Till innehåll på sidan

Prenumerera via RSS

Kommun övrig

Avtalsperiod

2024-01-01 - 2027-12-31

Avropsform

  • Rangordnat ramavtal
  • Särskild fördelningsnyckel

Biträdande ramavtalsansvarig

Sandra Lukins

08-7000686


Detta delområde omfattar helpension 5-60 personer och bokas direkt med anläggningen. I helpension ingår en övernattning med frukost, möteslokal, fm-fika, lunch, em-fika och middag. 

Angivna priser är exklusive moms.

  • Avrop av konferenspaket sker genom rangordning. Om paketen för dagkonferens och helpension inte svarar mot efterfrågat behov så sker Avrop genom en särskild fördelningsnyckel. Detta avser förändringar som överstiger tio (10) procent av det aktuella Kontraktets värde. Uträkningsmall används för att enkelt kunna filtrera fram vilken Ramavtalsleverantör som ska tilldelas kontraktet.

Om två eller flera Ramavtalsleverantörer efter Avrop genom en särskild fördelningsnyckel har samma pris ska uppdraget tilldelas den Ramavtalsleverantör som är den först rangordnade Ramavtalsleverantören inom respektive delområde.

För mer info om vilken avropsordning som är aktuell, hur avrop genomförs och några praktiska exempel se snabbguide här.

Här väljer du avropsform


Rangordnat ramavtal innebär att du i första hand ska skicka din avropsförfrågan till den leverantör som rangordnats nummer 1.

Frågor & svar
  • 1 Scandic Segevång

    Avtal: 23.3-1644-2023-142


    Dokument
    Senast uppdaterad
    Senast uppdaterad: 2023-12-08 2023-12-08
    Scandic Segevång

    Ett konferenspaket för Helpension ska minst innehålla: möteslokal (inom respektive deltagarspann, skolsittning 5–20 deltagare och 21–40 deltagare samt biosittning 41–60 deltagare), förtäring (förmiddagsfika, lunch (en rätt alternativt buffé inklusive måltidsdryck och kaffe/te), eftermiddagsfika, middag (två rätter inklusive måltidsdryck och kaffe/te)) samt övernattning inklusive frukost. 

    Priset för övernattning avser en övernattning för en person i ett rum inklusive frukost. Priset gäller oavsett vilken rumskategori (standard, superior, plus, business, extra eller annan benämning) som erbjuds eller om det är enkelrum eller dubbelrum.

    Pris i SEK
    Pris per deltagare, 5–20 deltagare
    1996
    Pris per deltagare, 21–40 deltagare
    1996
    Pris per deltagare, 41–60 deltagare
    1996
    Scandic Segevång

    Priserna används vid avrop genom särskild fördelningsnyckel samt för tillkommande eller avgående deltagare och Tjänster (avser både förändringar i avrop genom rangordning (konferenspaket) och avrop genom särskild fördelningsnyckel). 

    I de fall där tjänsten är prissatt till 0 kr ingår tjänsten kostnadsfritt. 

