Till innehåll på sidan

Prenumerera via RSS

Västra Götalands län - Göteborg - Kommundel 9 - Lindholmen
Dagkonferens, 5-60 deltagare

Avtalsperiod

2024-01-01 - 2027-12-31

Avropsform

  • Rangordnat ramavtal
  • Särskild fördelningsnyckel

Biträdande ramavtalsansvarig

Sandra Lukins

08-700 06 86


Detta delområde omfattar dagkonferens 5-60 personer och bokas direkt med anläggningen. I dagkonferenspaket ingår möteslokal, fm-fika,1-rättslunch och em-fika. 

Angivna priser är exklusive moms.

  • Avrop av konferenspaket sker genom rangordning. Om paketen för dagkonferens och helpension inte svarar mot efterfrågat behov så får Avrop ske genom en särskild fördelningsnyckel. Detta avser förändringar som överstiger tio (10) procent av det aktuella Kontraktets värde. Uträkningsmall används för att enkelt kunna filtrera fram vilken Ramavtalsleverantör som ska tilldelas kontraktet. OBS! Det är inget krav att avropa genom särskild fördelningsnyckel vid förändringar men en möjlighet för att unna erhålla lägsta pris efter konferensbehovet.


Om två eller flera Ramavtalsleverantörer efter Avrop genom en särskild fördelningsnyckel har samma pris ska uppdraget tilldelas den Ramavtalsleverantör som är den först rangordnade Ramavtalsleverantören inom respektive delområde.

För mer info om vilken avropsordning som är aktuell, hur avrop genomförs och några praktiska exempel se snabbguide här.

Särskild fördelningsnyckel innebär att du utifrån ett eller flera kriterier, angivna i ramavtalet, väljer den leverantör som bäst kan tillgodose ert behov vid avropstillfället.

  • Arken Hotel & Art Garden Spa

    Avtal: 23.3-1647-2023-064

    Oljevägen 100
    418 34 Göteborg

    Konferensrum: 28

    Dokument
    Senast uppdaterad
    Senast uppdaterad: 2023-12-04 2023-12-04
    Priser
    Arken Hotel & Art Garden Spa

    Ett konferenspaket för Dagkonferens ska minst innehålla: möteslokal (inom respektive deltagarspann, skolsittning 5–20 deltagare och 21–40 deltagare samt biosittning 41–60 deltagare), förtäring (förmiddagsfika, lunch (en rätt alternativt buffé inklusive måltidsdryck och kaffe/te) och eftermiddagsfika).

    Observera att priset är per deltagare.

    Pris i SEK
    5–20 deltagare
    690
    21–40 deltagare
    690
    41–60 deltagare
    690
    Priser tilläggstjänster
    Arken Hotel & Art Garden Spa

    Priserna används vid avrop genom särskild fördelningsnyckel samt för tillkommande eller avgående deltagare och Tjänster (avser både förändringar i avrop genom rangordning (konferenspaket) och avrop genom särskild fördelningsnyckel). 


    I de fall där tjänsten är prissatt till 0 kr ingår tjänsten kostnadsfritt. 

    Observera att priset är per deltagare där inget annat anges.

    Tilläggstjänst
    Pris i SEK
    Skolsittning heldag 5-20
    306
    Skolsittning heldag 21-40
    306
    Skolsittning heldag 41-60
    306
    Skolsittning halvdag 5-20
    306
    Skolsittning halvdag 21-40
    306
    Skolsittning halvdag 41-60
    306
    Biosittning heldag 5-20
    306
    Biosittning heldag 21-40
    306
    Biosittning heldag 41-60
    306
    Biosittning halvdag 5-20
    306
    Biosittning halvdag 21-40
    306
    Biosittning halvdag 41-60
    306
    U-bord heldag 5-20
    306
    U-bord heldag 21-40
    306
    U-bord heldag 41-60
    Erbjuds ej
    U-bord halvdag 5-20
    306
    U-bord halvdag 21-40
    306
    U-bord halvdag 41-60
    306
    Styrelsesittning heldag 5-20
    306
    Styrelsesittning heldag 21-40
    Erbjuds ej
    Styrelsesittning heldag 41-60
    Erbjuds ej
    Styrelsesittning halvdag 5-20
    306
    Styrelsesittning halvdag 21-40
    306
    Styrelsesittning halvdag 41-60
    306
    Öar heldag 5-20
    306
    Öar heldag 21-40
    306
    Öar heldag 41-60
    306
    Öar halvdag 5-20
    306
    Öar halvdag 21-40
    306
    Öar halvdag 41-60
    306
    Fiskben heldag 5-20
    Erbjuds ej
    Fiskben heldag 21-40
    Erbjuds ej
    Fiskben heldag 41-60
    Erbjuds ej
    Fiskben halvdag 5-20
    Erbjuds ej
    Fiskben halvdag 21-40
    Erbjuds ej
    Fiskben halvdag 41-60
    Erbjuds ej
    Pris extra lokal (styck) - Skolsittning heldag 11-20
    4670
    Pris extra lokal (styck) - Skolsittning heldag 21-40
    6745
    Pris extra lokal (styck) - Skolsittning heldag 41-60
    8820
    Pris extra lokal (styck) - Skolsittning halvdag 11-20
    4670
    Pris extra lokal (styck) - Skolsittning halvdag 21-40
    6745
    Pris extra lokal (styck) - Skolsittning halvdag 41-60
    8820
    Pris grupprum (styck)
    3632
    Mobil hörslinga (styck)
    1038
    Lunch, 1 rätt
    208
    Lunch, 2 rätter
    Erbjuds ej
    Middag, 1 rätt
    259
    Middag, 2 rätter
    400
    Middag, 3 rätter
    503
    Kaffe/te, smörgås och juice/smoothie
    104
    Kaffe/te och smörgås
    88
    Kaffe/te och bulle
    88
    Kaffe/te
    31
    Miljö
    Arken Hotel & Art Garden Spa
    Visa som PDF (.pdf)

    Ramavtalsleverantören bör i sin verksamhet bidra till att Sverige når de miljömål som Riksdagen fastställt, läs mer på Sveriges miljömål

    Ramavtalsleverantören har i sitt anbud, genom att svara JA eller NEJ på ställda tilldelningskriterier avseende Miljö bekräftat om de tilldelningskriterier som ställs i upphandlingsdokumentet är uppfyllda eller inte.

    För mer detaljerad information om kriterierna var vänlig och läs avtalet som ligger under Dokument.

    Uppfylls kriteriet avseende:
    endast flergångsglas/flergångsmuggar?
    Ja
    engångsartiklar?
    Ja
    kaffe, te och kakao?
    Ja
    kemiska produkter för diskning (100 % miljömärkta)?
    Ja
    kemiska produkter för städning (100 % miljömärkta)?
    Ja
    källsortering för deltagare?
    Ja
    källsortering för verksamheten?
    Ja
    ljuskällor (minst 75% LED)?
    Ja
    matsvinn?
    Ja
    samtliga måltider - Ekologiska alternativ (minst 20 %)? 
    Ja
    uppföljning energianvändning?
    Ja
    vattenblandare för tvättställ (flöde på högst 6 liter/min)?
    Ja
    Kvalitet
    Arken Hotel & Art Garden Spa
    Visa som PDF (.pdf)

    Ramavtalsleverantören har i sitt anbud, genom att svara JA eller NEJ på ställda tilldelningskriterier avseende Kvalitet bekräftat om de tilldelningskriterier som ställs i upphandlingsdokumentet är uppfyllda eller inte.

    För mer detaljerad information om kriterierna var vänlig och läs avtalet som ligger under Dokument.

    Uppfylls kriteriet avseende:
    bredbandsuppkoppling (i minst en möteslokal)? 
    Ja
    dagsljus i alla möteslokaler?
    Ja
    hjärtstartare?
    Ja
    höj-/sänkbart alternativt ståbord i möteslokaler?
    Ja
    kaffe och te hela dagen utan kostnad?
    Ja
    konferenstelefon/högtalartelefon (får debiteras)?
    Ja
    låsbara grupprum?
    Ja
    minst tre möteslokaler?
    Ja
    PPM-mätare?
    Ja
    två alternativa huvudrätter till lunch (fågel/kött och fisk)?
    Nej
    Tillgänglighet
    Arken Hotel & Art Garden Spa
    Visa som PDF (.pdf)

    Ramavtalsleverantören har i sitt anbud, genom att svara JA eller NEJ på ställda tilldelningskriterier avseende Tillgänglighet bekräftat om de tilldelningskriterier som ställs i upphandlingsdokumentet är uppfyllda eller inte.

