Till innehåll på sidan

Prenumerera via RSS

Kommundel 1

Avtalsperiod

2024-01-01 - 2027-12-31

Avropsform

  • Rangordnat ramavtal
  • Särskild fördelningsnyckel

Biträdande ramavtalsansvarig

Sandra Lukins

08-7000686


Detta delområde omfattar helpension 5-60 personer och bokas direkt med anläggningen. I helpension ingår en övernattning med frukost, möteslokal, fm-fika, lunch, em-fika och middag. 

Angivna priser är exklusive moms.

  • Avrop av konferenspaket sker genom rangordning. Om paketen för dagkonferens och helpension inte svarar mot efterfrågat behov så sker Avrop genom en särskild fördelningsnyckel. Detta avser förändringar som överstiger tio (10) procent av det aktuella Kontraktets värde. Uträkningsmall används för att enkelt kunna filtrera fram vilken Ramavtalsleverantör som ska tilldelas kontraktet.

Om två eller flera Ramavtalsleverantörer efter Avrop genom en särskild fördelningsnyckel har samma pris ska uppdraget tilldelas den Ramavtalsleverantör som är den först rangordnade Ramavtalsleverantören inom respektive delområde.

För mer info om vilken avropsordning som är aktuell, hur avrop genomförs och några praktiska exempel se snabbguide här.

Här väljer du avropsform


Rangordnat ramavtal innebär att du i första hand ska skicka din avropsförfrågan till den leverantör som rangordnats nummer 1.

Frågor & svar
  • 1 Quality Hotel Park Södertälje

    Avtal: 23.3-1644-2023-266


    Dokument
    Senast uppdaterad
    Senast uppdaterad: 2023-12-08 2023-12-08
    Quality Hotel Park Södertälje

    Ett konferenspaket för Helpension ska minst innehålla: möteslokal (inom respektive deltagarspann, skolsittning 5–20 deltagare och 21–40 deltagare samt biosittning 41–60 deltagare), förtäring (förmiddagsfika, lunch (en rätt alternativt buffé inklusive måltidsdryck och kaffe/te), eftermiddagsfika, middag (två rätter inklusive måltidsdryck och kaffe/te)) samt övernattning inklusive frukost. 

    Priset för övernattning avser en övernattning för en person i ett rum inklusive frukost. Priset gäller oavsett vilken rumskategori (standard, superior, plus, business, extra eller annan benämning) som erbjuds eller om det är enkelrum eller dubbelrum.

    Pris i SEK
    Pris per deltagare, 5–20 deltagare
    2275
    Pris per deltagare, 21–40 deltagare
    2457
    Pris per deltagare, 41–60 deltagare
    2457
    Quality Hotel Park Södertälje

    Priserna används vid avrop genom särskild fördelningsnyckel samt för tillkommande eller avgående deltagare och Tjänster (avser både förändringar i avrop genom rangordning (konferenspaket) och avrop genom särskild fördelningsnyckel). 

    I de fall där tjänsten är prissatt till 0 kr ingår tjänsten kostnadsfritt. 