    Pris i SEK
    Skolsittning heldag 5-20 deltagare
    324
    Skolsittning heldag 21-40 deltagare
    276
    Skolsittning heldag 41-60 deltagare
    268
    Skolsittning halvdag 5-20 deltagare
    324
    Skolsittning halvdag 21-40 deltagare
    276
    Skolsittning halvdag 41-60 deltagare
    268
    Biosittning heldag 5-20 deltagare
    316
    Biosittning heldag 21-40 deltagare
    276
    Biosittning heldag 41-60 deltagare
    260
    Biosittning halvdag 5-20 deltagare
    316
    Biosittning halvdag 21-40 deltagare
    276
    Biosittning halvdag 41-60 deltagare
    260
    U-bord heldag 5-20 deltagare
    Erbjuds ej
    U-bord heldag 21-40 deltagare
    Erbjuds ej
    U-bord heldag 41-60 deltagare
    Erbjuds ej
    U-bord halvdag 5-20 deltagare
    Erbjuds ej
    U-bord halvdag 21-40 deltagare
    Erbjuds ej
    U-bord halvdag 41-60 deltagare
    Erbjuds ej
    Styrelsesittning heldag 5-20 deltagare
    Erbjuds ej
    Styrelsesittning heldag 21-40 deltagare
    Erbjuds ej
    Styrelsesittning heldag 41-60 deltagare
    Erbjuds ej
    Styrelsesittning halvdag 5-20 deltagare
    Erbjuds ej
    Styrelsesittning halvdag 21-40 deltagare
    Erbjuds ej
    Styrelsesittning halvdag 41-60 deltagare
    Erbjuds ej
    Öar heldag 5-20 deltagare
    Erbjuds ej
    Öar heldag 21-40 deltagare
    Erbjuds ej
    Öar heldag 41-60 deltagare
    Erbjuds ej
    Öar halvdag 5-20 deltagare
    Erbjuds ej
    Öar halvdag 21-40 deltagare
    Erbjuds ej
    Öar halvdag 41-60 deltagare
    Erbjuds ej
    Fiskben heldag 5-20 deltagare
    Erbjuds ej
    Fiskben heldag 21-40 deltagare
    Erbjuds ej
    Fiskben heldag 41-60 deltagare
    Erbjuds ej
    Fiskben halvdag 5-20 deltagare
    Erbjuds ej
    Fiskben halvdag 21-40 deltagare
    Erbjuds ej
    Fiskben halvdag 41-60 deltagare
    Erbjuds ej
    Extra lokal - Skolsittning Heldag 11-20 deltagare
    Erbjuds ej
    Extra lokal - Skolsittning heldag 21-40 deltagare
    Erbjuds ej
    Extra lokal - Skolsittning heldag 41-60 deltagare
    Erbjuds ej
    Extra lokal - Skolsittning Halvdag 11-20 deltagare
    Erbjuds ej
    Extra lokal - Skolsittning halvdag 21-40 deltagare
    Erbjuds ej
    Extra lokal - Skolsittning halvdag 41-60 deltagare
    Erbjuds ej
    Pris grupprum (styck)
    1980
    Mobil hörslinga
    0
    Lunch, 1 rätt per person
    220
    Lunch, 2 rätter per person
    Erbjuds ej
    Middag, 1 rätt per person
    220
    Middag, 2 rätter per person
    300
    Middag, 3 rätter per person
    Erbjuds ej
    Kaffe/te, smörgås och juice/smoothie per person
    132
    Kaffe/te och smörgås per person
    88
    Kaffe/te och bulle per person
    88
    Kaffe/te per person
    36
    En övernattning inkl frukost för en person i ett rum
    978
    En övernattning inkl frukost för en person i delat rum
    578
    Tillkommande helpensionsfrukost
    156
    Scandic Segevång

    Ramavtalsleverantören bör i sin verksamhet bidra till att Sverige når de miljömål som Riksdagen fastställt, läs mer på Sveriges miljömål

    Ramavtalsleverantören har i sitt anbud, genom att svara JA eller NEJ på ställda tilldelningskriterier avseende Miljö bekräftat om de tilldelningskriterier som ställs i upphandlingsdokumentet är uppfyllda eller inte.

    Ja/Nej
    Uppfylls kriteriet avseende frukost - Minskad klimatbelastning?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende samtliga måltider - Ekologiska alternativ (minst 20 %)? 
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende kaffe, te och kakako?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende matsvinn?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende källsortering för deltagare? 
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende källsortering för verksamheten?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende uppföljning av energianvändning?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende ljuskällor (minst 75% LED)?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende vattenblandare för tvättställ (flöde på högst 6 liter/min)?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende duschar (flöde på högst 9 liter/min)?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende engångsartiklar?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende endast flergångsglas/flergångsmuggar?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende kemiska produkter för städning (100 % miljömärkta)?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende kemiska produkter för diskning (100 % miljömärkta)?
    Ja
    Scandic Segevång

    Ramavtalsleverantören har i sitt anbud, genom att svara JA eller NEJ på ställda tilldelningskriterier avseende Kvalitet bekräftat om de tilldelningskriterier som ställs i upphandlingsdokumentet är uppfyllda eller inte.

    Ja/Nej
    Uppfylls kravet avseende hjärtstartare?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende minst 3 (tre) möteslokaler?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende dagsljus i möteslokaler?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende PPM-mätare?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende bredbandsuppkoppling (i minst en möteslokal)? 
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende höj-sänkbart alternativt ståbord i möteslokaler?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende låsbara grupprum?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende säker bagageförvaring?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende konferenstelefon/högtalartelefon (får debiteras)?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende kaffe och te hela dagen utan kostnad?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende relaxavdelning med bastu och/eller pool?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende gym/motionsrum?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende kostnadsfria inomhusaktiviteter?
    Nej
    Uppfylls kriteriet avseende bordsserverad middag?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende två alternativa huvudrätter till lunch (fågel/kött och fisk)?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende två alternativa huvudrätter till middag (fågel/kött och fisk)?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende strykmöjligheter?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende titthål i dörrarna till övernattningsrum?
    Ja
    Scandic Segevång

    Ramavtalsleverantören har i sitt anbud, genom att svara JA eller NEJ på ställda tilldelningskriterier avseende Tillgänglighet bekräftat om de tilldelningskriterier som ställs i upphandlingsdokumentet är uppfyllda eller inte.

    Ja/Nej
    Uppfylls kriteriet avseende reserverad parkeringsplats för person med funktionsnedsättning (inom 25 meter från entré)?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende av- och påstigningsplats (inom 25 meter från entré)? 
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende framkomlig gångväg från parkering till huviúdentré (för person som använder rullstol/rullator)?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende lämplig ramp eller hiss vid eventuell trappa framför entréer som behöver passeras (för person som använder rullstol)?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende dörrars passagemått (minst 80 cm)?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende trösklar? (inga eller anpassade trösklar)
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende automatisk dörröppnare (huvudentré)?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende att person som använder rullstol har fri passage (mellan aktuella lokaler och utrymmen)?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende toalett för personer som använder hjälpmedel?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende sittplats nära receptionen respektive huvudentrén?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende käpphållare vid receptionen?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende kontrastmarkeringar på eventuella trappor och nivåskillnader?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende ledstänger/räcken vid alla trappor/ramper som behöver passeras under konferensen?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende utrymningslarm i talat meddelande?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende fri passage till matsal/restaurang för person som använder rullstol?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende nåbara rätter på bufféer för person som använder rullstol?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende anpassningar luftburen allergi? (begäran ska ske senast fem dagar innan konferensen inleds)
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende personhiss för person som använder rullstol?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende fast eller mobil hörslinga (i reception och möteslokal)?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende övernattningsrum anpassat för person som använder rullstol?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende allergisanerat övernattningsrum?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende brandlarm med ljussignaler (i övernattningsrum)?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende brandlarm som uppfattas med känseln?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende ledsagning till övernattningsrum?
    Ja
  • 2 Quality Hotel View

    Avtal: 23.3-1644-2023-143


    Dokument
    Senast uppdaterad
    Senast uppdaterad: 2023-12-08 2023-12-08
    Quality Hotel View

    Ett konferenspaket för Helpension ska minst innehålla: möteslokal (inom respektive deltagarspann, skolsittning 5–20 deltagare och 21–40 deltagare samt biosittning 41–60 deltagare), förtäring (förmiddagsfika, lunch (en rätt alternativt buffé inklusive måltidsdryck och kaffe/te), eftermiddagsfika, middag (två rätter inklusive måltidsdryck och kaffe/te)) samt övernattning inklusive frukost. 

    Priset för övernattning avser en övernattning för en person i ett rum inklusive frukost. Priset gäller oavsett vilken rumskategori (standard, superior, plus, business, extra eller annan benämning) som erbjuds eller om det är enkelrum eller dubbelrum.

    Pris i SEK
    Pris per deltagare, 5–20 deltagare
    2134
    Pris per deltagare, 21–40 deltagare
    2134
    Pris per deltagare, 41–60 deltagare
    2134
    Quality Hotel View

    Priserna används vid avrop genom särskild fördelningsnyckel samt för tillkommande eller avgående deltagare och Tjänster (avser både förändringar i avrop genom rangordning (konferenspaket) och avrop genom särskild fördelningsnyckel). 

    I de fall där tjänsten är prissatt till 0 kr ingår tjänsten kostnadsfritt. 

    Pris i SEK
    Skolsittning heldag 5-20 deltagare
    560
    Skolsittning heldag 21-40 deltagare
    560
    Skolsittning heldag 41-60 deltagare
    560
    Skolsittning halvdag 5-20 deltagare
    560
    Skolsittning halvdag 21-40 deltagare
    560
    Skolsittning halvdag 41-60 deltagare
    560
    Biosittning heldag 5-20 deltagare
    560
    Biosittning heldag 21-40 deltagare
    560
    Biosittning heldag 41-60 deltagare
    560
    Biosittning halvdag 5-20 deltagare
    560
    Biosittning halvdag 21-40 deltagare
    560
    Biosittning halvdag 41-60 deltagare
    560
    U-bord heldag 5-20 deltagare
    Erbjuds ej
    U-bord heldag 21-40 deltagare
    Erbjuds ej
    U-bord heldag 41-60 deltagare
    Erbjuds ej
    U-bord halvdag 5-20 deltagare
    Erbjuds ej
    U-bord halvdag 21-40 deltagare
    Erbjuds ej
    U-bord halvdag 41-60 deltagare
    Erbjuds ej
    Styrelsesittning heldag 5-20 deltagare
    Erbjuds ej
    Styrelsesittning heldag 21-40 deltagare
    Erbjuds ej
    Styrelsesittning heldag 41-60 deltagare
    Erbjuds ej
    Styrelsesittning halvdag 5-20 deltagare
    Erbjuds ej
    Styrelsesittning halvdag 21-40 deltagare
    Erbjuds ej
    Styrelsesittning halvdag 41-60 deltagare
    Erbjuds ej
    Öar heldag 5-20 deltagare
    Erbjuds ej
    Öar heldag 21-40 deltagare
    Erbjuds ej
    Öar heldag 41-60 deltagare
    Erbjuds ej
    Öar halvdag 5-20 deltagare
    Erbjuds ej
    Öar halvdag 21-40 deltagare
    Erbjuds ej
    Öar halvdag 41-60 deltagare
    Erbjuds ej
    Fiskben heldag 5-20 deltagare
    Erbjuds ej
    Fiskben heldag 21-40 deltagare
    Erbjuds ej
    Fiskben heldag 41-60 deltagare
    Erbjuds ej
    Fiskben halvdag 5-20 deltagare
    Erbjuds ej
    Fiskben halvdag 21-40 deltagare
    Erbjuds ej
    Fiskben halvdag 41-60 deltagare
    Erbjuds ej
    Extra lokal - Skolsittning Heldag 11-20 deltagare
    Erbjuds ej
    Extra lokal - Skolsittning heldag 21-40 deltagare
    Erbjuds ej
    Extra lokal - Skolsittning heldag 41-60 deltagare
    Erbjuds ej
    Extra lokal - Skolsittning Halvdag 11-20 deltagare
    Erbjuds ej
    Extra lokal - Skolsittning halvdag 21-40 deltagare
    Erbjuds ej
    Extra lokal - Skolsittning halvdag 41-60 deltagare
    Erbjuds ej
    Pris grupprum (styck)
    7960
    Mobil hörslinga
    1375
    Lunch, 1 rätt per person
    236
    Lunch, 2 rätter per person
    Erbjuds ej
    Middag, 1 rätt per person
    265
    Middag, 2 rätter per person
    380
    Middag, 3 rätter per person
    495
    Kaffe/te, smörgås och juice/smoothie per person
    120
    Kaffe/te och smörgås per person
    80
    Kaffe/te och bulle per person
    80
    Kaffe/te per person
    40
    En övernattning inkl frukost för en person i ett rum
    1094
    En övernattning inkl frukost för en person i delat rum
    647
    Tillkommande helpensionsfrukost
    174
    Quality Hotel View

    Ramavtalsleverantören bör i sin verksamhet bidra till att Sverige når de miljömål som Riksdagen fastställt, läs mer på Sveriges miljömål

    Ramavtalsleverantören har i sitt anbud, genom att svara JA eller NEJ på ställda tilldelningskriterier avseende Miljö bekräftat om de tilldelningskriterier som ställs i upphandlingsdokumentet är uppfyllda eller inte.

    Ja/Nej
    Uppfylls kriteriet avseende frukost - Minskad klimatbelastning?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende samtliga måltider - Ekologiska alternativ (minst 20 %)? 
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende kaffe, te och kakako?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende matsvinn?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende källsortering för deltagare? 
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende källsortering för verksamheten?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende uppföljning av energianvändning?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende ljuskällor (minst 75% LED)?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende vattenblandare för tvättställ (flöde på högst 6 liter/min)?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende duschar (flöde på högst 9 liter/min)?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende engångsartiklar?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende endast flergångsglas/flergångsmuggar?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende kemiska produkter för städning (100 % miljömärkta)?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende kemiska produkter för diskning (100 % miljömärkta)?
    Ja
    Quality Hotel View

    Ramavtalsleverantören har i sitt anbud, genom att svara JA eller NEJ på ställda tilldelningskriterier avseende Kvalitet bekräftat om de tilldelningskriterier som ställs i upphandlingsdokumentet är uppfyllda eller inte.

    Ja/Nej
    Uppfylls kravet avseende hjärtstartare?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende minst 3 (tre) möteslokaler?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende dagsljus i möteslokaler?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende PPM-mätare?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende bredbandsuppkoppling (i minst en möteslokal)? 
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende höj-sänkbart alternativt ståbord i möteslokaler?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende låsbara grupprum?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende säker bagageförvaring?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende konferenstelefon/högtalartelefon (får debiteras)?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende kaffe och te hela dagen utan kostnad?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende relaxavdelning med bastu och/eller pool?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende gym/motionsrum?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende kostnadsfria inomhusaktiviteter?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende bordsserverad middag?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende två alternativa huvudrätter till lunch (fågel/kött och fisk)?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende två alternativa huvudrätter till middag (fågel/kött och fisk)?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende strykmöjligheter?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende titthål i dörrarna till övernattningsrum?
    Ja
    Quality Hotel View

    Ramavtalsleverantören har i sitt anbud, genom att svara JA eller NEJ på ställda tilldelningskriterier avseende Tillgänglighet bekräftat om de tilldelningskriterier som ställs i upphandlingsdokumentet är uppfyllda eller inte.

    Ja/Nej
    Uppfylls kriteriet avseende reserverad parkeringsplats för person med funktionsnedsättning (inom 25 meter från entré)?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende av- och påstigningsplats (inom 25 meter från entré)? 
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende framkomlig gångväg från parkering till huviúdentré (för person som använder rullstol/rullator)?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende lämplig ramp eller hiss vid eventuell trappa framför entréer som behöver passeras (för person som använder rullstol)?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende dörrars passagemått (minst 80 cm)?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende trösklar? (inga eller anpassade trösklar)
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende automatisk dörröppnare (huvudentré)?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende att person som använder rullstol har fri passage (mellan aktuella lokaler och utrymmen)?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende toalett för personer som använder hjälpmedel?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende sittplats nära receptionen respektive huvudentrén?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende käpphållare vid receptionen?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende kontrastmarkeringar på eventuella trappor och nivåskillnader?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende ledstänger/räcken vid alla trappor/ramper som behöver passeras under konferensen?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende utrymningslarm i talat meddelande?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende fri passage till matsal/restaurang för person som använder rullstol?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende nåbara rätter på bufféer för person som använder rullstol?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende anpassningar luftburen allergi? (begäran ska ske senast fem dagar innan konferensen inleds)
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende personhiss för person som använder rullstol?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende fast eller mobil hörslinga (i reception och möteslokal)?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende övernattningsrum anpassat för person som använder rullstol?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende allergisanerat övernattningsrum?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende brandlarm med ljussignaler (i övernattningsrum)?
    Nej
    Uppfylls kriteriet avseende brandlarm som uppfattas med känseln?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende ledsagning till övernattningsrum?
    Ja
  • 3 Malmö Arena Hotel

    Avtal: 23.3-1644-2023-144


    Dokument
    Senast uppdaterad
    Senast uppdaterad: 2023-12-08 2023-12-08
    Malmö Arena Hotel

    Ett konferenspaket för Helpension ska minst innehålla: möteslokal (inom respektive deltagarspann, skolsittning 5–20 deltagare och 21–40 deltagare samt biosittning 41–60 deltagare), förtäring (förmiddagsfika, lunch (en rätt alternativt buffé inklusive måltidsdryck och kaffe/te), eftermiddagsfika, middag (två rätter inklusive måltidsdryck och kaffe/te)) samt övernattning inklusive frukost. 

    Priset för övernattning avser en övernattning för en person i ett rum inklusive frukost. Priset gäller oavsett vilken rumskategori (standard, superior, plus, business, extra eller annan benämning) som erbjuds eller om det är enkelrum eller dubbelrum.

    Pris i SEK
    Pris per deltagare, 5–20 deltagare
    2157
    Pris per deltagare, 21–40 deltagare
    2121
    Pris per deltagare, 41–60 deltagare
    2121
    Malmö Arena Hotel

    Priserna används vid avrop genom särskild fördelningsnyckel samt för tillkommande eller avgående deltagare och Tjänster (avser både förändringar i avrop genom rangordning (konferenspaket) och avrop genom särskild fördelningsnyckel). 

    I de fall där tjänsten är prissatt till 0 kr ingår tjänsten kostnadsfritt. 

    Pris i SEK
    Skolsittning heldag 5-20 deltagare
    318
    Skolsittning heldag 21-40 deltagare
    282
    Skolsittning heldag 41-60 deltagare
    282
    Skolsittning halvdag 5-20 deltagare
    253
    Skolsittning halvdag 21-40 deltagare
    253
    Skolsittning halvdag 41-60 deltagare
    253
    Biosittning heldag 5-20 deltagare
    318
    Biosittning heldag 21-40 deltagare
    282
    Biosittning heldag 41-60 deltagare
    282
    Biosittning halvdag 5-20 deltagare
    253
    Biosittning halvdag 21-40 deltagare
    253
    Biosittning halvdag 41-60 deltagare
    253
    U-bord heldag 5-20 deltagare
    318
    U-bord heldag 21-40 deltagare
    282
    U-bord heldag 41-60 deltagare
    Erbjuds ej
    U-bord halvdag 5-20 deltagare
    Erbjuds ej
    U-bord halvdag 21-40 deltagare
    Erbjuds ej
    U-bord halvdag 41-60 deltagare
    Erbjuds ej
    Styrelsesittning heldag 5-20 deltagare
    318
    Styrelsesittning heldag 21-40 deltagare
    Erbjuds ej
    Styrelsesittning heldag 41-60 deltagare
    Erbjuds ej
    Styrelsesittning halvdag 5-20 deltagare
    Erbjuds ej
    Styrelsesittning halvdag 21-40 deltagare
    Erbjuds ej
    Styrelsesittning halvdag 41-60 deltagare
    Erbjuds ej
    Öar heldag 5-20 deltagare
    318
    Öar heldag 21-40 deltagare
    282
    Öar heldag 41-60 deltagare
    282
    Öar halvdag 5-20 deltagare
    Erbjuds ej
    Öar halvdag 21-40 deltagare
    Erbjuds ej
    Öar halvdag 41-60 deltagare
    Erbjuds ej
    Fiskben heldag 5-20 deltagare
    318
    Fiskben heldag 21-40 deltagare
    282
    Fiskben heldag 41-60 deltagare
    282
    Fiskben halvdag 5-20 deltagare
    253
    Fiskben halvdag 21-40 deltagare
    253
    Fiskben halvdag 41-60 deltagare
    253
    Extra lokal - Skolsittning Heldag 11-20 deltagare
    6550
    Extra lokal - Skolsittning heldag 21-40 deltagare
    8025
    Extra lokal - Skolsittning heldag 41-60 deltagare
    8025
    Extra lokal - Skolsittning Halvdag 11-20 deltagare
    4300
    Extra lokal - Skolsittning halvdag 21-40 deltagare
    5200
    Extra lokal - Skolsittning halvdag 41-60 deltagare
    5200
    Pris grupprum (styck)
    2500
    Mobil hörslinga
    10000
    Lunch, 1 rätt per person
    176
    Lunch, 2 rätter per person
    295
    Middag, 1 rätt per person
    295
    Middag, 2 rätter per person
    395
    Middag, 3 rätter per person
    442
    Kaffe/te, smörgås och juice/smoothie per person
    96
    Kaffe/te och smörgås per person
    96
    Kaffe/te och bulle per person
    105
    Kaffe/te per person
    30
    En övernattning inkl frukost för en person i ett rum
    1067
    En övernattning inkl frukost för en person i delat rum
    623
    Tillkommande helpensionsfrukost
    156
    Malmö Arena Hotel

