Tolkförmedlingstjänster
Upphandling
Upphandlare
Statens inköpscentral har genomfört en förstudie för att kartlägga omfattning, inriktning, utformning och upplägg av kommande upphandling inom det aktuella området. För mer information kan du läsa förstudierapporten som finns tillgänglig under Dokument.
Upphandlingen påbörjas under maj 2025 och planeras genomföras enligt tidsplan ovan.
Extern remiss
Inför kommande upphandling av ett ramavtal för Tolkförmedlingstjänster bjuder vi in leverantörer och andra berörda parter att komma in med synpunkter på ett utkast till delar av ett upphandlingsdokument.
Syftet med denna externa remiss är att underlätta för oss att utforma ett upphandlingsdokument som uppfyller kraven på transparens och proportionalitet. Vidare ger den externa remissen möjlighet för leverantörer och andra berörda parter inom området att bidra med sin kunskap och erfarenhet.
Under Dokument nedan hittar du följande dokument som ingår i den externa remissen:
- Information om extern remiss
- Bilaga 1 – Om upphandlingen och frågor
- Bilaga 2 – Tekniska krav - Kravspecifikation
- Bilaga 3 – Avropsrutiner
- Bilaga 4 – Kvalificeringskrav avseende kvalitetsledningssystem
- Bilaga 5 – Villkor avseende GDPR och informationssälerhet
- Bilaga 6 – Begäran om sekretess i extern remiss
För mer information om den externa remissen, vänligen läs bilaga ”Information om extern remiss”.
Synpunkter bifogas via e-post till: ida.herbertson@kammarkollegiet.se, ansvarig projektledare. Vänligen inkom med era synpunkter på denna externa remiss senast 19 november 2025.
Läs om vår annonserade upphandlingar i upphandlingsverktyget Mercell Tendsign.
Nuvarande avtal
Nuvarande ramavtal består av dessa delområden: