Västerbottens län - Umeå - Kommundel 1
Helpension, 5-60 deltagare
Avtalsperiod
2024-01-01 - 2027-12-31Avropsform
- Rangordnat ramavtal
- Särskild fördelningsnyckel
Kundstöd
Detta delområde omfattar helpension 5-60 personer och bokas direkt med anläggningen. I helpension ingår en övernattning med frukost, möteslokal, fm-fika, lunch, em-fika och middag.
Angivna priser är exklusive moms.
- Avrop av konferenspaket sker genom rangordning. Om paketen för dagkonferens och helpension inte svarar mot efterfrågat behov så får Avrop ske genom en särskild fördelningsnyckel. Detta avser förändringar som överstiger tio (10) procent av det aktuella Kontraktets värde. Uträkningsmall används för att enkelt kunna filtrera fram vilken Ramavtalsleverantör som ska tilldelas kontraktet. OBS! Det är inget krav att avropa genom särskild fördelningsnyckel vid förändringar men en möjlighet för att unna erhålla lägsta pris efter konferensbehovet.
Om två eller flera Ramavtalsleverantörer efter Avrop genom en särskild fördelningsnyckel har samma pris ska uppdraget tilldelas den Ramavtalsleverantör som är den först rangordnade Ramavtalsleverantören inom respektive delområde.
För mer info om vilken avropsordning som är aktuell, hur avrop genomförs och några praktiska exempel se snabbguide här.
Här väljer du avropsform
Rangordnat ramavtal innebär att du i första hand ska skicka din avropsförfrågan till den leverantör som rangordnats nummer 1.
-
1 Elite Hotel Mimer Umeå
Avtal: 23.3-1644-2023-275
Kungsgatan 75
903 26 Umeå
Konferensrum: 6
DokumentSenast uppdateradSenast uppdaterad: 2023-12-08 2023-12-08PriserElite Hotel Mimer UmeåVisa som PDF (.pdf)Ett konferenspaket för Helpension ska minst innehålla: möteslokal (inom respektive deltagarspann, skolsittning 5–20 deltagare och 21–40 deltagare samt biosittning 41–60 deltagare), förtäring (förmiddagsfika, lunch (en rätt alternativt buffé inklusive måltidsdryck och kaffe/te), eftermiddagsfika, middag (två rätter inklusive måltidsdryck och kaffe/te)) samt övernattning inklusive frukost.
Priset för övernattning avser en övernattning för en person i ett rum inklusive frukost. Priset gäller oavsett vilken rumskategori (standard, superior, plus, business, extra eller annan benämning) som erbjuds eller om det är enkelrum eller dubbelrum.
Observera att priset är per deltagare.
Pris i SEK5–20 deltagare159921–40 deltagare157141–60 deltagare1535Priser tilläggstjänsterElite Hotel Mimer UmeåPriserna används vid avrop genom särskild fördelningsnyckel samt för tillkommande eller avgående deltagare och Tjänster (avser både förändringar i avrop genom rangordning (konferenspaket) och avrop genom särskild fördelningsnyckel).
I de fall där tjänsten är prissatt till 0 kr ingår tjänsten kostnadsfritt.
Observera att priset är per deltagare där inget annat anges.TilläggstjänstPris i SEKSkolsittning heldag 5-20208Skolsittning heldag 21-40180Skolsittning heldag 41-60144Skolsittning halvdag 5-20170Skolsittning halvdag 21-40160Skolsittning halvdag 41-60120Biosittning heldag 5-20208Biosittning heldag 21-40180Biosittning heldag 41-60144Biosittning halvdag 5-20170Biosittning halvdag 21-40160Biosittning halvdag 41-60120U-bord heldag 5-20208U-bord heldag 21-40180U-bord heldag 41-60144U-bord halvdag 5-20170U-bord halvdag 21-40160U-bord halvdag 41-60120Styrelsesittning heldag 5-20208Styrelsesittning heldag 21-40180Styrelsesittning heldag 41-60Erbjuds ejStyrelsesittning halvdag 5-20170Styrelsesittning halvdag 21-40160Styrelsesittning halvdag 41-60Erbjuds ejÖar heldag 5-20208Öar heldag 21-40180Öar heldag 41-60144Öar halvdag 5-20170Öar halvdag 21-40160Öar halvdag 41-60120Fiskben heldag 5-20208Fiskben heldag 21-40180Fiskben heldag 41-60144Fiskben halvdag 5-20170Fiskben halvdag 21-40160Fiskben halvdag 41-60120Pris extra lokal (styck) - Skolsittning Heldag 11-203900Pris extra lokal (styck) - Skolsittning heldag 21-405200Pris extra lokal (styck) - Skolsittning heldag 41-605200Pris extra lokal (styck) - Skolsittning Halvdag 11-202400Pris extra lokal (styck) - Skolsittning halvdag 21-404000Pris extra lokal (styck) - Skolsittning halvdag 41-604000Pris grupprum (styck)1200Mobil hörslinga (styck)0Lunch, 1 rätt124Lunch, 2 rätter124Middag, 1 rätt192Middag, 2 rätter312Middag, 3 rätter383Kaffe/te, smörgås och juice/smoothie52Kaffe/te och smörgås48Kaffe/te och bulle40Kaffe/te24En övernattning inkl frukost för en person i ett rum875En övernattning inkl frukost för en person i delat rum527Tillkommande helpensionsfrukost156MiljöElite Hotel Mimer UmeåVisa som PDF (.pdf)Ramavtalsleverantören bör i sin verksamhet bidra till att Sverige når de miljömål som Riksdagen fastställt, läs mer på Sveriges miljömål.
Ramavtalsleverantören har i sitt anbud, genom att svara JA eller NEJ på ställda tilldelningskriterier avseende Miljö bekräftat om de tilldelningskriterier som ställs i upphandlingsdokumentet är uppfyllda eller inte.
För mer detaljerad information om kriterierna var vänlig och läs avtalet som ligger under Dokument.
Uppfylls kriteriet avseende:duschar (flöde på högst 9 liter/min)?Jaendast flergångsglas/flergångsmuggar?Jaengångsartiklar?Jafrukost - Minskad klimatbelastning?Jakaffe, te och kakako?Jakemiska produkter för diskning (100 % miljömärkta)?Jakemiska produkter för städning (100 % miljömärkta)?Jakällsortering för deltagare?Jakällsortering för verksamheten?Jaljuskällor (minst 75% LED)?Jamatsvinn?Jasamtliga måltider - Ekologiska alternativ (minst 20 %)?Nejuppföljning av energianvändning?Javattenblandare för tvättställ (flöde på högst 6 liter/min)?JaKvalitetElite Hotel Mimer UmeåVisa som PDF (.pdf)Ramavtalsleverantören har i sitt anbud, genom att svara JA eller NEJ på ställda tilldelningskriterier avseende Kvalitet bekräftat om de tilldelningskriterier som ställs i upphandlingsdokumentet är uppfyllda eller inte.
För mer detaljerad information om kriterierna var vänlig och läs avtalet som ligger under Dokument.
Uppfylls kriteriet avseende:bordsserverad middag?Jabredbandsuppkoppling (i minst en möteslokal)?Jadagsljus i möteslokaler?Jagym/motionsrum?Jahöj-sänkbart alternativt ståbord i möteslokaler?Jakaffe och te hela dagen utan kostnad?Jakonferenstelefon/högtalartelefon (får debiteras)?Jakostnadsfria inomhusaktiviteter?Jalåsbara grupprum?Jaminst 3 möteslokaler?JaPPM-mätare?Jarelaxavdelning med bastu och/eller pool?Jastrykmöjligheter?Jasäker bagageförvaring?Jatitthål i dörrarna till övernattningsrum?Jatvå alternativa huvudrätter till lunch (fågel/kött och fisk)?Jatvå alternativa huvudrätter till middag (fågel/kött och fisk)?JaUppfylls kravet avseende hjärtstartare?JaTillgänglighetElite Hotel Mimer UmeåVisa som PDF (.pdf)Ramavtalsleverantören har i sitt anbud, genom att svara JA eller NEJ på ställda tilldelningskriterier avseende Tillgänglighet bekräftat om de tilldelningskriterier som ställs i upphandlingsdokumentet är uppfyllda eller inte.
