Till innehåll på sidan

Frågor och svar om Arbetsstolar

Avrop

  • Ska ramavtalsleverantörerna ge ett totalpris för vara/varor inkluderande avropande tjänster i sitt avropssvar?
  • Behöver jag kontrollera ramavtalsleverantörernas varor vid avropssvar?
  • Kompletteringsköp av tidigare anskaffade möbler, hur ser vi på det? Hur gör vi om vi har behov av att komplettera med möbler som inte längre finns med i någon av produktlistorna hos ramavtalsleverantörerna.
  • Går det inte att avropa hela sitt behov av möbler i ett och samma avrop?
  • Om vi vill avropa t.ex. en möbel av ett visst varumärke hur gör vi då?

Avropsordning

  • Kan vi göra en förnyad konkurrensutsättning om det uppskattade värdet för varorna och tjänsterna understiger beloppsgränsen?
  • Är ramavtalen rangordnade? Vilken ramavtalsleverantör ska man vända sig till i första hand.
  • Kan man skicka en avropsförfrågan till samtliga ramavtalsleverantörer även vid avropsformen särskild fördelningsnyckel?

Omfattning

  • Varför är det så många delområden inom Möbler och inredning?
  • Finns det entrémattor och service av dessa att avropa inom Textila mattor?
  • Kan man avropa varor som inte finns med i produktlistorna?
  • Går det att avropa Hörsalsmöbler inom något delområde?
  • Kan man avropa specialsnickerier, t.ex. en platsbyggd receptionsdisk eller hylla?
  • Finns det möjlighet att avropa Inredningsarkitekttjänster inom de statliga ramavtalen?

Tjänst

  • Vilka tjänster ingår i priset vid leverans av en vara?
  • Kan man avropa att få en skrivtavla uppsatt på vägg?
  • Hur gör vi om vi vill avropa varurelaterade tjänster, kopplade till varorna, enligt vad som finns angivet i ramavtalet? Vi kan inte se att det finns priser för tjänster angivna i produktlistorna?

Vara

  • Det är svårt att hitta i alla produktlistor?
  • Ingår projektordukar/skrivtavlor och projektorer i delområdet Skrivtavlor och AV-inredning?
  • Vad menas med tillbehör?
  • Vi har behov av en speciell arbetsstol som är utvald av en ergonom. Hur gör vi då?