Kommundel 1
Avtalsperiod
2024-01-01 - 2027-12-31Avropsform
- Rangordnat ramavtal
- Särskild fördelningsnyckel
Kundstöd
Detta delområde omfattar dagkonferens 5-60 personer och bokas direkt med anläggningen. I dagkonferenspaket ingår möteslokal, fm-fika, lunch och em-fika.
Angivna priser är exklusive moms.
- Avrop av konferenspaket sker genom rangordning. Om paketen för dagkonferens och helpension inte svarar mot efterfrågat behov så får Avrop ske genom en särskild fördelningsnyckel. Detta avser förändringar som överstiger tio (10) procent av det aktuella Kontraktets värde. Uträkningsmall används för att enkelt kunna filtrera fram vilken Ramavtalsleverantör som ska tilldelas kontraktet. OBS! Det är inget krav att avropa genom särskild fördelningsnyckel vid förändringar men en möjlighet för att unna erhålla lägsta pris efter konferensbehovet.
Om två eller flera Ramavtalsleverantörer efter Avrop genom en särskild fördelningsnyckel har samma pris ska uppdraget tilldelas den Ramavtalsleverantör som är den först rangordnade Ramavtalsleverantören inom respektive delområde.
För mer info om vilken avropsordning som är aktuell, hur avrop genomförs och några praktiska exempel se snabbguide här.
Här väljer du avropsform
Rangordnat ramavtal innebär att du i första hand ska skicka din avropsförfrågan till den leverantör som rangordnats nummer 1.
-
1 Scandic Frimurarehotellet
Avtal: 23.3-1647-2023-134
S:t Larsgatan 14
582 24 Linköping
Konferensrum: 13
DokumentSenast uppdateradSenast uppdaterad: 2023-12-04 2023-12-04Scandic FrimurarhotelletEtt konferenspaket för Dagkonferens ska minst innehålla: möteslokal (inom respektive deltagarspann, skolsittning 5–20 deltagare och 21–40 deltagare samt biosittning 41–60 deltagare), förtäring (förmiddagsfika, lunch (en rätt alternativt buffé inklusive måltidsdryck och kaffe/te) och eftermiddagsfika).
Pris i SEKPris per deltagare, 5–20 deltagare468Pris per deltagare, 21–40 deltagare468Pris per deltagare, 41–60 deltagare468Scandic FrimurarhotelletPriserna används vid avrop genom särskild fördelningsnyckel samt för tillkommande eller avgående deltagare och Tjänster (avser både förändringar i avrop genom rangordning (konferenspaket) och avrop genom särskild fördelningsnyckel).
I de fall där tjänsten är prissatt till 0 kr ingår tjänsten kostnadsfritt.
Pris i SEKSkolsittning heldag 5-20 deltagare252Skolsittning heldag 21-40 deltagare240Skolsittning heldag 41-60 deltagare260Skolsittning halvdag 5-20 deltagare232Skolsittning halvdag 21-40 deltagare220Skolsittning halvdag 41-60 deltagare240Biosittning heldag 5-20 deltagare252Biosittning heldag 21-40 deltagare220Biosittning heldag 41-60 deltagare240Biosittning halvdag 5-20 deltagare232Biosittning halvdag 21-40 deltagare220Biosittning halvdag 41-60 deltagare220U-bord heldag 5-20 deltagareErbjuds ejU-bord heldag 21-40 deltagareErbjuds ejU-bord heldag 41-60 deltagareErbjuds ejU-bord halvdag 5-20 deltagareErbjuds ejU-bord halvdag 21-40 deltagareErbjuds ejU-bord halvdag 41-60 deltagareErbjuds ejStyrelsesittning heldag 5-20 deltagareErbjuds ejStyrelsesittning heldag 21-40 deltagareErbjuds ejStyrelsesittning heldag 41-60 deltagareErbjuds ejStyrelsesittning halvdag 5-20 deltagareErbjuds ejStyrelsesittning halvdag 21-40 deltagareErbjuds ejStyrelsesittning halvdag 41-60 deltagareErbjuds ejÖar heldag 5-20 deltagareErbjuds ejÖar heldag 21-40 