För mer detaljerad information om kriterierna var vänlig och läs avtalet som ligger under Dokument.
Uppfylls kriteriet avseende:allergisanerat övernattningsrum?Jaanpassningar luftburen allergi? (begäran ska ske senast fem dagar innan konferensen inleds)Jaatt person som använder rullstol har fri passage (mellan aktuella lokaler och utrymmen)?Jaautomatisk dörröppnare (huvudentré)?Jaav- och påstigningsplats (inom 25 meter från entré)?Jabrandlarm med ljussignaler (i övernattningsrum)?Jabrandlarm som uppfattas med känseln?Jadörrars passagemått (minst 80 cm)?Jafast eller mobil hörslinga (i reception och möteslokal)?Jaframkomlig gångväg från parkering till huviúdentré (för person som använder rullstol/rullator)?Jafri passage till matsal/restaurang för person som använder rullstol?Jakontrastmarkeringar på eventuella trappor och nivåskillnader?Jakäpphållare vid receptionen?Jaledsagning till övernattningsrum?Jaledstänger/räcken vid alla trappor/ramper som behöver passeras under konferensen?Jalämplig ramp eller hiss vid eventuell trappa framför entréer som behöver passeras (för person som använder rullstol)?Janåbara rätter på bufféer för person som använder rullstol?Japersonhiss för person som använder rullstol?Jareserverad parkeringsplats för person med funktionsnedsättning (inom 25 meter från entré)?Jasittplats nära receptionen respektive huvudentrén?Jatoalett för personer som använder hjälpmedel?Jatrösklar? (inga eller anpassade trösklar)Jautrymningslarm i talat meddelande?Nejövernattningsrum anpassat för person som använder rullstol?Ja -
2 Scandic Plaza Umeå
Avtal: 23.3-1644-2023-276
Storgatan 40
907 40 Umeå
Konferensrum: 9
DokumentSenast uppdateradSenast uppdaterad: 2023-12-08 2023-12-08PriserScandic Plaza UmeåVisa som PDF (.pdf)Ett konferenspaket för Helpension ska minst innehålla: möteslokal (inom respektive deltagarspann, skolsittning 5–20 deltagare och 21–40 deltagare samt biosittning 41–60 deltagare), förtäring (förmiddagsfika, lunch (en rätt alternativt buffé inklusive måltidsdryck och kaffe/te), eftermiddagsfika, middag (två rätter inklusive måltidsdryck och kaffe/te)) samt övernattning inklusive frukost.
Priset för övernattning avser en övernattning för en person i ett rum inklusive frukost. Priset gäller oavsett vilken rumskategori (standard, superior, plus, business, extra eller annan benämning) som erbjuds eller om det är enkelrum eller dubbelrum.
Observera att priset är per deltagare.
Pris i SEK5–20 deltagare169621–40 deltagare169641–60 deltagare1696Priser tilläggstjänsterScandic Plaza UmeåPriserna används vid avrop genom särskild fördelningsnyckel samt för tillkommande eller avgående deltagare och Tjänster (avser både förändringar i avrop genom rangordning (konferenspaket) och avrop genom särskild fördelningsnyckel).
I de fall där tjänsten är prissatt till 0 kr ingår tjänsten kostnadsfritt.
Observera att priset är per deltagare där inget annat anges.TilläggstjänstPris i SEKSkolsittning heldag 5-20204Skolsittning heldag 21-40204Skolsittning heldag 41-60204Skolsittning halvdag 5-20204Skolsittning halvdag 21-40204Skolsittning halvdag 41-60204Biosittning heldag 5-20172Biosittning heldag 21-40168Biosittning heldag 41-60180Biosittning halvdag 5-20172Biosittning halvdag 21-40168Biosittning halvdag 41-60180U-bord heldag 5-20Erbjuds ejU-bord heldag 21-40350U-bord heldag 41-60Erbjuds ejU-bord halvdag 5-20Erbjuds ejU-bord halvdag 21-40300U-bord halvdag 41-60Erbjuds ejStyrelsesittning heldag 5-20340Styrelsesittning heldag 21-40Erbjuds ejStyrelsesittning heldag 41-60Erbjuds ejStyrelsesittning halvdag 5-20300Styrelsesittning halvdag 21-40Erbjuds ejStyrelsesittning halvdag 41-60Erbjuds ejÖar heldag 5-20Erbjuds ejÖar heldag 21-40Erbjuds ejÖar heldag 41-60Erbjuds ejÖar halvdag 5-20Erbjuds ejÖar halvdag 21-40Erbjuds ejÖar halvdag 41-60Erbjuds ejFiskben heldag 5-20Erbjuds ejFiskben heldag 21-40Erbjuds ejFiskben heldag 41-60Erbjuds ejFiskben halvdag 5-20Erbjuds ejFiskben halvdag 21-40Erbjuds ejFiskben halvdag 41-60Erbjuds ejPris extra lokal (styck) - Skolsittning Heldag 11-20Erbjuds ejPris extra lokal (styck) - Skolsittning heldag 21-40Erbjuds ejPris extra lokal (styck) - Skolsittning heldag 41-60Erbjuds ejPris extra lokal (styck) - Skolsittning Halvdag 11-20Erbjuds ejPris extra lokal (styck) - Skolsittning halvdag 21-40Erbjuds ejPris extra lokal (styck) - Skolsittning halvdag 41-60Erbjuds ejPris grupprum (styck)1600Mobil hörslinga (styck)0Lunch, 1 rätt220Lunch, 2 rätter252Middag, 1 rätt280Middag, 2 rätter332Middag, 3 rätter372Kaffe/te, smörgås och juice/smoothie100Kaffe/te och smörgås80Kaffe/te och bulle60Kaffe/te28En övernattning inkl frukost för en person i ett rum845En övernattning inkl frukost för en person i delat rum557Tillkommande helpensionsfrukost152MiljöScandic Plaza UmeåVisa som PDF (.pdf)Ramavtalsleverantören bör i sin verksamhet bidra till att Sverige når de miljömål som Riksdagen fastställt, läs mer på Sveriges miljömål.
Ramavtalsleverantören har i sitt anbud, genom att svara JA eller NEJ på ställda tilldelningskriterier avseende Miljö bekräftat om de tilldelningskriterier som ställs i upphandlingsdokumentet är uppfyllda eller inte.
För mer detaljerad information om kriterierna var vänlig och läs avtalet som ligger under Dokument.
Uppfylls kriteriet avseende:duschar (flöde på högst 9 liter/min)?Jaendast flergångsglas/flergångsmuggar?Jaengångsartiklar?Jafrukost - Minskad klimatbelastning?Jakaffe, te och kakako?Jakemiska produkter för diskning (100 % miljömärkta)?Jakemiska produkter för städning (100 % miljömärkta)?Jakällsortering för deltagare?Jakällsortering för verksamheten?Jaljuskällor (minst 75% LED)?Jamatsvinn?Jasamtliga måltider - Ekologiska alternativ (minst 20 %)?Jauppföljning av energianvändning?Javattenblandare för tvättställ (flöde på högst 6 liter/min)?JaKvalitetScandic Plaza UmeåVisa som PDF (.pdf)Ramavtalsleverantören har i sitt anbud, genom att svara JA eller NEJ på ställda tilldelningskriterier avseende Kvalitet bekräftat om de tilldelningskriterier som ställs i upphandlingsdokumentet är uppfyllda eller inte.
För mer detaljerad information om kriterierna var vänlig och läs avtalet som ligger under Dokument.
