Värmlands län - Karlstad - Kommundel 1
Dagkonferens, 5-60 deltagare
Avtalsperiod
2024-01-01 - 2027-12-31Avropsform
- Rangordnat ramavtal
- Särskild fördelningsnyckel
Kundstöd
Detta delområde omfattar dagkonferens 5-60 personer och bokas direkt med anläggningen. I dagkonferenspaket ingår möteslokal, fm-fika,1-rättslunch och em-fika.
Angivna priser är exklusive moms.
- Avrop av konferenspaket sker genom rangordning. Om paketen för dagkonferens och helpension inte svarar mot efterfrågat behov så får Avrop ske genom en särskild fördelningsnyckel. Detta avser förändringar som överstiger tio (10) procent av det aktuella Kontraktets värde. Uträkningsmall används för att enkelt kunna filtrera fram vilken Ramavtalsleverantör som ska tilldelas kontraktet. OBS! Det är inget krav att avropa genom särskild fördelningsnyckel vid förändringar men en möjlighet för att unna erhålla lägsta pris efter konferensbehovet.
Om två eller flera Ramavtalsleverantörer efter Avrop genom en särskild fördelningsnyckel har samma pris ska uppdraget tilldelas den Ramavtalsleverantör som är den först rangordnade Ramavtalsleverantören inom respektive delområde.
För mer info om vilken avropsordning som är aktuell, hur avrop genomförs och några praktiska exempel se snabbguide här.
Här väljer du avropsform
Särskild fördelningsnyckel innebär att du utifrån ett eller flera kriterier, angivna i ramavtalet, väljer den leverantör som bäst kan tillgodose ert behov vid avropstillfället.
-
Clarion Collection Hotel Drott
Avtal: 23.3-1647-2023-109
Järnvägsgatan 1
652 25 Karlstad
Konferensrum: 3
DokumentSenast uppdateradSenast uppdaterad: 2023-12-04 2023-12-04PriserClarion Collection Hotel DrottVisa som PDF (.pdf)Ett konferenspaket för Dagkonferens ska minst innehålla: möteslokal (inom respektive deltagarspann, skolsittning 5–20 deltagare och 21–40 deltagare samt biosittning 41–60 deltagare), förtäring (förmiddagsfika, lunch (en rätt alternativt buffé inklusive måltidsdryck och kaffe/te) och eftermiddagsfika).
Observera att priset är per deltagare.
Pris i SEK5–20 deltagare53021–40 deltagare53041–60 deltagare530Priser tilläggstjänsterClarion Collection Hotel DrottPriserna används vid avrop genom särskild fördelningsnyckel samt för tillkommande eller avgående deltagare och Tjänster (avser både förändringar i avrop genom rangordning (konferenspaket) och avrop genom särskild fördelningsnyckel).
I de fall där tjänsten är prissatt till 0 kr ingår tjänsten kostnadsfritt.Observera att priset är per deltagare där inget annat anges.
TilläggstjänstPris i SEKSkolsittning heldag 5-20210Skolsittning heldag 21-40210Skolsittning heldag 41-60Erbjuds ejSkolsittning halvdag 5-20160Skolsittning halvdag 21-40160Skolsittning halvdag 41-60Erbjuds ejBiosittning heldag 5-20210Biosittning heldag 21-40210Biosittning heldag 41-60210Biosittning halvdag 5-20160Biosittning halvdag 21-40160Biosittning halvdag 41-60160U-bord heldag 5-20210U-bord heldag 21-40Erbjuds ejU-bord heldag 41-60Erbjuds ejU-bord halvdag 5-20160U-bord halvdag 21-40Erbjuds ejU-bord halvdag 41-60Erbjuds ejStyrelsesittning heldag 5-20210Styrelsesittning heldag 21-40Erbjuds ejStyrelsesittning heldag 41-60Erbjuds ejStyrelsesittning halvdag 5-20160Styrelsesittning halvdag 21-40Erbjuds ejStyrelsesittning halvdag 41-60Erbjuds ejÖar heldag 5-20210Öar heldag 21-40210Öar heldag 41-60Erbjuds ejÖar halvdag 5-20160Öar halvdag 21-40160Öar halvdag 41-60Erbjuds ejFiskben heldag 5-20Erbjuds ejFiskben heldag 21-40Erbjuds ejFiskben heldag 41-60Erbjuds ejFiskben halvdag 5-20Erbjuds ejFiskben halvdag 21-40Erbjuds ejFiskben halvdag 41-60Erbjuds ejPris extra lokal (styck) - Skolsittning heldag 11-203200Pris extra lokal (styck) - Skolsittning heldag 21-403950Pris extra lokal (styck) - Skolsittning heldag 41-60Erbjuds ejPris extra lokal (styck) - Skolsittning halvdag 11-202400Pris extra lokal (styck) - Skolsittning halvdag 21-403200Pris extra lokal (styck) - Skolsittning halvdag 41-60Erbjuds ejPris grupprum (styck)2200Mobil hörslinga (styck)2000Lunch, 1 rätt160Lunch, 2 rätterErbjuds ejMiddag, 1 rätt195Middag, 2 rätter295Middag, 3 rätter395Kaffe/te, smörgås och juice/smoothie112Kaffe/te och smörgås95Kaffe/te och bulle95Kaffe/te35MiljöClarion Collection Hotel DrottVisa som PDF (.pdf)Ramavtalsleverantören bör i sin verksamhet bidra till att Sverige når de miljömål som Riksdagen fastställt, läs mer på Sveriges miljömål.
Ramavtalsleverantören har i sitt anbud, genom att svara JA eller NEJ på ställda tilldelningskriterier avseende Miljö bekräftat om de tilldelningskriterier som ställs i upphandlingsdokumentet är uppfyllda eller inte.
För mer detaljerad information om kriterierna var vänlig och läs avtalet som ligger under Dokument.