    Pris i SEK
    Skolsittning heldag 5-20 deltagare
    425
    Skolsittning heldag 21-40 deltagare
    390
    Skolsittning heldag 41-60 deltagare
    310
    Skolsittning halvdag 5-20 deltagare
    425
    Skolsittning halvdag 21-40 deltagare
    390
    Skolsittning halvdag 41-60 deltagare
    310
    Biosittning heldag 5-20 deltagare
    425
    Biosittning heldag 21-40 deltagare
    390
    Biosittning heldag 41-60 deltagare
    310
    Biosittning halvdag 5-20 deltagare
    425
    Biosittning halvdag 21-40 deltagare
    390
    Biosittning halvdag 41-60 deltagare
    310
    U-bord heldag 5-20 deltagare
    Erbjuds ej
    U-bord heldag 21-40 deltagare
    Erbjuds ej
    U-bord heldag 41-60 deltagare
    Erbjuds ej
    U-bord halvdag 5-20 deltagare
    Erbjuds ej
    U-bord halvdag 21-40 deltagare
    Erbjuds ej
    U-bord halvdag 41-60 deltagare
    Erbjuds ej
    Styrelsesittning heldag 5-20 deltagare
    Erbjuds ej
    Styrelsesittning heldag 21-40 deltagare
    Erbjuds ej
    Styrelsesittning heldag 41-60 deltagare
    Erbjuds ej
    Styrelsesittning halvdag 5-20 deltagare
    Erbjuds ej
    Styrelsesittning halvdag 21-40 deltagare
    Erbjuds ej
    Styrelsesittning halvdag 41-60 deltagare
    Erbjuds ej
    Öar heldag 5-20 deltagare
    Erbjuds ej
    Öar heldag 21-40 deltagare
    Erbjuds ej
    Öar heldag 41-60 deltagare
    Erbjuds ej
    Öar halvdag 5-20 deltagare
    Erbjuds ej
    Öar halvdag 21-40 deltagare
    Erbjuds ej
    Öar halvdag 41-60 deltagare
    Erbjuds ej
    Fiskben heldag 5-20 deltagare
    Erbjuds ej
    Fiskben heldag 21-40 deltagare
    Erbjuds ej
    Fiskben heldag 41-60 deltagare
    Erbjuds ej
    Fiskben halvdag 5-20 deltagare
    Erbjuds ej
    Fiskben halvdag 21-40 deltagare
    Erbjuds ej
    Fiskben halvdag 41-60 deltagare
    Erbjuds ej
    Extra lokal - Skolsittning Heldag 11-20 deltagare
    5600
    Extra lokal - Skolsittning heldag 21-40 deltagare
    5600
    Extra lokal - Skolsittning heldag 41-60 deltagare
    8700
    Extra lokal - Skolsittning Halvdag 11-20 deltagare
    5600
    Extra lokal - Skolsittning halvdag 21-40 deltagare
    5600
    Extra lokal - Skolsittning halvdag 41-60 deltagare
    8700
    Pris grupprum (styck)
    2250
    Mobil hörslinga
    7500
    Lunch, 1 rätt per person
    200
    Lunch, 2 rätter per person
    250
    Middag, 1 rätt per person
    325
    Middag, 2 rätter per person
    395
    Middag, 3 rätter per person
    470
    Kaffe/te, smörgås och juice/smoothie per person
    125
    Kaffe/te och smörgås per person
    115
    Kaffe/te och bulle per person
    105
    Kaffe/te per person
    45
    En övernattning inkl frukost för en person i ett rum
    1152
    En övernattning inkl frukost för en person i delat rum
    665
    Tillkommande helpensionsfrukost
    175
    Quality Hotel Park Södertälje

    Ramavtalsleverantören bör i sin verksamhet bidra till att Sverige når de miljömål som Riksdagen fastställt, läs mer på Sveriges miljömål

    Ramavtalsleverantören har i sitt anbud, genom att svara JA eller NEJ på ställda tilldelningskriterier avseende Miljö bekräftat om de tilldelningskriterier som ställs i upphandlingsdokumentet är uppfyllda eller inte.

    Ja/Nej
    Uppfylls kriteriet avseende frukost - Minskad klimatbelastning?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende samtliga måltider - Ekologiska alternativ (minst 20 %)? 
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende kaffe, te och kakako?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende matsvinn?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende ljuskällor (minst 75% LED)?
    Nej
    Uppfylls kriteriet avseende uppföljning av energianvändning?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende källsortering för verksamheten?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende källsortering för deltagare? 
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende vattenblandare för tvättställ (flöde på högst 6 liter/min)?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende duschar (flöde på högst 9 liter/min)?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende engångsartiklar?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende endast flergångsglas/flergångsmuggar?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende kemiska produkter för städning (100 % miljömärkta)?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende kemiska produkter för diskning (100 % miljömärkta)?
    Ja
    Quality Hotel Park Södertälje

    Ramavtalsleverantören har i sitt anbud, genom att svara JA eller NEJ på ställda tilldelningskriterier avseende Kvalitet bekräftat om de tilldelningskriterier som ställs i upphandlingsdokumentet är uppfyllda eller inte.