Uppfylls kriteriet avseende:bordsserverad middag?Jabredbandsuppkoppling (i minst en möteslokal)?Jadagsljus i möteslokaler?Jagym/motionsrum?Jahöj-sänkbart alternativt ståbord i möteslokaler?Jakaffe och te hela dagen utan kostnad?Jakonferenstelefon/högtalartelefon (får debiteras)?Jakostnadsfria inomhusaktiviteter?Nejlåsbara grupprum?Jaminst 3 möteslokaler?JaPPM-mätare?Jarelaxavdelning med bastu och/eller pool?Jastrykmöjligheter?Jasäker bagageförvaring?Jatitthål i dörrarna till övernattningsrum?Jatvå alternativa huvudrätter till lunch (fågel/kött och fisk)?Jatvå alternativa huvudrätter till middag (fågel/kött och fisk)?JaUppfylls kravet avseende hjärtstartare?JaTillgänglighetScandic Plaza UmeåVisa som PDF (.pdf)Ramavtalsleverantören har i sitt anbud, genom att svara JA eller NEJ på ställda tilldelningskriterier avseende Tillgänglighet bekräftat om de tilldelningskriterier som ställs i upphandlingsdokumentet är uppfyllda eller inte.
För mer detaljerad information om kriterierna var vänlig och läs avtalet som ligger under Dokument.
Uppfylls kriteriet avseende:allergisanerat övernattningsrum?Jaanpassningar luftburen allergi? (begäran ska ske senast fem dagar innan konferensen inleds)Jaatt person som använder rullstol har fri passage (mellan aktuella lokaler och utrymmen)?Jaautomatisk dörröppnare (huvudentré)?Jaav- och påstigningsplats (inom 25 meter från entré)?Jabrandlarm med ljussignaler (i övernattningsrum)?Jabrandlarm som uppfattas med känseln?Jadörrars passagemått (minst 80 cm)?Jafast eller mobil hörslinga (i reception och möteslokal)?Jaframkomlig gångväg från parkering till huviúdentré (för person som använder rullstol/rullator)?Jafri passage till matsal/restaurang för person som använder rullstol?Jakontrastmarkeringar på eventuella trappor och nivåskillnader?Jakäpphållare vid receptionen?Jaledsagning till övernattningsrum?Jaledstänger/räcken vid alla trappor/ramper som behöver passeras under konferensen?Jalämplig ramp eller hiss vid eventuell trappa framför entréer som behöver passeras (för person som använder rullstol)?Janåbara rätter på bufféer för person som använder rullstol?Japersonhiss för person som använder rullstol?Jareserverad parkeringsplats för person med funktionsnedsättning (inom 25 meter från entré)?Jasittplats nära receptionen respektive huvudentrén?Jatoalett för personer som använder hjälpmedel?Jatrösklar? (inga eller anpassade trösklar)Jautrymningslarm i talat meddelande?Jaövernattningsrum anpassat för person som använder rullstol?Ja -
3 ProfilHotels Aveny
Avtal: 23.3-1644-2023-277
Rådhusesplanaden 14
903 28 Umeå
Konferensrum: 4
DokumentSenast uppdateradSenast uppdaterad: 2023-12-08 2023-12-08PriserProfilHotels AvenyVisa som PDF (.pdf)Ett konferenspaket för Helpension ska minst innehålla: möteslokal (inom respektive deltagarspann, skolsittning 5–20 deltagare och 21–40 deltagare samt biosittning 41–60 deltagare), förtäring (förmiddagsfika, lunch (en rätt alternativt buffé inklusive måltidsdryck och kaffe/te), eftermiddagsfika, middag (två rätter inklusive måltidsdryck och kaffe/te)) samt övernattning inklusive frukost.
Priset för övernattning avser en övernattning för en person i ett rum inklusive frukost. Priset gäller oavsett vilken rumskategori (standard, superior, plus, business, extra eller annan benämning) som erbjuds eller om det är enkelrum eller dubbelrum.
Observera att priset är per deltagare.
Pris i SEK5–20 deltagare156921–40 deltagare154741–60 deltagare1547Priser tilläggstjänsterProfilHotels AvenyPriserna används vid avrop genom särskild fördelningsnyckel samt för tillkommande eller avgående deltagare och Tjänster (avser både förändringar i avrop genom rangordning (konferenspaket) och avrop genom särskild fördelningsnyckel).
I de fall där tjänsten är prissatt till 0 kr ingår tjänsten kostnadsfritt.
Observera att priset är per deltagare där inget annat anges.TilläggstjänstPris i SEKSkolsittning heldag 5-20225Skolsittning heldag 21-40203Skolsittning heldag 41-60203Skolsittning halvdag 5-20180Skolsittning halvdag 21-40158Skolsittning halvdag 41-60158Biosittning heldag 5-20225Biosittning heldag 21-40203Biosittning heldag 41-60203Biosittning halvdag 5-20180Biosittning halvdag 21-40158Biosittning halvdag 41-60158U-bord heldag 5-20225U-bord heldag 21-40203U-bord heldag 41-60203U-bord halvdag 5-20180U-bord halvdag 21-40158U-bord halvdag 41-60158Styrelsesittning heldag 5-20225Styrelsesittning heldag 21-40203Styrelsesittning heldag 41-60203Styrelsesittning halvdag 5-20180Styrelsesittning halvdag 21-40158Styrelsesittning halvdag 41-60158Öar heldag 5-20225Öar heldag 21-40203Öar heldag 41-60203Öar halvdag 5-20180Öar halvdag 21-40158Öar halvdag 41-60158Fiskben heldag 5-20Erbjuds ejFiskben heldag 21-40Erbjuds ejFiskben heldag 41-60Erbjuds ejFiskben halvdag 5-20Erbjuds ejFiskben halvdag 21-40Erbjuds ejFiskben halvdag 41-60Erbjuds ejPris extra lokal (styck) - Skolsittning Heldag 11-20Erbjuds ejPris extra lokal (styck) - Skolsittning heldag 21-40Erbjuds ejPris extra lokal (styck) - Skolsittning heldag 41-60Erbjuds ejPris extra lokal (styck) - Skolsittning Halvdag 11-20Erbjuds ejPris extra lokal (styck) - Skolsittning halvdag 21-40Erbjuds ejPris extra lokal (styck) - Skolsittning halvdag 41-60Erbjuds ejPris grupprum (styck)750Mobil hörslinga (styck)2000Lunch, 1 rätt124Lunch, 2 rätter188Middag, 1 rätt264Middag, 2 rätter344Middag, 3 rätterErbjuds ejKaffe/te, smörgås och juice/smoothie66Kaffe/te och smörgås66Kaffe/te och bulle66Kaffe/te0En övernattning inkl frukost för en person i ett rum744En övernattning inkl frukost för en person i delat rum444Tillkommande helpensionsfrukost156MiljöProfilHotels AvenyVisa som PDF (.pdf)Ramavtalsleverantören bör i sin verksamhet bidra till att Sverige når de miljömål som Riksdagen fastställt, läs mer på Sveriges miljömål.
Ramavtalsleverantören har i sitt anbud, genom att svara JA eller NEJ på ställda tilldelningskriterier avseende Miljö bekräftat om de tilldelningskriterier som ställs i upphandlingsdokumentet är uppfyllda eller inte.
För mer detaljerad information om kriterierna var vänlig och läs avtalet som ligger under Dokument.
Uppfylls kriteriet avseende:duschar (flöde på högst 9 liter/min)?Jaendast flergångsglas/flergångsmuggar?Jaengångsartiklar?Jafrukost - Minskad klimatbelastning?Jakaffe, te och kakako?Jakemiska produkter för diskning (100 % miljömärkta)?Jakemiska produkter för städning (100 % miljömärkta)?Jakällsortering för deltagare?Jakällsortering för verksamheten?Jaljuskällor (minst 75% LED)?Nejmatsvinn?Jasamtliga måltider - Ekologiska alternativ (minst 20 %)?Jauppföljning av energianvändning?Javattenblandare för tvättställ (flöde på högst 6 liter/min)?JaKvalitetProfilHotels AvenyVisa som PDF (.pdf)Ramavtalsleverantören har i sitt anbud, genom att svara JA eller NEJ på ställda tilldelningskriterier avseende Kvalitet bekräftat om de tilldelningskriterier som ställs i upphandlingsdokumentet är uppfyllda eller inte.