    För mer detaljerad information om kriterierna var vänlig och läs avtalet som ligger under Dokument.

    Uppfylls kriteriet avseende:
    anpassningar luftburen allergi? (begäran ska ske senast fem dagar innan konferensen inleds)
    Ja
    att person som använder rullstol har fri passage mellan aktuella lokaler och utrymmen?
    Ja
    automatisk dörröppnare (huvudentré)?
    Ja
    av- och påstigningsplats (inom 25 meter från entré)? 
    Ja
    dörrars passagemått (minst 80 cm)?
    Ja
    fast eller mobil hörslinga (i reception och möteslokal)?
    Ja
    framkomlig gångväg från parkering till huviúdentré (för person som använder rullstol/rullator)?
    Ja
    fri passage till matsal/restaurang för person som använder rullstol?
    Ja
    kontrastmarkeringar på eventuella trappor och nivåskillnader?
    Ja
    käpphållare vid receptionen?
    Ja
    ledstänger/räcken vid alla trappor/ramper som behöver passeras under konferensen?
    Ja
    lämplig ramp eller hiss vid eventuell trappa framför entréer som behöver passeras (för person som använder rullstol)?
    Ja
    nåbara rätter på bufféer för person som använder rullstol?
    Ja
    personhiss för person som använder rullstol?
    Ja
    reserverad parkeringsplats för person med funktionsnedsättning (inom 25 meter från entré)?
    Ja
    sittplats nära receptionen respektive huvudentrén?
    Ja
    toalett för personer som använder hjälpmedel?
    Ja
    trösklar? (inga eller anpassade trösklar)
    Ja
    utrymningslarm?
    Ja
  • Clarion Hotel The Pier

    Avtal: 23.3-1647-2023-065


    Dokument
    Senast uppdaterad
    Senast uppdaterad: 2023-12-04 2023-12-04
    Priser
    Clarion Hotel The Pier

    Ett konferenspaket för Dagkonferens ska minst innehålla: möteslokal (inom respektive deltagarspann, skolsittning 5–20 deltagare och 21–40 deltagare samt biosittning 41–60 deltagare), förtäring (förmiddagsfika, lunch (en rätt alternativt buffé inklusive måltidsdryck och kaffe/te) och eftermiddagsfika).

    Observera att priset är per deltagare.

    Pris i SEK
    5–20 deltagare
    794
    21–40 deltagare
    794
    41–60 deltagare
    794
    Priser tilläggstjänster
    Clarion Hotel The Pier

    Priserna används vid avrop genom särskild fördelningsnyckel samt för tillkommande eller avgående deltagare och Tjänster (avser både förändringar i avrop genom rangordning (konferenspaket) och avrop genom särskild fördelningsnyckel). 


    I de fall där tjänsten är prissatt till 0 kr ingår tjänsten kostnadsfritt. 

    Observera att priset är per deltagare där inget annat anges.

    Tilläggstjänst
    Pris i SEK
    Skolsittning heldag 5-20
    882
    Skolsittning heldag 21-40
    503
    Skolsittning heldag 41-60
    Erbjuds ej
    Skolsittning halvdag 5-20
    778
    Skolsittning halvdag 21-40
    353
    Skolsittning halvdag 41-60
    Erbjuds ej
    Biosittning heldag 5-20
    882
    Biosittning heldag 21-40
    503
    Biosittning heldag 41-60
    265
    Biosittning halvdag 5-20
    778
    Biosittning halvdag 21-40
    353
    Biosittning halvdag 41-60
    208
    U-bord heldag 5-20
    Erbjuds ej
    U-bord heldag 21-40
    Erbjuds ej
    U-bord heldag 41-60
    Erbjuds ej
    U-bord halvdag 5-20
    Erbjuds ej
    U-bord halvdag 21-40
    Erbjuds ej
    U-bord halvdag 41-60
    Erbjuds ej
    Styrelsesittning heldag 5-20
    Erbjuds ej
    Styrelsesittning heldag 21-40
    Erbjuds ej
    Styrelsesittning heldag 41-60
    Erbjuds ej
    Styrelsesittning halvdag 5-20
    Erbjuds ej
    Styrelsesittning halvdag 21-40
    Erbjuds ej
    Styrelsesittning halvdag 41-60
    Erbjuds ej
    Öar heldag 5-20
    Erbjuds ej
    Öar heldag 21-40
    Erbjuds ej
    Öar heldag 41-60
    Erbjuds ej
    Öar halvdag 5-20
    Erbjuds ej
    Öar halvdag 21-40
    Erbjuds ej
    Öar halvdag 41-60
    Erbjuds ej
    Fiskben heldag 5-20
    Erbjuds ej
    Fiskben heldag 21-40
    Erbjuds ej
    Fiskben heldag 41-60
    Erbjuds ej
    Fiskben halvdag 5-20
    Erbjuds ej
    Fiskben halvdag 21-40
    Erbjuds ej
    Fiskben halvdag 41-60
    Erbjuds ej
    Pris extra lokal (styck) - Skolsittning heldag 11-20
    Erbjuds ej
    Pris extra lokal (styck) - Skolsittning heldag 21-40
    Erbjuds ej
    Pris extra lokal (styck) - Skolsittning heldag 41-60
    Erbjuds ej
    Pris extra lokal (styck) - Skolsittning halvdag 11-20
    Erbjuds ej
    Pris extra lokal (styck) - Skolsittning halvdag 21-40
    Erbjuds ej
    Pris extra lokal (styck) - Skolsittning halvdag 41-60
    Erbjuds ej
    Pris grupprum (styck)
    4670
    Mobil hörslinga (styck)
    Erbjuds ej
    Lunch, 1 rätt
    257
    Lunch, 2 rätter
    Erbjuds ej
    Middag, 1 rätt
    348
    Middag, 2 rätter
    573
    Middag, 3 rätter
    Erbjuds ej
    Kaffe/te, smörgås och juice/smoothie
    161
    Kaffe/te och smörgås
    125
    Kaffe/te och bulle
    125
    Kaffe/te
    29
    Miljö
    Clarion Hotel The Pier
    Visa som PDF (.pdf)

    Ramavtalsleverantören bör i sin verksamhet bidra till att Sverige når de miljömål som Riksdagen fastställt, läs mer på Sveriges miljömål

    Ramavtalsleverantören har i sitt anbud, genom att svara JA eller NEJ på ställda tilldelningskriterier avseende Miljö bekräftat om de tilldelningskriterier som ställs i upphandlingsdokumentet är uppfyllda eller inte.

    För mer detaljerad information om kriterierna var vänlig och läs avtalet som ligger under Dokument.

    Uppfylls kriteriet avseende:
    endast flergångsglas/flergångsmuggar?
    Ja
    engångsartiklar?
    Ja
    kaffe, te och kakao?
    Ja
    kemiska produkter för diskning (100 % miljömärkta)?
    Ja
    kemiska produkter för städning (100 % miljömärkta)?
    Ja
    källsortering för deltagare?
    Ja
    källsortering för verksamheten?
    Ja
    ljuskällor (minst 75% LED)?
    Ja
    matsvinn?
    Ja
    samtliga måltider - Ekologiska alternativ (minst 20 %)? 
    Ja
    uppföljning energianvändning?
    Ja
    vattenblandare för tvättställ (flöde på högst 6 liter/min)?
    Ja
    Kvalitet
    Clarion Hotel The Pier
    Visa som PDF (.pdf)

    Ramavtalsleverantören har i sitt anbud, genom att svara JA eller NEJ på ställda tilldelningskriterier avseende Kvalitet bekräftat om de tilldelningskriterier som ställs i upphandlingsdokumentet är uppfyllda eller inte.

    För mer detaljerad information om kriterierna var vänlig och läs avtalet som ligger under Dokument.