    Ja/Nej
    Uppfylls kravet avseende hjärtstartare?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende minst 3 (tre) möteslokaler?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende dagsljus i möteslokaler?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende PPM-mätare?
    Nej
    Uppfylls kriteriet avseende bredbandsuppkoppling (i minst en möteslokal)? 
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende höj-sänkbart alternativt ståbord i möteslokaler?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende låsbara grupprum?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende säker bagageförvaring?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende konferenstelefon/högtalartelefon (får debiteras)?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende kaffe och te hela dagen utan kostnad?
    Nej
    Uppfylls kriteriet avseende relaxavdelning med bastu och/eller pool?
    Nej
    Uppfylls kriteriet avseende gym/motionsrum?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende kostnadsfria inomhusaktiviteter?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende bordsserverad middag?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende två alternativa huvudrätter till lunch (fågel/kött och fisk)?
    Nej
    Uppfylls kriteriet avseende två alternativa huvudrätter till middag (fågel/kött och fisk)?
    Nej
    Uppfylls kriteriet avseende strykmöjligheter?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende titthål i dörrarna till övernattningsrum?
    Ja
    Quality Hotel Park Södertälje

    Ramavtalsleverantören har i sitt anbud, genom att svara JA eller NEJ på ställda tilldelningskriterier avseende Tillgänglighet bekräftat om de tilldelningskriterier som ställs i upphandlingsdokumentet är uppfyllda eller inte.

    Ja/Nej
    Uppfylls kriteriet avseende reserverad parkeringsplats för person med funktionsnedsättning (inom 25 meter från entré)?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende av- och påstigningsplats (inom 25 meter från entré)? 
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende att person som använder rullstol har fri passage (mellan aktuella lokaler och utrymmen)?
    Nej
    Uppfylls kriteriet avseende automatisk dörröppnare (huvudentré)?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende trösklar? (inga eller anpassade trösklar)
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende dörrars passagemått (minst 80 cm)?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende lämplig ramp eller hiss vid eventuell trappa framför entréer som behöver passeras (för person som använder rullstol)?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende framkomlig gångväg från parkering till huviúdentré (för person som använder rullstol/rullator)?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende ledstänger/räcken vid alla trappor/ramper som behöver passeras under konferensen?
    Nej
    Uppfylls kriteriet avseende kontrastmarkeringar på eventuella trappor och nivåskillnader?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende käpphållare vid receptionen?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende sittplats nära receptionen respektive huvudentrén?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende toalett för personer som använder hjälpmedel?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende utrymningslarm i talat meddelande?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende fri passage till matsal/restaurang för person som använder rullstol?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende nåbara rätter på bufféer för person som använder rullstol?
    Nej
    Uppfylls kriteriet avseende anpassningar luftburen allergi? (begäran ska ske senast fem dagar innan konferensen inleds)
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende personhiss för person som använder rullstol?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende fast eller mobil hörslinga (i reception och möteslokal)?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende övernattningsrum anpassat för person som använder rullstol?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende allergisanerat övernattningsrum?
    Nej
    Uppfylls kriteriet avseende brandlarm med ljussignaler (i övernattningsrum)?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende brandlarm som uppfattas med känseln?
    Nej
    Uppfylls kriteriet avseende ledsagning till övernattningsrum?
    Ja
  • 2 Ad Astra by Elite

    Avtal: 23.3-1644-2023-267


    Dokument
    Senast uppdaterad
    Senast uppdaterad: 2023-12-08 2023-12-08
    Ad Astra by Elite

    Ett konferenspaket för Helpension ska minst innehålla: möteslokal (inom respektive deltagarspann, skolsittning 5–20 deltagare och 21–40 deltagare samt biosittning 41–60 deltagare), förtäring (förmiddagsfika, lunch (en rätt alternativt buffé inklusive måltidsdryck och kaffe/te), eftermiddagsfika, middag (två rätter inklusive måltidsdryck och kaffe/te)) samt övernattning inklusive frukost. 