deltagare252Öar heldag 41-60 deltagareErbjuds ejÖar halvdag 5-20 deltagareErbjuds ejÖar halvdag 21-40 deltagare252Öar halvdag 41-60 deltagareErbjuds ejFiskben heldag 5-20 deltagareErbjuds ejFiskben heldag 21-40 deltagareErbjuds ejFiskben heldag 41-60 deltagareErbjuds ejFiskben halvdag 5-20 deltagareErbjuds ejFiskben halvdag 21-40 deltagareErbjuds ejFiskben halvdag 41-60 deltagareErbjuds ejExtra lokal - Skolsittning Heldag 11-20 deltagareErbjuds ejExtra lokal - Skolsittning heldag 21-40 deltagareErbjuds ejExtra lokal - Skolsittning heldag 41-60 deltagareErbjuds ejExtra lokal - Skolsittning Halvdag 11-20 deltagareErbjuds ejExtra lokal - Skolsittning halvdag 21-40 deltagareErbjuds ejExtra lokal - Skolsittning halvdag 41-60 deltagareErbjuds ejPris grupprum (styck)1920Mobil hörslinga0Lunch, 1 rätt per person168Lunch, 2 rätter per person168Middag, 1 rätt per person228Middag, 2 rätter per person280Middag, 3 rätter per person336Kaffe/te, smörgås och juice/smoothie per person108Kaffe/te och smörgås per person68Kaffe/te och bulle per person68Kaffe/te per person32Scandic FrimurarhotelletRamavtalsleverantören bör i sin verksamhet bidra till att Sverige når de miljömål som Riksdagen fastställt, läs mer på Sveriges miljömål.
Ramavtalsleverantören har i sitt anbud, genom att svara JA eller NEJ på ställda tilldelningskriterier avseende Miljö bekräftat om de tilldelningskriterier som ställs i upphandlingsdokumentet är uppfyllda eller inte.
Ja/NejUppfylls kriteriet avseende samtliga måltider - Ekologiska alternativ (minst 20 %)?JaUppfylls kriteriet avseende kaffe, te och kakao?JaUppfylls kriteriet avseende matsvinn?JaUppfylls kriteriet avseende källsortering för deltagare?JaUppfylls kriteriet avseende källsortering för verksamheten?JaUppfylls kriteriet avseende uppföljning energianvändning?JaUppfylls kriteriet avseende ljuskällor (minst 75% LED)?JaUppfylls kriteriet avseende vattenblandare för tvättställ (flöde på högst 6 liter/min)?JaUppfylls kriteriet avseende engångsartiklar?JaUppfylls kriteriet avseende endast flergångsglas/flergångsmuggar?JaUppfylls kriteriet avseende kemiska produkter för städning (100 % miljömärkta)?JaUppfylls kriteriet avseende kemiska produkter för diskning (100 % miljömärkta)?JaScandic FrimurarhotelletRamavtalsleverantören har i sitt anbud, genom att svara JA eller NEJ på ställda tilldelningskriterier avseende Kvalitet bekräftat om de tilldelningskriterier som ställs i upphandlingsdokumentet är uppfyllda eller inte.
Ja/NejUppfylls kravet avseende hjärtstartare?JaUppfylls kriteriet avseende bredbandsuppkoppling (i minst en möteslokal)?JaUppfylls kriteriet avseende dagsljus i alla möteslokaler?JaUppfylls kriteriet avseende höj-/sänkbart alternativt ståbord i möteslokaler?JaUppfylls kriteriet avseende kaffe och te hela dagen utan kostnad?JaUppfylls kriteriet avseende konferenstelefon/högtalartelefon (får debiteras)?JaUppfylls kriteriet avseende låsbara grupprum?JaUppfylls kriteriet avseende minst tre (3) möteslokaler?JaUppfylls kriteriet avseende PPM-mätare?JaUppfylls kriteriet avseende två alternativa huvudrätter till lunch (fågel/kött och fisk)?JaScandic FrimurarhotelletRamavtalsleverantören har i sitt anbud, genom att svara JA eller NEJ på ställda tilldelningskriterier avseende Tillgänglighet bekräftat om de tilldelningskriterier som ställs i upphandlingsdokumentet är uppfyllda eller inte.
Ja/NejUppfylls kriteriet avseende anpassningar luftburen allergi? (begäran ska ske senast fem dagar innan konferensen inleds)JaUppfylls kriteriet avseende att person som använder rullstol har fri passage mellan aktuella lokaler och utrymmen?JaUppfylls kriteriet avseende automatisk dörröppnare (huvudentré)?JaUppfylls kriteriet avseende av- och påstigningsplats (inom 25 meter från entré)?JaUppfylls kriteriet avseende dörrars passagemått (minst 80 cm)?JaUppfylls kriteriet avseende fast eller mobil hörslinga (i reception och möteslokal)?JaUppfylls kriteriet avseende framkomlig gångväg från parkering till huviúdentré (för person som använder rullstol/rullator)?JaUppfylls kriteriet avseende fri passage till matsal/restaurang för person som använder rullstol?JaUppfylls kriteriet avseende kontrastmarkeringar på eventuella trappor och nivåskillnader?JaUppfylls kriteriet avseende käpphållare vid receptionen?JaUppfylls kriteriet avseende ledstänger/räcken vid alla trappor/ramper som behöver passeras under konferensen?JaUppfylls kriteriet avseende lämplig ramp eller hiss vid eventuell trappa framför entréer som behöver passeras (för person som använder rullstol)?JaUppfylls kriteriet avseende nåbara rätter på bufféer för person som använder rullstol?JaUppfylls kriteriet avseende personhiss för person som använder rullstol?JaUppfylls kriteriet avseende reserverad parkeringsplats för person med funktionsnedsättning (inom 25 meter från entré)?JaUppfylls kriteriet avseende sittplats nära receptionen respektive huvudentrén?JaUppfylls kriteriet avseende toalett för personer som använder hjälpmedel?JaUppfylls kriteriet avseende trösklar? (inga eller anpassade trösklar)JaUppfylls kriteriet avseende utrymningslarm?Ja -
2 Elite Stora Hotellet Linköping
Avtal: 23.3-1647-2023-135
Stora Torget 9
582 19 Linköping
Konferensrum: 3
DokumentSenast uppdateradSenast uppdaterad: 2023-12-04 2023-12-04Elite Stora Hotellet LinköpingEtt konferenspaket för Dagkonferens ska minst innehålla: möteslokal (inom respektive deltagarspann, skolsittning 5–20 deltagare och 21–40 deltagare samt biosittning 41–60 deltagare), förtäring (förmiddagsfika, lunch (en rätt alternativt buffé inklusive måltidsdryck och kaffe/te) och eftermiddagsfika).
Pris i SEKPris per deltagare, 5–20 deltagare523Pris per deltagare, 21–40 deltagare504Pris per deltagare, 41–60 deltagare504Elite Stora Hotellet LinköpingPriserna används vid avrop genom särskild fördelningsnyckel samt för tillkommande eller avgående deltagare och Tjänster (avser både förändringar i avrop genom rangordning (konferenspaket) och avrop genom särskild fördelningsnyckel).
I de fall där tjänsten är prissatt till 0 kr ingår tjänsten kostnadsfritt.
Pris i SEKSkolsittning heldag 5-20 deltagare300Skolsittning heldag 21-40 deltagare275Skolsittning heldag 41-60 deltagare250Skolsittning halvdag 5-20 deltagare225Skolsittning halvdag 21-40 deltagare200Skolsittning halvdag 41-60 deltagare200Biosittning heldag 5-20 deltagare300Biosittning heldag 21-40 deltagare275Biosittning heldag 41-60 deltagare250Biosittning halvdag 5-20 deltagare225Biosittning halvdag 21-40 deltagare200Biosittning halvdag 41-60 deltagare200U-bord heldag 5-20 deltagare300U-bord heldag 21-40 deltagare275U-bord heldag 41-60 deltagare250U-bord halvdag 5-20 deltagare225U-bord halvdag 21-40 deltagare200U-bord halvdag 41-60 deltagare200Styrelsesittning heldag 5-20 deltagare300Styrelsesittning heldag 21-40 deltagare275Styrelsesittning heldag 41-60 deltagare250Styrelsesittning halvdag 5-20 deltagare225Styrelsesittning halvdag 21-40 deltagare200Styrelsesittning halvdag 41-60 deltagare200Öar heldag 5-20 deltagare300Öar heldag 21-40 deltagare275Öar heldag 41-60 deltagare250Öar halvdag 5-20 deltagare225Öar halvdag 21-40 deltagare200Öar halvdag 41-60 deltagare200Fiskben heldag 5-20 deltagare300Fiskben heldag 21-40 deltagare275Fiskben heldag 41-60 deltagare250Fiskben halvdag 5-20 deltagare225Fiskben halvdag 21-40 deltagare200Fiskben halvdag 41-60 deltagare200Extra lokal - Skolsittning Heldag 11-20 deltagare4700Extra lokal - Skolsittning heldag 21-40 deltagare6000Extra lokal - Skolsittning heldag 41-60 deltagare6000Extra lokal - Skolsittning Halvdag 11-20 deltagare3700Extra lokal - Skolsittning halvdag 21-40 deltagare4500Extra lokal - Skolsittning halvdag 41-60 deltagare4500Pris grupprum (styck)2200Mobil hörslingaErbjuds ejLunch, 1 rätt per person167Lunch, 2 rätter per personErbjuds ejMiddag, 1 rätt per person200Middag, 2 rätter per person323Middag, 3 rätter per person418Kaffe/te, smörgås och juice/smoothie per person95Kaffe/te och smörgås per person88Kaffe/te och bulle per person88Kaffe/te per person35Elite Stora Hotellet LinköpingRamavtalsleverantören bör i sin verksamhet bidra till att Sverige når de miljömål som Riksdagen fastställt, läs mer på Sveriges miljömål.
Ramavtalsleverantören har i sitt anbud, genom att svara JA eller NEJ på ställda tilldelningskriterier avseende Miljö bekräftat om de tilldelningskriterier som ställs i upphandlingsdokumentet är uppfyllda eller inte.
Ja/NejUppfylls kriteriet avseende kaffe, te och kakao?JaUppfylls kriteriet avseende källsortering för deltagare?JaUppfylls kriteriet avseende källsortering för verksamheten?JaUppfylls kriteriet avseende uppföljning energianvändning?JaUppfylls kriteriet avseende ljuskällor (minst 75% LED)?JaUppfylls kriteriet avseende engångsartiklar?JaUppfylls kriteriet avseende endast flergångsglas/flergångsmuggar?JaUppfylls kriteriet avseende kemiska produkter för städning (100 % miljömärkta)?JaUppfylls kriteriet avseende kemiska produkter för diskning (100 % miljömärkta)?JaUppfylls kriteriet avseende matsvinn?JaUppfylls kriteriet avseende vattenblandare för tvättställ (flöde på högst 6 liter/min)?JaUppfylls kriteriet avseende samtliga måltider - Ekologiska alternativ (minst 20 %)?NejElite Stora Hotellet LinköpingRamavtalsleverantören har i sitt anbud, genom att svara JA eller NEJ på ställda tilldelningskriterier avseende Kvalitet bekräftat om de tilldelningskriterier som ställs i upphandlingsdokumentet är uppfyllda eller inte.
Ja/NejUppfylls kravet avseende hjärtstartare?JaUppfylls kriteriet avseende bredbandsuppkoppling (i minst en möteslokal)?JaUppfylls kriteriet avseende dagsljus i alla möteslokaler?JaUppfylls kriteriet avseende höj-/sänkbart alternativt ståbord i möteslokaler?JaUppfylls kriteriet avseende kaffe och te hela dagen utan kostnad?JaUppfylls kriteriet avseende konferenstelefon/högtalartelefon (får debiteras)?JaUppfylls kriteriet avseende låsbara grupprum?JaUppfylls kriteriet avseende minst tre (3) möteslokaler?JaUppfylls kriteriet avseende PPM-mätare?JaUppfylls kriteriet avseende två alternativa huvudrätter till lunch (fågel/kött och fisk)?JaElite Stora Hotellet LinköpingRamavtalsleverantören har i sitt anbud, genom att svara JA eller NEJ på ställda tilldelningskriterier avseende Tillgänglighet bekräftat om de tilldelningskriterier som ställs i upphandlingsdokumentet är uppfyllda eller inte.
Ja/NejUppfylls kriteriet avseende av- och påstigningsplats (inom 25 meter från entré)?JaUppfylls kriteriet avseende framkomlig gångväg från parkering till huviúdentré (för person som använder rullstol/rullator)?JaUppfylls kriteriet avseende lämplig ramp eller hiss vid eventuell trappa framför entréer som behöver passeras (för person som använder rullstol)?JaUppfylls kriteriet avseende dörrars passagemått (minst 80 cm)?JaUppfylls kriteriet avseende trösklar? (inga eller anpassade trösklar)JaUppfylls kriteriet avseende automatisk dörröppnare (huvudentré)?JaUppfylls kriteriet avseende att person som använder rullstol har fri passage mellan aktuella lokaler och utrymmen?JaUppfylls kriteriet avseende sittplats nära receptionen respektive huvudentrén?JaUppfylls kriteriet avseende käpphållare vid receptionen?JaUppfylls kriteriet avseende ledstänger/räcken vid alla trappor/ramper som behöver passeras under konferensen?JaUppfylls kriteriet avseende fri passage till matsal/restaurang för person som använder rullstol?JaUppfylls kriteriet avseende anpassningar luftburen allergi? (begäran ska ske senast fem dagar innan konferensen inleds)JaUppfylls kriteriet avseende personhiss för person som använder rullstol?JaUppfylls kriteriet avseende reserverad parkeringsplats för person med funktionsnedsättning (inom 25 meter från entré)?NejUppfylls kriteriet avseende toalett för personer som använder hjälpmedel?NejUppfylls kriteriet avseende kontrastmarkeringar på eventuella trappor och nivåskillnader?NejUppfylls kriteriet avseende utrymningslarm?NejUppfylls kriteriet avseende nåbara rätter på bufféer för person som använder rullstol?NejUppfylls kriteriet avseende fast eller mobil hörslinga (i reception och möteslokal)?Nej -
3 Clarion Collection Hotel Slottsparken
Avtal: 23.3-1647-2023-136
Storgatan 76
582 24 Linköping
Konferensrum: 4
DokumentSenast uppdateradSenast uppdaterad: 2023-12-04 2023-12-04Clarion Collection Hotel SlottsparkenEtt konferenspaket för Dagkonferens ska minst innehålla: möteslokal (inom respektive deltagarspann, skolsittning 5–20 deltagare och 21–40 deltagare samt biosittning 41–60 deltagare), förtäring (förmiddagsfika, lunch (en rätt alternativt buffé inklusive måltidsdryck och kaffe/te) och eftermiddagsfika).
Pris i SEKPris per deltagare, 5–20 deltagare649Pris per deltagare, 21–40 deltagare649Pris per deltagare, 41–60 deltagare649Clarion Collection Hotel SlottsparkenPriserna används vid avrop genom särskild fördelningsnyckel samt för tillkommande eller avgående deltagare och Tjänster (avser både förändringar i avrop genom rangordning (konferenspaket) och avrop genom särskild fördelningsnyckel).
I de fall där tjänsten är prissatt till 0 kr ingår tjänsten kostnadsfritt.
Pris i SEKSkolsittning heldag 5-20 deltagare300Skolsittning heldag 21-40 deltagare300Skolsittning heldag 41-60 deltagare300Skolsittning halvdag 5-20 deltagare250Skolsittning halvdag 21-40 deltagare250Skolsittning halvdag 41-60 deltagare250Biosittning heldag 5-20 deltagare300Biosittning heldag 21-40 deltagare300Biosittning heldag 41-60 deltagare300Biosittning halvdag 5-20 deltagare250Biosittning halvdag 21-40 deltagare250Biosittning halvdag 41-60 deltagare250U-bord heldag 5-20 deltagare300U-bord heldag 21-40 deltagare300U-bord heldag 41-60 deltagare300U-bord halvdag 5-20 deltagare250U-bord halvdag 21-40 deltagare250U-bord halvdag 41-60 deltagare250Styrelsesittning heldag 5-20 deltagare300Styrelsesittning heldag 21-40 deltagare300Styrelsesittning heldag 41-60 deltagare300Styrelsesittning halvdag 5-20 deltagare250Styrelsesittning halvdag 21-40 deltagare250Styrelsesittning halvdag 41-60 deltagare250Öar heldag 5-20 deltagare300Öar heldag 21-40 deltagare300Öar heldag 41-60 deltagare300Öar halvdag 5-20 deltagare250Öar halvdag 21-40 deltagare250Öar halvdag 41-60 deltagare250Fiskben heldag 5-20 deltagare300Fiskben heldag 21-40 deltagare300Fiskben heldag 41-60 deltagare300Fiskben halvdag 5-20 deltagare250Fiskben halvdag 21-40 deltagare250Fiskben halvdag 41-60 deltagare250Extra lokal - Skolsittning Heldag 11-20 deltagare5000Extra lokal - Skolsittning heldag 21-40 deltagare5000Extra lokal - Skolsittning heldag 41-60 deltagare8000Extra lokal - Skolsittning Halvdag 11-20 deltagare5000Extra lokal - Skolsittning halvdag 21-40 deltagare5000Extra lokal - Skolsittning halvdag 41-60 deltagare8000Pris grupprum (styck)3765Mobil hörslingaErbjuds ejLunch, 1 rätt per person179Lunch, 2 rätter per personErbjuds ejMiddag, 1 rätt per person305Middag, 2 rätter per person425Middag, 3 rätter per personErbjuds ejKaffe/te, smörgås och juice/smoothie per person119Kaffe/te och smörgås per person100Kaffe/te och bulle per person75Kaffe/te per person25Clarion Collection Hotel SlottsparkenRamavtalsleverantören bör i sin verksamhet bidra till att Sverige når de miljömål som Riksdagen fastställt, läs mer på Sveriges miljömål.
Ramavtalsleverantören har i sitt anbud, genom att svara JA eller NEJ på ställda tilldelningskriterier avseende Miljö bekräftat om de tilldelningskriterier som ställs i upphandlingsdokumentet är uppfyllda eller inte.
Ja/NejUppfylls kriteriet avseende endast flergångsglas/flergångsmuggar?JaUppfylls kriteriet avseende engångsartiklar?JaUppfylls kriteriet avseende kaffe, te och kakao?JaUppfylls kriteriet avseende kemiska produkter för diskning (100 % miljömärkta)?JaUppfylls kriteriet avseende kemiska produkter för städning (100 % miljömärkta)?JaUppfylls kriteriet avseende källsortering för deltagare?JaUppfylls kriteriet avseende källsortering för verksamheten?JaUppfylls kriteriet avseende ljuskällor (minst 75% LED)?JaUppfylls kriteriet avseende matsvinn?JaUppfylls kriteriet avseende samtliga måltider - Ekologiska alternativ (minst 20 %)?JaUppfylls kriteriet avseende uppföljning energianvändning?JaUppfylls kriteriet avseende vattenblandare för tvättställ (flöde på högst 6 liter/min)?JaClarion Collection Hotel SlottsparkenRamavtalsleverantören har i sitt anbud, genom att svara JA eller NEJ på ställda tilldelningskriterier avseende Kvalitet bekräftat om de tilldelningskriterier som ställs i upphandlingsdokumentet är uppfyllda eller inte.
Ja/NejUppfylls kravet avseende hjärtstartare?JaUppfylls kriteriet avseende bredbandsuppkoppling (i minst en möteslokal)?JaUppfylls kriteriet avseende dagsljus i alla möteslokaler?JaUppfylls kriteriet avseende höj-/sänkbart alternativt ståbord i möteslokaler?JaUppfylls kriteriet avseende kaffe och te hela dagen utan kostnad?JaUppfylls kriteriet avseende konferenstelefon/högtalartelefon (får debiteras)?JaUppfylls kriteriet avseende låsbara grupprum?JaUppfylls kriteriet avseende minst tre (3) möteslokaler?JaUppfylls kriteriet avseende PPM-mätare?NejUppfylls kriteriet avseende två alternativa huvudrätter till lunch (fågel/kött och fisk)?NejClarion Collection Hotel SlottsparkenRamavtalsleverantören har i sitt anbud, genom att svara JA eller NEJ på ställda tilldelningskriterier avseende Tillgänglighet bekräftat om de tilldelningskriterier som ställs i upphandlingsdokumentet är uppfyllda eller inte.
Ja/NejUppfylls kriteriet avseende reserverad parkeringsplats för person med funktionsnedsättning (inom 25 meter från entré)?JaUppfylls kriteriet avseende av- och påstigningsplats (inom 25 meter från entré)?JaUppfylls kriteriet avseende framkomlig gångväg från parkering till huviúdentré (för person som använder rullstol/rullator)?JaUppfylls kriteriet avseende lämplig ramp eller hiss vid eventuell trappa framför entréer som behöver passeras (för person som använder rullstol)?JaUppfylls kriteriet avseende dörrars passagemått (minst 80 cm)?JaUppfylls kriteriet avseende trösklar? (inga eller anpassade trösklar)JaUppfylls kriteriet avseende automatisk dörröppnare (huvudentré)?JaUppfylls kriteriet avseende att person som använder rullstol har fri passage mellan aktuella lokaler och utrymmen?JaUppfylls kriteriet avseende toalett för personer som använder hjälpmedel?JaUppfylls kriteriet avseende sittplats nära receptionen respektive huvudentrén?JaUppfylls kriteriet avseende kontrastmarkeringar på eventuella trappor och nivåskillnader?JaUppfylls kriteriet avseende ledstänger/räcken vid alla trappor/ramper som behöver passeras under konferensen?JaUppfylls kriteriet avseende personhiss för person som använder rullstol?JaUppfylls kriteriet avseende anpassningar luftburen allergi? (begäran ska ske senast fem dagar innan konferensen inleds)JaUppfylls kriteriet avseende nåbara rätter på bufféer för person som använder rullstol?JaUppfylls kriteriet avseende fri passage till matsal/restaurang för person som använder rullstol?JaUppfylls kriteriet avseende utrymningslarm?JaUppfylls kriteriet avseende käpphållare vid receptionen?NejUppfylls kriteriet avseende fast eller mobil hörslinga (i reception och möteslokal)?Nej
Myndigheter under regeringen
Avropsberättigade statliga myndigheter under regeringen ska avropa från de statliga ramavtalen. Förordning (1998:796) om statlig inköpssamordning gäller för myndigheter under regeringen. Dessa myndigheter deltar med automatik och har rätt att avropa på samtliga statliga ramavtal i enlighet med regleringen i förordningen. För information om regleringen och myndigheterna, se regeringens webbplats.
Register över statliga myndigheter under regeringen finns på SCB:s myndighetsregister: https://myndighetsregistret.scb.se
Organisationer som deltar via bekräftelse
Uppfyllda mål inom nationella upphandlingsstrategin
Nationella upphandlingsstrategin innehåller sju inriktningsmål. Dessa kan upphandlande myndigheter och enheter arbeta utifrån för att utveckla sitt strategiska arbete med offentliga inköp.
1
Offentlig upphandling som strategiskt verktyg för en god affär.
2
Effektivare offentliga inköp.
3
En mångfald av leverantörer och en väl fungerande konkurrens.
4
En rättssäker offentlig upphandling.
5
En offentlig upphandling som främjar innovationer och alternativa lösningar.
6
En miljömässigt ansvarsfull offentlig upphandling.
7
Offentlig upphandling som bidrar till ett mer socialt hållbart samhälle..