Till innehåll på sidan

Tolkförmedlingstjänster

Nuvarande ramavtal löper till och med den 14 februari 2027 respektive 25 april 2027.

Upphandling

Beräknad avtalsstart: Februari 2027
Diarienummer: 23.3.6530–2025

Upphandlingsfas
Beräknad start
Status
Förstudie Förstudie
Beräknad start: September 2024 September 2024
Status: Klar Klar
Förberedelser Förberedelser
Beräknad start: Maj 2025 Maj 2025
Status: Pågående Pågående
Annonseringsperiod Annonseringsperiod
Beräknad start: Januari 2026 Januari 2026
Status: Planerad Planerad
Utvärdering Utvärdering
Beräknad start: Mars 2026 Mars 2026
Status: Planerad Planerad
Tilldelningsbeslut Tilldelningsbeslut
Beräknad start: Maj 2026 Maj 2026
Status: Planerad Planerad

Statens inköpscentral har genomfört en förstudie för att kartlägga omfattning, inriktning, utformning och upplägg av kommande upphandling inom det aktuella området. För mer information kan du läsa förstudierapporten som finns tillgänglig under Dokument.

Upphandlingen påbörjas under maj 2025 och planeras genomföras enligt tidsplan ovan.

Extern remiss

Inför kommande upphandling av ett ramavtal för Tolkförmedlingstjänster bjuder vi in leverantörer och andra berörda parter att komma in med synpunkter på ett utkast till delar av ett upphandlingsdokument.

Syftet med denna externa remiss är att underlätta för oss att utforma ett upphandlingsdokument som uppfyller kraven på transparens och proportionalitet. Vidare ger den externa remissen möjlighet för leverantörer och andra berörda parter inom området att bidra med sin kunskap och erfarenhet.

Under Dokument nedan hittar du följande dokument som ingår i den externa remissen:

  • Information om extern remiss
  • Bilaga 1 – Om upphandlingen och frågor
  • Bilaga 2 – Tekniska krav - Kravspecifikation
  • Bilaga 3 – Avropsrutiner
  • Bilaga 4 – Kvalificeringskrav avseende kvalitetsledningssystem
  • Bilaga 5 – Villkor avseende GDPR och informationssälerhet
  • Bilaga 6 – Begäran om sekretess i extern remiss

För mer information om den externa remissen, vänligen läs bilaga ”Information om extern remiss”.

Synpunkter bifogas via e-post till: ida.herbertson@kammarkollegiet.se, ansvarig projektledare. Vänligen inkom med era synpunkter på denna externa remiss senast 19 november 2025.

Nyheter
Publicerad
Publicerad: 2025-11-03 2025-11-03
Publicerad: 2024-10-04 2024-10-04
Dokument
Senast uppdaterad
Senast uppdaterad: 2025-11-03 2025-11-03
Senast uppdaterad: 2025-11-03 2025-11-03
Senast uppdaterad: 2025-11-03 2025-11-03
Senast uppdaterad: 2025-11-03 2025-11-03
Senast uppdaterad: 2025-11-03 2025-11-03
Senast uppdaterad: 2025-11-03 2025-11-03
Senast uppdaterad: 2025-08-20 2025-08-20

Läs om vår annonserade upphandlingar i upphandlingsverktyget Mercell Tendsign.

Nuvarande avtal


Nuvarande ramavtal består av dessa delområden:

Senast ändrad: 2025-11-03