Till innehåll på sidan

Hållbarhet - Rangordning

Avtalsperiod: 2024-03-02 - 2028-03-01

Ramavtalsområdet omfattar konsulttjänster för revision och granskning inom området Hållbarhet. Med det avses granskning av, men är inte begränsat till, följande typer av tjänster.

  • Granskning avseende socialt och etiskt ansvar (CSR).
  • Granskning av hållbara leverantörskedjor.
  • Granskning av kollektivavtalsenliga villkor i tjänsteutförande.
  • Granskning av krav i avtal såsom kemikaliehantering, transport eller distribution av varor, hantering av farligt avfall kopplat till tjänsteutförande, leverantörers systematiska miljöarbete eller märkning av produkter.
  • Granskning av krav avseende kemikalier, energi och livsmedel.
  • Översiktlig granskning av hållbarhetsredovisning enligt RevR 12.
  • Granskning av miljöledningssystem såsom miljöpolicy, verksamhetsstyrande rutiner för efterlevnad av miljölagstiftning, egenkontroll/intern revision eller avvikelsehantering.
  • Granskning och kvalitetssäkring av en myndighets befintliga kontinuitetshantering som tagits fram av myndighetens krisberedskapssamordnare eller liknande.

Uppdrag specificeras i samband med avrop.

För avrop understigande 240 timmar, använd i första hand rangordnat avrop. Prisbilagan finns under fliken gemensamma dokument när du väljer rangordning.

Här väljer du avropsform

Rangordnat ramavtal Ramavtalen inom detta område är rangordnade. Detta innebär att du i första hand ska vända dig med ditt avrop till den leverantör som rangordnats med nummer 1.

Senast ändrad: 2024-04-22