Små konferenser 5-60 deltagare
Avtalsperiod
2024-01-01 - 2027-12-31Avropsform
- Rangordnat ramavtal
- Särskild fördelningsnyckel
Kundstöd
Detta delområde omfattar helpension 5-60 personer och bokas direkt med anläggningen. I helpension ingår en övernattning med frukost, möteslokal, fm-fika, lunch, em-fika och middag.
Angivna priser är exklusive moms.
- Avrop av konferenspaket sker genom rangordning. Om paketen för dagkonferens och helpension inte svarar mot efterfrågat behov så sker Avrop genom en särskild fördelningsnyckel. Detta avser förändringar som överstiger tio (10) procent av det aktuella Kontraktets värde. Uträkningsmall används för att enkelt kunna filtrera fram vilken Ramavtalsleverantör som ska tilldelas kontraktet.
Om två eller flera Ramavtalsleverantörer efter Avrop genom en särskild fördelningsnyckel har samma pris ska uppdraget tilldelas den Ramavtalsleverantör som är den först rangordnade Ramavtalsleverantören inom respektive delområde.
För mer info om vilken avropsordning som är aktuell, hur avrop genomförs och några praktiska exempel se snabbguide här.
Här väljer du avropsform
Rangordnat ramavtal innebär att du i första hand ska skicka din avropsförfrågan till den leverantör som rangordnats nummer 1.
-
1 Grand Hotel Alingsås
Avtal: 23.3-1644-2023-001
Bankgatan 1
441 30 Alingsås
Konferensrum: 9
DokumentSenast uppdateradSenast uppdaterad: 2023-12-08 2023-12-08Grand Hotel AlingsåsEtt konferenspaket för Helpension ska minst innehålla: möteslokal (inom respektive deltagarspann, skolsittning 5–20 deltagare och 21–40 deltagare samt biosittning 41–60 deltagare), förtäring (förmiddagsfika, lunch (en rätt alternativt buffé inklusive måltidsdryck och kaffe/te), eftermiddagsfika, middag (två rätter inklusive måltidsdryck och kaffe/te)) samt övernattning inklusive frukost.
Priset för övernattning avser en övernattning för en person i ett rum inklusive frukost. Priset gäller oavsett vilken rumskategori (standard, superior, plus, business, extra eller annan benämning) som erbjuds eller om det är enkelrum eller dubbelrum.
Pris i SEKPris per deltagare, 5–20 deltagare2095Pris per deltagare, 21–40 deltagare2095Pris per deltagare, 41–60 deltagare2095Grand Hotel AlingsåsPriserna används vid avrop genom särskild fördelningsnyckel samt för tillkommande eller avgående deltagare och Tjänster (avser både förändringar i avrop genom rangordning (konferenspaket) och avrop genom särskild fördelningsnyckel).
I de fall där tjänsten är prissatt till 0 kr ingår tjänsten kostnadsfritt.
Pris i SEKSkolsittning heldag 5-20 deltagare240Skolsittning heldag 21-40 deltagare240Skolsittning heldag 41-60 deltagare240Skolsittning halvdag 5-20 deltagare240Skolsittning halvdag 21-40 deltagare240Skolsittning halvdag 41-60 deltagare240Biosittning heldag 5-20 deltagare240Biosittning heldag 21-40 deltagare240Biosittning heldag 41-60 deltagare240Biosittning halvdag 5-20 deltagare240Biosittning halvdag 21-40 deltagare240Biosittning halvdag 41-60 deltagare240U-bord heldag 5-20 deltagare240U-bord heldag 21-40 deltagare240U-bord heldag 41-60 deltagare240U-bord halvdag 5-20 deltagare240U-bord halvdag 21-40 deltagare240U-bord halvdag 41-60 deltagare240Styrelsesittning heldag 5-20 deltagare240Styrelsesittning heldag 21-40 deltagare240Styrelsesittning heldag 41-60 deltagare240Styrelsesittning halvdag 5-20 deltagare240Styrelsesittning halvdag 21-40 deltagare240Styrelsesittning halvdag 41-60 deltagare240Öar heldag 5-20 deltagare240Öar heldag 21-40 deltagare240Öar heldag 41-60 deltagare240Öar halvdag 5-20 deltagare240Öar halvdag 21-40 deltagare240Öar halvdag 41-60 deltagare240Fiskben heldag 5-20 deltagare240Fiskben heldag 21-40 deltagare240Fiskben heldag 41-60 deltagare240Fiskben halvdag 5-20 deltagare240Fiskben halvdag 21-40 deltagare240Fiskben halvdag 41-60 deltagare240Extra lokal - Skolsittning Heldag 11-20 deltagare5000Extra lokal - Skolsittning heldag 21-40 deltagare7000Extra lokal - Skolsittning heldag 41-60 deltagare11000Extra lokal - Skolsittning Halvdag 11-20 deltagare3000Extra lokal - Skolsittning halvdag 21-40 deltagare4000Extra lokal - Skolsittning halvdag 41-60 deltagare6000Pris grupprum (styck)2275Mobil hörslinga0Lunch, 1 rätt per person160Lunch, 2 rätter per personErbjuds ejMiddag, 1 rätt per person275Middag, 2 rätter per person388Middag, 3 rätter per personErbjuds ejKaffe/te, smörgås och juice/smoothie per person95Kaffe/te och smörgås per person95Kaffe/te och bulle per person95Kaffe/te per person34En övernattning inkl frukost för en person i ett rum1117En övernattning inkl frukost för en person i delat rum817Tillkommande helpensionsfrukost130Grand Hotel AlingsåsRamavtalsleverantören bör i sin verksamhet bidra till att Sverige når de miljömål som Riksdagen fastställt, läs mer på Sveriges miljömål.
Ramavtalsleverantören har i sitt anbud, genom att svara JA eller NEJ på ställda tilldelningskriterier avseende Miljö bekräftat om de tilldelningskriterier som ställs i upphandlingsdokumentet är uppfyllda eller inte.
Ja/NejUppfylls kriteriet avseende frukost - Minskad klimatbelastning?JaUppfylls kriteriet avseende samtliga måltider - Ekologiska alternativ (minst 20 %)?NejUppfylls kriteriet avseende kaffe, te och kakako?JaUppfylls kriteriet avseende matsvinn?JaUppfylls kriteriet avseende källsortering för deltagare?JaUppfylls kriteriet avseende källsortering för verksamheten?JaUppfylls kriteriet avseende uppföljning av energianvändning?JaUppfylls kriteriet avseende ljuskällor (minst 75% LED)?JaUppfylls kriteriet avseende vattenblandare för tvättställ (flöde på högst 6 liter/min)?JaUppfylls kriteriet avseende duschar (flöde på högst 9 liter/min)?JaUppfylls kriteriet avseende engångsartiklar?JaUppfylls kriteriet avseende endast flergångsglas/flergångsmuggar?JaUppfylls kriteriet avseende kemiska produkter för städning (100 % miljömärkta)?JaUppfylls kriteriet avseende kemiska produkter för diskning (100 % miljömärkta)?JaGrand Hotel AlingsåsRamavtalsleverantören har i sitt anbud, genom att svara JA eller NEJ på ställda tilldelningskriterier avseende Kvalitet bekräftat om de tilldelningskriterier som ställs i upphandlingsdokumentet är uppfyllda eller inte.
Ja/NejUppfylls kravet avseende hjärtstartare?JaUppfylls kriteriet avseende minst 3 (tre) möteslokaler?JaUppfylls kriteriet avseende dagsljus i möteslokaler?JaUppfylls kriteriet avseende PPM-mätare?JaUppfylls kriteriet avseende bredbandsuppkoppling (i minst en möteslokal)?JaUppfylls kriteriet avseende höj-sänkbart alternativt ståbord i möteslokaler?JaUppfylls kriteriet avseende låsbara grupprum?JaUppfylls kriteriet avseende säker bagageförvaring?JaUppfylls kriteriet avseende konferenstelefon/högtalartelefon (får debiteras)?JaUppfylls kriteriet avseende kaffe och te hela dagen utan kostnad?JaUppfylls kriteriet avseende relaxavdelning med bastu och/eller pool?JaUppfylls kriteriet avseende gym/motionsrum?JaUppfylls kriteriet avseende kostnadsfria inomhusaktiviteter?NejUppfylls kriteriet avseende bordsserverad middag?JaUppfylls kriteriet avseende två alternativa huvudrätter till lunch (fågel/kött och fisk)?JaUppfylls kriteriet avseende två alternativa huvudrätter till middag (fågel/kött och fisk)?JaUppfylls kriteriet avseende strykmöjligheter?JaUppfylls kriteriet avseende titthål i dörrarna till övernattningsrum?JaGrand Hotel AlingsåsRamavtalsleverantören har i sitt anbud, genom att svara JA eller NEJ på ställda tilldelningskriterier avseende Tillgänglighet bekräftat om de tilldelningskriterier som ställs i upphandlingsdokumentet är uppfyllda eller inte.
