AV och distansmöten
Upphandling
Upphandlare
Förstudien inför upphandling av AV och distansmöten är avslutad och beslut har fattats att ny upphandling ska genomföras. Mer information går att läsa i förstudierapporten.
Upphandlingen påbörjas under december 2024 och planeras genomföras enligt tidsplan ovan.
En extern remiss
Inför kommande upphandling av ett statligt ramavtal för AV och distansmöten bjuder vi in leverantörer och andra berörda parter att komma in med synpunkter på ett utkast till delar av ett upphandlingsdokument.
Syftet med denna externa remiss är att underlätta för oss att utforma ett
upphandlingsdokument som uppfyller kraven på transparens och proportionalitet. Vidare ger den externa remissen möjlighet för leverantörer och andra berörda parter inom området att bidra med sin kunskap och erfarenhet.
Under Dokument nedan hittar du följande dokument som ingår i den externa
remissen:
• Information om extern remiss
• Bilaga Utkast Allmänna villkor
• Bilaga Frågor och svarsformulär
• Bilaga Miljö och hållbarhet
• Bilaga Varukorg AV produkter och tjänster
För mer information om den externa remissen, vänligen läs bilaga ”Information om
extern remiss”.
Synpunkter bifogas via e-post till: Johan Aksberg, ansvarig projektledare. Vänligen inkom med era synpunkter på denna externa remiss senast den 13 juni 2025.
Nuvarande ramavtal omfattar varor och tjänster för ljud och bild av olika slag som tillsammans täcker in det totala behovet under en livscykelperiod.
