Till innehåll på sidan

Kravjämförelse per kategori - Dagkonferens plus och bas


Detta dokument beskriver respektive kategori utifrån kravspecifikation och fungerar som en vägledning till vilken kategori som passar bäst vid varje enskilt avrop.

Kraven är listade nedan per kategori. Vid tomma fält i bas finns inget krav på tjänsten.

Kategori plus har flera och högre krav än bas.

Myndigheten är fri att välja mellan plus och bas - mer info om detta i vägledningen under gemensamma dokument.

Dagkonferens

Obligatoriska krav Plus

Obligatoriska krav Bas

Kapacitet Anläggningen ska ha kapacitet att ta emot 75 personer i skolsittning och 150 personer i biosittning. Anläggningen ska ha kapacitet att ta emot 50 personer i skolsittning.
Anläggning, verksamhet Konferensanläggningen ska bedriva konferensverksamhet under hela året. Konferensanläggningen ska bedriva konferensverksamhet under hela året.
Bokningsservice Bemannad bokningsservice per telefon ska finnas året runt, mån-fre mellan kl 08:00 och 17:00 ( gäller ej helgdagar).  
Reception Receptionen ska vara bemannad minst mellan kl 07:00 till 18:00 mån - fre samt nåbar per telefon mån till fre kl 18:00 till 24:00 (gäller ej helgdagar). Receptionen eller liknande funktion ska vara bemannad minst mellan kl 07:00 till 18:00 mån - fre (gäller ej helgdagar).
Konferenspersonal Konferensvärd/-värdinna ska finnas tillgänglig, de dagar då konferens enligt avtalet är bokat, mån - fre mellan kl 07:00 och 18:00 (gäller ej helgdagar).  
Möblering

Möbleringen i möteslokalerna ska vara flexibel och kunna anpassas efter konferensgästernas behov.

Möbleringen i möteslokalerna ska vara flexibel upp till och med 50 personer och kunna anpassas efter konferensgästernas behov.

 

Anteckningsblock och pennor ska finnas i möteslokalerna.

Anteckningsblock och pennor ska finnas i möteslokalerna.

Möteslokaler

Anläggningen ska ha minst 3 (tre) möteslokaler (med möteslokal avses konferensens huvudlokal).

Anläggningen ska ha minst 2 (två) möteslokaler (med möteslokal avses konferensens huvudlokal).

Bord & stolar Bord och stolar ska finnas i möteslokalerna. Bord och stolar ska finnas i möteslokalerna inom deltagarspannen med skolsittning upp till och med 50 deltagare. Inom deltagarspannen mellan 51 deltagare och 150 deltagare med biosittning eller liknande ska åtminstone sittplatser finnas.
Klocka Klocka ska finnas i möteslokalerna.  
Vatten Tillgång till dricksvatten ska finnas i  eller i anslutning till möteslokalerna. Tillgång till dricksvatten ska finnas i eller i anslutning till möteslokalerna.
Papperskorgar Det ska finnas papperskorgar i möteslokalerna. Det ska finnas papperskorgar i möteslokalerna.
Låsta lokaler Alla möteslokaler ska vara låsbara.  
Utrustning

Det ska finnas projektor och projektorduk eller en bildskärm, som är anpassad till möteslokalens storlek.

Det ska finnas projektor och projektorduk eller en bildskärm, som är anpassad till möteslokalens storlek.

 

Det ska finnas whiteboardtavla eller liknande i möteslokalerna.

Det ska finnas whiteboardtavla eller liknande i möteslokalerna.

 

Det ska finnas blädderblock i möteslokalerna.

Det ska finnas blädderblock i möteslokalerna.

 

Det ska finnas minst ett fast jordat eluttag med grenuttag alternativt minst en jordad dosa med grenuttag i möteslokalerna.

Det ska finnas minst ett fast jordat eluttag med grenuttag alternativt minst en jordad dosa med grenuttag i möteslokalerna.

Städning

Det ska vara rent och snyggt i möteslokalerna och grupprummen (detta innebär bl. a. inget synligt damm eller smuts, ingen synlig smuts/fläckar på golv, ingen synlig smuts eller fläckar på klädda stolar, konferensmöblerna är i god kondition, whiteboardtavlorna är rena och utan repor).

