Nationella upphandlingsstrategin
-
Mål 1
Offentlig upphandling som strategiskt verktyg för en god affär.
-
Mål 2
Effektivare offentliga inköp.
-
Mål 3
En mångfald av leverantörer och en väl fungerande konkurrens.
-
Mål 4
En rättssäker offentlig upphandling.
-
Mål 5
En offentlig upphandling som främjar innovationer och alternativa lösningar.
-
Mål 6
En miljömässigt ansvarsfull offentlig upphandling.
-
Mål 7
Offentlig upphandling som bidrar till ett mer socialt hållbart samhälle..
Internrevision och avtalsuppföljning - Förnyad konkurrensutsättning
Avtalsperiod: 2024-03-02 - 2028-03-01
Ramavtalsområdet omfattar konsulttjänster för revision och granskning inom området Internrevision och avtalsuppföljning. Med det avses granskning av, men är inte begränsat till, följande typer av tjänster.
- Granskning i form av internrevision.
- Granskning av projekt.
- Quality assurance av internrevisorer.
- Granskning av intern styrning och kontroll.
- Compliance och riskkontroll.
- Granskning av operativa och strategiska risker som berör organisationens kärnverksamhet.
- Granskning av myndighetens arbete med risk- och sårbarhetsanalys som en del av organisationens arbete med kontinuitetshantering.
- Avtal och avtalsefterlevnad, såsom uppfyllelse av krav, fakturor, avtalstrohet, redovisning av statistik och granskning utan ISAE 3402, det vill säga utan bestyrkande.
- Efterlevnad av Code of Conduct.
Uppdrag specificeras i samband med avrop.
För avrop understigande 240 timmar, använd i första hand rangordnat avrop. Prisbilagan finns under fliken gemensamma dokument när du väljer rangordning.
Här väljer du avropsform
Förnyad konkurrensutsättning Avropsrutinen för detta ramavtal är en förnyad konkurrensutsättning. Detta innebär att du ska fråga alla leverantörer inom aktuellt område.
-
BDO Mälardalen AB
Kontakt vid frågor: Martin Tidesten 076-105 36 81 Avtalsnummer: 23.3-4613-2023-006 -
Ernst & Young Aktiebolag
Kontakt vid frågor: Jenny Göthberg 070-318 95 13 Avtalsnummer: 23.3-4613-2023-001 -
KPMG AB
Kontakt vid frågor: Njal Roomans 0708-760582 Avtalsnummer: 23.3-4613-2023-003 -
Transcendent Group Sverige AB
Kontakt vid frågor: Charlotte Eklund 073-335 08 43 Avtalsnummer: 23.3-4613-2023-004 -
Öhrlings PricewaterhouseCoopers AB
Kontakt vid frågor: Victor Brusewitz 0709-291941 Nils Jeppsson 0709-29 41 40 Avtalsnummer: 23.3-4613-2023-002
-
Namn Senast uppdaterad
-
Upphandling
Upphandlingsdokument (.pdf)
2024-02-05 Frågor och svar - Upphandlingsdokument (.pdf)
2024-02-05 1.Inbjudan (.pdf)
2024-02-05 2.Administrativa förutsättningar och krav (.pdf)
2024-02-05 3.Prövning, utvärdering och kvalificering (.pdf)
2024-02-05 6.Kravspecifikation Internrevision och avtalsuppföljning (.pdf)
2024-02-05 9.Uteslutning och kvalificering av anbudsgivare (.pdf)
2024-02-05 -
Avtalsdokument
10.Ramavtalets huvuddokument (.pdf)
2024-02-05 11.Allmänna villkor (.pdf)
2024-02-05 12.Kravkatalog (.pdf)
2024-02-05 Mall för slutredovisning (.xlsx)
2024-02-26 Mall för kontrakt vid avrop (.docx)
2024-02-26 -
Avropsstöd
Avropsmall (.docx)
2024-03-25 Vägledning Revision- och granskningstjänster (.pdf)
2024-04-02 Redovisning av informationssäkerhetskrav (.pdf)
2024-02-05 Redovisning av hållbarhetskrav (.pdf)
2024-02-05