Uppfylls kriteriet avseende:endast flergångsglas/flergångsmuggar?Jaengångsartiklar?Jakaffe, te och kakao?Jakemiska produkter för diskning (100 % miljömärkta)?Jakemiska produkter för städning (100 % miljömärkta)?Jakällsortering för deltagare?Jakällsortering för verksamheten?Jaljuskällor (minst 75% LED)?Jamatsvinn?Jasamtliga måltider - Ekologiska alternativ (minst 20 %)?Jauppföljning energianvändning?Javattenblandare för tvättställ (flöde på högst 6 liter/min)?JaKvalitetClarion Collection Hotel DrottVisa som PDF (.pdf)Ramavtalsleverantören har i sitt anbud, genom att svara JA eller NEJ på ställda tilldelningskriterier avseende Kvalitet bekräftat om de tilldelningskriterier som ställs i upphandlingsdokumentet är uppfyllda eller inte.
För mer detaljerad information om kriterierna var vänlig och läs avtalet som ligger under Dokument.
Uppfylls kriteriet avseende:bredbandsuppkoppling (i minst en möteslokal)?Jadagsljus i alla möteslokaler?Jahjärtstartare?Jahöj-/sänkbart alternativt ståbord i möteslokaler?Jakaffe och te hela dagen utan kostnad?Jakonferenstelefon/högtalartelefon (får debiteras)?Jalåsbara grupprum?Jaminst tre möteslokaler?JaPPM-mätare?Jatvå alternativa huvudrätter till lunch (fågel/kött och fisk)?JaTillgänglighetClarion Collection Hotel DrottVisa som PDF (.pdf)Ramavtalsleverantören har i sitt anbud, genom att svara JA eller NEJ på ställda tilldelningskriterier avseende Tillgänglighet bekräftat om de tilldelningskriterier som ställs i upphandlingsdokumentet är uppfyllda eller inte.
För mer detaljerad information om kriterierna var vänlig och läs avtalet som ligger under Dokument.
Uppfylls kriteriet avseende:anpassningar luftburen allergi? (begäran ska ske senast fem dagar innan konferensen inleds)Jaatt person som använder rullstol har fri passage mellan aktuella lokaler och utrymmen?Jaautomatisk dörröppnare (huvudentré)?Jaav- och påstigningsplats (inom 25 meter från entré)?Jadörrars passagemått (minst 80 cm)?Jafast eller mobil hörslinga (i reception och möteslokal)?Jaframkomlig gångväg från parkering till huviúdentré (för person som använder rullstol/rullator)?Jafri passage till matsal/restaurang för person som använder rullstol?Jakontrastmarkeringar på eventuella trappor och nivåskillnader?Jakäpphållare vid receptionen?Jaledstänger/räcken vid alla trappor/ramper som behöver passeras under konferensen?Jalämplig ramp eller hiss vid eventuell trappa framför entréer som behöver passeras (för person som använder rullstol)?Janåbara rätter på bufféer för person som använder rullstol?Japersonhiss för person som använder rullstol?Jareserverad parkeringsplats för person med funktionsnedsättning (inom 25 meter från entré)?Jasittplats nära receptionen respektive huvudentrén?Jatoalett för personer som använder hjälpmedel?Jatrösklar? (inga eller anpassade trösklar)Jautrymningslarm?Ja -
Elite Stadshotellet Karlstad
Avtal: 23.3-1647-2023-110
Kungsgatan 22
652 24 Karlstad
Konferensrum: 8
DokumentSenast uppdateradSenast uppdaterad: 2023-12-04 2023-12-04PriserElite Stadshotellet KarlstadVisa som PDF (.pdf)Ett konferenspaket för Dagkonferens ska minst innehålla: möteslokal (inom respektive deltagarspann, skolsittning 5–20 deltagare och 21–40 deltagare samt biosittning 41–60 deltagare), förtäring (förmiddagsfika, lunch (en rätt alternativt buffé inklusive måltidsdryck och kaffe/te) och eftermiddagsfika).
Observera att priset är per deltagare.
Pris i SEK5–20 deltagare50921–40 deltagare50941–60 deltagare509Priser tilläggstjänsterElite Stadshotellet KarlstadPriserna används vid avrop genom särskild fördelningsnyckel samt för tillkommande eller avgående deltagare och Tjänster (avser både förändringar i avrop genom rangordning (konferenspaket) och avrop genom särskild fördelningsnyckel).
I de fall där tjänsten är prissatt till 0 kr ingår tjänsten kostnadsfritt.Observera att priset är per deltagare där inget annat anges.
TilläggstjänstPris i SEKSkolsittning heldag 5-20170Skolsittning heldag 21-40170Skolsittning heldag 41-60170Skolsittning halvdag 5-20150Skolsittning halvdag 21-40150Skolsittning halvdag 41-60150Biosittning heldag 5-20170Biosittning heldag 21-40170Biosittning heldag 41-60170Biosittning halvdag 5-20150Biosittning halvdag 21-40150Biosittning halvdag 41-60150U-bord heldag 5-20170U-bord heldag 21-40170U-bord heldag 41-60170U-bord halvdag 5-20150U-bord halvdag 21-40150U-bord halvdag 41-60150Styrelsesittning heldag 5-20170Styrelsesittning heldag 21-40170Styrelsesittning heldag 41-60170Styrelsesittning halvdag 5-20150Styrelsesittning halvdag 21-40150Styrelsesittning halvdag 41-60150Öar heldag 5-20170Öar heldag 21-40170Öar heldag 41-60170Öar halvdag 5-20150Öar halvdag 21-40150Öar halvdag 41-60150Fiskben heldag 5-20170Fiskben heldag 21-40170Fiskben heldag 41-60170Fiskben halvdag 5-20150Fiskben halvdag 21-40150Fiskben halvdag 41-60150Pris extra lokal (styck) - Skolsittning heldag 11-202360Pris extra lokal (styck) - Skolsittning heldag 21-402360Pris extra lokal (styck) - Skolsittning heldag 41-6011220Pris extra lokal (styck) - Skolsittning halvdag 11-202360Pris extra lokal (styck) - Skolsittning halvdag 21-402360Pris extra lokal (styck) - Skolsittning halvdag 41-608415Pris grupprum (styck)1800Mobil hörslinga (styck)4000Lunch, 1 rätt179Lunch, 2 rätter179Middag, 1 rätt250Middag, 2 rätter308Middag, 3 rätter397Kaffe/te, smörgås och juice/smoothie80Kaffe/te och smörgås80Kaffe/te och bulle80Kaffe/te27MiljöElite Stadshotellet KarlstadVisa som PDF (.pdf)Ramavtalsleverantören bör i sin verksamhet bidra till att Sverige når de miljömål som Riksdagen fastställt, läs mer på Sveriges miljömål.
Ramavtalsleverantören har i sitt anbud, genom att svara JA eller NEJ på ställda tilldelningskriterier avseende Miljö bekräftat om de tilldelningskriterier som ställs i upphandlingsdokumentet är uppfyllda eller inte.
För mer detaljerad information om kriterierna var vänlig och läs avtalet som ligger under Dokument.
Uppfylls kriteriet avseende:endast flergångsglas/flergångsmuggar?Jaengångsartiklar?Jakaffe, te och kakao?Jakemiska produkter för diskning (100 % miljömärkta)?Jakemiska produkter för städning (100 % miljömärkta)?Jakällsortering för deltagare?Jakällsortering för verksamheten?Jaljuskällor (minst 75% LED)?Jamatsvinn?Jasamtliga måltider - Ekologiska alternativ (minst 20 %)?Jauppföljning energianvändning?Nejvattenblandare för tvättställ (flöde på högst 6 liter/min)?NejKvalitetElite Stadshotellet KarlstadVisa som PDF (.pdf)Ramavtalsleverantören har i sitt anbud, genom att svara JA eller NEJ på ställda tilldelningskriterier avseende Kvalitet bekräftat om de tilldelningskriterier som ställs i upphandlingsdokumentet är uppfyllda eller inte.
För mer detaljerad information om kriterierna var vänlig och läs avtalet som ligger under Dokument.
Uppfylls kriteriet avseende:bredbandsuppkoppling (i minst en möteslokal)?Jadagsljus i alla möteslokaler?Jahjärtstartare?Jahöj-/sänkbart alternativt ståbord i möteslokaler?Jakaffe och te hela dagen utan kostnad?Jakonferenstelefon/högtalartelefon (får debiteras)?Jalåsbara grupprum?Jaminst tre möteslokaler?JaPPM-mätare?Jatvå alternativa huvudrätter till lunch (fågel/kött och fisk)?NejTillgänglighetElite Stadshotellet KarlstadVisa som PDF (.pdf)Ramavtalsleverantören har i sitt anbud, genom att svara JA eller NEJ på ställda tilldelningskriterier avseende Tillgänglighet bekräftat om de tilldelningskriterier som ställs i upphandlingsdokumentet är uppfyllda eller inte.
För mer detaljerad information om kriterierna var vänlig och läs avtalet som ligger under Dokument.
Uppfylls kriteriet avseende:anpassningar luftburen allergi? (begäran ska ske senast fem dagar innan konferensen inleds)Jaatt person som använder rullstol har fri passage mellan aktuella lokaler och utrymmen?Jaautomatisk dörröppnare (huvudentré)?Jaav- och påstigningsplats (inom 25 meter från entré)?Jadörrars passagemått (minst 80 cm)?Jafast eller mobil hörslinga (i reception och möteslokal)?Jaframkomlig gångväg från parkering till huviúdentré (för person som använder rullstol/rullator)?Jafri passage till matsal/restaurang för person som använder rullstol?Jakontrastmarkeringar på eventuella trappor och nivåskillnader?Jakäpphållare vid receptionen?Jaledstänger/räcken vid alla trappor/ramper som behöver passeras under konferensen?Jalämplig ramp eller hiss vid eventuell trappa framför entréer som behöver passeras (för person som använder rullstol)?Janåbara rätter på bufféer för person som använder rullstol?Japersonhiss för person som använder rullstol?Jareserverad parkeringsplats för person med funktionsnedsättning (inom 25 meter från entré)?Jasittplats nära receptionen respektive huvudentrén?Jatoalett för personer som använder hjälpmedel?Jatrösklar? (inga eller anpassade trösklar)Jautrymningslarm?Nej -
Karlstad Congress Culture Centre
Avtal: 23.3-1647-2023-111
Tage Erlandergatan 8A
652 20 Karlstad
Konferensrum: 17
DokumentSenast uppdateradSenast uppdaterad: 2023-12-04 2023-12-04PriserKarlstad Congress Culture CentreVisa som PDF (.pdf)Ett konferenspaket för Dagkonferens ska minst innehålla: möteslokal (inom respektive deltagarspann, skolsittning 5–20 deltagare och 21–40 deltagare samt biosittning 41–60 deltagare), förtäring (förmiddagsfika, lunch (en rätt alternativt buffé inklusive måltidsdryck och kaffe/te) och eftermiddagsfika).
Observera att priset är per deltagare.
Pris i SEK5–20 deltagare54921–40 deltagare54941–60 deltagare549Priser tilläggstjänsterKarlstad Congress Culture CentrePriserna används vid avrop genom särskild fördelningsnyckel samt för tillkommande eller avgående deltagare och Tjänster (avser både förändringar i avrop genom rangordning (konferenspaket) och avrop genom särskild fördelningsnyckel).
I de fall där tjänsten är prissatt till 0 kr ingår tjänsten kostnadsfritt.Observera att priset är per deltagare där inget annat anges.
TilläggstjänstPris i SEKSkolsittning heldag 5-20173Skolsittning heldag 21-40173Skolsittning heldag 41-60173Skolsittning halvdag 5-20158Skolsittning halvdag 21-40158Skolsittning halvdag 41-60158Biosittning heldag 5-20173Biosittning heldag 21-40173Biosittning heldag 41-60173Biosittning halvdag 5-20158Biosittning halvdag 21-40158Biosittning halvdag 41-60158U-bord heldag 5-20173U-bord heldag 21-40207U-bord heldag 41-60249U-bord halvdag 5-20158U-bord halvdag 21-40188U-bord halvdag 41-60227Styrelsesittning heldag 5-20173Styrelsesittning heldag 21-40249Styrelsesittning heldag 41-60Erbjuds ejStyrelsesittning halvdag 5-20158Styrelsesittning halvdag 21-40227Styrelsesittning halvdag 41-60Erbjuds ejÖar heldag 5-20173Öar heldag 21-40207Öar heldag 41-60249Öar halvdag 5-20158Öar halvdag 21-40188Öar halvdag 41-60227Fiskben heldag 5-20173Fiskben heldag 21-40173Fiskben heldag 41-60173Fiskben halvdag 5-20158Fiskben halvdag 21-40158Fiskben halvdag 41-60158Pris extra lokal (styck) - Skolsittning heldag 11-204960Pris extra lokal (styck) - Skolsittning heldag 21-407760Pris extra lokal (styck) - Skolsittning heldag 41-609920Pris extra lokal (styck) - Skolsittning halvdag 11-202976Pris extra lokal (styck) - Skolsittning halvdag 21-404656Pris extra lokal (styck) - Skolsittning halvdag 41-605952Pris grupprum (styck)4500Mobil hörslinga (styck)1500Lunch, 1 rätt204Lunch, 2 rätter305Middag, 1 rätt320Middag, 2 rätter455Middag, 3 rätter540Kaffe/te, smörgås och juice/smoothie100Kaffe/te och smörgås86Kaffe/te och bulle86Kaffe/te35MiljöKarlstad Congress Culture CentreVisa som PDF (.pdf)Ramavtalsleverantören bör i sin verksamhet bidra till att Sverige når de miljömål som Riksdagen fastställt, läs mer på Sveriges miljömål.
Ramavtalsleverantören har i sitt anbud, genom att svara JA eller NEJ på ställda tilldelningskriterier avseende Miljö bekräftat om de tilldelningskriterier som ställs i upphandlingsdokumentet är uppfyllda eller inte.
För mer detaljerad information om kriterierna var vänlig och läs avtalet som ligger under Dokument.
Uppfylls kriteriet avseende:endast flergångsglas/flergångsmuggar?Jaengångsartiklar?Jakaffe, te och kakao?Jakemiska produkter för diskning (100 % miljömärkta)?Jakemiska produkter för städning (100 % miljömärkta)?Jakällsortering för deltagare?Jakällsortering för verksamheten?Jaljuskällor (minst 75% LED)?Jamatsvinn?Jasamtliga måltider - Ekologiska alternativ (minst 20 %)?Jauppföljning energianvändning?Javattenblandare för tvättställ (flöde på högst 6 liter/min)?NejKvalitetKarlstad Congress Culture CentreVisa som PDF (.pdf)Ramavtalsleverantören har i sitt anbud, genom att svara JA eller NEJ på ställda tilldelningskriterier avseende Kvalitet bekräftat om de tilldelningskriterier som ställs i upphandlingsdokumentet är uppfyllda eller inte.
För mer detaljerad information om kriterierna var vänlig och läs avtalet som ligger under Dokument.
Uppfylls kriteriet avseende:bredbandsuppkoppling (i minst en möteslokal)?Jadagsljus i alla möteslokaler?Jahjärtstartare?Jahöj-/sänkbart alternativt ståbord i möteslokaler?Jakaffe och te hela dagen utan kostnad?Jakonferenstelefon/högtalartelefon (får debiteras)?Jalåsbara grupprum?Jaminst tre möteslokaler?NejPPM-mätare?Nejtvå alternativa huvudrätter till lunch (fågel/kött och fisk)?NejTillgänglighetKarlstad Congress Culture CentreVisa som PDF (.pdf)Ramavtalsleverantören har i sitt anbud, genom att svara JA eller NEJ på ställda tilldelningskriterier avseende Tillgänglighet bekräftat om de tilldelningskriterier som ställs i upphandlingsdokumentet är uppfyllda eller inte.
För mer detaljerad information om kriterierna var vänlig och läs avtalet som ligger under Dokument.
Uppfylls kriteriet avseende:anpassningar luftburen allergi? (begäran ska ske senast fem dagar innan konferensen inleds)Jaatt person som använder rullstol har fri passage mellan aktuella lokaler och utrymmen?Jaautomatisk dörröppnare (huvudentré)?Jaav- och påstigningsplats (inom 25 meter från entré)?Jadörrars passagemått (minst 80 cm)?Jafast eller mobil hörslinga (i reception och möteslokal)?Nejframkomlig gångväg från parkering till huviúdentré (för person som använder rullstol/rullator)?Jafri passage till matsal/restaurang för person som använder rullstol?Jakontrastmarkeringar på eventuella trappor och nivåskillnader?Jakäpphållare vid receptionen?Nejledstänger/räcken vid alla trappor/ramper som behöver passeras under konferensen?Jalämplig ramp eller hiss vid eventuell trappa framför entréer som behöver passeras (för person som använder rullstol)?Janåbara rätter på bufféer för person som använder rullstol?Japersonhiss för person som använder rullstol?Jareserverad parkeringsplats för person med funktionsnedsättning (inom 25 meter från entré)?Jasittplats nära receptionen respektive huvudentrén?Jatoalett för personer som använder hjälpmedel?Jatrösklar? (inga eller anpassade trösklar)Jautrymningslarm?Ja -
Scandic Karlstad City
Avtal: 23.3-1647-2023-108
Drottninggatan 4
652 24 Karlstad
Konferensrum: 7
DokumentSenast uppdateradSenast uppdaterad: 2023-12-04 2023-12-04PriserScandic Karlstad CityVisa som PDF (.pdf)Ett konferenspaket för Dagkonferens ska minst innehålla: möteslokal (inom respektive deltagarspann, skolsittning 5–20 deltagare och 21–40 deltagare samt biosittning 41–60 deltagare), förtäring (förmiddagsfika, lunch (en rätt alternativt buffé inklusive måltidsdryck och kaffe/te) och eftermiddagsfika).
Observera att priset är per deltagare.
Pris i SEK5–20 deltagare50421–40 deltagare49241–60 deltagare492Priser tilläggstjänsterScandic Karlstad CityPriserna används vid avrop genom särskild fördelningsnyckel samt för tillkommande eller avgående deltagare och Tjänster (avser både förändringar i avrop genom rangordning (konferenspaket) och avrop genom särskild fördelningsnyckel).
I de fall där tjänsten är prissatt till 0 kr ingår tjänsten kostnadsfritt.Observera att priset är per deltagare där inget annat anges.
TilläggstjänstPris i SEKSkolsittning heldag 5-20340Skolsittning heldag 21-40300Skolsittning heldag 41-60280Skolsittning halvdag 5-20300Skolsittning halvdag 21-40280Skolsittning halvdag 41-60280Biosittning heldag 5-20340Biosittning heldag 21-40300Biosittning heldag 41-60280Biosittning halvdag 5-20300Biosittning halvdag 21-40280Biosittning halvdag 41-60280U-bord heldag 5-20Erbjuds ejU-bord heldag 21-40Erbjuds ejU-bord heldag 41-60Erbjuds ejU-bord halvdag 5-20Erbjuds ejU-bord halvdag 21-40Erbjuds ejU-bord halvdag 41-60Erbjuds ejStyrelsesittning heldag 5-20Erbjuds ejStyrelsesittning heldag 21-40Erbjuds ejStyrelsesittning heldag 41-60Erbjuds ejStyrelsesittning halvdag 5-20Erbjuds ejStyrelsesittning halvdag 21-40Erbjuds ejStyrelsesittning halvdag 41-60Erbjuds ejÖar heldag 5-20Erbjuds ejÖar heldag 21-40Erbjuds ejÖar heldag 41-60Erbjuds ejÖar halvdag 5-20Erbjuds ejÖar halvdag 21-40Erbjuds ejÖar halvdag 41-60Erbjuds ejFiskben heldag 5-20Erbjuds ejFiskben heldag 21-40Erbjuds ejFiskben heldag 41-60Erbjuds ejFiskben halvdag 5-20Erbjuds ejFiskben halvdag 21-40Erbjuds ejFiskben halvdag 41-60Erbjuds ejPris extra lokal (styck) - Skolsittning heldag 11-20Erbjuds ejPris extra lokal (styck) - Skolsittning heldag 21-40Erbjuds ejPris extra lokal (styck) - Skolsittning heldag 41-60Erbjuds ejPris extra lokal (styck) - Skolsittning halvdag 11-20Erbjuds ejPris extra lokal (styck) - Skolsittning halvdag 21-40Erbjuds ejPris extra lokal (styck) - Skolsittning halvdag 41-60Erbjuds ejPris grupprum (styck)2880Mobil hörslinga (styck)0Lunch, 1 rätt172Lunch, 2 rätter188Middag, 1 rätt192Middag, 2 rätter328Middag, 3 rätter384Kaffe/te, smörgås och juice/smoothie80Kaffe/te och smörgås60Kaffe/te och bulle60Kaffe/te28MiljöScandic Karlstad CityVisa som PDF (.pdf)Ramavtalsleverantören bör i sin verksamhet bidra till att Sverige når de miljömål som Riksdagen fastställt, läs mer på Sveriges miljömål.
Ramavtalsleverantören har i sitt anbud, genom att svara JA eller NEJ på ställda tilldelningskriterier avseende Miljö bekräftat om de tilldelningskriterier som ställs i upphandlingsdokumentet är uppfyllda eller inte.
För mer detaljerad information om kriterierna var vänlig och läs avtalet som ligger under Dokument.
Uppfylls kriteriet avseende:endast flergångsglas/flergångsmuggar?Jaengångsartiklar?Jakaffe, te och kakao?Jakemiska produkter för diskning (100 % miljömärkta)?Jakemiska produkter för städning (100 % miljömärkta)?Jakällsortering för deltagare?Jakällsortering för verksamheten?Jaljuskällor (minst 75% LED)?Jamatsvinn?Jasamtliga måltider - Ekologiska alternativ (minst 20 %)?Jauppföljning energianvändning?Javattenblandare för tvättställ (flöde på högst 6 liter/min)?JaKvalitetScandic Karlstad CityVisa som PDF (.pdf)Ramavtalsleverantören har i sitt anbud, genom att svara JA eller NEJ på ställda tilldelningskriterier avseende Kvalitet bekräftat om de tilldelningskriterier som ställs i upphandlingsdokumentet är uppfyllda eller inte.
För mer detaljerad information om kriterierna var vänlig och läs avtalet som ligger under Dokument.
Uppfylls kriteriet avseende:bredbandsuppkoppling (i minst en möteslokal)?Jadagsljus i alla möteslokaler?Jahjärtstartare?Jahöj-/sänkbart alternativt ståbord i möteslokaler?Jakaffe och te hela dagen utan kostnad?Jakonferenstelefon/högtalartelefon (får debiteras)?Jalåsbara grupprum?Jaminst tre möteslokaler?JaPPM-mätare?Jatvå alternativa huvudrätter till lunch (fågel/kött och fisk)?JaTillgänglighetScandic Karlstad CityVisa som PDF (.pdf)Ramavtalsleverantören har i sitt anbud, genom att svara JA eller NEJ på ställda tilldelningskriterier avseende Tillgänglighet bekräftat om de tilldelningskriterier som ställs i upphandlingsdokumentet är uppfyllda eller inte.
För mer detaljerad information om kriterierna var vänlig och läs avtalet som ligger under Dokument.
