Frågor och svar om Taxitjänster
-
Hur gör jag om jag har ett klagomål på taxileveransen?
Svar:
Du skickar klagomålet snarast till reklamation@flygtaxi.se.
-
Är det möjligt att dela taxi/samåka?
Svar:
För Flygtaxi är samåkning möjligt. För övriga taxiresor kan förbokning av extra stop bokas.
-
Vid debitering mot resekontot, hur hanteras följesedeln som utgör underlag för moms?
Svar:
Följesedeln skickas antingen till resenären eller till kunden(den som betalar).
-
Är det nödvändigt med individuella profiler hos leverantören när man redan har detta hos resebyrån?
Svar:
Om myndigheten endast åker Flygtaxitaxi (till flyg eller tåg) räcker det med resebyråns profiler. För övriga taxiresor behövs profiler.
-
Hur bokar jag ramavtalets taxiresor?
Svar:
Du bokar via resebyrån(Flygtaxi), webben, callcenter och app:en.
Efter anmälan meddelar Flygtaxi webbadresser och telefonnummer.
-
Hur anmäler jag mig till ramavtalet för Taxitjänster?