Städtjänster - Stockholms län
Upphandling
Upphandlare
Statens inköpscentral har genomfört en förstudie för att kartlägga omfattning, inriktning, utformning och upplägg av kommande upphandling inom det aktuella området. För mer information kan du läsa förstudierapporten som finns tillgänglig under Dokument.
Upphandlingen påbörjas under juni 2025 och planeras genomföras enligt tidsplan ovan.
Extern remiss
Inför kommande upphandling av ett ramavtal för städtjänster i Stockholms län bjuder vi in leverantörer och andra berörda parter att komma in med synpunkter på ett utkast till delar av ett upphandlingsdokument.
Syftet med denna externa remiss är att underlätta för oss att utforma ett upphandlingsdokument som uppfyller kraven på transparens och proportionalitet. Vidare ger den externa remissen möjlighet för leverantörer och andra berörda parter inom området att bidra med sin kunskap och erfarenhet.
Under Dokument nedan hittar du följande dokument som ingår i den externa remissen:
- Information om extern remiss Städtjänster
- Utkast till delar av upphandlingsdokument Städtjänster
- Begäran om sekretess i extern remiss
För mer information om den externa remissen, vänligen läs dokumentet ”Information om extern remiss Städtjänster”.
Synpunkter bifogas via e-post till: Elinor Jurold Borell, ansvarig projektledare. Vänligen inkom med era synpunkter på denna externa remiss senast den 19 november 2025.
Exempel på städtjänster som kan avropas:
- Periodisk städning, till exempel storstädning
- Fönsterputsning
- Golvvård