styck) - Skolsittning halvdag 11-20Erbjuds ejPris extra lokal (styck) - Skolsittning halvdag 21-40Erbjuds ejPris extra lokal (styck) - Skolsittning halvdag 41-60Erbjuds ejPris grupprum (styck)2000Mobil hörslinga (styck)2500Lunch, 1 rätt240Lunch, 2 rätterErbjuds ejMiddag, 1 rättErbjuds ejMiddag, 2 rätterErbjuds ejMiddag, 3 rätterErbjuds ejKaffe/te, smörgås och juice/smoothie105Kaffe/te och smörgås105Kaffe/te och bulle105Kaffe/te55MiljöLejondals SlottVisa som PDF (.pdf)Ramavtalsleverantören bör i sin verksamhet bidra till att Sverige når de miljömål som Riksdagen fastställt, läs mer på Sveriges miljömål.
Ramavtalsleverantören har i sitt anbud, genom att svara JA eller NEJ på ställda tilldelningskriterier avseende Miljö bekräftat om de tilldelningskriterier som ställs i upphandlingsdokumentet är uppfyllda eller inte.
För mer detaljerad information om kriterierna var vänlig och läs avtalet som ligger under Dokument.
Uppfylls kriteriet avseende:endast flergångsglas/flergångsmuggar?Jaengångsartiklar?Jakaffe, te och kakao?Jakemiska produkter för diskning (100 % miljömärkta)?Jakemiska produkter för städning (100 % miljömärkta)?Jakällsortering för deltagare?Jakällsortering för verksamheten?Jaljuskällor (minst 75% LED)?Jamatsvinn?Jasamtliga måltider - Ekologiska alternativ (minst 20 %)?Jauppföljning energianvändning?Javattenblandare för tvättställ (flöde på högst 6 liter/min)?JaKvalitetLejondals SlottVisa som PDF (.pdf)Ramavtalsleverantören har i sitt anbud, genom att svara JA eller NEJ på ställda tilldelningskriterier avseende Kvalitet bekräftat om de tilldelningskriterier som ställs i upphandlingsdokumentet är uppfyllda eller inte.
För mer detaljerad information om kriterierna var vänlig och läs avtalet som ligger under Dokument.
Uppfylls kriteriet avseende:bredbandsuppkoppling (i minst en möteslokal)?Jadagsljus i alla möteslokaler?Jahjärtstartare?Jahöj-/sänkbart alternativt ståbord i möteslokaler?Jakaffe och te hela dagen utan kostnad?Jakonferenstelefon/högtalartelefon (får debiteras)?Jalåsbara grupprum?Jaminst tre möteslokaler?JaPPM-mätare?Jatvå alternativa huvudrätter till lunch (fågel/kött och fisk)?NejTillgänglighetLejondals SlottVisa som PDF (.pdf)Ramavtalsleverantören har i sitt anbud, genom att svara JA eller NEJ på ställda tilldelningskriterier avseende Tillgänglighet bekräftat om de tilldelningskriterier som ställs i upphandlingsdokumentet är uppfyllda eller inte.
För mer detaljerad information om kriterierna var vänlig och läs avtalet som ligger under Dokument.
Uppfylls kriteriet avseende:anpassningar luftburen allergi? (begäran ska ske senast fem dagar innan konferensen inleds)Jaatt person som använder rullstol har fri passage mellan aktuella lokaler och utrymmen?Jaautomatisk dörröppnare (huvudentré)?Nejav- och påstigningsplats (inom 25 meter från entré)?Jadörrars passagemått (minst 80 cm)?Jafast eller mobil hörslinga (i reception och möteslokal)?Jaframkomlig gångväg från parkering till huviúdentré (för person som använder rullstol/rullator)?Jafri passage till matsal/restaurang för person som använder rullstol?Jakontrastmarkeringar på eventuella trappor och nivåskillnader?Nejkäpphållare vid receptionen?Jaledstänger/räcken vid alla trappor/ramper som behöver passeras under konferensen?Jalämplig ramp eller hiss vid eventuell trappa framför entréer som behöver passeras (för person som använder rullstol)?Janåbara rätter på bufféer för person som använder rullstol?Japersonhiss för person som använder rullstol?Jareserverad parkeringsplats för person med funktionsnedsättning (inom 25 meter från entré)?Jasittplats nära receptionen respektive huvudentrén?Jatoalett för personer som använder hjälpmedel?Nejtrösklar? (inga eller anpassade trösklar)Jautrymningslarm?Ja -
Thoresta Herrgård
Avtal: 23.3-1647-2023-341
.
