Stockholms län - Stockholm - Kommundel - 1 Norrmalm
Helpension, Plus
Utgångna ramavtal
Avtalsperiod
2020-01-01 - 2023-12-31Förlängningsoption
2023-12-31Avropsform
- Rangordnat ramavtal
Kundstöd
Detta delområde omfattar konferenstjänster upp t.o.m. 150 personer och bokas direkt med anläggningen. I helpension ingår en övernattning med frukost, möteslokal, fm-fika, lunch, em-fika och middag.
Angivna priser är exklusive moms.
Avropsform
Rangordnat ramavtal innebär att du i första hand ska skicka din avropsförfrågan till den leverantör som rangordnats nummer 1.
-
1 Scandic Klara
Avtal: 23.3-7641-19:131
Slöjdgatan 7
111 20 Stockholm
Konferensrum: 8
DokumentSenast uppdateradSenast uppdaterad: 2020-01-13 2020-01-13PriserScandic KlaraVisa som PDF (.pdf)Priserna för övernattning avser en (1) person i ett rum inklusive frukost. Priserna gäller oavsett vilken rumskategori (standard, superior, plus, business, extra eller annan benämning) som erbjuds eller huruvida det är ett enkelrum eller ett dubbelrum. I helpensionspriset ska utöver en övernattning för en person i ett rum med frukost även förmiddagskaffe med bröd, minst 1-rättslunch med måltidsdryck och kaffe eller te, eftermiddagskaffe med bröd samt minst en två-rätters middag med måltidsdryck och kaffe eller te ingå. Möteslokal med skolsittning ska vara inkluderat i helpensionspriset för respektive deltagarspann upp till och med 75 deltagare.
I deltagarspannet 76–150 personer godtas biosittning eller liknande. I de fall där tjänsten är prissatt till 0 kr ingår tjänsten kostnadsfritt.
Pris i SEKPris per grupprum för minst 8 deltagare2852Pris per person inom spannet 1 - 15 personer2903Pris per person inom spannet 16 - 50 personer2754Pris per person inom spannet 51 - 75 personer2698Pris per person inom spannet 76 - 150 personer2686I deltagarspannen för utvärdering och pris under ramavtalsperioden är sittningsformen skolsittning förutom deltagarspannet 76–150 deltagare. I det fall andra former av sittning kan arrangeras i aktuell möteslokal ska detta ske kostnadsfritt efter beställarens önskemål. I det fall önskad sittningsform inte kan erbjudas på grund av brist på utrymme i avsedd möteslokal kan ramavtalsleverantören och beställaren överenskomma om en annan möteslokal som erbjuds mot ett tillägg.
I det fall biosittning eller liknande sittning efterfrågas kan ramavtalsleverantören och beställaren överenskomma om en annan möteslokal mot en prisreduktion. Tillägg och reduktion av pris enligt ovan överenskommes mellan parterna.
Priser tilläggstjänsterScandic KlaraVisa som PDF (.pdf)I de fall där tjänsten är prissatt till 0 kr ingår tjänsten kostnadsfritt.
Pris i SEKHelpensionspris för en (1) person i ett rum1689Pris för elektronisk deltagarhantering för anmälan av konferensdeltagare13974Pris för frukt för 1 (en) person23Pris för godis för 1 (en) person34Pris för konferens/högtalartelefon2281Pris för mobil hörslinga0Pris för möteslokal ytterligare eftermiddag mellan kl 12:00 och kl 17:00 från och med 16 personer till och med 50 personer inkl. fika för 1 (en) person577Pris för möteslokal ytterligare eftermiddag mellan kl 12:00 och kl 17:00 från och med 51 personer till och med 75 personer inkl. fika för 1 (en) person554Pris för möteslokal ytterligare eftermiddag mellan kl 12:00 och kl 17:00 från och med 76 personer till och med 150 personer inkl. fika för 1 (en) person452Pris för möteslokal ytterligare eftermiddag mellan kl 12:00 och kl 17:00 upp till och med 15 personer inkl. fika för 1 (en) person612Pris för möteslokal ytterligare förmiddag från kl 08:00 och fram till kl 12:00 från och med 16 personer till och med 50 personer inkl. fika för 1 (en) person563Pris för möteslokal ytterligare förmiddag från kl 08:00 och fram till kl 12:00 från och med 51 personer till och med 75 personer inkl. fika för 1 (en) person541Pris för möteslokal ytterligare förmiddag från kl 08:00 och fram till kl 12:00 upp till och med 15 personer inkl. fika för 1 (en) person597Pris för möteslokal ytterligare förmiddag från kl 08:00 och fram till kl12:00 från och med 76 personer till och med 150 personer inkl. fika för 1 (en) person438Pris för tillkommande övernattning i ett delat rum för 1 (en) person inkl frukost846Pris för ytterligare 1-rätts lunch för 1 (en) person246Pris för ytterligare 2-rätters middag för 1 (en) person402Pris för ytterligare övernattning i ett rum för 1 (en) person inkl frukost1689Pristillägg för 2-rätters lunch inkl. måltidsdryck och kaffe/te för 1 (en) person0Pristillägg för 3-rätters middag inkl. måltidsdryck och kaffe/te för 1 (en) person63 -
2 Clarion Hotel Sign
Avtal: 23.3-7641-19:132
Östra Järnvägsgatan 35
111 26 Stockholm
Konferensrum: 11
DokumentSenast uppdateradSenast uppdaterad: 2020-01-13 2020-01-13PriserClarion Hotel SignVisa som PDF (.pdf)Priserna för övernattning avser en (1) person i ett rum inklusive frukost. Priserna gäller oavsett vilken rumskategori (standard, superior, plus, business, extra eller annan benämning) som erbjuds eller huruvida det är ett enkelrum eller ett dubbelrum. I helpensionspriset ska utöver en övernattning för en person i ett rum med frukost även förmiddagskaffe med bröd, minst 1-rättslunch med måltidsdryck och kaffe eller te, eftermiddagskaffe med bröd samt minst en två-rätters middag med måltidsdryck och kaffe eller te ingå. Möteslokal med skolsittning ska vara inkluderat i helpensionspriset för respektive deltagarspann upp till och med 75 deltagare.
I deltagarspannet 76–150 personer godtas biosittning eller liknande. I de fall där tjänsten är prissatt till 0 kr ingår tjänsten kostnadsfritt.
Pris i SEKPris per grupprum för minst 8 deltagare4171Pris per person inom spannet 1 - 15 personer2978Pris per person inom spannet 16 - 50 personer2978Pris per person inom spannet 51 - 75 personer2978Pris per person inom spannet 76 - 150 personer2857I deltagarspannen för utvärdering och pris under ramavtalsperioden är sittningsformen skolsittning förutom deltagarspannet 76–150 deltagare. I det fall andra former av sittning kan arrangeras i aktuell möteslokal ska detta ske kostnadsfritt efter beställarens önskemål. I det fall önskad sittningsform inte kan erbjudas på grund av brist på utrymme i avsedd möteslokal kan ramavtalsleverantören och beställaren överenskomma om en annan möteslokal som erbjuds mot ett tillägg.
I det fall biosittning eller liknande sittning efterfrågas kan ramavtalsleverantören och beställaren överenskomma om en annan möteslokal mot en prisreduktion. Tillägg och reduktion av pris enligt ovan överenskommes mellan parterna.
Priser tilläggstjänsterClarion Hotel SignVisa som PDF (.pdf)I de fall där tjänsten är prissatt till 0 kr ingår tjänsten kostnadsfritt.
Pris i SEKHelpensionspris för en (1) person i ett rum2978Pris för elektronisk deltagarhantering för anmälan av konferensdeltagare74Pris för frukt för 1 (en) person18Pris för godis för 1 (en) person18Pris för konferens/högtalartelefon0Pris för mobil hörslinga0Pris för möteslokal ytterligare eftermiddag mellan kl 12:00 och kl 17:00 från och med 16 personer till och med 50 personer inkl. fika för 1 (en) person665Pris för möteslokal ytterligare eftermiddag mellan kl 12:00 och kl 17:00 från och med 51 personer till och med 75 personer inkl. fika för 1 (en) person688Pris för möteslokal ytterligare eftermiddag mellan kl 12:00 och kl 17:00 från och med 76 personer till och med 150 personer inkl. fika för 1 (en) person570Pris för möteslokal ytterligare eftermiddag mellan kl 12:00 och kl 17:00 upp till och med 15 personer inkl. fika för 1 (en) person665Pris för möteslokal ytterligare förmiddag från kl 08:00 och fram till kl 12:00 från och med 16 personer till och med 50 personer inkl. fika för 1 (en) person665Pris för möteslokal ytterligare förmiddag från kl 08:00 och fram till kl 12:00 från och med 51 personer till och med 75 personer inkl. fika för 1 (en) person688Pris för möteslokal ytterligare förmiddag från kl 08:00 och fram till kl 12:00 upp till och med 15 personer inkl. fika för 1 (en) person665Pris för möteslokal ytterligare förmiddag från kl 08:00 och fram till kl12:00 från och med 76 personer till och med 150 personer inkl. fika för 1 (en) person570Pris för tillkommande övernattning i ett delat rum för 1 (en) person inkl frukost1095Pris för ytterligare 1-rätts lunch för 1 (en) person238Pris för ytterligare 2-rätters middag för 1 (en) person442Pris för ytterligare övernattning i ett rum för 1 (en) person inkl frukost2041Pristillägg för 2-rätters lunch inkl. måltidsdryck och kaffe/te för 1 (en) person119Pristillägg för 3-rätters middag inkl. måltidsdryck och kaffe/te för 1 (en) person142 -
3 Radisson Blu Royal Viking Hotel
Avtal: 23.3-7641-19:133
Vasagatan 1
101 24 Stockholm
Konferensrum: 16
DokumentSenast uppdateradSenast uppdaterad: 2020-01-13 2020-01-13PriserRadisson Blu Royal Viking HotelVisa som PDF (.pdf)Priserna för övernattning avser en (1) person i ett rum inklusive frukost. Priserna gäller oavsett vilken rumskategori (standard, superior, plus, business, extra eller annan benämning) som erbjuds eller huruvida det är ett enkelrum eller ett dubbelrum. I helpensionspriset ska utöver en övernattning för en person i ett rum med frukost även förmiddagskaffe med bröd, minst 1-rättslunch med måltidsdryck och kaffe eller te, eftermiddagskaffe med bröd samt minst en två-rätters middag med måltidsdryck och kaffe eller te ingå. Möteslokal med skolsittning ska vara inkluderat i helpensionspriset för respektive deltagarspann upp till och med 75 deltagare.
I deltagarspannet 76–150 personer godtas biosittning eller liknande. I de fall där tjänsten är prissatt till 0 kr ingår tjänsten kostnadsfritt.
Pris i SEKPris per grupprum för minst 8 deltagare3992Pris per person inom spannet 1 - 15 personer3251Pris per person inom spannet 16 - 50 personer3222Pris per person inom spannet 51 - 75 personer3188Pris per person inom spannet 76 - 150 personer3188I deltagarspannen för utvärdering och pris under ramavtalsperioden är sittningsformen skolsittning förutom deltagarspannet 76–150 deltagare. I det fall andra former av sittning kan arrangeras i aktuell möteslokal ska detta ske kostnadsfritt efter beställarens önskemål. I det fall önskad sittningsform inte kan erbjudas på grund av brist på utrymme i avsedd möteslokal kan ramavtalsleverantören och beställaren överenskomma om en annan möteslokal som erbjuds mot ett tillägg.
I det fall biosittning eller liknande sittning efterfrågas kan ramavtalsleverantören och beställaren överenskomma om en annan möteslokal mot en prisreduktion. Tillägg och reduktion av pris enligt ovan överenskommes mellan parterna.
Priser tilläggstjänsterRadisson Blu Royal Viking HotelVisa som PDF (.pdf)I de fall där tjänsten är prissatt till 0 kr ingår tjänsten kostnadsfritt.