Uppfylls kriteriet avseende:anpassningar luftburen allergi? (begäran ska ske senast fem dagar innan konferensen inleds)Jaatt person som använder rullstol har fri passage mellan aktuella lokaler och utrymmen?Jaautomatisk dörröppnare (huvudentré)?Jaav- och påstigningsplats (inom 25 meter från entré)?Jadörrars passagemått (minst 80 cm)?Jafast eller mobil hörslinga (i reception och möteslokal)?Jaframkomlig gångväg från parkering till huviúdentré (för person som använder rullstol/rullator)?Jafri passage till matsal/restaurang för person som använder rullstol?Jakontrastmarkeringar på eventuella trappor och nivåskillnader?Jakäpphållare vid receptionen?Jaledstänger/räcken vid alla trappor/ramper som behöver passeras under konferensen?Jalämplig ramp eller hiss vid eventuell trappa framför entréer som behöver passeras (för person som använder rullstol)?Janåbara rätter på bufféer för person som använder rullstol?Japersonhiss för person som använder rullstol?Jareserverad parkeringsplats för person med funktionsnedsättning (inom 25 meter från entré)?Jasittplats nära receptionen respektive huvudentrén?Jatoalett för personer som använder hjälpmedel?Jatrösklar? (inga eller anpassade trösklar)Jautrymningslarm?Ja -
Scandic Winn
Avtal: 23.3-1647-2023-107
Norra Strandgatan 9-11
652 24 Karlstad
Konferensrum: 9
DokumentSenast uppdateradSenast uppdaterad: 2023-12-04 2023-12-04PriserScandic WinnVisa som PDF (.pdf)Ett konferenspaket för Dagkonferens ska minst innehålla: möteslokal (inom respektive deltagarspann, skolsittning 5–20 deltagare och 21–40 deltagare samt biosittning 41–60 deltagare), förtäring (förmiddagsfika, lunch (en rätt alternativt buffé inklusive måltidsdryck och kaffe/te) och eftermiddagsfika).
Observera att priset är per deltagare.
Pris i SEK5–20 deltagare46821–40 deltagare44841–60 deltagare448Priser tilläggstjänsterScandic WinnPriserna används vid avrop genom särskild fördelningsnyckel samt för tillkommande eller avgående deltagare och Tjänster (avser både förändringar i avrop genom rangordning (konferenspaket) och avrop genom särskild fördelningsnyckel).
I de fall där tjänsten är prissatt till 0 kr ingår tjänsten kostnadsfritt.Observera att priset är per deltagare där inget annat anges.
TilläggstjänstPris i SEKSkolsittning heldag 5-20270Skolsittning heldag 21-40280Skolsittning heldag 41-60250Skolsittning halvdag 5-20250Skolsittning halvdag 21-40280Skolsittning halvdag 41-60230Biosittning heldag 5-20250Biosittning heldag 21-40260Biosittning heldag 41-60230Biosittning halvdag 5-20250Biosittning halvdag 21-40240Biosittning halvdag 41-60230U-bord heldag 5-20Erbjuds ejU-bord heldag 21-40Erbjuds ejU-bord heldag 41-60Erbjuds ejU-bord halvdag 5-20Erbjuds ejU-bord halvdag 21-40Erbjuds ejU-bord halvdag 41-60Erbjuds ejStyrelsesittning heldag 5-20Erbjuds ejStyrelsesittning heldag 21-40Erbjuds ejStyrelsesittning heldag 41-60Erbjuds ejStyrelsesittning halvdag 5-20Erbjuds ejStyrelsesittning halvdag 21-40Erbjuds ejStyrelsesittning halvdag 41-60Erbjuds ejÖar heldag 5-20Erbjuds ejÖar heldag 21-40Erbjuds ejÖar heldag 41-60Erbjuds ejÖar halvdag 5-20Erbjuds ejÖar halvdag 21-40Erbjuds ejÖar halvdag 41-60Erbjuds ejFiskben heldag 5-20Erbjuds ejFiskben heldag 21-40Erbjuds ejFiskben heldag 41-60Erbjuds ejFiskben halvdag 5-20Erbjuds ejFiskben halvdag 21-40Erbjuds ejFiskben halvdag 41-60Erbjuds ejPris extra lokal (styck) - Skolsittning heldag 11-20Erbjuds ejPris extra lokal (styck) - Skolsittning heldag 21-40Erbjuds ejPris extra lokal (styck) - Skolsittning heldag 41-60Erbjuds ejPris extra lokal (styck) - Skolsittning halvdag 11-20Erbjuds ejPris extra lokal (styck) - Skolsittning halvdag 21-40Erbjuds ejPris extra lokal (styck) - Skolsittning halvdag 41-60Erbjuds ejPris grupprum (styck)1936Mobil hörslinga (styck)0Lunch, 1 rätt172Lunch, 2 rätter188Middag, 1 rätt192Middag, 2 rätter328Middag, 3 rätter384Kaffe/te, smörgås och juice/smoothie80Kaffe/te och smörgås60Kaffe/te och bulle60Kaffe/te28MiljöScandic WinnVisa som PDF (.pdf)Ramavtalsleverantören bör i sin verksamhet bidra till att Sverige når de miljömål som Riksdagen fastställt, läs mer på Sveriges miljömål.
Ramavtalsleverantören har i sitt anbud, genom att svara JA eller NEJ på ställda tilldelningskriterier avseende Miljö bekräftat om de tilldelningskriterier som ställs i upphandlingsdokumentet är uppfyllda eller inte.
För mer detaljerad information om kriterierna var vänlig och läs avtalet som ligger under Dokument.
Uppfylls kriteriet avseende:endast flergångsglas/flergångsmuggar?Jaengångsartiklar?Jakaffe, te och kakao?Jakemiska produkter för diskning (100 % miljömärkta)?Jakemiska produkter för städning (100 % miljömärkta)?Jakällsortering för deltagare?Jakällsortering för verksamheten?Jaljuskällor (minst 75% LED)?Jamatsvinn?Jasamtliga måltider - Ekologiska alternativ (minst 20 %)?Jauppföljning energianvändning?Javattenblandare för tvättställ (flöde på högst 6 liter/min)?JaKvalitetScandic WinnVisa som PDF (.pdf)Ramavtalsleverantören har i sitt anbud, genom att svara JA eller NEJ på ställda tilldelningskriterier avseende Kvalitet bekräftat om de tilldelningskriterier som ställs i upphandlingsdokumentet är uppfyllda eller inte.
För mer detaljerad information om kriterierna var vänlig och läs avtalet som ligger under Dokument.
Uppfylls kriteriet avseende:bredbandsuppkoppling (i minst en möteslokal)?Jadagsljus i alla möteslokaler?Jahjärtstartare?Jahöj-/sänkbart alternativt ståbord i möteslokaler?Jakaffe och te hela dagen utan kostnad?Jakonferenstelefon/högtalartelefon (får debiteras)?Jalåsbara grupprum?Jaminst tre möteslokaler?JaPPM-mätare?Jatvå alternativa huvudrätter till lunch (fågel/kött och fisk)?JaTillgänglighetScandic WinnVisa som PDF (.pdf)Ramavtalsleverantören har i sitt anbud, genom att svara JA eller NEJ på ställda tilldelningskriterier avseende Tillgänglighet bekräftat om de tilldelningskriterier som ställs i upphandlingsdokumentet är uppfyllda eller inte.
För mer detaljerad information om kriterierna var vänlig och läs avtalet som ligger under Dokument.
Uppfylls kriteriet avseende:anpassningar luftburen allergi? (begäran ska ske senast fem dagar innan konferensen inleds)Jaatt person som använder rullstol har fri passage mellan aktuella lokaler och utrymmen?Jaautomatisk dörröppnare (huvudentré)?Jaav- och påstigningsplats (inom 25 meter från entré)?Jadörrars passagemått (minst 80 cm)?Jafast eller mobil hörslinga (i reception och möteslokal)?Jaframkomlig gångväg från parkering till huviúdentré (för person som använder rullstol/rullator)?Jafri passage till matsal/restaurang för person som använder rullstol?Jakontrastmarkeringar på eventuella trappor och nivåskillnader?Jakäpphållare vid receptionen?Jaledstänger/räcken vid alla trappor/ramper som behöver passeras under konferensen?Jalämplig ramp eller hiss vid eventuell trappa framför entréer som behöver passeras (för person som använder rullstol)?Janåbara rätter på bufféer för person som använder rullstol?Japersonhiss för person som använder rullstol?Jareserverad parkeringsplats för person med funktionsnedsättning (inom 25 meter från entré)?Jasittplats nära receptionen respektive huvudentrén?Jatoalett för personer som använder hjälpmedel?Jatrösklar? (inga eller anpassade trösklar)Jautrymningslarm?Ja
Myndigheter under regeringen
Avropsberättigade statliga myndigheter under regeringen ska avropa från de statliga ramavtalen. Förordning (1998:796) om statlig inköpssamordning gäller för myndigheter under regeringen. Dessa myndigheter deltar med automatik och har rätt att avropa på samtliga statliga ramavtal i enlighet med regleringen i förordningen. För information om regleringen och myndigheterna, se regeringens webbplats.
Register över statliga myndigheter under regeringen finns på SCB:s myndighetsregister: https://myndighetsregistret.scb.se
Organisationer som deltar via bekräftelse
Frågor och svar om Konferenser och möten
Dagkonferens
-
Svar:
Det kan ej krävas i Dagkonferens och Helpension där samtliga villkor är fastställda. Vid Stora konferenser i en förnyad konkurrensutsättning kan avropsberättigad i avropet begära detta. Ramavtalsleverantören kan i sitt avropssvar acceptera kravet och eventuellt ta betalt för tjänsten.
-
Svar:
Avropsberättigad är inte bunden till ramavtalen vid deltagarantal 1-4 personer. I praktiken innebär det att man kan boka en konferenslokal för 1-4 personer utanför ramavtal (utan att behöva göra ett avsteg). Ramavtalen är utformade för att gälla minst 5 personer. Om avropsberättigad ändå nyttjar ramavtalen så har ramavtalsleverantörerna rätt att ta betalt för minst 5 personer.
-
Svar:
Vid avrop av konferenspaket så gäller rangordning. Om paketen för dagkonferens och helpension inte svarar mot efterfrågat behov så kan avrop ske genom särskild fördelningsnyckel (använd uträkningsmallen). Detta avser förändringar som överstiger tio (10) procent av det aktuella kontraktets värde. Avropsberättigad ska uppge för ramavtalsleverantören vilken avropsordning som är aktuellt för varje enskilt avrop.
-
Svar:
Ja. Samtliga villkor enligt ramavtal gäller fortsatt. Viktigt att tredje part meddelar ramavtalsleverantörerna vem som är slutkund/att man gör bokning för avropsberättigad. Provision får inte begäras.
-
Svar:
Vid avrop genom rangordning så kan tjänster läggas till/dras av genom priser tilläggstjänster. Vid avrop genom särskild fördelningsnyckel så kan avropsberättigad specificera exakt tjänstebehov genom att fylla i uträkningsmallen.
-
Svar:
Ja. Det går att avropa genom särskild fördelningsnyckel och uträkningsmallen.
-
Svar:
Vid 5-60 deltagare: Skolsittning upp till och med 40 pers, Biosittning upp till och med 60 pers. Vid 61-150 deltagare: Skolsittning upp till och med 80 pers, Biosittning upp till och med 150 pers. Avropsberättigad har rätt att avropa en annan typ av sittning, pristillägg kan förekomma enligt "Priser tilläggstjänster" eller genom prislista i "Uträkningsmallen".
-
Svar:
Se ramavtal p. 1.9 Metod för Avrop och tilldelning av Kontrakt.
-
Svar:
Avbokningsvillkoren utgår från behov vid ursprungligt avrop.
-
Svar:
Avbokningvillkoren baseras inte på antalet deltagare utan den procentuella andelen av det totala avtalade konferenspriset som ska avbokas. Ju högre andel som ska avbokas desto tidigare måste avbokning ske för att avropsberättigad inte ska bli debiterad. Samtliga villkor finns under Avropsstöd och "Avbokningsregler".
-
Svar:
De publicerade priserna på avropa.se gäller vid avropstillfället, även för de konferenser som genomförs efter en eventuell prisjustering. Vid avrop från Stora konferenser, genom en FKU, kan inte ramavtalsleverantören ändra sitt ursprungliga priserbjudande på grund av en prisjustering, utan är bunden till sin ordinarie offert tills det att giltighetstiden för offerten går ut.
-
Svar:
Det kan ej krävas i Dagkonferens och Helpension där samtliga villkor är fastställda. Vid Stora konferenser i en förnyad konkurrensutsättning kan avropsberättigad i avropet begära detta. Ramavtalsleverantören kan i sitt avropssvar acceptera kravet och eventuellt ta betalt för tjänsten.
-
Svar:
Ja, specifikation kan begäras och den kan lämnas i pdf-format om inte avropsberättigad begär annat format.