197 93 Bro
Konferensrum: 7
DokumentSenast uppdateradSenast uppdaterad: 2023-12-04 2023-12-04PriserThoresta HerrgårdVisa som PDF (.pdf)Ett konferenspaket för Dagkonferens ska minst innehålla: möteslokal (inom respektive deltagarspann, skolsittning 5–20 deltagare och 21–40 deltagare samt biosittning 41–60 deltagare), förtäring (förmiddagsfika, lunch (en rätt alternativt buffé inklusive måltidsdryck och kaffe/te) och eftermiddagsfika).
Observera att priset är per deltagare.
Pris i SEK5–20 deltagare85421–40 deltagare71541–60 deltagare725Priser tilläggstjänsterThoresta HerrgårdPriserna används vid avrop genom särskild fördelningsnyckel samt för tillkommande eller avgående deltagare och Tjänster (avser både förändringar i avrop genom rangordning (konferenspaket) och avrop genom särskild fördelningsnyckel).
I de fall där tjänsten är prissatt till 0 kr ingår tjänsten kostnadsfritt.Observera att priset är per deltagare där inget annat anges.
TilläggstjänstPris i SEKSkolsittning heldag 5-20350Skolsittning heldag 21-40300Skolsittning heldag 41-60250Skolsittning halvdag 5-20210Skolsittning halvdag 21-40180Skolsittning halvdag 41-60150Biosittning heldag 5-20350Biosittning heldag 21-40300Biosittning heldag 41-60250Biosittning halvdag 5-20210Biosittning halvdag 21-40180Biosittning halvdag 41-60150U-bord heldag 5-20350U-bord heldag 21-40300U-bord heldag 41-60250U-bord halvdag 5-20210U-bord halvdag 21-40180U-bord halvdag 41-60150Styrelsesittning heldag 5-20350Styrelsesittning heldag 21-40300Styrelsesittning heldag 41-60250Styrelsesittning halvdag 5-20210Styrelsesittning halvdag 21-40180Styrelsesittning halvdag 41-60150Öar heldag 5-20350Öar heldag 21-40300Öar heldag 41-60250Öar halvdag 5-20210Öar halvdag 21-40180Öar halvdag 41-60150Fiskben heldag 5-20350Fiskben heldag 21-40300Fiskben heldag 41-60250Fiskben halvdag 5-20210Fiskben halvdag 21-40180Fiskben halvdag 41-60150Pris extra lokal (styck) - Skolsittning heldag 11-20350Pris extra lokal (styck) - Skolsittning heldag 21-40300Pris extra lokal (styck) - Skolsittning heldag 41-60250Pris extra lokal (styck) - Skolsittning halvdag 11-20210Pris extra lokal (styck) - Skolsittning halvdag 21-40180Pris extra lokal (styck) - Skolsittning halvdag 41-60150Pris grupprum (styck)1490Mobil hörslinga (styck)1000Lunch, 1 rätt210Lunch, 2 rätter290Middag, 1 rätt440Middag, 2 rätter540Middag, 3 rätter640Kaffe/te, smörgås och juice/smoothie130Kaffe/te och smörgås100Kaffe/te och bulle100Kaffe/te35MiljöThoresta HerrgårdVisa som PDF (.pdf)Ramavtalsleverantören bör i sin verksamhet bidra till att Sverige når de miljömål som Riksdagen fastställt, läs mer på Sveriges miljömål.
Ramavtalsleverantören har i sitt anbud, genom att svara JA eller NEJ på ställda tilldelningskriterier avseende Miljö bekräftat om de tilldelningskriterier som ställs i upphandlingsdokumentet är uppfyllda eller inte.
För mer detaljerad information om kriterierna var vänlig och läs avtalet som ligger under Dokument.
Uppfylls kriteriet avseende:endast flergångsglas/flergångsmuggar?Jaengångsartiklar?Jakaffe, te och kakao?Jakemiska produkter för diskning (100 % miljömärkta)?Jakemiska produkter för städning (100 % miljömärkta)?Jakällsortering för deltagare?Jakällsortering för verksamheten?Jaljuskällor (minst 75% LED)?Jamatsvinn?Jasamtliga måltider - Ekologiska alternativ (minst 20 %)?Jauppföljning energianvändning?Javattenblandare för tvättställ (flöde på högst 6 liter/min)?JaKvalitetThoresta HerrgårdVisa som PDF (.pdf)Ramavtalsleverantören har i sitt anbud, genom att svara JA eller NEJ på ställda tilldelningskriterier avseende Kvalitet bekräftat om de tilldelningskriterier som ställs i upphandlingsdokumentet är uppfyllda eller inte.