    Uppfylls kriteriet avseende:
    bredbandsuppkoppling (i minst en möteslokal)? 
    Ja
    dagsljus i alla möteslokaler?
    Ja
    hjärtstartare?
    Ja
    höj-/sänkbart alternativt ståbord i möteslokaler?
    Ja
    kaffe och te hela dagen utan kostnad?
    Ja
    konferenstelefon/högtalartelefon (får debiteras)?
    Ja
    låsbara grupprum?
    Ja
    minst tre möteslokaler?
    Ja
    PPM-mätare?
    Ja
    två alternativa huvudrätter till lunch (fågel/kött och fisk)?
    Nej
    Tillgänglighet
    Clarion Hotel The Pier
    Visa som PDF (.pdf)

    Ramavtalsleverantören har i sitt anbud, genom att svara JA eller NEJ på ställda tilldelningskriterier avseende Tillgänglighet bekräftat om de tilldelningskriterier som ställs i upphandlingsdokumentet är uppfyllda eller inte.

    För mer detaljerad information om kriterierna var vänlig och läs avtalet som ligger under Dokument.

    Uppfylls kriteriet avseende:
    anpassningar luftburen allergi? (begäran ska ske senast fem dagar innan konferensen inleds)
    Ja
    att person som använder rullstol har fri passage mellan aktuella lokaler och utrymmen?
    Ja
    automatisk dörröppnare (huvudentré)?
    Ja
    av- och påstigningsplats (inom 25 meter från entré)? 
    Ja
    dörrars passagemått (minst 80 cm)?
    Ja
    fast eller mobil hörslinga (i reception och möteslokal)?
    Ja
    framkomlig gångväg från parkering till huviúdentré (för person som använder rullstol/rullator)?
    Ja
    fri passage till matsal/restaurang för person som använder rullstol?
    Ja
    kontrastmarkeringar på eventuella trappor och nivåskillnader?
    Ja
    käpphållare vid receptionen?
    Nej
    ledstänger/räcken vid alla trappor/ramper som behöver passeras under konferensen?
    Ja
    lämplig ramp eller hiss vid eventuell trappa framför entréer som behöver passeras (för person som använder rullstol)?
    Ja
    nåbara rätter på bufféer för person som använder rullstol?
    Ja
    personhiss för person som använder rullstol?
    Ja
    reserverad parkeringsplats för person med funktionsnedsättning (inom 25 meter från entré)?
    Ja
    sittplats nära receptionen respektive huvudentrén?
    Ja
    toalett för personer som använder hjälpmedel?
    Ja
    trösklar? (inga eller anpassade trösklar)
    Ja
    utrymningslarm?
    Ja
  • Lindholmen Conference Centre

    Avtal: 23.3-1647-2023-062


    Dokument
    Senast uppdaterad
    Senast uppdaterad: 2023-12-04 2023-12-04
    Priser
    Lindholmen Conference Centre

    Ett konferenspaket för Dagkonferens ska minst innehålla: möteslokal (inom respektive deltagarspann, skolsittning 5–20 deltagare och 21–40 deltagare samt biosittning 41–60 deltagare), förtäring (förmiddagsfika, lunch (en rätt alternativt buffé inklusive måltidsdryck och kaffe/te) och eftermiddagsfika).

    Observera att priset är per deltagare.

    Pris i SEK
    5–20 deltagare
    799
    21–40 deltagare
    617
    41–60 deltagare
    510
    Priser tilläggstjänster
    Lindholmen Conference Centre

    Priserna används vid avrop genom särskild fördelningsnyckel samt för tillkommande eller avgående deltagare och Tjänster (avser både förändringar i avrop genom rangordning (konferenspaket) och avrop genom särskild fördelningsnyckel). 


    I de fall där tjänsten är prissatt till 0 kr ingår tjänsten kostnadsfritt. 

    Observera att priset är per deltagare där inget annat anges.

    Tilläggstjänst
    Pris i SEK
    Skolsittning heldag 5-20
    483
    Skolsittning heldag 21-40
    301
    Skolsittning heldag 41-60
    Erbjuds ej
    Skolsittning halvdag 5-20
    290
    Skolsittning halvdag 21-40
    182
    Skolsittning halvdag 41-60
    Erbjuds ej
    Biosittning heldag 5-20
    483
    Biosittning heldag 21-40
    301
    Biosittning heldag 41-60
    192
    Biosittning halvdag 5-20
    290
    Biosittning halvdag 21-40
    182
    Biosittning halvdag 41-60
    192
    U-bord heldag 5-20
    Erbjuds ej
    U-bord heldag 21-40
    Erbjuds ej
    U-bord heldag 41-60
    Erbjuds ej
    U-bord halvdag 5-20
    Erbjuds ej
    U-bord halvdag 21-40
    Erbjuds ej
    U-bord halvdag 41-60
    Erbjuds ej
    Styrelsesittning heldag 5-20
    Erbjuds ej
    Styrelsesittning heldag 21-40
    Erbjuds ej
    Styrelsesittning heldag 41-60
    Erbjuds ej
    Styrelsesittning halvdag 5-20
    Erbjuds ej
    Styrelsesittning halvdag 21-40
    Erbjuds ej
    Styrelsesittning halvdag 41-60
    Erbjuds ej
    Öar heldag 5-20
    Erbjuds ej
    Öar heldag 21-40
    Erbjuds ej
    Öar heldag 41-60
    Erbjuds ej
    Öar halvdag 5-20
    Erbjuds ej
    Öar halvdag 21-40
    Erbjuds ej
    Öar halvdag 41-60
    Erbjuds ej
    Fiskben heldag 5-20
    Erbjuds ej
    Fiskben heldag 21-40
    Erbjuds ej
    Fiskben heldag 41-60
    Erbjuds ej
    Fiskben halvdag 5-20
    Erbjuds ej
    Fiskben halvdag 21-40
    Erbjuds ej
    Fiskben halvdag 41-60
    Erbjuds ej
    Pris extra lokal (styck) - Skolsittning heldag 11-20
    Erbjuds ej
    Pris extra lokal (styck) - Skolsittning heldag 21-40
    Erbjuds ej
    Pris extra lokal (styck) - Skolsittning heldag 41-60
    Erbjuds ej
    Pris extra lokal (styck) - Skolsittning halvdag 11-20
    Erbjuds ej
    Pris extra lokal (styck) - Skolsittning halvdag 21-40
    Erbjuds ej
    Pris extra lokal (styck) - Skolsittning halvdag 41-60
    Erbjuds ej
    Pris grupprum (styck)
    3814
    Mobil hörslinga (styck)
    Erbjuds ej
    Lunch, 1 rätt
    175
    Lunch, 2 rätter
    Erbjuds ej
    Middag, 1 rätt
    Erbjuds ej
    Middag, 2 rätter
    Erbjuds ej
    Middag, 3 rätter
    Erbjuds ej
    Kaffe/te, smörgås och juice/smoothie
    92
    Kaffe/te och smörgås
    72
    Kaffe/te och bulle
    70
    Kaffe/te
    36
    Miljö
    Lindholmen Conference Centre
    Visa som PDF (.pdf)

    Ramavtalsleverantören bör i sin verksamhet bidra till att Sverige når de miljömål som Riksdagen fastställt, läs mer på Sveriges miljömål

    Ramavtalsleverantören har i sitt anbud, genom att svara JA eller NEJ på ställda tilldelningskriterier avseende Miljö bekräftat om de tilldelningskriterier som ställs i upphandlingsdokumentet är uppfyllda eller inte.

    För mer detaljerad information om kriterierna var vänlig och läs avtalet som ligger under Dokument.

    Uppfylls kriteriet avseende:
    endast flergångsglas/flergångsmuggar?
    Ja
    engångsartiklar?
    Ja
    kaffe, te och kakao?
    Ja
    kemiska produkter för diskning (100 % miljömärkta)?
    Ja
    kemiska produkter för städning (100 % miljömärkta)?
    Ja
    källsortering för deltagare?
    Ja
    källsortering för verksamheten?
    Ja
    ljuskällor (minst 75% LED)?
    Ja
    matsvinn?
    Ja
    samtliga måltider - Ekologiska alternativ (minst 20 %)? 
    Ja
    uppföljning energianvändning?
    Ja
    vattenblandare för tvättställ (flöde på högst 6 liter/min)?
    Ja
    Kvalitet
    Lindholmen Conference Centre
    Visa som PDF (.pdf)

    Ramavtalsleverantören har i sitt anbud, genom att svara JA eller NEJ på ställda tilldelningskriterier avseende Kvalitet bekräftat om de tilldelningskriterier som ställs i upphandlingsdokumentet är uppfyllda eller inte.

    För mer detaljerad information om kriterierna var vänlig och läs avtalet som ligger under Dokument.

    Uppfylls kriteriet avseende:
    bredbandsuppkoppling (i minst en möteslokal)? 
    Ja
    dagsljus i alla möteslokaler?
    Ja
    hjärtstartare?
    Ja
    höj-/sänkbart alternativt ståbord i möteslokaler?
    Ja
    kaffe och te hela dagen utan kostnad?
    Ja
    konferenstelefon/högtalartelefon (får debiteras)?
    Ja
    låsbara grupprum?
    Ja
    minst tre möteslokaler?
    Ja
    PPM-mätare?
    Ja
    två alternativa huvudrätter till lunch (fågel/kött och fisk)?
    Nej
    Tillgänglighet
    Lindholmen Conference Centre
    Visa som PDF (.pdf)

    Ramavtalsleverantören har i sitt anbud, genom att svara JA eller NEJ på ställda tilldelningskriterier avseende Tillgänglighet bekräftat om de tilldelningskriterier som ställs i upphandlingsdokumentet är uppfyllda eller inte.

    För mer detaljerad information om kriterierna var vänlig och läs avtalet som ligger under Dokument.

    Uppfylls kriteriet avseende:
    anpassningar luftburen allergi? (begäran ska ske senast fem dagar innan konferensen inleds)
    Ja
    att person som använder rullstol har fri passage mellan aktuella lokaler och utrymmen?
    Ja
    automatisk dörröppnare (huvudentré)?
    Ja
    av- och påstigningsplats (inom 25 meter från entré)? 
    Ja
    dörrars passagemått (minst 80 cm)?
    Ja
    fast eller mobil hörslinga (i reception och möteslokal)?
    Ja
    framkomlig gångväg från parkering till huviúdentré (för person som använder rullstol/rullator)?
    Ja
    fri passage till matsal/restaurang för person som använder rullstol?
    Ja
    kontrastmarkeringar på eventuella trappor och nivåskillnader?
    Nej
    käpphållare vid receptionen?
    Nej
    ledstänger/räcken vid alla trappor/ramper som behöver passeras under konferensen?
    Ja
    lämplig ramp eller hiss vid eventuell trappa framför entréer som behöver passeras (för person som använder rullstol)?
    Ja
    nåbara rätter på bufféer för person som använder rullstol?
    Ja
    personhiss för person som använder rullstol?
    Ja
    reserverad parkeringsplats för person med funktionsnedsättning (inom 25 meter från entré)?
    Nej
    sittplats nära receptionen respektive huvudentrén?
    Ja
    toalett för personer som använder hjälpmedel?
    Ja
    trösklar? (inga eller anpassade trösklar)
    Ja
    utrymningslarm?
    Ja
  • Quality Hotel 11 & Eriksbergshallen

    Avtal: 23.3-1647-2023-063


    Dokument
    Senast uppdaterad
    Senast uppdaterad: 2023-12-04 2023-12-04
    Priser
    Quality Hotel 11 & Eriksbergshallen

    Ett konferenspaket för Dagkonferens ska minst innehålla: möteslokal (inom respektive deltagarspann, skolsittning 5–20 deltagare och 21–40 deltagare samt biosittning 41–60 deltagare), förtäring (förmiddagsfika, lunch (en rätt alternativt buffé inklusive måltidsdryck och kaffe/te) och eftermiddagsfika).

    Observera att priset är per deltagare.

    Pris i SEK
    5–20 deltagare
    669
    21–40 deltagare
    617
    41–60 deltagare
    617
    Priser tilläggstjänster
    Quality Hotel 11 & Eriksbergshallen

    Priserna används vid avrop genom särskild fördelningsnyckel samt för tillkommande eller avgående deltagare och Tjänster (avser både förändringar i avrop genom rangordning (konferenspaket) och avrop genom särskild fördelningsnyckel). 


    I de fall där tjänsten är prissatt till 0 kr ingår tjänsten kostnadsfritt. 

    Observera att priset är per deltagare där inget annat anges.

    Tilläggstjänst
    Pris i SEK
    Skolsittning heldag 5-20
    725
    Skolsittning heldag 21-40
    414
    Skolsittning heldag 41-60
    Erbjuds ej
    Skolsittning halvdag 5-20
    518
    Skolsittning halvdag 21-40
    290
    Skolsittning halvdag 41-60
    Erbjuds ej
    Biosittning heldag 5-20
    725
    Biosittning heldag 21-40
    414
    Biosittning heldag 41-60
    259
    Biosittning halvdag 5-20
    518
    Biosittning halvdag 21-40
    290
    Biosittning halvdag 41-60
    208
    U-bord heldag 5-20
    Erbjuds ej
    U-bord heldag 21-40
    Erbjuds ej
    U-bord heldag 41-60
    Erbjuds ej
    U-bord halvdag 5-20
    Erbjuds ej
    U-bord halvdag 21-40
    Erbjuds ej
    U-bord halvdag 41-60
    Erbjuds ej
    Styrelsesittning heldag 5-20
    Erbjuds ej
    Styrelsesittning heldag 21-40
    Erbjuds ej
    Styrelsesittning heldag 41-60
    Erbjuds ej
    Styrelsesittning halvdag 5-20
    Erbjuds ej
    Styrelsesittning halvdag 21-40
    Erbjuds ej
    Styrelsesittning halvdag 41-60
    Erbjuds ej
    Öar heldag 5-20
    Erbjuds ej
    Öar heldag 21-40
    Erbjuds ej
    Öar heldag 41-60
    Erbjuds ej
    Öar halvdag 5-20
    Erbjuds ej
    Öar halvdag 21-40
    Erbjuds ej
    Öar halvdag 41-60
    Erbjuds ej
    Fiskben heldag 5-20
    Erbjuds ej
    Fiskben heldag 21-40
    Erbjuds ej
    Fiskben heldag 41-60
    Erbjuds ej
    Fiskben halvdag 5-20
    Erbjuds ej
    Fiskben halvdag 21-40
    Erbjuds ej
    Fiskben halvdag 41-60
    Erbjuds ej
    Pris extra lokal (styck) - Skolsittning heldag 11-20
    Erbjuds ej
    Pris extra lokal (styck) - Skolsittning heldag 21-40
    Erbjuds ej
    Pris extra lokal (styck) - Skolsittning heldag 41-60
    Erbjuds ej
    Pris extra lokal (styck) - Skolsittning halvdag 11-20
    Erbjuds ej
    Pris extra lokal (styck) - Skolsittning halvdag 21-40
    Erbjuds ej
    Pris extra lokal (styck) - Skolsittning halvdag 41-60
    Erbjuds ej
    Pris grupprum (styck)
    2594
    Mobil hörslinga (styck)
    Erbjuds ej
    Lunch, 1 rätt
    233
    Lunch, 2 rätter
    Erbjuds ej
    Middag, 1 rätt
    257
    Middag, 2 rätter
    371
    Middag, 3 rätter
    Erbjuds ej
    Kaffe/te, smörgås och juice/smoothie
    153
    Kaffe/te och smörgås
    116
    Kaffe/te och bulle
    116
    Kaffe/te
    29
    Miljö
    Quality Hotel 11 & Eriksbergshallen
    Visa som PDF (.pdf)

    Ramavtalsleverantören bör i sin verksamhet bidra till att Sverige når de miljömål som Riksdagen fastställt, läs mer på Sveriges miljömål

    Ramavtalsleverantören har i sitt anbud, genom att svara JA eller NEJ på ställda tilldelningskriterier avseende Miljö bekräftat om de tilldelningskriterier som ställs i upphandlingsdokumentet är uppfyllda eller inte.

    För mer detaljerad information om kriterierna var vänlig och läs avtalet som ligger under Dokument.