Helpension
-
Svar:
Avropsberättigad är inte bunden till ramavtalen vid deltagarantal 1-4 personer. I praktiken innebär det att man kan boka en konferenslokal för 1-4 personer utanför ramavtal (utan att behöva göra ett avsteg). Ramavtalen är utformade för att gälla minst 5 personer. Om avropsberättigad ändå nyttjar ramavtalen så har ramavtalsleverantörerna rätt att ta betalt för minst 5 personer.
-
Svar:
Vid avrop av konferenspaket så gäller rangordning. Om paketen för dagkonferens och helpension inte svarar mot efterfrågat behov så kan avrop ske genom särskild fördelningsnyckel (använd uträkningsmallen). Detta avser förändringar som överstiger tio (10) procent av det aktuella kontraktets värde. Avropsberättigad ska uppge för ramavtalsleverantören vilken avropsordning som är aktuellt för varje enskilt avrop.
-
Svar:
Ja. Samtliga villkor enligt ramavtal gäller fortsatt. Viktigt att tredje part meddelar ramavtalsleverantörerna vem som är slutkund/att man gör bokning för avropsberättigad. Provision får inte begäras.
-
Svar:
Vid avrop genom rangordning så kan tjänster läggas till/dras av genom priser tilläggstjänster. Vid avrop genom särskild fördelningsnyckel så kan avropsberättigad specificera exakt tjänstebehov genom att fylla i uträkningsmallen.
-
Svar:
Ja. Det går att avropa genom särskild fördelningsnyckel och uträkningsmallen.
-
Svar:
Nej, rekommendation till avropsberättigad att avropa två halvdagar med tilläggstjänster enligt särskild fördelningsnyckel och uträkningsmallen.
-
Svar:
Vid 5-60 deltagare: Skolsittning upp till och med 40 pers, Biosittning upp till och med 60 pers. Vid 61-150 deltagare: Skolsittning upp till och med 80 pers, Biosittning upp till och med 150 pers. Avropsberättigad har rätt att avropa en annan typ av sittning, pristillägg kan förekomma enligt "Priser tilläggstjänster" eller genom prislista i "Uträkningsmallen".
-
Svar:
Se ramavtal p. 1.9 Metod för Avrop och tilldelning av Kontrakt.
-
Svar:
Avbokningvillkoren baseras inte på antalet deltagare utan den procentuella andelen av det totala avtalade konferenspriset som ska avbokas. Ju högre andel som ska avbokas desto tidigare måste avbokning ske för att avropsberättigad inte ska bli debiterad. Samtliga villkor finns under Avropsstöd och "Avbokningsregler".
-
Svar:
De publicerade priserna på avropa.se gäller vid avropstillfället, även för de konferenser som genomförs efter en eventuell prisjustering. Vid avrop från Stora konferenser, genom en FKU, kan inte ramavtalsleverantören ändra sitt ursprungliga priserbjudande på grund av en prisjustering, utan är bunden till sin ordinarie offert tills det att giltighetstiden för offerten går ut.
-
Svar:
Det kan ej krävas i Dagkonferens och Helpension där samtliga villkor är fastställda. Vid Stora konferenser i en förnyad konkurrensutsättning kan avropsberättigad i avropet begära detta. Ramavtalsleverantören kan i sitt avropssvar acceptera kravet och eventuellt ta betalt för tjänsten.
-
Svar:
Ja, specifikation kan begäras och den kan lämnas i pdf-format om inte avropsberättigad begär annat format.
Stora konferenser
-
Svar:
Ja. Priserna som offereras kan variera så länge de inte överstiger takpriserna.
-
Svar:
Ja, FKU skickas till samtliga inom vald kommun/kommundel. De ramavtalsleverantörer som svarar att de inte klarar kapacitetskraven skall inte utvärderas.
-
Svar:
Avbokningvillkoren baseras inte på antalet deltagare utan den procentuella andelen av det totala avtalade konferenspriset som ska avbokas. Ju högre andel som ska avbokas desto tidigare måste avbokning ske för att avropsberättigad inte ska bli debiterad. Samtliga villkor finns under Avropsstöd och "Avbokningsregler".
-
Svar:
Avbokningsvillkoren utgår från behov vid ursprungligt avrop.
-
Svar:
Ja, FKU skickas till samtliga inom vald kommun/kommundel. De ramavtalsleverantörer som svarar att de inte klarar kapacitetskraven skall inte utvärderas.
-
Svar:
Stora konferenser. Logi efterfrågas i den förnyade konkurensutsättningen och de ramavtalsleverantörer som inte kan erbjuda logi kan inte bli tilldelade kontrakt.
-
Svar:
Ja, specifikation kan begäras och den kan lämnas i pdf-format om inte avropsberättigad begär annat format.
-
Svar:
De publicerade priserna på avropa.se gäller vid avropstillfället, även för de konferenser som genomförs efter en eventuell prisjustering. Vid avrop från Stora konferenser, genom en FKU, kan inte ramavtalsleverantören ändra sitt ursprungliga priserbjudande på grund av en prisjustering, utan är bunden till sin ordinarie offert tills det att giltighetstiden för offerten går ut.
-
Svar:
Ja. Samtliga villkor enligt ramavtal gäller fortsatt. Viktigt att tredje part meddelar ramavtalsleverantörerna vem som är slutkund/att man gör bokning för avropsberättigad. Provision får inte begäras.
Uppfyllda mål inom nationella upphandlingsstrategin
Nationella upphandlingsstrategin innehåller sju inriktningsmål. Dessa kan upphandlande myndigheter och enheter arbeta utifrån för att utveckla sitt strategiska arbete med offentliga inköp.
1
Offentlig upphandling som strategiskt verktyg för en god affär.
2
Effektivare offentliga inköp.
3
En mångfald av leverantörer och en väl fungerande konkurrens.
4
En rättssäker offentlig upphandling.
5
En offentlig upphandling som främjar innovationer och alternativa lösningar.
6
En miljömässigt ansvarsfull offentlig upphandling.
7
Offentlig upphandling som bidrar till ett mer socialt hållbart samhälle..