    Ramavtalsleverantören bör i sin verksamhet bidra till att Sverige når de miljömål som Riksdagen fastställt, läs mer på Sveriges miljömål

    Ramavtalsleverantören har i sitt anbud, genom att svara JA eller NEJ på ställda tilldelningskriterier avseende Miljö bekräftat om de tilldelningskriterier som ställs i upphandlingsdokumentet är uppfyllda eller inte.

    Ja/Nej
    Uppfylls kriteriet avseende frukost - Minskad klimatbelastning?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende samtliga måltider - Ekologiska alternativ (minst 20 %)? 
    Nej
    Uppfylls kriteriet avseende kaffe, te och kakako?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende matsvinn?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende källsortering för deltagare? 
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende källsortering för verksamheten?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende uppföljning av energianvändning?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende ljuskällor (minst 75% LED)?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende vattenblandare för tvättställ (flöde på högst 6 liter/min)?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende duschar (flöde på högst 9 liter/min)?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende engångsartiklar?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende endast flergångsglas/flergångsmuggar?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende kemiska produkter för städning (100 % miljömärkta)?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende kemiska produkter för diskning (100 % miljömärkta)?
    Ja
    Malmö Arena Hotel

    Ramavtalsleverantören har i sitt anbud, genom att svara JA eller NEJ på ställda tilldelningskriterier avseende Kvalitet bekräftat om de tilldelningskriterier som ställs i upphandlingsdokumentet är uppfyllda eller inte.

    Ja/Nej
    Uppfylls kravet avseende hjärtstartare?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende minst 3 (tre) möteslokaler?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende dagsljus i möteslokaler?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende PPM-mätare?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende bredbandsuppkoppling (i minst en möteslokal)? 
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende höj-sänkbart alternativt ståbord i möteslokaler?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende låsbara grupprum?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende säker bagageförvaring?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende konferenstelefon/högtalartelefon (får debiteras)?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende kaffe och te hela dagen utan kostnad?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende relaxavdelning med bastu och/eller pool?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende gym/motionsrum?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende kostnadsfria inomhusaktiviteter?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende bordsserverad middag?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende två alternativa huvudrätter till lunch (fågel/kött och fisk)?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende två alternativa huvudrätter till middag (fågel/kött och fisk)?
    Nej
    Uppfylls kriteriet avseende strykmöjligheter?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende titthål i dörrarna till övernattningsrum?
    Ja
    Malmö Arena Hotel

    Ramavtalsleverantören har i sitt anbud, genom att svara JA eller NEJ på ställda tilldelningskriterier avseende Tillgänglighet bekräftat om de tilldelningskriterier som ställs i upphandlingsdokumentet är uppfyllda eller inte.