    Uppfylls kriteriet avseende:
    endast flergångsglas/flergångsmuggar?
    Ja
    engångsartiklar?
    Ja
    kaffe, te och kakao?
    Ja
    kemiska produkter för diskning (100 % miljömärkta)?
    Ja
    kemiska produkter för städning (100 % miljömärkta)?
    Ja
    källsortering för deltagare?
    Ja
    källsortering för verksamheten?
    Ja
    ljuskällor (minst 75% LED)?
    Ja
    matsvinn?
    Ja
    samtliga måltider - Ekologiska alternativ (minst 20 %)? 
    Ja
    uppföljning energianvändning?
    Ja
    vattenblandare för tvättställ (flöde på högst 6 liter/min)?
    Ja
    Kvalitet
    Quality Hotel 11 & Eriksbergshallen
    Visa som PDF (.pdf)

    Ramavtalsleverantören har i sitt anbud, genom att svara JA eller NEJ på ställda tilldelningskriterier avseende Kvalitet bekräftat om de tilldelningskriterier som ställs i upphandlingsdokumentet är uppfyllda eller inte.

    För mer detaljerad information om kriterierna var vänlig och läs avtalet som ligger under Dokument.

    Uppfylls kriteriet avseende:
    bredbandsuppkoppling (i minst en möteslokal)? 
    Ja
    dagsljus i alla möteslokaler?
    Ja
    hjärtstartare?
    Ja
    höj-/sänkbart alternativt ståbord i möteslokaler?
    Ja
    kaffe och te hela dagen utan kostnad?
    Ja
    konferenstelefon/högtalartelefon (får debiteras)?
    Ja
    låsbara grupprum?
    Ja
    minst tre möteslokaler?
    Nej
    PPM-mätare?
    Nej
    två alternativa huvudrätter till lunch (fågel/kött och fisk)?
    Nej
    Tillgänglighet
    Quality Hotel 11 & Eriksbergshallen
    Visa som PDF (.pdf)

    Ramavtalsleverantören har i sitt anbud, genom att svara JA eller NEJ på ställda tilldelningskriterier avseende Tillgänglighet bekräftat om de tilldelningskriterier som ställs i upphandlingsdokumentet är uppfyllda eller inte.

    För mer detaljerad information om kriterierna var vänlig och läs avtalet som ligger under Dokument.

    Uppfylls kriteriet avseende:
    anpassningar luftburen allergi? (begäran ska ske senast fem dagar innan konferensen inleds)
    Ja
    att person som använder rullstol har fri passage mellan aktuella lokaler och utrymmen?
    Ja
    automatisk dörröppnare (huvudentré)?
    Ja
    av- och påstigningsplats (inom 25 meter från entré)? 
    Ja
    dörrars passagemått (minst 80 cm)?
    Ja
    fast eller mobil hörslinga (i reception och möteslokal)?
    Nej
    framkomlig gångväg från parkering till huviúdentré (för person som använder rullstol/rullator)?
    Ja
    fri passage till matsal/restaurang för person som använder rullstol?
    Ja
    kontrastmarkeringar på eventuella trappor och nivåskillnader?
    Ja
    käpphållare vid receptionen?
    Ja
    ledstänger/räcken vid alla trappor/ramper som behöver passeras under konferensen?
    Ja
    lämplig ramp eller hiss vid eventuell trappa framför entréer som behöver passeras (för person som använder rullstol)?
    Ja
    nåbara rätter på bufféer för person som använder rullstol?
    Nej
    personhiss för person som använder rullstol?
    Ja
    reserverad parkeringsplats för person med funktionsnedsättning (inom 25 meter från entré)?
    Ja
    sittplats nära receptionen respektive huvudentrén?
    Ja
    toalett för personer som använder hjälpmedel?
    Ja
    trösklar? (inga eller anpassade trösklar)
    Ja
    utrymningslarm?
    Ja
  • Radisson Blu Riverside Hotel

    Avtal: 23.3-1647-2023-066


    Dokument
    Senast uppdaterad
    Senast uppdaterad: 2023-12-04 2023-12-04
    Priser
    Radisson Blu Riverside Hotel

    Ett konferenspaket för Dagkonferens ska minst innehålla: möteslokal (inom respektive deltagarspann, skolsittning 5–20 deltagare och 21–40 deltagare samt biosittning 41–60 deltagare), förtäring (förmiddagsfika, lunch (en rätt alternativt buffé inklusive måltidsdryck och kaffe/te) och eftermiddagsfika).

    Observera att priset är per deltagare.

    Pris i SEK
    5–20 deltagare
    877
    21–40 deltagare
    877
    41–60 deltagare
    877
    Priser tilläggstjänster
    Radisson Blu Riverside Hotel

    Priserna används vid avrop genom särskild fördelningsnyckel samt för tillkommande eller avgående deltagare och Tjänster (avser både förändringar i avrop genom rangordning (konferenspaket) och avrop genom särskild fördelningsnyckel). 


    I de fall där tjänsten är prissatt till 0 kr ingår tjänsten kostnadsfritt. 

    Observera att priset är per deltagare där inget annat anges.

    Tilläggstjänst
    Pris i SEK
    Skolsittning heldag 5-20
    415
    Skolsittning heldag 21-40
    415
    Skolsittning heldag 41-60
    415
    Skolsittning halvdag 5-20
    311
    Skolsittning halvdag 21-40
    311
    Skolsittning halvdag 41-60
    311
    Biosittning heldag 5-20
    415
    Biosittning heldag 21-40
    415
    Biosittning heldag 41-60
    415
    Biosittning halvdag 5-20
    311
    Biosittning halvdag 21-40
    311
    Biosittning halvdag 41-60
    311
    U-bord heldag 5-20
    415
    U-bord heldag 21-40
    415
    U-bord heldag 41-60
    415
    U-bord halvdag 5-20
    311
    U-bord halvdag 21-40
    311
    U-bord halvdag 41-60
    311
    Styrelsesittning heldag 5-20
    415
    Styrelsesittning heldag 21-40
    415
    Styrelsesittning heldag 41-60
    415
    Styrelsesittning halvdag 5-20
    311
    Styrelsesittning halvdag 21-40
    311
    Styrelsesittning halvdag 41-60
    311
    Öar heldag 5-20
    415
    Öar heldag 21-40
    415
    Öar heldag 41-60
    415
    Öar halvdag 5-20
    311
    Öar halvdag 21-40
    311
    Öar halvdag 41-60
    311
    Fiskben heldag 5-20
    415
    Fiskben heldag 21-40
    415
    Fiskben heldag 41-60
    415
    Fiskben halvdag 5-20
    311
    Fiskben halvdag 21-40
    311
    Fiskben halvdag 41-60
    311
    Pris extra lokal (styck) - Skolsittning heldag 11-20
    7783
    Pris extra lokal (styck) - Skolsittning heldag 21-40
    7783
    Pris extra lokal (styck) - Skolsittning heldag 41-60
    7783
    Pris extra lokal (styck) - Skolsittning halvdag 11-20
    6745
    Pris extra lokal (styck) - Skolsittning halvdag 21-40
    6745
    Pris extra lokal (styck) - Skolsittning halvdag 41-60
    6745
    Pris grupprum (styck)
    4670
    Mobil hörslinga (styck)
    2594
    Lunch, 1 rätt
    213
    Lunch, 2 rätter
    285
    Middag, 1 rätt
    306
    Middag, 2 rätter
    410
    Middag, 3 rätter
    551
    Kaffe/te, smörgås och juice/smoothie
    125
    Kaffe/te och smörgås
    83
    Kaffe/te och bulle
    83
    Kaffe/te
    31
    Miljö
    Radisson Blu Riverside Hotel
    Visa som PDF (.pdf)

    Ramavtalsleverantören bör i sin verksamhet bidra till att Sverige når de miljömål som Riksdagen fastställt, läs mer på Sveriges miljömål

    Ramavtalsleverantören har i sitt anbud, genom att svara JA eller NEJ på ställda tilldelningskriterier avseende Miljö bekräftat om de tilldelningskriterier som ställs i upphandlingsdokumentet är uppfyllda eller inte.

    För mer detaljerad information om kriterierna var vänlig och läs avtalet som ligger under Dokument.