För mer detaljerad information om kriterierna var vänlig och läs avtalet som ligger under Dokument.
Uppfylls kriteriet avseende:bordsserverad middag?Jabredbandsuppkoppling (i minst en möteslokal)?Jadagsljus i möteslokaler?Jagym/motionsrum?Jahöj-sänkbart alternativt ståbord i möteslokaler?Jakaffe och te hela dagen utan kostnad?Jakonferenstelefon/högtalartelefon (får debiteras)?Jakostnadsfria inomhusaktiviteter?Jalåsbara grupprum?Jaminst 3 möteslokaler?JaPPM-mätare?Jarelaxavdelning med bastu och/eller pool?Nejstrykmöjligheter?Jasäker bagageförvaring?Jatitthål i dörrarna till övernattningsrum?Jatvå alternativa huvudrätter till lunch (fågel/kött och fisk)?Jatvå alternativa huvudrätter till middag (fågel/kött och fisk)?JaUppfylls kravet avseende hjärtstartare?NejTillgänglighetProfilHotels AvenyVisa som PDF (.pdf)Ramavtalsleverantören har i sitt anbud, genom att svara JA eller NEJ på ställda tilldelningskriterier avseende Tillgänglighet bekräftat om de tilldelningskriterier som ställs i upphandlingsdokumentet är uppfyllda eller inte.
För mer detaljerad information om kriterierna var vänlig och läs avtalet som ligger under Dokument.
Uppfylls kriteriet avseende:allergisanerat övernattningsrum?Nejanpassningar luftburen allergi? (begäran ska ske senast fem dagar innan konferensen inleds)Jaatt person som använder rullstol har fri passage (mellan aktuella lokaler och utrymmen)?Jaautomatisk dörröppnare (huvudentré)?Jaav- och påstigningsplats (inom 25 meter från entré)?Jabrandlarm med ljussignaler (i övernattningsrum)?Nejbrandlarm som uppfattas med känseln?Nejdörrars passagemått (minst 80 cm)?Jafast eller mobil hörslinga (i reception och möteslokal)?Nejframkomlig gångväg från parkering till huviúdentré (för person som använder rullstol/rullator)?Jafri passage till matsal/restaurang för person som använder rullstol?Jakontrastmarkeringar på eventuella trappor och nivåskillnader?Jakäpphållare vid receptionen?Jaledsagning till övernattningsrum?Jaledstänger/räcken vid alla trappor/ramper som behöver passeras under konferensen?Jalämplig ramp eller hiss vid eventuell trappa framför entréer som behöver passeras (för person som använder rullstol)?Janåbara rätter på bufféer för person som använder rullstol?Japersonhiss för person som använder rullstol?Jareserverad parkeringsplats för person med funktionsnedsättning (inom 25 meter från entré)?Nejsittplats nära receptionen respektive huvudentrén?Jatoalett för personer som använder hjälpmedel?Jatrösklar? (inga eller anpassade trösklar)Jautrymningslarm i talat meddelande?Jaövernattningsrum anpassat för person som använder rullstol?Ja -
4 Comfort Hotel Umeå City
Avtal: 23.3-1644-2023-278
Storgatan 47 B
903 21 Umeå
Konferensrum: 4Avtalsperiod: 2024-01-01 - 2024-02-17
DokumentSenast uppdateradSenast uppdaterad: 2023-12-08 2023-12-08PriserComfort Hotel Umeå CityVisa som PDF (.pdf)Ett konferenspaket för Helpension ska minst innehålla: möteslokal (inom respektive deltagarspann, skolsittning 5–20 deltagare och 21–40 deltagare samt biosittning 41–60 deltagare), förtäring (förmiddagsfika, lunch (en rätt alternativt buffé inklusive måltidsdryck och kaffe/te), eftermiddagsfika, middag (två rätter inklusive måltidsdryck och kaffe/te)) samt övernattning inklusive frukost.
Priset för övernattning avser en övernattning för en person i ett rum inklusive frukost. Priset gäller oavsett vilken rumskategori (standard, superior, plus, business, extra eller annan benämning) som erbjuds eller om det är enkelrum eller dubbelrum.
Observera att priset är per deltagare.
Pris i SEK5–20 deltagare179021–40 deltagare159041–60 deltagare1590Priser tilläggstjänsterComfort Hotel Umeå CityPriserna används vid avrop genom särskild fördelningsnyckel samt för tillkommande eller avgående deltagare och Tjänster (avser både förändringar i avrop genom rangordning (konferenspaket) och avrop genom särskild fördelningsnyckel).
I de fall där tjänsten är prissatt till 0 kr ingår tjänsten kostnadsfritt.
Observera att priset är per deltagare där inget annat anges.TilläggstjänstPris i SEKSkolsittning heldag 5-20 deltagare289Skolsittning heldag 21-40 deltagare259Skolsittning heldag 41-60 deltagare209Skolsittning halvdag 5-20 deltagare235Skolsittning halvdag 21-40 deltagare155Skolsittning halvdag 41-60 deltagare155Biosittning heldag 5-20 deltagare289Biosittning heldag 21-40 deltagare259Biosittning heldag 41-60 deltagare209Biosittning halvdag 5-20 deltagare235Biosittning halvdag 21-40 deltagare155Biosittning halvdag 41-60 deltagare155U-bord heldag 5-20 deltagareErbjuds ejU-bord heldag 21-40 deltagareErbjuds ejU-bord heldag 41-60 deltagareErbjuds ejU-bord halvdag 5-20 deltagareErbjuds ejU-bord halvdag 21-40 deltagareErbjuds ejU-bord halvdag 41-60 deltagareErbjuds ejStyrelsesittning heldag 5-20 deltagareErbjuds ejStyrelsesittning heldag 21-40 deltagareErbjuds ejStyrelsesittning heldag 41-60 deltagareErbjuds ejStyrelsesittning halvdag 5-20 deltagareErbjuds ejStyrelsesittning halvdag 21-40 deltagareErbjuds ejStyrelsesittning halvdag 41-60 deltagareErbjuds ejÖar heldag 5-20 deltagareErbjuds ejÖar heldag 21-40 deltagareErbjuds ejÖar heldag 41-60 deltagareErbjuds ejÖar halvdag 5-20 deltagareErbjuds ejÖar halvdag 21-40 deltagareErbjuds ejÖar halvdag 41-60 deltagareErbjuds ejFiskben heldag 5-20 deltagareErbjuds ejFiskben heldag 21-40 deltagareErbjuds ejFiskben heldag 41-60 deltagareErbjuds ejFiskben halvdag 5-20 deltagareErbjuds ejFiskben halvdag 21-40 deltagareErbjuds ejFiskben halvdag 41-60 deltagareErbjuds ejExtra lokal - Skolsittning Heldag 11-20 deltagareErbjuds ejExtra lokal - Skolsittning heldag 21-40 deltagareErbjuds ejExtra lokal - Skolsittning heldag 41-60 deltagareErbjuds ejExtra lokal - Skolsittning Halvdag 11-20 deltagareErbjuds ejExtra lokal - Skolsittning halvdag 21-40 deltagareErbjuds ejExtra lokal - Skolsittning halvdag 41-60 deltagareErbjuds ejPris grupprum (styck)1141Mobil hörslinga7500Lunch, 1 rätt per person116Lunch, 2 rätter per personErbjuds ejMiddag, 1 rätt per person286Middag, 2 rätter per person420Middag, 3 rätter per person554Kaffe/te, smörgås och juice/smoothie per person80Kaffe/te och smörgås per person60Kaffe/te och bulle per person60Kaffe/te per person0En övernattning inkl frukost för en person i ett rum884En övernattning inkl frukost för en person i delat rum487Tillkommande helpensionsfrukost148MiljöComfort Hotel Umeå CityVisa som PDF (.pdf)Ramavtalsleverantören bör i sin verksamhet bidra till att Sverige når de miljömål som Riksdagen fastställt, läs mer på Sveriges miljömål.
Ramavtalsleverantören har i sitt anbud, genom att svara JA eller NEJ på ställda tilldelningskriterier avseende Miljö bekräftat om de tilldelningskriterier som ställs i upphandlingsdokumentet är uppfyllda eller inte.
För mer detaljerad information om kriterierna var vänlig och läs avtalet som ligger under Dokument.
Uppfylls kriteriet avseende:duschar (flöde på högst 9 liter/min)?Jaendast flergångsglas/flergångsmuggar?Jaengångsartiklar?Jafrukost - Minskad klimatbelastning?Jakaffe, te och kakako?Jakemiska produkter för diskning (100 % miljömärkta)?Nejkemiska produkter för städning (100 % miljömärkta)?Nejkällsortering för deltagare?Jakällsortering för verksamheten?Jaljuskällor (minst 75% LED)?Jamatsvinn?Jasamtliga måltider - Ekologiska alternativ (minst 20 %)?Nejuppföljning av energianvändning?Javattenblandare för tvättställ (flöde på högst 6 liter/min)?JaKvalitetComfort Hotel Umeå CityVisa som PDF (.pdf)Ramavtalsleverantören har i sitt anbud, genom att svara JA eller NEJ på ställda tilldelningskriterier avseende Kvalitet bekräftat om de tilldelningskriterier som ställs i upphandlingsdokumentet är uppfyllda eller inte.
För mer detaljerad information om kriterierna var vänlig och läs avtalet som ligger under Dokument.
Uppfylls kriteriet avseende:bordsserverad middag?Jabredbandsuppkoppling (i minst en möteslokal)?Jadagsljus i möteslokaler?Jagym/motionsrum?Jahöj-sänkbart alternativt ståbord i möteslokaler?Jakaffe och te hela dagen utan kostnad?Jakonferenstelefon/högtalartelefon (får debiteras)?Jakostnadsfria inomhusaktiviteter?Jalåsbara grupprum?Jaminst 3 möteslokaler?JaPPM-mätare?Nejrelaxavdelning med bastu och/eller pool?Jastrykmöjligheter?Jasäker bagageförvaring?Jatitthål i dörrarna till övernattningsrum?Jatvå alternativa huvudrätter till lunch (fågel/kött och fisk)?Nejtvå alternativa huvudrätter till middag (fågel/kött och fisk)?JaUppfylls kravet avseende hjärtstartare?JaTillgänglighetComfort Hotel Umeå CityVisa som PDF (.pdf)Ramavtalsleverantören har i sitt anbud, genom att svara JA eller NEJ på ställda tilldelningskriterier avseende Tillgänglighet bekräftat om de tilldelningskriterier som ställs i upphandlingsdokumentet är uppfyllda eller inte.
För mer detaljerad information om kriterierna var vänlig och läs avtalet som ligger under Dokument.
Uppfylls kriteriet avseende:allergisanerat övernattningsrum?Nejanpassningar luftburen allergi? (begäran ska ske senast fem dagar innan konferensen inleds)Jaatt person som använder rullstol har fri passage (mellan aktuella lokaler och utrymmen)?Jaautomatisk dörröppnare (huvudentré)?Jaav- och påstigningsplats (inom 25 meter från entré)?Jabrandlarm med ljussignaler (i övernattningsrum)?Jabrandlarm som uppfattas med känseln?Nejdörrars passagemått (minst 80 cm)?Jafast eller mobil hörslinga (i reception och möteslokal)?Jaframkomlig gångväg från parkering till huviúdentré (för person som använder rullstol/rullator)?Jafri passage till matsal/restaurang för person som använder rullstol?Jakontrastmarkeringar på eventuella trappor och nivåskillnader?Jakäpphållare vid receptionen?Nejledsagning till övernattningsrum?Jaledstänger/räcken vid alla trappor/ramper som behöver passeras under konferensen?Jalämplig ramp eller hiss vid eventuell trappa framför entréer som behöver passeras (för person som använder rullstol)?Janåbara rätter på bufféer för person som använder rullstol?Japersonhiss för person som använder rullstol?Jareserverad parkeringsplats för person med funktionsnedsättning (inom 25 meter från entré)?Jasittplats nära receptionen respektive huvudentrén?Jatoalett för personer som använder hjälpmedel?Jatrösklar? (inga eller anpassade trösklar)Jautrymningslarm i talat meddelande?Nejövernattningsrum anpassat för person som använder rullstol?Ja -
5 Clarion Hotel Umeå
Avtal: 23.3-1644-2023-279
Storgatan 36
903 26 Umeå
Konferensrum: 15
DokumentSenast uppdateradSenast uppdaterad: 2023-12-08 2023-12-08PriserClarion Hotel UmeåVisa som PDF (.pdf)Ett konferenspaket för Helpension ska minst innehålla: möteslokal (inom respektive deltagarspann, skolsittning 5–20 deltagare och 21–40 deltagare samt biosittning 41–60 deltagare), förtäring (förmiddagsfika, lunch (en rätt alternativt buffé inklusive måltidsdryck och kaffe/te), eftermiddagsfika, middag (två rätter inklusive måltidsdryck och kaffe/te)) samt övernattning inklusive frukost.
Priset för övernattning avser en övernattning för en person i ett rum inklusive frukost. Priset gäller oavsett vilken rumskategori (standard, superior, plus, business, extra eller annan benämning) som erbjuds eller om det är enkelrum eller dubbelrum.
Observera att priset är per deltagare.
Pris i SEK5–20 deltagare185021–40 deltagare185041–60 deltagare1850Priser tilläggstjänsterClarion Hotel UmeåPriserna används vid avrop genom särskild fördelningsnyckel samt för tillkommande eller avgående deltagare och Tjänster (avser både förändringar i avrop genom rangordning (konferenspaket) och avrop genom särskild fördelningsnyckel).
I de fall där tjänsten är prissatt till 0 kr ingår tjänsten kostnadsfritt.
Observera att priset är per deltagare där inget annat anges.TilläggstjänstPris i SEKSkolsittning heldag 5-20300Skolsittning heldag 21-40300Skolsittning heldag 41-60300Skolsittning halvdag 5-20200Skolsittning halvdag 21-40200Skolsittning halvdag 41-60200Biosittning heldag 5-20300Biosittning heldag 21-40300Biosittning heldag 41-60300Biosittning halvdag 5-20200Biosittning halvdag 21-40200Biosittning halvdag 41-60200U-bord heldag 5-20Erbjuds ejU-bord heldag 21-40Erbjuds ejU-bord heldag 41-60Erbjuds ejU-bord halvdag 5-20Erbjuds ejU-bord halvdag 21-40Erbjuds ejU-bord halvdag 41-60Erbjuds ejStyrelsesittning heldag 5-20Erbjuds ejStyrelsesittning heldag 21-40Erbjuds ejStyrelsesittning heldag 41-60Erbjuds ejStyrelsesittning halvdag 5-20Erbjuds ejStyrelsesittning halvdag 21-40Erbjuds ejStyrelsesittning halvdag 41-60Erbjuds ejÖar heldag 5-20Erbjuds ejÖar heldag 21-40Erbjuds ejÖar heldag 41-60Erbjuds ejÖar halvdag 5-20Erbjuds ejÖar halvdag 21-40Erbjuds ejÖar halvdag 41-60Erbjuds ejFiskben heldag 5-20Erbjuds ejFiskben heldag 21-40Erbjuds ejFiskben heldag 41-60Erbjuds ejFiskben halvdag 5-20Erbjuds ejFiskben halvdag 21-40Erbjuds ejFiskben halvdag 41-60Erbjuds ejPris extra lokal (styck) - Skolsittning Heldag 11-20Erbjuds ejPris extra lokal (styck) - Skolsittning heldag 21-40Erbjuds ejPris extra lokal (styck) - Skolsittning heldag 41-60Erbjuds ejPris extra lokal (styck) - Skolsittning Halvdag 11-20Erbjuds ejPris extra lokal (styck) - Skolsittning halvdag 21-40Erbjuds ejPris extra lokal (styck) - Skolsittning halvdag 41-60Erbjuds ejPris grupprum (styck)2000Mobil hörslinga (styck)0Lunch, 1 rätt185Lunch, 2 rätter210Middag, 1 rätt375Middag, 2 rätter450Middag, 3 rätterErbjuds ejKaffe/te, smörgås och juice/smoothie100Kaffe/te och smörgås85Kaffe/te och bulle85Kaffe/te35En övernattning inkl frukost för en person i ett rum1150En övernattning inkl frukost för en person i delat rum675Tillkommande helpensionsfrukost156MiljöClarion Hotel UmeåVisa som PDF (.pdf)Ramavtalsleverantören bör i sin verksamhet bidra till att Sverige når de miljömål som Riksdagen fastställt, läs mer på Sveriges miljömål.