Pris i SEKHelpensionspris för en (1) person i ett rum3251Pris för elektronisk deltagarhantering för anmälan av konferensdeltagare22813Pris för frukt för 1 (en) person0Pris för godis för 1 (en) person0Pris för konferens/högtalartelefon0Pris för mobil hörslinga3423Pris för möteslokal ytterligare eftermiddag mellan kl 12:00 och kl 17:00 från och med 16 personer till och med 50 personer inkl. fika för 1 (en) person587Pris för möteslokal ytterligare eftermiddag mellan kl 12:00 och kl 17:00 från och med 51 personer till och med 75 personer inkl. fika för 1 (en) person587Pris för möteslokal ytterligare eftermiddag mellan kl 12:00 och kl 17:00 från och med 76 personer till och med 150 personer inkl. fika för 1 (en) person587Pris för möteslokal ytterligare eftermiddag mellan kl 12:00 och kl 17:00 upp till och med 15 personer inkl. fika för 1 (en) person587Pris för möteslokal ytterligare förmiddag från kl 08:00 och fram till kl 12:00 från och med 16 personer till och med 50 personer inkl. fika för 1 (en) person576Pris för möteslokal ytterligare förmiddag från kl 08:00 och fram till kl 12:00 från och med 51 personer till och med 75 personer inkl. fika för 1 (en) person576Pris för möteslokal ytterligare förmiddag från kl 08:00 och fram till kl 12:00 upp till och med 15 personer inkl. fika för 1 (en) person576Pris för möteslokal ytterligare förmiddag från kl 08:00 och fram till kl12:00 från och med 76 personer till och med 150 personer inkl. fika för 1 (en) person576Pris för tillkommande övernattning i ett delat rum för 1 (en) person inkl frukost2051Pris för ytterligare 1-rätts lunch för 1 (en) person257Pris för ytterligare 2-rätters middag för 1 (en) person574Pris för ytterligare övernattning i ett rum för 1 (en) person inkl frukost2051Pristillägg för 2-rätters lunch inkl. måltidsdryck och kaffe/te för 1 (en) person78Pristillägg för 3-rätters middag inkl. måltidsdryck och kaffe/te för 1 (en) person78 -
4 Scandic Continental
Avtal: 23.3-7641-19:134
Vasagatan 22
111 20 Stockholm
Konferensrum: 15
DokumentSenast uppdateradSenast uppdaterad: 2020-01-13 2020-01-13PriserScandic ContinentalVisa som PDF (.pdf)Priserna för övernattning avser en (1) person i ett rum inklusive frukost. Priserna gäller oavsett vilken rumskategori (standard, superior, plus, business, extra eller annan benämning) som erbjuds eller huruvida det är ett enkelrum eller ett dubbelrum. I helpensionspriset ska utöver en övernattning för en person i ett rum med frukost även förmiddagskaffe med bröd, minst 1-rättslunch med måltidsdryck och kaffe eller te, eftermiddagskaffe med bröd samt minst en två-rätters middag med måltidsdryck och kaffe eller te ingå. Möteslokal med skolsittning ska vara inkluderat i helpensionspriset för respektive deltagarspann upp till och med 75 deltagare.
I deltagarspannet 76–150 personer godtas biosittning eller liknande. I de fall där tjänsten är prissatt till 0 kr ingår tjänsten kostnadsfritt.
Pris i SEKPris per grupprum för minst 8 deltagare4335Pris per person inom spannet 1 - 15 personer3320Pris per person inom spannet 16 - 50 personer3297Pris per person inom spannet 51 - 75 personer3239Pris per person inom spannet 76 - 150 personer3157I deltagarspannen för utvärdering och pris under ramavtalsperioden är sittningsformen skolsittning förutom deltagarspannet 76–150 deltagare. I det fall andra former av sittning kan arrangeras i aktuell möteslokal ska detta ske kostnadsfritt efter beställarens önskemål. I det fall önskad sittningsform inte kan erbjudas på grund av brist på utrymme i avsedd möteslokal kan ramavtalsleverantören och beställaren överenskomma om en annan möteslokal som erbjuds mot ett tillägg.
I det fall biosittning eller liknande sittning efterfrågas kan ramavtalsleverantören och beställaren överenskomma om en annan möteslokal mot en prisreduktion. Tillägg och reduktion av pris enligt ovan överenskommes mellan parterna.
Priser tilläggstjänsterScandic ContinentalVisa som PDF (.pdf)I de fall där tjänsten är prissatt till 0 kr ingår tjänsten kostnadsfritt.
Pris i SEKHelpensionspris för en (1) person i ett rum3320Pris för elektronisk deltagarhantering för anmälan av konferensdeltagare19961Pris för frukt för 1 (en) person23Pris för godis för 1 (en) person34Pris för konferens/högtalartelefon2281Pris för mobil hörslinga0Pris för möteslokal ytterligare eftermiddag mellan kl 12:00 och kl 17:00 från och med 16 personer till och med 50 personer inkl. fika för 1 (en) person903Pris för möteslokal ytterligare eftermiddag mellan kl 12:00 och kl 17:00 från och med 51 personer till och med 75 personer inkl. fika för 1 (en) person885Pris för möteslokal ytterligare eftermiddag mellan kl 12:00 och kl 17:00 från och med 76 personer till och med 150 personer inkl. fika för 1 (en) person612Pris för möteslokal ytterligare eftermiddag mellan kl 12:00 och kl 17:00 upp till och med 15 personer inkl. fika för 1 (en) person705Pris för möteslokal ytterligare förmiddag från kl 08:00 och fram till kl 12:00 från och med 16 personer till och med 50 personer inkl. fika för 1 (en) person880Pris för möteslokal ytterligare förmiddag från kl 08:00 och fram till kl 12:00 från och med 51 personer till och med 75 personer inkl. fika för 1 (en) person758Pris för möteslokal ytterligare förmiddag från kl 08:00 och fram till kl 12:00 upp till och med 15 personer inkl. fika för 1 (en) person682Pris för möteslokal ytterligare förmiddag från kl 08:00 och fram till kl12:00 från och med 76 personer till och med 150 personer inkl. fika för 1 (en) person589Pris för tillkommande övernattning i ett delat rum för 1 (en) person inkl frukost866Pris för ytterligare 1-rätts lunch för 1 (en) person265Pris för ytterligare 2-rätters middag för 1 (en) person402Pris för ytterligare övernattning i ett rum för 1 (en) person inkl frukost866Pristillägg för 2-rätters lunch inkl. måltidsdryck och kaffe/te för 1 (en) person0Pristillägg för 3-rätters middag inkl. måltidsdryck och kaffe/te för 1 (en) person101 -
5 Scandic Grand Central
Avtal: 23.3-7641-19:135
Kungsgatan 70
111 20 Stockholm
Konferensrum: 12
DokumentSenast uppdateradSenast uppdaterad: 2020-01-13 2020-01-13PriserScandic Grand CentralVisa som PDF (.pdf)Priserna för övernattning avser en (1) person i ett rum inklusive frukost. Priserna gäller oavsett vilken rumskategori (standard, superior, plus, business, extra eller annan benämning) som erbjuds eller huruvida det är ett enkelrum eller ett dubbelrum. I helpensionspriset ska utöver en övernattning för en person i ett rum med frukost även förmiddagskaffe med bröd, minst 1-rättslunch med måltidsdryck och kaffe eller te, eftermiddagskaffe med bröd samt minst en två-rätters middag med måltidsdryck och kaffe eller te ingå. Möteslokal med skolsittning ska vara inkluderat i helpensionspriset för respektive deltagarspann upp till och med 75 deltagare.
I deltagarspannet 76–150 personer godtas biosittning eller liknande. I de fall där tjänsten är prissatt till 0 kr ingår tjänsten kostnadsfritt.
Pris i SEKPris per grupprum för minst 8 deltagare3992Pris per person inom spannet 1 - 15 personer3384Pris per person inom spannet 16 - 50 personer3337Pris per person inom spannet 51 - 75 personer3314Pris per person inom spannet 76 - 150 personer3247I deltagarspannen för utvärdering och pris under ramavtalsperioden är sittningsformen skolsittning förutom deltagarspannet 76–150 deltagare. I det fall andra former av sittning kan arrangeras i aktuell möteslokal ska detta ske kostnadsfritt efter beställarens önskemål. I det fall önskad sittningsform inte kan erbjudas på grund av brist på utrymme i avsedd möteslokal kan ramavtalsleverantören och beställaren överenskomma om en annan möteslokal som erbjuds mot ett tillägg.
I det fall biosittning eller liknande sittning efterfrågas kan ramavtalsleverantören och beställaren överenskomma om en annan möteslokal mot en prisreduktion. Tillägg och reduktion av pris enligt ovan överenskommes mellan parterna.
Priser tilläggstjänsterScandic Grand CentralVisa som PDF (.pdf)I de fall där tjänsten är prissatt till 0 kr ingår tjänsten kostnadsfritt.
Pris i SEKHelpensionspris för en (1) person i ett rum1850Pris för elektronisk deltagarhantering för anmälan av konferensdeltagare18535Pris för frukt för 1 (en) person23Pris för godis för 1 (en) person34Pris för konferens/högtalartelefon2281Pris för mobil hörslinga0Pris för möteslokal ytterligare eftermiddag mellan kl 12:00 och kl 17:00 från och med 16 personer till och med 50 personer inkl. fika för 1 (en) person587Pris för möteslokal ytterligare eftermiddag mellan kl 12:00 och kl 17:00 från och med 51 personer till och med 75 personer inkl. fika för 1 (en) person587Pris för möteslokal ytterligare eftermiddag mellan kl 12:00 och kl 17:00 från och med 76 personer till och med 150 personer inkl. fika för 1 (en) person511Pris för möteslokal ytterligare eftermiddag mellan kl 12:00 och kl 17:00 upp till och med 15 personer inkl. fika för 1 (en) person621Pris för möteslokal ytterligare förmiddag från kl 08:00 och fram till kl 12:00 från och med 16 personer till och med 50 personer inkl. fika för 1 (en) person575Pris för möteslokal ytterligare förmiddag från kl 08:00 och fram till kl 12:00 från och med 51 personer till och med 75 personer inkl. fika för 1 (en) person564Pris för möteslokal ytterligare förmiddag från kl 08:00 och fram till kl 12:00 upp till och med 15 personer inkl. fika för 1 (en) person597Pris för möteslokal ytterligare förmiddag från kl 08:00 och fram till kl12:00 från och med 76 personer till och med 150 personer inkl. fika för 1 (en) person564Pris för tillkommande övernattning i ett delat rum för 1 (en) person inkl frukost924Pris för ytterligare 1-rätts lunch för 1 (en) person278Pris för ytterligare 2-rätters middag för 1 (en) person438Pris för ytterligare övernattning i ett rum för 1 (en) person inkl frukost1850Pristillägg för 2-rätters lunch inkl. måltidsdryck och kaffe/te för 1 (en) person0Pristillägg för 3-rätters middag inkl. måltidsdryck och kaffe/te för 1 (en) person76 -
6 Radisson Blu Waterfront Hotel
Avtal: 23.3-7641-19:136
Nils Ericsons plan 4
101 32 Stockholm
Konferensrum: 24
DokumentSenast uppdateradSenast uppdaterad: 2020-01-13 2020-01-13PriserRadisson Blu Waterfront HotelVisa som PDF (.pdf)Priserna för övernattning avser en (1) person i ett rum inklusive frukost. Priserna gäller oavsett vilken rumskategori (standard, superior, plus, business, extra eller annan benämning) som erbjuds eller huruvida det är ett enkelrum eller ett dubbelrum. I helpensionspriset ska utöver en övernattning för en person i ett rum med frukost även förmiddagskaffe med bröd, minst 1-rättslunch med måltidsdryck och kaffe eller te, eftermiddagskaffe med bröd samt minst en två-rätters middag med måltidsdryck och kaffe eller te ingå. Möteslokal med skolsittning ska vara inkluderat i helpensionspriset för respektive deltagarspann upp till och med 75 deltagare.
I deltagarspannet 76–150 personer godtas biosittning eller liknande. I de fall där tjänsten är prissatt till 0 kr ingår tjänsten kostnadsfritt.
Pris i SEKPris per grupprum för minst 8 deltagare7436Pris per person inom spannet 1 - 15 personer3365Pris per person inom spannet 16 - 50 personer3365Pris per person inom spannet 51 - 75 personer3365Pris per person inom spannet 76 - 150 personer3302I deltagarspannen för utvärdering och pris under ramavtalsperioden är sittningsformen skolsittning förutom deltagarspannet 76–150 deltagare. I det fall andra former av sittning kan arrangeras i aktuell möteslokal ska detta ske kostnadsfritt efter beställarens önskemål. I det fall önskad sittningsform inte kan erbjudas på grund av brist på utrymme i avsedd möteslokal kan ramavtalsleverantören och beställaren överenskomma om en annan möteslokal som erbjuds mot ett tillägg.
I det fall biosittning eller liknande sittning efterfrågas kan ramavtalsleverantören och beställaren överenskomma om en annan möteslokal mot en prisreduktion. Tillägg och reduktion av pris enligt ovan överenskommes mellan parterna.