Det ska vara rent och snyggt i möteslokalerna och grupprummen (detta innebär bl. a. inget synligt damm eller smuts, ingen synlig smuts/fläckar på golv, ingen synlig smuts eller fläckar på klädda stolar, konferensmöblerna är i god kondition, whiteboardtavlorna är rena och utan repor).

Toaletter

Det ska finnas toaletter i anslutning till möteslokalerna (minst i samma byggnad).

Det ska finnas toaletter i anslutning till möteslokalerna.

 

Det ska finnas tvål och handsprit på toaletterna.

Det ska finnas tvål och handsprit på toaletterna.

Gardiner

Det ska finnas möjlighet att skärma av solljus i möteslokalerna.

 
Insynsskydd

Det ska finnas möjlighet att förhindra insyn i möteslokalerna mot korridorer.

 
Ljudanläggning

Det ska finnas ljudanläggning med hand/mygg-mikrofon i möteslokaler där så krävs för att uppnå god hörbarhet i möteslokalen.

Det ska finnas ljudanläggning med hand/mygg-mikrofon i möteslokaler där så krävs för att uppnå god hörbarhet i möteslokalen.

Utskrifter

Det ska finnas utskriftsmöjlighet på anläggningen från e-post, internet och USB (kostnadsfritt upp till 10 (tio) kopior per konferens) , kopior utöver detta får debiteras separat).

 
WiFi

Det ska finnas trådlös (WiFi) datakommunikation med Internetförbindelse i möteslokalerna.

Det ska finnas trådlös (WiFi) datakommunikation med Internetförbindelse i möteslokalerna.

Teknisk support

Det ska finnas teknisk support tillgänglig, med kunskap om uppkoppling av datakommunikation med Internetförbindelse och hantering av projektorer/bildskärmar, mellan kl 08:00 och 17:00 mån - fre (gäller ej helgdagar).

 
Grupprum

Det ska finnas minst 3 (tre) grupprum (med grupprum avses mindre rum för minst 8 personer som beställs utöver möteslokalen).

Det ska finnas minst 2 (två) grupprum (med grupprum avses mindre rum som beställs utöver möteslokalen).

 

Det ska finnas minst ett jordat fast eluttag alternativt minst ett jordat grenuttag/dosa i alla grupprum.

Det ska finnas minst ett jordat fast eluttag alternativt minst ett jordat grenuttag/dosa i alla grupprum.

 

Det ska finnas whiteboardtavla eller liknande i alla grupprum.

Det ska finnas whiteboardtavla eller liknande och/eller blädderblock i alla grupprum.

 

Det ska finnas blädderblock i alla grupprum.

 

 

Bord och stolar ska finnas i grupprummen.

Bord och stolar ska finnas i grupprummen.

 

Det ska finnas trådlös (WiFi) datakommunikation med Internetförbindelse i grupprummen.

 

Matsal

Matsal med bord och stolar ska vara belägen inom anläggningen

Matsal med bord och stolar ska vara belägen inom anläggningen eller inom max 5 (fem) minuters promenad från anläggningen.
Specialkost

Anläggningen ska kunna erbjuda följande specialkost om den beställs senast fem dagar innan konferensen: Vegetarisk kost, Glutenfri kost, Laktosfri kost, samt allergianpassad kost.

Anläggningen ska kunna erbjuda följande specialkost om den beställs senast fyra dagar innan konferensen: Vegetarisk kost, Glutenfri kost, Laktosfri kost, samt allergianpassad kost.
Vad ingår

I dagkonferenspriset ska fm-fika, lunch (minst en rätt alternativt buffé) inklusive måltidsdryck och kaffe eller te), em-fika ingå samt möteslokal i skolsittning upp till och med 75 deltagare och bio-/aula-/parkettsittning för 76 -150 deltagare avseende aktuellt antal deltagare.

I dagkonferenspriset ska fm-fika, 1-rätts lunch (alternativt buffé) inklusive måltidsdryck och kaffe eller te och em-fika och ingå samt möteslokal i skolsittning (1-50 personer) och i förekommande fall (51 - 150 personer) i bio-/aula-/parkettsittning eller liknande, för aktuellt antal deltagare.

 

Senast ändrad: 2022-09-05