Ramavtalsleverantören har i sitt anbud, genom att svara JA eller NEJ på ställda tilldelningskriterier avseende Miljö bekräftat om de tilldelningskriterier som ställs i upphandlingsdokumentet är uppfyllda eller inte.
För mer detaljerad information om kriterierna var vänlig och läs avtalet som ligger under Dokument.
Uppfylls kriteriet avseende:duschar (flöde på högst 9 liter/min)?Jaendast flergångsglas/flergångsmuggar?Jaengångsartiklar?Jafrukost - Minskad klimatbelastning?Jakaffe, te och kakako?Jakemiska produkter för diskning (100 % miljömärkta)?Jakemiska produkter för städning (100 % miljömärkta)?Jakällsortering för deltagare?Jakällsortering för verksamheten?Jaljuskällor (minst 75% LED)?Jamatsvinn?Jasamtliga måltider - Ekologiska alternativ (minst 20 %)?Jauppföljning av energianvändning?Javattenblandare för tvättställ (flöde på högst 6 liter/min)?JaKvalitetClarion Hotel UmeåVisa som PDF (.pdf)Ramavtalsleverantören har i sitt anbud, genom att svara JA eller NEJ på ställda tilldelningskriterier avseende Kvalitet bekräftat om de tilldelningskriterier som ställs i upphandlingsdokumentet är uppfyllda eller inte.
För mer detaljerad information om kriterierna var vänlig och läs avtalet som ligger under Dokument.
Uppfylls kriteriet avseende:bordsserverad middag?Jabredbandsuppkoppling (i minst en möteslokal)?Jadagsljus i möteslokaler?Jagym/motionsrum?Jahöj-sänkbart alternativt ståbord i möteslokaler?Jakaffe och te hela dagen utan kostnad?Jakonferenstelefon/högtalartelefon (får debiteras)?Jakostnadsfria inomhusaktiviteter?Nejlåsbara grupprum?Jaminst 3 möteslokaler?JaPPM-mätare?Jarelaxavdelning med bastu och/eller pool?Jastrykmöjligheter?Jasäker bagageförvaring?Jatitthål i dörrarna till övernattningsrum?Jatvå alternativa huvudrätter till lunch (fågel/kött och fisk)?Nejtvå alternativa huvudrätter till middag (fågel/kött och fisk)?NejUppfylls kravet avseende hjärtstartare?JaTillgänglighetClarion Hotel UmeåVisa som PDF (.pdf)Ramavtalsleverantören har i sitt anbud, genom att svara JA eller NEJ på ställda tilldelningskriterier avseende Tillgänglighet bekräftat om de tilldelningskriterier som ställs i upphandlingsdokumentet är uppfyllda eller inte.
För mer detaljerad information om kriterierna var vänlig och läs avtalet som ligger under Dokument.
Uppfylls kriteriet avseende:allergisanerat övernattningsrum?Jaanpassningar luftburen allergi? (begäran ska ske senast fem dagar innan konferensen inleds)Jaatt person som använder rullstol har fri passage (mellan aktuella lokaler och utrymmen)?Jaautomatisk dörröppnare (huvudentré)?Jaav- och påstigningsplats (inom 25 meter från entré)?Jabrandlarm med ljussignaler (i övernattningsrum)?Jabrandlarm som uppfattas med känseln?Jadörrars passagemått (minst 80 cm)?Jafast eller mobil hörslinga (i reception och möteslokal)?Jaframkomlig gångväg från parkering till huviúdentré (för person som använder rullstol/rullator)?Jafri passage till matsal/restaurang för person som använder rullstol?Jakontrastmarkeringar på eventuella trappor och nivåskillnader?Jakäpphållare vid receptionen?Jaledsagning till övernattningsrum?Jaledstänger/räcken vid alla trappor/ramper som behöver passeras under konferensen?Jalämplig ramp eller hiss vid eventuell trappa framför entréer som behöver passeras (för person som använder rullstol)?Janåbara rätter på bufféer för person som använder rullstol?Japersonhiss för person som använder rullstol?Jareserverad parkeringsplats för person med funktionsnedsättning (inom 25 meter från entré)?Jasittplats nära receptionen respektive huvudentrén?Jatoalett för personer som använder hjälpmedel?Jatrösklar? (inga eller anpassade trösklar)Jautrymningslarm i talat meddelande?Jaövernattningsrum anpassat för person som använder rullstol?Ja -
6 P5
Avtal: 23.3-1644-2023-280
Storgatan 46A
903 23 Umeå
Konferensrum: 9
DokumentSenast uppdateradSenast uppdaterad: 2023-12-08 2023-12-08PriserP5Visa som PDF (.pdf)Ett konferenspaket för Helpension ska minst innehålla: möteslokal (inom respektive deltagarspann, skolsittning 5–20 deltagare och 21–40 deltagare samt biosittning 41–60 deltagare), förtäring (förmiddagsfika, lunch (en rätt alternativt buffé inklusive måltidsdryck och kaffe/te), eftermiddagsfika, middag (två rätter inklusive måltidsdryck och kaffe/te)) samt övernattning inklusive frukost.
Priset för övernattning avser en övernattning för en person i ett rum inklusive frukost. Priset gäller oavsett vilken rumskategori (standard, superior, plus, business, extra eller annan benämning) som erbjuds eller om det är enkelrum eller dubbelrum.
Observera att priset är per deltagare.
Pris i SEK5–20 deltagare209021–40 deltagare188041–60 deltagare1880Priser tilläggstjänsterPriserna används vid avrop genom särskild fördelningsnyckel samt för tillkommande eller avgående deltagare och Tjänster (avser både förändringar i avrop genom rangordning (konferenspaket) och avrop genom särskild fördelningsnyckel).
I de fall där tjänsten är prissatt till 0 kr ingår tjänsten kostnadsfritt.
Observera att priset är per deltagare där inget annat anges.TilläggstjänstPris i SEKSkolsittning heldag 5-20420Skolsittning heldag 21-40295Skolsittning heldag 41-60295Skolsittning halvdag 5-20370Skolsittning halvdag 21-40245Skolsittning halvdag 41-60245Biosittning heldag 5-20420Biosittning heldag 21-40295Biosittning heldag 41-60295Biosittning halvdag 5-20370Biosittning halvdag 21-40245Biosittning halvdag 41-60245U-bord heldag 5-20420U-bord heldag 21-40295U-bord heldag 41-60295U-bord halvdag 5-20370U-bord halvdag 21-40245U-bord halvdag 41-60245Styrelsesittning heldag 5-20420Styrelsesittning heldag 21-40295Styrelsesittning heldag 41-60295Styrelsesittning halvdag 5-20370Styrelsesittning halvdag 21-40245Styrelsesittning halvdag 41-60245Öar heldag 5-20420Öar heldag 21-40295Öar heldag 41-60295Öar halvdag 5-20370Öar halvdag 21-40245Öar halvdag 41-60245Fiskben heldag 5-20420Fiskben heldag 21-40295Fiskben heldag 41-60295Fiskben halvdag 5-20370Fiskben halvdag 21-40245Fiskben halvdag 41-60245Pris extra lokal (styck) - Skolsittning Heldag 11-206500Pris extra lokal (styck) - Skolsittning heldag 21-407500Pris extra lokal (styck) - Skolsittning heldag 41-6013800Pris extra lokal (styck) - Skolsittning Halvdag 11-205100Pris extra lokal (styck) - Skolsittning halvdag 21-406100Pris extra lokal (styck) - Skolsittning halvdag 41-609900Pris grupprum (styck)6500Mobil hörslinga (styck)12000Lunch, 1 rätt150Lunch, 2 rätter300Middag, 1 rätt295Middag, 2 rätter395Middag, 3 rätter495Kaffe/te, smörgås och juice/smoothie75Kaffe/te och smörgås75Kaffe/te och bulle75Kaffe/te28En övernattning inkl frukost för en person i ett rum975En övernattning inkl frukost för en person i delat rum638Tillkommande helpensionsfrukost225MiljöP5Visa som PDF (.pdf)Ramavtalsleverantören bör i sin verksamhet bidra till att Sverige når de miljömål som Riksdagen fastställt, läs mer på Sveriges miljömål.
Ramavtalsleverantören har i sitt anbud, genom att svara JA eller NEJ på ställda tilldelningskriterier avseende Miljö bekräftat om de tilldelningskriterier som ställs i upphandlingsdokumentet är uppfyllda eller inte.
För mer detaljerad information om kriterierna var vänlig och läs avtalet som ligger under Dokument.
Uppfylls kriteriet avseende:duschar (flöde på högst 9 liter/min)?Jaendast flergångsglas/flergångsmuggar?Jaengångsartiklar?Jafrukost - Minskad klimatbelastning?Jakaffe, te och kakako?Jakemiska produkter för diskning (100 % miljömärkta)?Jakemiska produkter för städning (100 % miljömärkta)?Jakällsortering för deltagare?Jakällsortering för verksamheten?Jaljuskällor (minst 75% LED)?Jamatsvinn?Jasamtliga måltider - Ekologiska alternativ (minst 20 %)?Jauppföljning av energianvändning?Javattenblandare för tvättställ (flöde på högst 6 liter/min)?JaKvalitetP5Visa som PDF (.pdf)Ramavtalsleverantören har i sitt anbud, genom att svara JA eller NEJ på ställda tilldelningskriterier avseende Kvalitet bekräftat om de tilldelningskriterier som ställs i upphandlingsdokumentet är uppfyllda eller inte.
För mer detaljerad information om kriterierna var vänlig och läs avtalet som ligger under Dokument.
Uppfylls kriteriet avseende:bordsserverad middag?Jabredbandsuppkoppling (i minst en möteslokal)?Jadagsljus i möteslokaler?Jagym/motionsrum?Jahöj-sänkbart alternativt ståbord i möteslokaler?Jakaffe och te hela dagen utan kostnad?Jakonferenstelefon/högtalartelefon (får debiteras)?Jakostnadsfria inomhusaktiviteter?Jalåsbara grupprum?Jaminst 3 möteslokaler?JaPPM-mätare?Jarelaxavdelning med bastu och/eller pool?Nejstrykmöjligheter?Jasäker bagageförvaring?Jatitthål i dörrarna till övernattningsrum?Jatvå alternativa huvudrätter till lunch (fågel/kött och fisk)?Jatvå alternativa huvudrätter till middag (fågel/kött och fisk)?JaUppfylls kravet avseende hjärtstartare?JaTillgänglighetP5Visa som PDF (.pdf)Ramavtalsleverantören har i sitt anbud, genom att svara JA eller NEJ på ställda tilldelningskriterier avseende Tillgänglighet bekräftat om de tilldelningskriterier som ställs i upphandlingsdokumentet är uppfyllda eller inte.
För mer detaljerad information om kriterierna var vänlig och läs avtalet som ligger under Dokument.
Uppfylls kriteriet avseende:allergisanerat övernattningsrum?Jaanpassningar luftburen allergi? (begäran ska ske senast fem dagar innan konferensen inleds)Jaatt person som använder rullstol har fri passage (mellan aktuella lokaler och utrymmen)?Jaautomatisk dörröppnare (huvudentré)?Jaav- och påstigningsplats (inom 25 meter från entré)?Jabrandlarm med ljussignaler (i övernattningsrum)?Jabrandlarm som uppfattas med känseln?Jadörrars passagemått (minst 80 cm)?Jafast eller mobil hörslinga (i reception och möteslokal)?Jaframkomlig gångväg från parkering till huviúdentré (för person som använder rullstol/rullator)?Jafri passage till matsal/restaurang för person som använder rullstol?Jakontrastmarkeringar på eventuella trappor och nivåskillnader?Jakäpphållare vid receptionen?Jaledsagning till övernattningsrum?Jaledstänger/räcken vid alla trappor/ramper som behöver passeras under konferensen?Jalämplig ramp eller hiss vid eventuell trappa framför entréer som behöver passeras (för person som använder rullstol)?Janåbara rätter på bufféer för person som använder rullstol?Japersonhiss för person som använder rullstol?Jareserverad parkeringsplats för person med funktionsnedsättning (inom 25 meter från entré)?Jasittplats nära receptionen respektive huvudentrén?Jatoalett för personer som använder hjälpmedel?Jatrösklar? (inga eller anpassade trösklar)Jautrymningslarm i talat meddelande?Jaövernattningsrum anpassat för person som använder rullstol?Ja
Myndigheter under regeringen
Avropsberättigade statliga myndigheter under regeringen ska avropa från de statliga ramavtalen. Förordning (1998:796) om statlig inköpssamordning gäller för myndigheter under regeringen. Dessa myndigheter deltar med automatik och har rätt att avropa på samtliga statliga ramavtal i enlighet med regleringen i förordningen. För information om regleringen och myndigheterna, se regeringens webbplats.
Register över statliga myndigheter under regeringen finns på SCB:s myndighetsregister: https://myndighetsregistret.scb.se
Organisationer som deltar via bekräftelse
Frågor och svar om Konferenser och möten
Dagkonferens
-
Svar:
Det kan ej krävas i Dagkonferens och Helpension där samtliga villkor är fastställda. Vid Stora konferenser i en förnyad konkurrensutsättning kan avropsberättigad i avropet begära detta. Ramavtalsleverantören kan i sitt avropssvar acceptera kravet och eventuellt ta betalt för tjänsten.
-
Svar:
Avropsberättigad är inte bunden till ramavtalen vid deltagarantal 1-4 personer. I praktiken innebär det att man kan boka en konferenslokal för 1-4 personer utanför ramavtal (utan att behöva göra ett avsteg). Ramavtalen är utformade för att gälla minst 5 personer. Om avropsberättigad ändå nyttjar ramavtalen så har ramavtalsleverantörerna rätt att ta betalt för minst 5 personer.
-
Svar:
Vid avrop av konferenspaket så gäller rangordning. Om paketen för dagkonferens och helpension inte svarar mot efterfrågat behov så kan avrop ske genom särskild fördelningsnyckel (använd uträkningsmallen). Detta avser förändringar som överstiger tio (10) procent av det aktuella kontraktets värde. Avropsberättigad ska uppge för ramavtalsleverantören vilken avropsordning som är aktuellt för varje enskilt avrop.
-
Svar:
Ja. Samtliga villkor enligt ramavtal gäller fortsatt. Viktigt att tredje part meddelar ramavtalsleverantörerna vem som är slutkund/att man gör bokning för avropsberättigad. Provision får inte begäras.
-
Svar:
Vid avrop genom rangordning så kan tjänster läggas till/dras av genom priser tilläggstjänster. Vid avrop genom särskild fördelningsnyckel så kan avropsberättigad specificera exakt tjänstebehov genom att fylla i uträkningsmallen.