För mer detaljerad information om kriterierna var vänlig och läs avtalet som ligger under Dokument.
Uppfylls kriteriet avseende:bredbandsuppkoppling (i minst en möteslokal)?Jadagsljus i alla möteslokaler?Jahjärtstartare?Jahöj-/sänkbart alternativt ståbord i möteslokaler?Jakaffe och te hela dagen utan kostnad?Jakonferenstelefon/högtalartelefon (får debiteras)?Jalåsbara grupprum?Jaminst tre möteslokaler?JaPPM-mätare?Jatvå alternativa huvudrätter till lunch (fågel/kött och fisk)?JaTillgänglighetThoresta HerrgårdVisa som PDF (.pdf)Ramavtalsleverantören har i sitt anbud, genom att svara JA eller NEJ på ställda tilldelningskriterier avseende Tillgänglighet bekräftat om de tilldelningskriterier som ställs i upphandlingsdokumentet är uppfyllda eller inte.
För mer detaljerad information om kriterierna var vänlig och läs avtalet som ligger under Dokument.
Uppfylls kriteriet avseende:anpassningar luftburen allergi? (begäran ska ske senast fem dagar innan konferensen inleds)Jaatt person som använder rullstol har fri passage mellan aktuella lokaler och utrymmen?Jaautomatisk dörröppnare (huvudentré)?Nejav- och påstigningsplats (inom 25 meter från entré)?Jadörrars passagemått (minst 80 cm)?Jafast eller mobil hörslinga (i reception och möteslokal)?Jaframkomlig gångväg från parkering till huviúdentré (för person som använder rullstol/rullator)?Jafri passage till matsal/restaurang för person som använder rullstol?Jakontrastmarkeringar på eventuella trappor och nivåskillnader?Jakäpphållare vid receptionen?Jaledstänger/räcken vid alla trappor/ramper som behöver passeras under konferensen?Jalämplig ramp eller hiss vid eventuell trappa framför entréer som behöver passeras (för person som använder rullstol)?Janåbara rätter på bufféer för person som använder rullstol?Japersonhiss för person som använder rullstol?Jareserverad parkeringsplats för person med funktionsnedsättning (inom 25 meter från entré)?Jasittplats nära receptionen respektive huvudentrén?Jatoalett för personer som använder hjälpmedel?Jatrösklar? (inga eller anpassade trösklar)Jautrymningslarm?Nej
Myndigheter under regeringen
Avropsberättigade statliga myndigheter under regeringen ska avropa från de statliga ramavtalen. Förordning (1998:796) om statlig inköpssamordning gäller för myndigheter under regeringen. Dessa myndigheter deltar med automatik och har rätt att avropa på samtliga statliga ramavtal i enlighet med regleringen i förordningen. För information om regleringen och myndigheterna, se regeringens webbplats.
Register över statliga myndigheter under regeringen finns på SCB:s myndighetsregister: https://myndighetsregistret.scb.se
Organisationer som deltar via bekräftelse
Frågor och svar om Konferenser och möten
Dagkonferens
-
Svar:
Det kan ej krävas i Dagkonferens och Helpension där samtliga villkor är fastställda. Vid Stora konferenser i en förnyad konkurrensutsättning kan avropsberättigad i avropet begära detta. Ramavtalsleverantören kan i sitt avropssvar acceptera kravet och eventuellt ta betalt för tjänsten.
-
Svar:
Avropsberättigad är inte bunden till ramavtalen vid deltagarantal 1-4 personer. I praktiken innebär det att man kan boka en konferenslokal för 1-4 personer utanför ramavtal (utan att behöva göra ett avsteg). Ramavtalen är utformade för att gälla minst 5 personer. Om avropsberättigad ändå nyttjar ramavtalen så har ramavtalsleverantörerna rätt att ta betalt för minst 5 personer.
-
Svar:
Vid avrop av konferenspaket så gäller rangordning. Om paketen för dagkonferens och helpension inte svarar mot efterfrågat behov så kan avrop ske genom särskild fördelningsnyckel (använd uträkningsmallen). Detta avser förändringar som överstiger tio (10) procent av det aktuella kontraktets värde. Avropsberättigad ska uppge för ramavtalsleverantören vilken avropsordning som är aktuellt för varje enskilt avrop.
-
Svar:
Ja. Samtliga villkor enligt ramavtal gäller fortsatt. Viktigt att tredje part meddelar ramavtalsleverantörerna vem som är slutkund/att man gör bokning för avropsberättigad. Provision får inte begäras.
-
Svar:
Vid avrop genom rangordning så kan tjänster läggas till/dras av genom priser tilläggstjänster. Vid avrop genom särskild fördelningsnyckel så kan avropsberättigad specificera exakt tjänstebehov genom att fylla i uträkningsmallen.
-
Svar:
Ja. Det går att avropa genom särskild fördelningsnyckel och uträkningsmallen.
-
Svar:
Vid 5-60 deltagare: Skolsittning upp till och med 40 pers, Biosittning upp till och med 60 pers. Vid 61-150 deltagare: Skolsittning upp till och med 80 pers, Biosittning upp till och med 150 pers. Avropsberättigad har rätt att avropa en annan typ av sittning, pristillägg kan förekomma enligt "Priser tilläggstjänster" eller genom prislista i "Uträkningsmallen".
-
Svar:
Se ramavtal p. 1.9 Metod för Avrop och tilldelning av Kontrakt.
-
Svar:
Avbokningsvillkoren utgår från behov vid ursprungligt avrop.
-
Svar:
Avbokningvillkoren baseras inte på antalet deltagare utan den procentuella andelen av det totala avtalade konferenspriset som ska avbokas. Ju högre andel som ska avbokas desto tidigare måste avbokning ske för att avropsberättigad inte ska bli debiterad. Samtliga villkor finns under Avropsstöd och "Avbokningsregler".
-
Svar:
De publicerade priserna på avropa.se gäller vid avropstillfället, även för de konferenser som genomförs efter en eventuell prisjustering. Vid avrop från Stora konferenser, genom en FKU, kan inte ramavtalsleverantören ändra sitt ursprungliga priserbjudande på grund av en prisjustering, utan är bunden till sin ordinarie offert tills det att giltighetstiden för offerten går ut.
-
Svar:
Det kan ej krävas i Dagkonferens och Helpension där samtliga villkor är fastställda. Vid Stora konferenser i en förnyad konkurrensutsättning kan avropsberättigad i avropet begära detta. Ramavtalsleverantören kan i sitt avropssvar acceptera kravet och eventuellt ta betalt för tjänsten.
-
Svar:
Ja, specifikation kan begäras och den kan lämnas i pdf-format om inte avropsberättigad begär annat format.
Helpension
-
Svar:
Avropsberättigad är inte bunden till ramavtalen vid deltagarantal 1-4 personer. I praktiken innebär det att man kan boka en konferenslokal för 1-4 personer utanför ramavtal (utan att behöva göra ett avsteg). Ramavtalen är utformade för att gälla minst 5 personer. Om avropsberättigad ändå nyttjar ramavtalen så har ramavtalsleverantörerna rätt att ta betalt för minst 5 personer.
-
Svar:
Vid avrop av konferenspaket så gäller rangordning. Om paketen för dagkonferens och helpension inte svarar mot efterfrågat behov så kan avrop ske genom särskild fördelningsnyckel (använd uträkningsmallen). Detta avser förändringar som överstiger tio (10) procent av det aktuella kontraktets värde. Avropsberättigad ska uppge för ramavtalsleverantören vilken avropsordning som är aktuellt för varje enskilt avrop.
-
Svar:
Ja. Samtliga villkor enligt ramavtal gäller fortsatt. Viktigt att tredje part meddelar ramavtalsleverantörerna vem som är slutkund/att man gör bokning för avropsberättigad. Provision får inte begäras.
-
Svar:
Vid avrop genom rangordning så kan tjänster läggas till/dras av genom priser tilläggstjänster. Vid avrop genom särskild fördelningsnyckel så kan avropsberättigad specificera exakt tjänstebehov genom att fylla i uträkningsmallen.
-
Svar:
Ja. Det går att avropa genom särskild fördelningsnyckel och uträkningsmallen.
-
Svar:
Nej, rekommendation till avropsberättigad att avropa två halvdagar med tilläggstjänster enligt särskild fördelningsnyckel och uträkningsmallen.
