Skrivare
Förstudie
Upphandlare
Statens inköpscentral genomför en förstudie som ska beskriva nuläge, erfarenheter och användningen av det befintliga ramavtalet för Skrivare.
Förstudien kommer att se över omfattning, inriktning, utformning och upplägg av en eventuellt kommande upphandling inom ramavtalsområdet.
I denna förstudie vill vi gärna ha hjälp från avropsberättigade myndigheter, leverantörer och andra intressenter inom ramavtalsområdet. Om du som arbetar på en avropande myndighet, eller du som leverantör, vill bidra med dina synpunkter inför en eventuellt kommande upphandling är du välkommen att höra av dig till Adam Poellinger, ansvarig projektledare.
Extern remiss
Inför eventuell kommande upphandling av ett statligt ramavtal för Skrivare bjuder vi in leverantörer och andra berörda parter att komma in med synpunkter på ett utkast till delar av ett upphandlingsdokument, i form av utkast till Allmänna Villkor och utkast till Finansiella villkor.
Syftet med denna externa remiss är att underlätta för oss att utforma ett upphandlingsdokument som uppfyller kraven på transparens och proportionalitet. Vidare ger den externa remissen möjlighet för leverantörer och andra berörda parter inom området att bidra med sin kunskap och erfarenhet.
Under Dokument nedan finner du följande dokument som ingår i den externa remissen:
- Bilaga Begäran om sekretess i extern remiss
- Bilaga Information om extern remiss
- Bilaga Utkast på Allmänna villkor
- Bilaga Utkast på Finansiella villkor
För mer information om den externa remissen, vänligen läs bilaga ”Information om extern remiss”.
Synpunkter bifogas via e-post till: adam.poellinger@kammarkollegiet.se senast den 12 september 2025.
Nuvarande ramavtalsområdet omfattar produkter och tjänster för dokumenthantering.