-
Svar:
Ja. Det går att avropa genom särskild fördelningsnyckel och uträkningsmallen.
-
Svar:
Vid 5-60 deltagare: Skolsittning upp till och med 40 pers, Biosittning upp till och med 60 pers. Vid 61-150 deltagare: Skolsittning upp till och med 80 pers, Biosittning upp till och med 150 pers. Avropsberättigad har rätt att avropa en annan typ av sittning, pristillägg kan förekomma enligt "Priser tilläggstjänster" eller genom prislista i "Uträkningsmallen".
-
Svar:
Se ramavtal p. 1.9 Metod för Avrop och tilldelning av Kontrakt.
-
Svar:
Avbokningsvillkoren utgår från behov vid ursprungligt avrop.
-
Svar:
Avbokningvillkoren baseras inte på antalet deltagare utan den procentuella andelen av det totala avtalade konferenspriset som ska avbokas. Ju högre andel som ska avbokas desto tidigare måste avbokning ske för att avropsberättigad inte ska bli debiterad. Samtliga villkor finns under Avropsstöd och "Avbokningsregler".
-
Svar:
De publicerade priserna på avropa.se gäller vid avropstillfället, även för de konferenser som genomförs efter en eventuell prisjustering. Vid avrop från Stora konferenser, genom en FKU, kan inte ramavtalsleverantören ändra sitt ursprungliga priserbjudande på grund av en prisjustering, utan är bunden till sin ordinarie offert tills det att giltighetstiden för offerten går ut.
-
Svar:
Det kan ej krävas i Dagkonferens och Helpension där samtliga villkor är fastställda. Vid Stora konferenser i en förnyad konkurrensutsättning kan avropsberättigad i avropet begära detta. Ramavtalsleverantören kan i sitt avropssvar acceptera kravet och eventuellt ta betalt för tjänsten.
-
Svar:
Ja, specifikation kan begäras och den kan lämnas i pdf-format om inte avropsberättigad begär annat format.
Helpension
-
Svar:
Avropsberättigad är inte bunden till ramavtalen vid deltagarantal 1-4 personer. I praktiken innebär det att man kan boka en konferenslokal för 1-4 personer utanför ramavtal (utan att behöva göra ett avsteg). Ramavtalen är utformade för att gälla minst 5 personer. Om avropsberättigad ändå nyttjar ramavtalen så har ramavtalsleverantörerna rätt att ta betalt för minst 5 personer.
-
Svar:
Vid avrop av konferenspaket så gäller rangordning. Om paketen för dagkonferens och helpension inte svarar mot efterfrågat behov så kan avrop ske genom särskild fördelningsnyckel (använd uträkningsmallen). Detta avser förändringar som överstiger tio (10) procent av det aktuella kontraktets värde. Avropsberättigad ska uppge för ramavtalsleverantören vilken avropsordning som är aktuellt för varje enskilt avrop.
-
Svar:
Ja. Samtliga villkor enligt ramavtal gäller fortsatt. Viktigt att tredje part meddelar ramavtalsleverantörerna vem som är slutkund/att man gör bokning för avropsberättigad. Provision får inte begäras.
-
Svar:
Vid avrop genom rangordning så kan tjänster läggas till/dras av genom priser tilläggstjänster. Vid avrop genom särskild fördelningsnyckel så kan avropsberättigad specificera exakt tjänstebehov genom att fylla i uträkningsmallen.
-
Svar:
Ja. Det går att avropa genom särskild fördelningsnyckel och uträkningsmallen.
-
Svar:
Nej, rekommendation till avropsberättigad att avropa två halvdagar med tilläggstjänster enligt särskild fördelningsnyckel och uträkningsmallen.
-
Svar:
Vid 5-60 deltagare: Skolsittning upp till och med 40 pers, Biosittning upp till och med 60 pers. Vid 61-150 deltagare: Skolsittning upp till och med 80 pers, Biosittning upp till och med 150 pers. Avropsberättigad har rätt att avropa en annan typ av sittning, pristillägg kan förekomma enligt "Priser tilläggstjänster" eller genom prislista i "Uträkningsmallen".
-
Svar:
Se ramavtal p. 1.9 Metod för Avrop och tilldelning av Kontrakt.
-
Svar:
Avbokningvillkoren baseras inte på antalet deltagare utan den procentuella andelen av det totala avtalade konferenspriset som ska avbokas. Ju högre andel som ska avbokas desto tidigare måste avbokning ske för att avropsberättigad inte ska bli debiterad. Samtliga villkor finns under Avropsstöd och "Avbokningsregler".
-
Svar:
De publicerade priserna på avropa.se gäller vid avropstillfället, även för de konferenser som genomförs efter en eventuell prisjustering. Vid avrop från Stora konferenser, genom en FKU, kan inte ramavtalsleverantören ändra sitt ursprungliga priserbjudande på grund av en prisjustering, utan är bunden till sin ordinarie offert tills det att giltighetstiden för offerten går ut.
-
Svar:
Det kan ej krävas i Dagkonferens och Helpension där samtliga villkor är fastställda. Vid Stora konferenser i en förnyad konkurrensutsättning kan avropsberättigad i avropet begära detta. Ramavtalsleverantören kan i sitt avropssvar acceptera kravet och eventuellt ta betalt för tjänsten.
-
Svar:
Ja, specifikation kan begäras och den kan lämnas i pdf-format om inte avropsberättigad begär annat format.
Stora konferenser
-
Svar:
Ja. Priserna som offereras kan variera så länge de inte överstiger takpriserna.
-
Svar:
Ja, FKU skickas till samtliga inom vald kommun/kommundel. De ramavtalsleverantörer som svarar att de inte klarar kapacitetskraven skall inte utvärderas.
-
Svar:
Avbokningvillkoren baseras inte på antalet deltagare utan den procentuella andelen av det totala avtalade konferenspriset som ska avbokas. Ju högre andel som ska avbokas desto tidigare måste avbokning ske för att avropsberättigad inte ska bli debiterad. Samtliga villkor finns under Avropsstöd och "Avbokningsregler".
-
Svar:
Avbokningsvillkoren utgår från behov vid ursprungligt avrop.
-
Svar:
Ja, FKU skickas till samtliga inom vald kommun/kommundel. De ramavtalsleverantörer som svarar att de inte klarar kapacitetskraven skall inte utvärderas.
-
Svar:
Stora konferenser. Logi efterfrågas i den förnyade konkurensutsättningen och de ramavtalsleverantörer som inte kan erbjuda logi kan inte bli tilldelade kontrakt.
-
Svar:
Ja, specifikation kan begäras och den kan lämnas i pdf-format om inte avropsberättigad begär annat format.
-
Svar:
De publicerade priserna på avropa.se gäller vid avropstillfället, även för de konferenser som genomförs efter en eventuell prisjustering. Vid avrop från Stora konferenser, genom en FKU, kan inte ramavtalsleverantören ändra sitt ursprungliga priserbjudande på grund av en prisjustering, utan är bunden till sin ordinarie offert tills det att giltighetstiden för offerten går ut.
-
Svar:
Ja. Samtliga villkor enligt ramavtal gäller fortsatt. Viktigt att tredje part meddelar ramavtalsleverantörerna vem som är slutkund/att man gör bokning för avropsberättigad. Provision får inte begäras.
Uppfyllda mål inom nationella upphandlingsstrategin
Nationella upphandlingsstrategin innehåller sju inriktningsmål. Dessa kan upphandlande myndigheter och enheter arbeta utifrån för att utveckla sitt strategiska arbete med offentliga inköp.
1
Offentlig upphandling som strategiskt verktyg för en god affär.
2
Effektivare offentliga inköp.
3
En mångfald av leverantörer och en väl fungerande konkurrens.
4
En rättssäker offentlig upphandling.
5
En offentlig upphandling som främjar innovationer och alternativa lösningar.
6
En miljömässigt ansvarsfull offentlig upphandling.
7
Offentlig upphandling som bidrar till ett mer socialt hållbart samhälle..