-
Svar:
Vid 5-60 deltagare: Skolsittning upp till och med 40 pers, Biosittning upp till och med 60 pers. Vid 61-150 deltagare: Skolsittning upp till och med 80 pers, Biosittning upp till och med 150 pers. Avropsberättigad har rätt att avropa en annan typ av sittning, pristillägg kan förekomma enligt "Priser tilläggstjänster" eller genom prislista i "Uträkningsmallen".
-
Svar:
Se ramavtal p. 1.9 Metod för Avrop och tilldelning av Kontrakt.
-
Svar:
Avbokningvillkoren baseras inte på antalet deltagare utan den procentuella andelen av det totala avtalade konferenspriset som ska avbokas. Ju högre andel som ska avbokas desto tidigare måste avbokning ske för att avropsberättigad inte ska bli debiterad. Samtliga villkor finns under Avropsstöd och "Avbokningsregler".
-
Svar:
De publicerade priserna på avropa.se gäller vid avropstillfället, även för de konferenser som genomförs efter en eventuell prisjustering. Vid avrop från Stora konferenser, genom en FKU, kan inte ramavtalsleverantören ändra sitt ursprungliga priserbjudande på grund av en prisjustering, utan är bunden till sin ordinarie offert tills det att giltighetstiden för offerten går ut.
-
Svar:
Det kan ej krävas i Dagkonferens och Helpension där samtliga villkor är fastställda. Vid Stora konferenser i en förnyad konkurrensutsättning kan avropsberättigad i avropet begära detta. Ramavtalsleverantören kan i sitt avropssvar acceptera kravet och eventuellt ta betalt för tjänsten.
-
Svar:
Ja, specifikation kan begäras och den kan lämnas i pdf-format om inte avropsberättigad begär annat format.
Stora konferenser
-
Svar:
Ja. Priserna som offereras kan variera så länge de inte överstiger takpriserna.
-
Svar:
Ja, FKU skickas till samtliga inom vald kommun/kommundel. De ramavtalsleverantörer som svarar att de inte klarar kapacitetskraven skall inte utvärderas.
-
Svar:
Avbokningvillkoren baseras inte på antalet deltagare utan den procentuella andelen av det totala avtalade konferenspriset som ska avbokas. Ju högre andel som ska avbokas desto tidigare måste avbokning ske för att avropsberättigad inte ska bli debiterad. Samtliga villkor finns under Avropsstöd och "Avbokningsregler".
-
Svar:
Avbokningsvillkoren utgår från behov vid ursprungligt avrop.
-
Svar:
Ja, FKU skickas till samtliga inom vald kommun/kommundel. De ramavtalsleverantörer som svarar att de inte klarar kapacitetskraven skall inte utvärderas.
-
Svar:
Stora konferenser. Logi efterfrågas i den förnyade konkurensutsättningen och de ramavtalsleverantörer som inte kan erbjuda logi kan inte bli tilldelade kontrakt.
-
Svar:
Ja, specifikation kan begäras och den kan lämnas i pdf-format om inte avropsberättigad begär annat format.
-
Svar:
De publicerade priserna på avropa.se gäller vid avropstillfället, även för de konferenser som genomförs efter en eventuell prisjustering. Vid avrop från Stora konferenser, genom en FKU, kan inte ramavtalsleverantören ändra sitt ursprungliga priserbjudande på grund av en prisjustering, utan är bunden till sin ordinarie offert tills det att giltighetstiden för offerten går ut.
-
Svar:
Ja. Samtliga villkor enligt ramavtal gäller fortsatt. Viktigt att tredje part meddelar ramavtalsleverantörerna vem som är slutkund/att man gör bokning för avropsberättigad. Provision får inte begäras.
Uppfyllda mål inom nationella upphandlingsstrategin
Nationella upphandlingsstrategin innehåller sju inriktningsmål. Dessa kan upphandlande myndigheter och enheter arbeta utifrån för att utveckla sitt strategiska arbete med offentliga inköp.
1
Offentlig upphandling som strategiskt verktyg för en god affär.
2
Effektivare offentliga inköp.
3
En mångfald av leverantörer och en väl fungerande konkurrens.
4
En rättssäker offentlig upphandling.
5
En offentlig upphandling som främjar innovationer och alternativa lösningar.
6
En miljömässigt ansvarsfull offentlig upphandling.
7
Offentlig upphandling som bidrar till ett mer socialt hållbart samhälle..