    Uppfylls kriteriet avseende:
    endast flergångsglas/flergångsmuggar?
    Ja
    engångsartiklar?
    Ja
    kaffe, te och kakao?
    Ja
    kemiska produkter för diskning (100 % miljömärkta)?
    Ja
    kemiska produkter för städning (100 % miljömärkta)?
    Ja
    källsortering för deltagare?
    Ja
    källsortering för verksamheten?
    Ja
    ljuskällor (minst 75% LED)?
    Ja
    matsvinn?
    Ja
    samtliga måltider - Ekologiska alternativ (minst 20 %)? 
    Ja
    uppföljning energianvändning?
    Ja
    vattenblandare för tvättställ (flöde på högst 6 liter/min)?
    Ja
    Kvalitet
    Radisson Blu Riverside Hotel
    Visa som PDF (.pdf)

    Ramavtalsleverantören har i sitt anbud, genom att svara JA eller NEJ på ställda tilldelningskriterier avseende Kvalitet bekräftat om de tilldelningskriterier som ställs i upphandlingsdokumentet är uppfyllda eller inte.

    För mer detaljerad information om kriterierna var vänlig och läs avtalet som ligger under Dokument.

    Uppfylls kriteriet avseende:
    bredbandsuppkoppling (i minst en möteslokal)? 
    Ja
    dagsljus i alla möteslokaler?
    Ja
    hjärtstartare?
    Ja
    höj-/sänkbart alternativt ståbord i möteslokaler?
    Ja
    kaffe och te hela dagen utan kostnad?
    Ja
    konferenstelefon/högtalartelefon (får debiteras)?
    Ja
    låsbara grupprum?
    Ja
    minst tre möteslokaler?
    Ja
    PPM-mätare?
    Ja
    två alternativa huvudrätter till lunch (fågel/kött och fisk)?
    Nej
    Tillgänglighet
    Radisson Blu Riverside Hotel
    Visa som PDF (.pdf)

    Ramavtalsleverantören har i sitt anbud, genom att svara JA eller NEJ på ställda tilldelningskriterier avseende Tillgänglighet bekräftat om de tilldelningskriterier som ställs i upphandlingsdokumentet är uppfyllda eller inte.

    För mer detaljerad information om kriterierna var vänlig och läs avtalet som ligger under Dokument.

    Uppfylls kriteriet avseende:
    anpassningar luftburen allergi? (begäran ska ske senast fem dagar innan konferensen inleds)
    Ja
    att person som använder rullstol har fri passage mellan aktuella lokaler och utrymmen?
    Ja
    automatisk dörröppnare (huvudentré)?
    Ja
    av- och påstigningsplats (inom 25 meter från entré)? 
    Ja
    dörrars passagemått (minst 80 cm)?
    Ja
    fast eller mobil hörslinga (i reception och möteslokal)?
    Ja
    framkomlig gångväg från parkering till huviúdentré (för person som använder rullstol/rullator)?
    Ja
    fri passage till matsal/restaurang för person som använder rullstol?
    Ja
    kontrastmarkeringar på eventuella trappor och nivåskillnader?
    Ja
    käpphållare vid receptionen?
    Ja
    ledstänger/räcken vid alla trappor/ramper som behöver passeras under konferensen?
    Ja
    lämplig ramp eller hiss vid eventuell trappa framför entréer som behöver passeras (för person som använder rullstol)?
    Ja
    nåbara rätter på bufféer för person som använder rullstol?
    Ja
    personhiss för person som använder rullstol?
    Ja
    reserverad parkeringsplats för person med funktionsnedsättning (inom 25 meter från entré)?
    Ja
    sittplats nära receptionen respektive huvudentrén?
    Ja
    toalett för personer som använder hjälpmedel?
    Ja
    trösklar? (inga eller anpassade trösklar)
    Ja
    utrymningslarm?
    Ja
  • United Spaces Lindholmen

    Avtal: 23.3-1647-2023-061


    Dokument
    Senast uppdaterad
    Senast uppdaterad: 2023-12-04 2023-12-04
    Priser
    United Spaces Lindholmen

    Ett konferenspaket för Dagkonferens ska minst innehålla: möteslokal (inom respektive deltagarspann, skolsittning 5–20 deltagare och 21–40 deltagare samt biosittning 41–60 deltagare), förtäring (förmiddagsfika, lunch (en rätt alternativt buffé inklusive måltidsdryck och kaffe/te) och eftermiddagsfika).

    Observera att priset är per deltagare.

    Pris i SEK
    5–20 deltagare
    675
    21–40 deltagare
    612
    41–60 deltagare
    612
    Priser tilläggstjänster
    United Spaces Lindholmen

    Priserna används vid avrop genom särskild fördelningsnyckel samt för tillkommande eller avgående deltagare och Tjänster (avser både förändringar i avrop genom rangordning (konferenspaket) och avrop genom särskild fördelningsnyckel). 


    I de fall där tjänsten är prissatt till 0 kr ingår tjänsten kostnadsfritt. 

    Observera att priset är per deltagare där inget annat anges.

    Tilläggstjänst
    Pris i SEK
    Skolsittning heldag 5-20
    332
    Skolsittning heldag 21-40
    270
    Skolsittning heldag 41-60
    270
    Skolsittning halvdag 5-20
    296
    Skolsittning halvdag 21-40
    218
    Skolsittning halvdag 41-60
    218
    Biosittning heldag 5-20
    332
    Biosittning heldag 21-40
    270
    Biosittning heldag 41-60
    270
    Biosittning halvdag 5-20
    296
    Biosittning halvdag 21-40
    218
    Biosittning halvdag 41-60
    218
    U-bord heldag 5-20
    332
    U-bord heldag 21-40
    270
    U-bord heldag 41-60
    Erbjuds ej
    U-bord halvdag 5-20
    296
    U-bord halvdag 21-40
    218
    U-bord halvdag 41-60
    Erbjuds ej
    Styrelsesittning heldag 5-20
    327
    Styrelsesittning heldag 21-40
    Erbjuds ej
    Styrelsesittning heldag 41-60
    Erbjuds ej
    Styrelsesittning halvdag 5-20
    296
    Styrelsesittning halvdag 21-40
    Erbjuds ej
    Styrelsesittning halvdag 41-60
    Erbjuds ej
    Öar heldag 5-20
    332
    Öar heldag 21-40
    270
    Öar heldag 41-60
    Erbjuds ej
    Öar halvdag 5-20
    296
    Öar halvdag 21-40
    218
    Öar halvdag 41-60
    Erbjuds ej
    Fiskben heldag 5-20
    332
    Fiskben heldag 21-40
    270
    Fiskben heldag 41-60
    Erbjuds ej
    Fiskben halvdag 5-20
    296
    Fiskben halvdag 21-40
    218
    Fiskben halvdag 41-60
    Erbjuds ej
    Pris extra lokal (styck) - Skolsittning heldag 11-20
    332
    Pris extra lokal (styck) - Skolsittning heldag 21-40
    270
    Pris extra lokal (styck) - Skolsittning heldag 41-60
    Erbjuds ej
    Pris extra lokal (styck) - Skolsittning halvdag 11-20
    296
    Pris extra lokal (styck) - Skolsittning halvdag 21-40
    218
    Pris extra lokal (styck) - Skolsittning halvdag 41-60
    Erbjuds ej
    Pris grupprum (styck)
    1868
    Mobil hörslinga (styck)
    12452
    Lunch, 1 rätt
    156
    Lunch, 2 rätter
    Erbjuds ej
    Middag, 1 rätt
    Erbjuds ej
    Middag, 2 rätter
    Erbjuds ej
    Middag, 3 rätter
    Erbjuds ej
    Kaffe/te, smörgås och juice/smoothie
    114
    Kaffe/te och smörgås
    93
    Kaffe/te och bulle
    93
    Kaffe/te
    0
    Miljö
    United Spaces Lindholmen
    Visa som PDF (.pdf)

    Ramavtalsleverantören bör i sin verksamhet bidra till att Sverige når de miljömål som Riksdagen fastställt, läs mer på Sveriges miljömål

    Ramavtalsleverantören har i sitt anbud, genom att svara JA eller NEJ på ställda tilldelningskriterier avseende Miljö bekräftat om de tilldelningskriterier som ställs i upphandlingsdokumentet är uppfyllda eller inte.

    För mer detaljerad information om kriterierna var vänlig och läs avtalet som ligger under Dokument.

    Uppfylls kriteriet avseende:
    endast flergångsglas/flergångsmuggar?
    Ja
    engångsartiklar?
    Ja
    kaffe, te och kakao?
    Ja
    kemiska produkter för diskning (100 % miljömärkta)?
    Ja
    kemiska produkter för städning (100 % miljömärkta)?
    Ja
    källsortering för deltagare?
    Ja
    källsortering för verksamheten?
    Ja
    ljuskällor (minst 75% LED)?
    Ja
    matsvinn?
    Ja
    samtliga måltider - Ekologiska alternativ (minst 20 %)? 
    Ja
    uppföljning energianvändning?
    Ja
    vattenblandare för tvättställ (flöde på högst 6 liter/min)?
    Ja
    Kvalitet
    United Spaces Lindholmen
    Visa som PDF (.pdf)

    Ramavtalsleverantören har i sitt anbud, genom att svara JA eller NEJ på ställda tilldelningskriterier avseende Kvalitet bekräftat om de tilldelningskriterier som ställs i upphandlingsdokumentet är uppfyllda eller inte.

    För mer detaljerad information om kriterierna var vänlig och läs avtalet som ligger under Dokument.

    Uppfylls kriteriet avseende:
    bredbandsuppkoppling (i minst en möteslokal)? 
    Ja
    dagsljus i alla möteslokaler?
    Ja
    hjärtstartare?
    Ja
    höj-/sänkbart alternativt ståbord i möteslokaler?
    Ja
    kaffe och te hela dagen utan kostnad?
    Ja
    konferenstelefon/högtalartelefon (får debiteras)?
    Ja
    låsbara grupprum?
    Ja
    minst tre möteslokaler?
    Ja
    PPM-mätare?
    Ja
    två alternativa huvudrätter till lunch (fågel/kött och fisk)?
    Nej
    Tillgänglighet
    United Spaces Lindholmen
    Visa som PDF (.pdf)

    Ramavtalsleverantören har i sitt anbud, genom att svara JA eller NEJ på ställda tilldelningskriterier avseende Tillgänglighet bekräftat om de tilldelningskriterier som ställs i upphandlingsdokumentet är uppfyllda eller inte.

    För mer detaljerad information om kriterierna var vänlig och läs avtalet som ligger under Dokument.

    Uppfylls kriteriet avseende:
    anpassningar luftburen allergi? (begäran ska ske senast fem dagar innan konferensen inleds)
    Ja
    att person som använder rullstol har fri passage mellan aktuella lokaler och utrymmen?
    Ja
    automatisk dörröppnare (huvudentré)?
    Ja
    av- och påstigningsplats (inom 25 meter från entré)? 
    Ja
    dörrars passagemått (minst 80 cm)?
    Ja
    fast eller mobil hörslinga (i reception och möteslokal)?
    Ja
    framkomlig gångväg från parkering till huviúdentré (för person som använder rullstol/rullator)?
    Ja
    fri passage till matsal/restaurang för person som använder rullstol?
    Ja
    kontrastmarkeringar på eventuella trappor och nivåskillnader?
    Ja
    käpphållare vid receptionen?
    Ja
    ledstänger/räcken vid alla trappor/ramper som behöver passeras under konferensen?
    Ja
    lämplig ramp eller hiss vid eventuell trappa framför entréer som behöver passeras (för person som använder rullstol)?
    Ja
    nåbara rätter på bufféer för person som använder rullstol?
    Ja
    personhiss för person som använder rullstol?
    Ja
    reserverad parkeringsplats för person med funktionsnedsättning (inom 25 meter från entré)?
    Ja
    sittplats nära receptionen respektive huvudentrén?
    Ja
    toalett för personer som använder hjälpmedel?
    Ja
    trösklar? (inga eller anpassade trösklar)
    Ja
    utrymningslarm?
    Ja
Namn
Senast uppdaterad
Senast uppdaterad: 2024-04-11 2024-04-11
Senast uppdaterad: 2024-04-11 2024-04-11
Senast uppdaterad: 2024-04-11 2024-04-11
Senast uppdaterad: 2025-02-07 2025-02-07
Senast uppdaterad: 2023-12-27 2023-12-27
Senast uppdaterad: 2025-02-18 2025-02-18
Senast uppdaterad: 2023-12-13 2023-12-13
Senast uppdaterad: 2023-12-20 2023-12-20
Senast uppdaterad: 2023-12-20 2023-12-20
Senast uppdaterad: 2023-12-21 2023-12-21
Senast uppdaterad: 2025-04-11 2025-04-11
Senast uppdaterad: 2023-12-20 2023-12-20
Senast uppdaterad: 2024-05-03 2024-05-03

Myndigheter under regeringen

Avropsberättigade statliga myndigheter under regeringen ska avropa från de statliga ramavtalen. Förordning (1998:796) om statlig inköpssamordning gäller för myndigheter under regeringen. Dessa myndigheter deltar med automatik och har rätt att avropa på samtliga statliga ramavtal i enlighet med regleringen i förordningen. För information om regleringen och myndigheterna, se regeringens webbplats.

Register över statliga myndigheter under regeringen finns på SCB:s myndighetsregister: https://myndighetsregistret.scb.se


Organisationer som deltar via bekräftelse

Namn
Akademiska Hus Aktiebolag
Aviseq critical communication AB
Kungliga Operan Aktiebolag
Nordregio
Norrlandsfonden
Riksdagens ombudsmän
Riksdagsförvaltningen
Riksrevisionen
Riksteatern
RISE Research Institutes of Sweden AB
SMA Maintenance
Specialfastigheter Sverige Aktiebolag
Stiftelsen för Miljöstrategisk Forskning
Stiftelsen för strategisk forskning
Stiftelsen Högskolan i Jönköping
Stiftelsen Röda korshemmet
Stiftelsen Skansen
Stiftelsen Svensk Industridesign, SVID
Svenska Filminstitutet
Sveriges Riksbank
Nyheter
Publicerad
Publicerad: 2025-01-01 2025-01-01
Publicerad: 2024-06-17 2024-06-17
Publicerad: 2024-04-17 2024-04-17
Publicerad: 2024-03-26 2024-03-26
Publicerad: 2024-03-01 2024-03-01
Publicerad: 2024-02-27 2024-02-27

Frågor och svar om Konferenser och möten


Dagkonferens

  • Svar:

    Det kan ej krävas i Dagkonferens och Helpension där samtliga villkor är fastställda. Vid Stora konferenser i en förnyad konkurrensutsättning kan avropsberättigad i avropet begära detta. Ramavtalsleverantören kan i sitt avropssvar acceptera kravet och eventuellt ta betalt för tjänsten.

  • Svar:

    Avropsberättigad är inte bunden till ramavtalen vid deltagarantal 1-4 personer. I praktiken innebär det att man kan boka en konferenslokal för 1-4 personer utanför ramavtal (utan att behöva göra ett avsteg). Ramavtalen är utformade för att gälla minst 5 personer.  Om avropsberättigad ändå nyttjar ramavtalen så har ramavtalsleverantörerna rätt att ta betalt för minst 5 personer.

  • Svar:

    Vid avrop av konferenspaket så gäller rangordning. Om paketen för dagkonferens och helpension inte svarar mot efterfrågat behov så kan avrop ske genom särskild fördelningsnyckel (använd uträkningsmallen). Detta avser förändringar som överstiger tio (10) procent av det aktuella kontraktets värde. Avropsberättigad ska uppge för ramavtalsleverantören vilken avropsordning som är aktuellt för varje enskilt avrop.

  • Svar:

    Ja. Samtliga villkor enligt ramavtal gäller fortsatt. Viktigt att tredje part meddelar ramavtalsleverantörerna vem som är slutkund/att man gör bokning för avropsberättigad. Provision får inte begäras.

  • Svar:

    Vid avrop genom rangordning så kan tjänster läggas till/dras av genom priser tilläggstjänster. Vid avrop genom särskild fördelningsnyckel så kan avropsberättigad specificera exakt tjänstebehov genom att fylla i uträkningsmallen.