Priser tilläggstjänsterRadisson Blu Waterfront HotelVisa som PDF (.pdf)I de fall där tjänsten är prissatt till 0 kr ingår tjänsten kostnadsfritt.
Pris i SEKHelpensionspris för en (1) person i ett rum3365Pris för elektronisk deltagarhantering för anmälan av konferensdeltagare22813Pris för frukt för 1 (en) person29Pris för godis för 1 (en) person0Pris för konferens/högtalartelefon0Pris för mobil hörslinga3423Pris för möteslokal ytterligare eftermiddag mellan kl 12:00 och kl 17:00 från och med 16 personer till och med 50 personer inkl. fika för 1 (en) person587Pris för möteslokal ytterligare eftermiddag mellan kl 12:00 och kl 17:00 från och med 51 personer till och med 75 personer inkl. fika för 1 (en) person587Pris för möteslokal ytterligare eftermiddag mellan kl 12:00 och kl 17:00 från och med 76 personer till och med 150 personer inkl. fika för 1 (en) person587Pris för möteslokal ytterligare eftermiddag mellan kl 12:00 och kl 17:00 upp till och med 15 personer inkl. fika för 1 (en) person587Pris för möteslokal ytterligare förmiddag från kl 08:00 och fram till kl 12:00 från och med 16 personer till och med 50 personer inkl. fika för 1 (en) person576Pris för möteslokal ytterligare förmiddag från kl 08:00 och fram till kl 12:00 från och med 51 personer till och med 75 personer inkl. fika för 1 (en) person576Pris för möteslokal ytterligare förmiddag från kl 08:00 och fram till kl 12:00 upp till och med 15 personer inkl. fika för 1 (en) person576Pris för möteslokal ytterligare förmiddag från kl 08:00 och fram till kl12:00 från och med 76 personer till och med 150 personer inkl. fika för 1 (en) person576Pris för tillkommande övernattning i ett delat rum för 1 (en) person inkl frukost2076Pris för ytterligare 1-rätts lunch för 1 (en) person314Pris för ytterligare 2-rätters middag för 1 (en) person605Pris för ytterligare övernattning i ett rum för 1 (en) person inkl frukost2076Pristillägg för 2-rätters lunch inkl. måltidsdryck och kaffe/te för 1 (en) person78Pristillägg för 3-rätters middag inkl. måltidsdryck och kaffe/te för 1 (en) person78 -
7 Nordic Light Hotel
Avtal: 23.3-7641-19:137
Vasaplan 7
101 37 Stockholm
Konferensrum: 15
DokumentSenast uppdateradSenast uppdaterad: 2020-01-13 2020-01-13PriserNordic Light HotelVisa som PDF (.pdf)Priserna för övernattning avser en (1) person i ett rum inklusive frukost. Priserna gäller oavsett vilken rumskategori (standard, superior, plus, business, extra eller annan benämning) som erbjuds eller huruvida det är ett enkelrum eller ett dubbelrum. I helpensionspriset ska utöver en övernattning för en person i ett rum med frukost även förmiddagskaffe med bröd, minst 1-rättslunch med måltidsdryck och kaffe eller te, eftermiddagskaffe med bröd samt minst en två-rätters middag med måltidsdryck och kaffe eller te ingå. Möteslokal med skolsittning ska vara inkluderat i helpensionspriset för respektive deltagarspann upp till och med 75 deltagare.
I deltagarspannet 76–150 personer godtas biosittning eller liknande. I de fall där tjänsten är prissatt till 0 kr ingår tjänsten kostnadsfritt.
Pris i SEKPris per grupprum för minst 8 deltagare4431Pris per person inom spannet 1 - 15 personer3313Pris per person inom spannet 16 - 50 personer3313Pris per person inom spannet 51 - 75 personer3313Pris per person inom spannet 76 - 150 personer3313I deltagarspannen för utvärdering och pris under ramavtalsperioden är sittningsformen skolsittning förutom deltagarspannet 76–150 deltagare. I det fall andra former av sittning kan arrangeras i aktuell möteslokal ska detta ske kostnadsfritt efter beställarens önskemål. I det fall önskad sittningsform inte kan erbjudas på grund av brist på utrymme i avsedd möteslokal kan ramavtalsleverantören och beställaren överenskomma om en annan möteslokal som erbjuds mot ett tillägg.
I det fall biosittning eller liknande sittning efterfrågas kan ramavtalsleverantören och beställaren överenskomma om en annan möteslokal mot en prisreduktion. Tillägg och reduktion av pris enligt ovan överenskommes mellan parterna.
Priser tilläggstjänsterNordic Light HotelVisa som PDF (.pdf)I de fall där tjänsten är prissatt till 0 kr ingår tjänsten kostnadsfritt.
Pris i SEKHelpensionspris för en (1) person i ett rum3313Pris för elektronisk deltagarhantering för anmälan av konferensdeltagare119Pris för frukt för 1 (en) person31Pris för godis för 1 (en) person17Pris för konferens/högtalartelefon658Pris för mobil hörslinga3804Pris för möteslokal ytterligare eftermiddag mellan kl 12:00 och kl 17:00 från och med 16 personer till och med 50 personer inkl. fika för 1 (en) person610Pris för möteslokal ytterligare eftermiddag mellan kl 12:00 och kl 17:00 från och med 51 personer till och med 75 personer inkl. fika för 1 (en) person610Pris för möteslokal ytterligare eftermiddag mellan kl 12:00 och kl 17:00 från och med 76 personer till och med 150 personer inkl. fika för 1 (en) person610Pris för möteslokal ytterligare eftermiddag mellan kl 12:00 och kl 17:00 upp till och med 15 personer inkl. fika för 1 (en) person610Pris för möteslokal ytterligare förmiddag från kl 08:00 och fram till kl 12:00 från och med 16 personer till och med 50 personer inkl. fika för 1 (en) person610Pris för möteslokal ytterligare förmiddag från kl 08:00 och fram till kl 12:00 från och med 51 personer till och med 75 personer inkl. fika för 1 (en) person610Pris för möteslokal ytterligare förmiddag från kl 08:00 och fram till kl 12:00 upp till och med 15 personer inkl. fika för 1 (en) person610Pris för möteslokal ytterligare förmiddag från kl 08:00 och fram till kl12:00 från och med 76 personer till och med 150 personer inkl. fika för 1 (en) person610Pris för tillkommande övernattning i ett delat rum för 1 (en) person inkl frukost1136Pris för ytterligare 1-rätts lunch för 1 (en) person0Pris för ytterligare 2-rätters middag för 1 (en) person393Pris för ytterligare övernattning i ett rum för 1 (en) person inkl frukost2069Pristillägg för 2-rätters lunch inkl. måltidsdryck och kaffe/te för 1 (en) person269Pristillägg för 3-rätters middag inkl. måltidsdryck och kaffe/te för 1 (en) person125 -
8 Downtown Camper by Scandic
Avtal: 23.3-7641-19:138
Brunkebergstorg 9
111 51 Stockholm
Konferensrum: 15
DokumentSenast uppdateradSenast uppdaterad: 2020-01-13 2020-01-13PriserDowntown Camper by ScandicVisa som PDF (.pdf)Priserna för övernattning avser en (1) person i ett rum inklusive frukost. Priserna gäller oavsett vilken rumskategori (standard, superior, plus, business, extra eller annan benämning) som erbjuds eller huruvida det är ett enkelrum eller ett dubbelrum. I helpensionspriset ska utöver en övernattning för en person i ett rum med frukost även förmiddagskaffe med bröd, minst 1-rättslunch med måltidsdryck och kaffe eller te, eftermiddagskaffe med bröd samt minst en två-rätters middag med måltidsdryck och kaffe eller te ingå. Möteslokal med skolsittning ska vara inkluderat i helpensionspriset för respektive deltagarspann upp till och med 75 deltagare.
I deltagarspannet 76–150 personer godtas biosittning eller liknande. I de fall där tjänsten är prissatt till 0 kr ingår tjänsten kostnadsfritt.
Pris i SEKPris per grupprum för minst 8 deltagare5133Pris per person inom spannet 1 - 15 personer3403Pris per person inom spannet 16 - 50 personer3334Pris per person inom spannet 51 - 75 personer3283Pris per person inom spannet 76 - 150 personer3265I deltagarspannen för utvärdering och pris under ramavtalsperioden är sittningsformen skolsittning förutom deltagarspannet 76–150 deltagare. I det fall andra former av sittning kan arrangeras i aktuell möteslokal ska detta ske kostnadsfritt efter beställarens önskemål. I det fall önskad sittningsform inte kan erbjudas på grund av brist på utrymme i avsedd möteslokal kan ramavtalsleverantören och beställaren överenskomma om en annan möteslokal som erbjuds mot ett tillägg.
I det fall biosittning eller liknande sittning efterfrågas kan ramavtalsleverantören och beställaren överenskomma om en annan möteslokal mot en prisreduktion. Tillägg och reduktion av pris enligt ovan överenskommes mellan parterna.
Priser tilläggstjänsterDowntown Camper by ScandicVisa som PDF (.pdf)I de fall där tjänsten är prissatt till 0 kr ingår tjänsten kostnadsfritt.
Pris i SEKHelpensionspris för en (1) person i ett rum1797Pris för elektronisk deltagarhantering för anmälan av konferensdeltagare15684Pris för frukt för 1 (en) person23Pris för godis för 1 (en) person34Pris för konferens/högtalartelefon2281Pris för mobil hörslinga0Pris för möteslokal ytterligare eftermiddag mellan kl 12:00 och kl 17:00 från och med 16 personer till och med 50 personer inkl. fika för 1 (en) person600Pris för möteslokal ytterligare eftermiddag mellan kl 12:00 och kl 17:00 från och med 51 personer till och med 75 personer inkl. fika för 1 (en) person577Pris för möteslokal ytterligare eftermiddag mellan kl 12:00 och kl 17:00 från och med 76 personer till och med 150 personer inkl. fika för 1 (en) person538Pris för möteslokal ytterligare eftermiddag mellan kl 12:00 och kl 17:00 upp till och med 15 personer inkl. fika för 1 (en) person634Pris för möteslokal ytterligare förmiddag från kl 08:00 och fram till kl 12:00 från och med 16 personer till och med 50 personer inkl. fika för 1 (en) person586Pris för möteslokal ytterligare förmiddag från kl 08:00 och fram till kl 12:00 från och med 51 personer till och med 75 personer inkl. fika för 1 (en) person563Pris för möteslokal ytterligare förmiddag från kl 08:00 och fram till kl 12:00 upp till och med 15 personer inkl. fika för 1 (en) person621Pris för möteslokal ytterligare förmiddag från kl 08:00 och fram till kl12:00 från och med 76 personer till och med 150 personer inkl. fika för 1 (en) person524Pris för tillkommande övernattning i ett delat rum för 1 (en) person inkl frukost899Pris för ytterligare 1-rätts lunch för 1 (en) person283Pris för ytterligare 2-rätters middag för 1 (en) person443Pris för ytterligare övernattning i ett rum för 1 (en) person inkl frukost1797Pristillägg för 2-rätters lunch inkl. måltidsdryck och kaffe/te för 1 (en) person0Pristillägg för 3-rätters middag inkl. måltidsdryck och kaffe/te för 1 (en) person72
Myndigheter under regeringen
Avropsberättigade statliga myndigheter under regeringen ska avropa från de statliga ramavtalen. Förordning (1998:796) om statlig inköpssamordning gäller för myndigheter under regeringen. Dessa myndigheter deltar med automatik och har rätt att avropa på samtliga statliga ramavtal i enlighet med regleringen i förordningen. För information om regleringen och myndigheterna, se regeringens webbplats.
Register över statliga myndigheter under regeringen finns på SCB:s myndighetsregister: https://myndighetsregistret.scb.se
Organisationer som deltar via bekräftelse
Frågor och svar om Konferenser och möten
Dagkonferens
-
Svar:
Det är kravställt i resebyråavtalen att upphandlad resebyrå ska kunna boka de rangordnade delområdena åt avropsberättigad. Vid stora konferenser genom FKU så genomför avropsberättigad avropet på egen hand.
-
Svar:
Om leverantören kan erbjuda tjänsten, t ex middag eller hotellövernattning efter en dagkonferens, så får ordinarie priser erbjudas. Avropsberättigad har inte rätt att gå vidare i rangordningen om denna tjänst inte kan erbjudas eftersom som de extratjänster som inte finns listade under tilläggstjänster inte är upphandlade inom delområdet.