    Ja/Nej
    Uppfylls kriteriet avseende reserverad parkeringsplats för person med funktionsnedsättning (inom 25 meter från entré)?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende av- och påstigningsplats (inom 25 meter från entré)? 
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende framkomlig gångväg från parkering till huviúdentré (för person som använder rullstol/rullator)?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende lämplig ramp eller hiss vid eventuell trappa framför entréer som behöver passeras (för person som använder rullstol)?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende dörrars passagemått (minst 80 cm)?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende trösklar? (inga eller anpassade trösklar)
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende automatisk dörröppnare (huvudentré)?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende att person som använder rullstol har fri passage (mellan aktuella lokaler och utrymmen)?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende toalett för personer som använder hjälpmedel?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende sittplats nära receptionen respektive huvudentrén?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende käpphållare vid receptionen?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende kontrastmarkeringar på eventuella trappor och nivåskillnader?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende ledstänger/räcken vid alla trappor/ramper som behöver passeras under konferensen?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende utrymningslarm i talat meddelande?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende fri passage till matsal/restaurang för person som använder rullstol?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende nåbara rätter på bufféer för person som använder rullstol?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende anpassningar luftburen allergi? (begäran ska ske senast fem dagar innan konferensen inleds)
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende personhiss för person som använder rullstol?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende fast eller mobil hörslinga (i reception och möteslokal)?
    Nej
    Uppfylls kriteriet avseende övernattningsrum anpassat för person som använder rullstol?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende allergisanerat övernattningsrum?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende brandlarm med ljussignaler (i övernattningsrum)?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende brandlarm som uppfattas med känseln?
    Nej
    Uppfylls kriteriet avseende ledsagning till övernattningsrum?
    Ja
Namn
Senast uppdaterad
Senast uppdaterad: 2024-04-11 2024-04-11
Senast uppdaterad: 2024-04-11 2024-04-11
Senast uppdaterad: 2024-04-11 2024-04-11
Senast uppdaterad: 2024-09-04 2024-09-04
Senast uppdaterad: 2023-12-27 2023-12-27
Senast uppdaterad: 2024-05-03 2024-05-03
Senast uppdaterad: 2023-12-13 2023-12-13
Senast uppdaterad: 2023-12-20 2023-12-20
Senast uppdaterad: 2023-12-20 2023-12-20
Senast uppdaterad: 2023-12-21 2023-12-21
Senast uppdaterad: 2024-08-30 2024-08-30
Senast uppdaterad: 2023-12-20 2023-12-20
Senast uppdaterad: 2024-05-03 2024-05-03

Myndigheter under regeringen

Avropsberättigade statliga myndigheter under regeringen ska avropa från de statliga ramavtalen. Förordning (1998:796) om statlig inköpssamordning gäller för myndigheter under regeringen. Dessa myndigheter deltar med automatik och har rätt att avropa på samtliga statliga ramavtal i enlighet med regleringen i förordningen. För information om regleringen och myndigheterna, se regeringens webbplats.

Register över statliga myndigheter under regeringen finns på SCB:s myndighetsregister: https://myndighetsregistret.scb.se


Organisationer som deltar via bekräftelse

Namn
Akademiska Hus Aktiebolag
Aviseq critical communication AB
Kungliga Operan Aktiebolag
Nordregio
Norrlandsfonden
Riksdagens ombudsmän
Riksdagsförvaltningen
Riksrevisionen
Riksteatern
RISE Research Institutes of Sweden AB
SMA Maintenance
Specialfastigheter Sverige Aktiebolag
Stiftelsen för Miljöstrategisk Forskning
Stiftelsen för strategisk forskning
Stiftelsen Högskolan i Jönköping
Stiftelsen Röda korshemmet
Stiftelsen Skansen
Stiftelsen Svensk Industridesign, SVID
Svenska Filminstitutet
Sveriges Riksbank
Inga nyheter

Uppfyllda mål inom nationella upphandlingsstrategin

Nationella upphandlingsstrategin innehåller sju inriktningsmål. Dessa kan upphandlande myndigheter och enheter arbeta utifrån för att utveckla sitt strategiska arbete med offentliga inköp.

1

Offentlig upphandling som strategiskt verktyg för en god affär.

2

Effektivare offentliga inköp.

3

En mångfald av leverantörer och en väl fungerande konkurrens.

4

En rättssäker offentlig upphandling.

5

En offentlig upphandling som främjar innovationer och alternativa lösningar.

6

En miljömässigt ansvarsfull offentlig upphandling.

7

Offentlig upphandling som bidrar till ett mer socialt hållbart samhälle..

Nationella upphandlingsstrategin
Senast ändrad: 2024-03-05