Hygien- och städprodukter
Fas: Upphandling
Startdatum: september 2023
Slutdatum: maj 2024
Diarienummer: 23.3- 10266-2023
Upphandlingen av Hygien- och städprodukter omfattar varugrupperna Hygien och Torkpapper, Personlig Hygien, Personlig skyddsutrustning, Påsar och Säckar, Rengöringsmedel, Servering, Städredskap och Tillbehör.
Nuvarande ramavtal avseende Hygien- och städprodukter löper 2024-06-09 med möjlighet till förlängning t.o.m. 2025-10-31 och ramavtal avseende Personlig skyddsutrustning löper ut 2024-06-09. Kammarkollegiet har genomfört förstudien Hygien- och städprodukter för att kartlägga omfattning, inriktning, utformning och upplägg av kommande upphandling inom det aktuella området.
Mer information går att läsa i förstudierapporten. Upphandlingen påbörjas under september 2023 och planeras genomföras enligt tidsplan nedan.
Välkommen att kontakta Gabrielle Lantz, ansvarig projektledare, vid frågor eller för att lämna synpunkter.
Extern remiss
En extern remiss genomfördes 2024-01-15 t.o.m. 2024-01-29. Sista svarsdag för den externa remissen har passerat.
Tidsplan
Upphandlingsfas | Beräknat klart | Status |
---|---|---|
Förstudie | Juli 2023 | Klar |
Framtagning av underlag | Februari 2024 | Pågående |
Extern remiss | Januari 2024 | Klar |
Annonsering | Mars 2024 | Planerad |
Utvärdering/kvalificering | April 2024 | Planerad |
Tilldelningsbeslut | Maj 2024 | Planerad |
Planerad start för nya avtal | Juni 2024 | Planerad |