-
Svar:
Nej, ramavtalen är nettoavtal. Anläggningarna ska inte betala provisioner till en förmedlare. Viktigt att tredje part meddelar för leverantörerna att man gör bokning för avropsberättigad. En förmedelare får heller inte ta ut provision av en beställare om det inte finns en överenskommelse parterna emellan.
-
Svar:
Kan ej krävas i de rangordnade delområdena där samtliga villkor är fastställda. Vid förnyad konkurrensutsättning kan myndigheten i avropet begära detta. Anläggningen kan i sitt avropssvar acceptera kravet och ev. ta betalt för tjänsten.
-
Svar:
Om en annan form av sittning kan genomföras i aktuell möteslokal ska detta ske kostnadsfritt efter beställarens önskemål. I det fall önskad sittningsform inte kan erbjudas på grund av brist på utrymme i avsedd möteslokal kan Ramavtalsleverantören och beställaren överenskomma om en annan möteslokal som erbjuds mot ett tillägg. I det fall biosittning eller liknande sittning efterfrågas kan Ramavtalsleverantören och beställaren överenskomma om en annan möteslokal mot en prisreduktion. Tillägg och reduktion av pris enligt ovan överenskommes skriftligen mellan parterna.
-
Svar:
Kategori Plus i Dagkonferens och Helpension har en omfattande kravspecifikation med flera och högre krav än bas på kapacitet, service, teknik och kvalitet. Utförlig kravspecifikation per kategori finns på avropa.se. Myndigheterna är fria att själva välja kategori vid varje avropstillfälle.
-
Svar:
I vägledningen finns en tydlig beskrivning över respektive delområde, vilka huvudsakliga tjänster som ingår och vilken del som är aktuell per behov.
-
Svar:
De publicerade priserna på avropa.se gäller vid avropstillfället, även för de konferenser som genomförs efter en eventuell prisjustering. Vid avrop från Stora konferenser, genom en FKU, kan inte leverantören ändra sitt ursprungliga priserbjudande p.g.a. av en prisjustering, utan är bunden till sin ordinarie offert tills det att giltighetstiden för offerten går ut.
Halvdag utan förtäring
-
Svar:
Det är kravställt i resebyråavtalen att upphandlad resebyrå ska kunna boka de rangordnade delområdena åt avropsberättigad. Vid stora konferenser genom FKU så genomför avropsberättigad avropet på egen hand.
-
Svar:
Om leverantören kan erbjuda tjänsten, t ex middag eller hotellövernattning efter en dagkonferens, så får ordinarie priser erbjudas. Avropsberättigad har inte rätt att gå vidare i rangordningen om denna tjänst inte kan erbjudas eftersom som de extratjänster som inte finns listade under tilläggstjänster inte är upphandlade inom delområdet.
-
Svar:
Kan ej krävas i de rangordnade delområdena där samtliga villkor är fastställda. Vid förnyad konkurrensutsättning kan myndigheten i avropet begära detta. Anläggningen kan i sitt avropssvar acceptera kravet och ev. ta betalt för tjänsten.
-
Svar:
Nej, ramavtalen är nettoavtal. Anläggningarna ska inte betala provisioner till en förmedlare. Viktigt att tredje part meddelar för leverantörerna att man gör bokning för avropsberättigad. En förmedelare får heller inte ta ut provision av en beställare om det inte finns en överenskommelse parterna emellan.
-
Svar:
Nej, i dessa kategorier ingår ingen förtäring.
-
Svar:
I vägledningen finns en tydlig beskrivning över respektive delområde, vilka huvudsakliga tjänster som ingår och vilken del som är aktuell per behov.
Heldag utan förtäring
-
Svar:
Det är kravställt i resebyråavtalen att upphandlad resebyrå ska kunna boka de rangordnade delområdena åt avropsberättigad. Vid stora konferenser genom FKU så genomför avropsberättigad avropet på egen hand.
-
Svar:
Om leverantören kan erbjuda tjänsten, t ex middag eller hotellövernattning efter en dagkonferens, så får ordinarie priser erbjudas. Avropsberättigad har inte rätt att gå vidare i rangordningen om denna tjänst inte kan erbjudas eftersom som de extratjänster som inte finns listade under tilläggstjänster inte är upphandlade inom delområdet.
-
Svar:
Kan ej krävas i de rangordnade delområdena där samtliga villkor är fastställda. Vid förnyad konkurrensutsättning kan myndigheten i avropet begära detta. Anläggningen kan i sitt avropssvar acceptera kravet och ev. ta betalt för tjänsten.
-
Svar:
De publicerade priserna på avropa.se gäller vid avropstillfället, även för de konferenser som genomförs efter en eventuell prisjustering. Vid avrop från Stora konferenser, genom en FKU, kan inte leverantören ändra sitt ursprungliga priserbjudande p.g.a. av en prisjustering, utan är bunden till sin ordinarie offert tills det att giltighetstiden för offerten går ut.
-
Svar:
Nej, ramavtalen är nettoavtal. Anläggningarna ska inte betala provisioner till en förmedlare. Viktigt att tredje part meddelar för leverantörerna att man gör bokning för avropsberättigad. En förmedelare får heller inte ta ut provision av en beställare om det inte finns en överenskommelse parterna emellan.
-
Svar:
Nej, i dessa kategorier ingår ingen förtäring. För konferens heldag med förtäring hänvisas till delområde "Dagkonferens".
-
Svar:
I vägledningen finns en tydlig beskrivning över respektive delområde, vilka huvudsakliga tjänster som ingår och vilken del som är aktuell per behov.
Helpension
-
Svar:
Det är kravställt i resebyråavtalen att upphandlad resebyrå ska kunna boka de rangordnade delområdena åt avropsberättigad. Vid stora konferenser genom FKU så genomför avropsberättigad avropet på egen hand.
-
Svar:
Om leverantören kan erbjuda tjänsten, t ex middag eller hotellövernattning efter en dagkonferens, så får ordinarie priser erbjudas. Avropsberättigad har inte rätt att gå vidare i rangordningen om denna tjänst inte kan erbjudas eftersom som de extratjänster som inte finns listade under tilläggstjänster inte är upphandlade inom delområdet.
-
Svar:
Ja, myndigheten väljer vilken måltid som ska inleda konferensen och ramavtalsleverantören har därmed inte rätt till att debitera extra för någon tjänst i detta fall.