  • Svar:

    Ja. Det går att avropa genom särskild fördelningsnyckel och uträkningsmallen.

  • Svar:

    Vid 5-60 deltagare: Skolsittning upp till och med 40 pers, Biosittning upp till och med 60 pers. Vid 61-150 deltagare: Skolsittning upp till och med 80 pers, Biosittning upp till och med 150 pers. Avropsberättigad har rätt att avropa en annan typ av sittning, pristillägg kan förekomma enligt "Priser tilläggstjänster" eller genom  prislista i "Uträkningsmallen".

  • Svar:

      Se ramavtal p. 1.9 Metod för Avrop och tilldelning av Kontrakt.

  • Svar:

    Avbokningsvillkoren utgår från behov vid ursprungligt avrop.

  • Svar:

    Avbokningvillkoren baseras inte på antalet deltagare utan den procentuella andelen av det totala avtalade konferenspriset som ska avbokas. Ju högre andel som ska avbokas desto tidigare måste avbokning ske för att avropsberättigad inte ska bli debiterad. Samtliga villkor finns under Avropsstöd och "Avbokningsregler".

  • Svar:

    De publicerade priserna på avropa.se gäller vid avropstillfället, även för de konferenser som genomförs efter en eventuell prisjustering. Vid avrop från Stora konferenser, genom en FKU, kan inte ramavtalsleverantören ändra sitt ursprungliga priserbjudande på grund av en prisjustering, utan är bunden till sin ordinarie offert tills det att giltighetstiden för offerten går ut.

  • Svar:

    Det kan ej krävas i Dagkonferens och Helpension där samtliga villkor är fastställda. Vid Stora konferenser i en förnyad konkurrensutsättning kan avropsberättigad i avropet begära detta. Ramavtalsleverantören kan i sitt avropssvar acceptera kravet och eventuellt ta betalt för tjänsten.

  • Svar:

    Ja, specifikation kan begäras och den kan lämnas i pdf-format om inte avropsberättigad begär annat format.

Helpension

  • Svar:

    Avropsberättigad är inte bunden till ramavtalen vid deltagarantal 1-4 personer. I praktiken innebär det att man kan boka en konferenslokal för 1-4 personer utanför ramavtal (utan att behöva göra ett avsteg). Ramavtalen är utformade för att gälla minst 5 personer.  Om avropsberättigad ändå nyttjar ramavtalen så har ramavtalsleverantörerna rätt att ta betalt för minst 5 personer.

  • Svar:

    Vid avrop av konferenspaket så gäller rangordning. Om paketen för dagkonferens och helpension inte svarar mot efterfrågat behov så kan avrop ske genom särskild fördelningsnyckel (använd uträkningsmallen). Detta avser förändringar som överstiger tio (10) procent av det aktuella kontraktets värde. Avropsberättigad ska uppge för ramavtalsleverantören vilken avropsordning som är aktuellt för varje enskilt avrop.

  • Svar:

    Ja. Samtliga villkor enligt ramavtal gäller fortsatt. Viktigt att tredje part meddelar ramavtalsleverantörerna vem som är slutkund/att man gör bokning för avropsberättigad. Provision får inte begäras.

  • Svar:

    Vid avrop genom rangordning så kan tjänster läggas till/dras av genom priser tilläggstjänster. Vid avrop genom särskild fördelningsnyckel så kan avropsberättigad specificera exakt tjänstebehov genom att fylla i uträkningsmallen.

  • Svar:

    Ja. Det går att avropa genom särskild fördelningsnyckel och uträkningsmallen.

  • Svar:

    Nej, rekommendation till avropsberättigad att avropa två halvdagar med tilläggstjänster enligt särskild fördelningsnyckel och uträkningsmallen.

  • Svar:

    Vid 5-60 deltagare: Skolsittning upp till och med 40 pers, Biosittning upp till och med 60 pers. Vid 61-150 deltagare: Skolsittning upp till och med 80 pers, Biosittning upp till och med 150 pers. Avropsberättigad har rätt att avropa en annan typ av sittning, pristillägg kan förekomma enligt "Priser tilläggstjänster" eller genom  prislista i "Uträkningsmallen".

  • Svar:

      Se ramavtal p. 1.9 Metod för Avrop och tilldelning av Kontrakt.

  • Svar:

    Avbokningvillkoren baseras inte på antalet deltagare utan den procentuella andelen av det totala avtalade konferenspriset som ska avbokas. Ju högre andel som ska avbokas desto tidigare måste avbokning ske för att avropsberättigad inte ska bli debiterad. Samtliga villkor finns under Avropsstöd och "Avbokningsregler".

  • Svar:

    De publicerade priserna på avropa.se gäller vid avropstillfället, även för de konferenser som genomförs efter en eventuell prisjustering. Vid avrop från Stora konferenser, genom en FKU, kan inte ramavtalsleverantören ändra sitt ursprungliga priserbjudande på grund av en prisjustering, utan är bunden till sin ordinarie offert tills det att giltighetstiden för offerten går ut.

  • Svar:

    Det kan ej krävas i Dagkonferens och Helpension där samtliga villkor är fastställda. Vid Stora konferenser i en förnyad konkurrensutsättning kan avropsberättigad i avropet begära detta. Ramavtalsleverantören kan i sitt avropssvar acceptera kravet och eventuellt ta betalt för tjänsten.

  • Svar:

    Ja, specifikation kan begäras och den kan lämnas i pdf-format om inte avropsberättigad begär annat format.

Stora konferenser

  • Svar:

    Ja. Priserna som offereras kan variera så länge de inte överstiger takpriserna.

  • Svar:

    Ja, FKU skickas till samtliga inom vald kommun/kommundel. De ramavtalsleverantörer som svarar att de inte klarar kapacitetskraven skall inte utvärderas.

  • Svar:

    Avbokningvillkoren baseras inte på antalet deltagare utan den procentuella andelen av det totala avtalade konferenspriset som ska avbokas. Ju högre andel som ska avbokas desto tidigare måste avbokning ske för att avropsberättigad inte ska bli debiterad. Samtliga villkor finns under Avropsstöd och "Avbokningsregler".

  • Svar:

    Avbokningsvillkoren utgår från behov vid ursprungligt avrop.

  • Svar:

    Ja, FKU skickas till samtliga inom vald kommun/kommundel. De ramavtalsleverantörer som svarar att de inte klarar kapacitetskraven skall inte utvärderas.

  • Svar:

    Stora konferenser. Logi efterfrågas i den förnyade konkurensutsättningen och de ramavtalsleverantörer som inte kan erbjuda logi kan inte bli tilldelade kontrakt.

  • Svar:

    Ja, specifikation kan begäras och den kan lämnas i pdf-format om inte avropsberättigad begär annat format.

  • Svar:

    De publicerade priserna på avropa.se gäller vid avropstillfället, även för de konferenser som genomförs efter en eventuell prisjustering. Vid avrop från Stora konferenser, genom en FKU, kan inte ramavtalsleverantören ändra sitt ursprungliga priserbjudande på grund av en prisjustering, utan är bunden till sin ordinarie offert tills det att giltighetstiden för offerten går ut.

  • Svar:

    Ja. Samtliga villkor enligt ramavtal gäller fortsatt. Viktigt att tredje part meddelar ramavtalsleverantörerna vem som är slutkund/att man gör bokning för avropsberättigad. Provision får inte begäras.

Uppfyllda mål inom nationella upphandlingsstrategin

Nationella upphandlingsstrategin innehåller sju inriktningsmål. Dessa kan upphandlande myndigheter och enheter arbeta utifrån för att utveckla sitt strategiska arbete med offentliga inköp.

1

Offentlig upphandling som strategiskt verktyg för en god affär.

2

Effektivare offentliga inköp.

3

En mångfald av leverantörer och en väl fungerande konkurrens.

4

En rättssäker offentlig upphandling.

5

En offentlig upphandling som främjar innovationer och alternativa lösningar.

6

En miljömässigt ansvarsfull offentlig upphandling.

7

Offentlig upphandling som bidrar till ett mer socialt hållbart samhälle..

Nationella upphandlingsstrategin
Senast ändrad: 2025-01-01