Ja/NejUppfylls kriteriet avseende reserverad parkeringsplats för person med funktionsnedsättning (inom 25 meter från entré)?JaUppfylls kriteriet avseende av- och påstigningsplats (inom 25 meter från entré)?JaUppfylls kriteriet avseende framkomlig gångväg från parkering till huviúdentré (för person som använder rullstol/rullator)?JaUppfylls kriteriet avseende lämplig ramp eller hiss vid eventuell trappa framför entréer som behöver passeras (för person som använder rullstol)?JaUppfylls kriteriet avseende dörrars passagemått (minst 80 cm)?JaUppfylls kriteriet avseende trösklar? (inga eller anpassade trösklar)JaUppfylls kriteriet avseende automatisk dörröppnare (huvudentré)?JaUppfylls kriteriet avseende att person som använder rullstol har fri passage (mellan aktuella lokaler och utrymmen)?JaUppfylls kriteriet avseende toalett för personer som använder hjälpmedel?JaUppfylls kriteriet avseende sittplats nära receptionen respektive huvudentrén?JaUppfylls kriteriet avseende käpphållare vid receptionen?JaUppfylls kriteriet avseende kontrastmarkeringar på eventuella trappor och nivåskillnader?JaUppfylls kriteriet avseende ledstänger/räcken vid alla trappor/ramper som behöver passeras under konferensen?JaUppfylls kriteriet avseende utrymningslarm i talat meddelande?JaUppfylls kriteriet avseende fri passage till matsal/restaurang för person som använder rullstol?JaUppfylls kriteriet avseende nåbara rätter på bufféer för person som använder rullstol?JaUppfylls kriteriet avseende anpassningar luftburen allergi? (begäran ska ske senast fem dagar innan konferensen inleds)JaUppfylls kriteriet avseende personhiss för person som använder rullstol?JaUppfylls kriteriet avseende fast eller mobil hörslinga (i reception och möteslokal)?JaUppfylls kriteriet avseende övernattningsrum anpassat för person som använder rullstol?JaUppfylls kriteriet avseende allergisanerat övernattningsrum?JaUppfylls kriteriet avseende brandlarm med ljussignaler (i övernattningsrum)?JaUppfylls kriteriet avseende brandlarm som uppfattas med känseln?JaUppfylls kriteriet avseende ledsagning till övernattningsrum?Ja
Myndigheter under regeringen
Avropsberättigade statliga myndigheter under regeringen ska avropa från de statliga ramavtalen. Förordning (1998:796) om statlig inköpssamordning gäller för myndigheter under regeringen. Dessa myndigheter deltar med automatik och har rätt att avropa på samtliga statliga ramavtal i enlighet med regleringen i förordningen. För information om regleringen och myndigheterna, se regeringens webbplats.
Register över statliga myndigheter under regeringen finns på SCB:s myndighetsregister: https://myndighetsregistret.scb.se
Organisationer som deltar via bekräftelse
Uppfyllda mål inom nationella upphandlingsstrategin
Nationella upphandlingsstrategin innehåller sju inriktningsmål. Dessa kan upphandlande myndigheter och enheter arbeta utifrån för att utveckla sitt strategiska arbete med offentliga inköp.
1
Offentlig upphandling som strategiskt verktyg för en god affär.
2
Effektivare offentliga inköp.
3
En mångfald av leverantörer och en väl fungerande konkurrens.
4
En rättssäker offentlig upphandling.
5
En offentlig upphandling som främjar innovationer och alternativa lösningar.
6
En miljömässigt ansvarsfull offentlig upphandling.
7
Offentlig upphandling som bidrar till ett mer socialt hållbart samhälle..