-
Svar:
Kategori Plus i Dagkonferens och Helpension har en omfattande kravspecifikation med flera och högre krav än bas på kapacitet, service, teknik och kvalitet. Utförlig kravspecifikation per kategori finns på avropa.se. Myndigheterna är fria att själva välja kategori vid varje avropstillfälle.
-
Svar:
Kan ej krävas i de rangordnade delområdena där samtliga villkor är fastställda. Vid förnyad konkurrensutsättning kan myndigheten i avropet begära detta. Anläggningen kan i sitt avropssvar acceptera kravet och ev. ta betalt för tjänsten.
-
Svar:
De publicerade priserna på avropa.se gäller vid avropstillfället, även för de konferenser som genomförs efter en eventuell prisjustering. Vid avrop från Stora konferenser, genom en FKU, kan inte leverantören ändra sitt ursprungliga priserbjudande p.g.a. av en prisjustering, utan är bunden till sin ordinarie offert tills det att giltighetstiden för offerten går ut.
-
Svar:
Nej, ramavtalen är nettoavtal. Anläggningarna ska inte betala provisioner till en förmedlare. Viktigt att tredje part meddelar för leverantörerna att man gör bokning för avropsberättigad. En förmedelare får heller inte ta ut provision av en beställare om det inte finns en överenskommelse parterna emellan.
-
Svar:
Ramavtalsleverantören har rätt att ta betalt, enligt prislistan för extratjänster, för de rätter som inte ingår i upphandlad tjänst.
-
Svar:
I vägledningen finns en tydlig beskrivning över respektive delområde, vilka huvudsakliga tjänster som ingår och vilken del som är aktuell per behov.
Stora konferenser
-
Svar:
Stora konferenser. Logi efterfrågas i den förnyade konkurensutsättningen och de ramavtalsleverantören som inte kan erbjuda logi kan inte bli tilldelade kontrakt.
-
Svar:
Ja, FKU skickas till samtliga inom vald kommun/kommundel. De ramavtalsleverantörer som svarar att de inte klarar kapacitetskraven skall inte utvärderas.
-
Svar:
Det finns krav på förbättringsarbete gällande kvalitet, miljö och tillgängliget. Utöver detta, krav på ljudanläggning. I övrigt specificerar myndigheten de krav, enligt kravkatalogen (se vägledning), som behöver uppfyllas vid varje enskilt mötestillfälle.
-
Svar:
Kan ej krävas i de rangordnade delområdena där samtliga villkor är fastställda. Vid förnyad konkurrensutsättning kan myndigheten i avropet begära detta. Anläggningen kan i sitt avropssvar acceptera kravet och ev. ta betalt för tjänsten.
-
Svar:
De publicerade priserna på avropa.se gäller vid avropstillfället, även för de konferenser som genomförs efter en eventuell prisjustering. Vid avrop från Stora konferenser, genom en FKU, kan inte leverantören ändra sitt ursprungliga priserbjudande p.g.a. av en prisjustering, utan är bunden till sin ordinarie offert tills det att giltighetstiden för offerten går ut.
-
Svar:
Ja. Priserna som offereras kan variera så länge de inte överstiger takpriserna.
-
Svar:
Nej, ramavtalen är nettoavtal. Anläggningarna ska inte betala provisioner till en förmedlare. Viktigt att tredje part meddelar för leverantörerna att man gör bokning för avropsberättigad. En förmedelare får heller inte ta ut provision av en beställare om det inte finns en överenskommelse parterna emellan.
-
Svar:
Det är kravställt i resebyråavtalen att upphandlad resebyrå ska kunna boka de rangordnade delområdena åt avropsberättigad. Vid stora konferenser genom FKU så genomför avropsberättigad avropet på egen hand.
-
Svar:
I vägledningen finns en tydlig beskrivning över respektive delområde, vilka huvudsakliga tjänster som ingår och vilken del som är aktuell per behov.
Timdebitering
-
Svar:
Det är kravställt i resebyråavtalen att upphandlad resebyrå ska kunna boka de rangordnade delområdena åt avropsberättigad. Vid stora konferenser genom FKU så genomför avropsberättigad avropet på egen hand.
-
Svar:
Om leverantören kan erbjuda tjänsten, t ex middag eller hotellövernattning efter en dagkonferens, så får ordinarie priser erbjudas. Avropsberättigad har inte rätt att gå vidare i rangordningen om denna tjänst inte kan erbjudas eftersom som de extratjänster som inte finns listade under tilläggstjänster inte är upphandlade inom delområdet.
-
Svar:
Kan ej krävas i de rangordnade delområdena där samtliga villkor är fastställda. Vid förnyad konkurrensutsättning kan myndigheten i avropet begära detta. Anläggningen kan i sitt avropssvar acceptera kravet och ev. ta betalt för tjänsten.
-
Svar:
De publicerade priserna på avropa.se gäller vid avropstillfället, även för de konferenser som genomförs efter en eventuell prisjustering. Vid avrop från Stora konferenser, genom en FKU, kan inte leverantören ändra sitt ursprungliga priserbjudande p.g.a. av en prisjustering, utan är bunden till sin ordinarie offert tills det att giltighetstiden för offerten går ut.
-
Svar:
Nej, ramavtalen är nettoavtal. Anläggningarna ska inte betala provisioner till en förmedlare. Viktigt att tredje part meddelar för leverantörerna att man gör bokning för avropsberättigad. En förmedelare får heller inte ta ut provision av en beställare om det inte finns en överenskommelse parterna emellan.
-
Svar:
I vägledningen finns en tydlig beskrivning över respektive delområde, vilka huvudsakliga tjänster som ingår och vilken del som är aktuell per behov.
Uppfyllda mål inom nationella upphandlingsstrategin
Nationella upphandlingsstrategin innehåller sju inriktningsmål. Dessa kan upphandlande myndigheter och enheter arbeta utifrån för att utveckla sitt strategiska arbete med offentliga inköp.

1
Offentlig upphandling som strategiskt verktyg för en god affär.

2
Effektivare offentliga inköp.

3
En mångfald av leverantörer och en väl fungerande konkurrens.

4
En rättssäker offentlig upphandling.

5
En offentlig upphandling som främjar innovationer och alternativa lösningar.

6
En miljömässigt ansvarsfull offentlig upphandling.

7
Offentlig upphandling som bidrar till ett mer socialt hållbart samhälle..