Nationella upphandlingsstrategin
-
Mål 1
Offentlig upphandling som strategiskt verktyg för en god affär.
-
Mål 2
Effektivare offentliga inköp.
-
Mål 3
En mångfald av leverantörer och en väl fungerande konkurrens.
-
Mål 4
En rättssäker offentlig upphandling.
-
Mål 5
En offentlig upphandling som främjar innovationer och alternativa lösningar.
-
Mål 6
En miljömässigt ansvarsfull offentlig upphandling.
-
Mål 7
Offentlig upphandling som bidrar till ett mer socialt hållbart samhälle..
Prenumerationstjänster
Tidigare ramavtal
Avtalsperiod: 2016-02-12 - 2020-02-11 Förlängningsoption max t.o.m. 2020-02-11
Detta ramavtalsområde omfattar administrering och hantering av beställarnas samtliga prenumerationer, av svenska och utländska tidningar och tidskrifter i tryckt och elektronisk form. Leverantören ska tillhandahålla och hjälpa avropande myndigheter att hantera utbudet av prenumerationer. I leverantörens servicefunktioner ska t.e.x ingå att hantera ny- och avbeställningar, förnyelser, betalningsströmmar, kontakter, reklamationer och förhandlingar med förlag om priser.
Exempel på tjänst är förmedling av prenumerationer av allmän karaktär, förmedling av prenumerationer inom samtliga tänkbara ämnesområden och vetenskapsområden i enlighet med kraven i detta ramavtal. Förutsatt att förlagen tillåter prenumeration via agent.
En leverantör Vid avrop ska du vända dig direkt till den leverantör som tilldelats avtal för det upphandlingsområde som motsvarar ditt behov.
-
Prenax AB
Kontakt vid frågor: Kristin Björner 08-56410116 Växel 08-56410100 Avtalsnummer: 96-61-2015:001
-
Namn Senast uppdaterad
-
Avropsstöd
Vägledning (.pdf)
2018-11-21