Nationella upphandlingsstrategin
-
Mål 1
Offentlig upphandling som strategiskt verktyg för en god affär.
-
Mål 2
Effektivare offentliga inköp.
-
Mål 3
En mångfald av leverantörer och en väl fungerande konkurrens.
-
Mål 4
En rättssäker offentlig upphandling.
-
Mål 5
En offentlig upphandling som främjar innovationer och alternativa lösningar.
-
Mål 6
En miljömässigt ansvarsfull offentlig upphandling.
-
Mål 7
Offentlig upphandling som bidrar till ett mer socialt hållbart samhälle..
Hållbarhet - Förnyad konkurrensutsättning
Avtalsperiod: 2024-03-02 - 2028-03-01
Ramavtalsområdet omfattar konsulttjänster för revision och granskning inom området Hållbarhet. Med det avses granskning av, men är inte begränsat till, följande typer av tjänster.
- Granskning avseende socialt och etiskt ansvar (CSR).
- Granskning av hållbara leverantörskedjor.
- Granskning av kollektivavtalsenliga villkor i tjänsteutförande.
- Granskning av krav i avtal såsom kemikaliehantering, transport eller distribution av varor, hantering av farligt avfall kopplat till tjänsteutförande, leverantörers systematiska miljöarbete eller märkning av produkter.
- Granskning av krav avseende kemikalier, energi och livsmedel.
- Översiktlig granskning av hållbarhetsredovisning enligt RevR 12.
- Granskning av miljöledningssystem såsom miljöpolicy, verksamhetsstyrande rutiner för efterlevnad av miljölagstiftning, egenkontroll/intern revision eller avvikelsehantering.
- Granskning och kvalitetssäkring av en myndighets befintliga kontinuitetshantering som tagits fram av myndighetens krisberedskapssamordnare eller liknande.
Uppdrag specificeras i samband med avrop.
För avrop understigande 240 timmar, använd i första hand rangordnat avrop. Prisbilagan finns under fliken gemensamma dokument när du väljer rangordning.
Här väljer du avropsform
Förnyad konkurrensutsättning Avropsrutinen för detta ramavtal är en förnyad konkurrensutsättning. Detta innebär att du ska fråga alla leverantörer inom aktuellt område.
-
Goodpoint AB
Kontakt vid frågor: Mattias Blomqvist 070-821 31 35 Avtalsnummer: 23.3-4613-2023-005 -
KPMG AB
Kontakt vid frågor: Njal Roomans 0708-760582 Avtalsnummer: 23.3-4613-2023-003 -
Öhrlings PricewaterhouseCoopers AB
Kontakt vid frågor: David Ringmar 0702-063169 Avtalsnummer: 23.3-4613-2023-002
-
Namn Senast uppdaterad
-
Upphandling
Upphandlingsdokument (.pdf)
2024-02-05 Frågor och svar - Upphandlingsdokument (.pdf)
2024-02-05 1.Inbjudan (.pdf)
2024-02-05 2.Administrativa förutsättningar och krav (.pdf)
2024-02-05 3.Prövning, utvärdering och kvalificering (.pdf)
2024-02-05 8.Kravspecifikation Hållbarhet (.pdf)
2024-02-05 9.Uteslutning och kvalificering av anbudsgivare (.pdf)
2024-02-05 -
Avtalsdokument
10.Ramavtalets huvuddokument (.pdf)
2024-02-05 11.Allmänna villkor (.pdf)
2024-02-05 12.Kravkatalog (.pdf)
2024-02-05 Mall för slutredovisning (.xlsx)
2024-02-26 Mall för kontrakt vid avrop (.docx)
2024-02-26 -
Avropsstöd
Avropsmall (.docx)
2024-03-25 Vägledning Revision- och granskningstjänster (.pdf)
2024-04-02 Redovisning av informationssäkerhetskrav (.pdf)
2024-02-05 Redovisning av hållbarhetskrav (.pdf)
2024-02-05