    Priset för övernattning avser en övernattning för en person i ett rum inklusive frukost. Priset gäller oavsett vilken rumskategori (standard, superior, plus, business, extra eller annan benämning) som erbjuds eller om det är enkelrum eller dubbelrum.

    Pris i SEK
    Pris per deltagare, 5–20 deltagare
    2953
    Pris per deltagare, 21–40 deltagare
    2953
    Pris per deltagare, 41–60 deltagare
    2953
    Ad Astra by Elite

    Priserna används vid avrop genom särskild fördelningsnyckel samt för tillkommande eller avgående deltagare och Tjänster (avser både förändringar i avrop genom rangordning (konferenspaket) och avrop genom särskild fördelningsnyckel). 

    I de fall där tjänsten är prissatt till 0 kr ingår tjänsten kostnadsfritt. 

    Pris i SEK
    Skolsittning heldag 5-20 deltagare
    600
    Skolsittning heldag 21-40 deltagare
    500
    Skolsittning heldag 41-60 deltagare
    400
    Skolsittning halvdag 5-20 deltagare
    600
    Skolsittning halvdag 21-40 deltagare
    500
    Skolsittning halvdag 41-60 deltagare
    400
    Biosittning heldag 5-20 deltagare
    600
    Biosittning heldag 21-40 deltagare
    500
    Biosittning heldag 41-60 deltagare
    400
    Biosittning halvdag 5-20 deltagare
    600
    Biosittning halvdag 21-40 deltagare
    500
    Biosittning halvdag 41-60 deltagare
    400
    U-bord heldag 5-20 deltagare
    600
    U-bord heldag 21-40 deltagare
    Erbjuds ej
    U-bord heldag 41-60 deltagare
    Erbjuds ej
    U-bord halvdag 5-20 deltagare
    600
    U-bord halvdag 21-40 deltagare
    Erbjuds ej
    U-bord halvdag 41-60 deltagare
    Erbjuds ej
    Styrelsesittning heldag 5-20 deltagare
    600
    Styrelsesittning heldag 21-40 deltagare
    Erbjuds ej
    Styrelsesittning heldag 41-60 deltagare
    Erbjuds ej
    Styrelsesittning halvdag 5-20 deltagare
    600
    Styrelsesittning halvdag 21-40 deltagare
    Erbjuds ej
    Styrelsesittning halvdag 41-60 deltagare
    Erbjuds ej
    Öar heldag 5-20 deltagare
    600
    Öar heldag 21-40 deltagare
    Erbjuds ej
    Öar heldag 41-60 deltagare
    Erbjuds ej
    Öar halvdag 5-20 deltagare
    600
    Öar halvdag 21-40 deltagare
    Erbjuds ej
    Öar halvdag 41-60 deltagare
    Erbjuds ej
    Fiskben heldag 5-20 deltagare
    600
    Fiskben heldag 21-40 deltagare
    Erbjuds ej
    Fiskben heldag 41-60 deltagare
    Erbjuds ej
    Fiskben halvdag 5-20 deltagare
    600
    Fiskben halvdag 21-40 deltagare
    Erbjuds ej
    Fiskben halvdag 41-60 deltagare
    Erbjuds ej
    Extra lokal - Skolsittning Heldag 11-20 deltagare
    9000
    Extra lokal - Skolsittning heldag 21-40 deltagare
    15000
    Extra lokal - Skolsittning heldag 41-60 deltagare
    20000
    Extra lokal - Skolsittning Halvdag 11-20 deltagare
    9000
    Extra lokal - Skolsittning halvdag 21-40 deltagare
    15000
    Extra lokal - Skolsittning halvdag 41-60 deltagare
    20000
    Pris grupprum (styck)
    7500
    Mobil hörslinga
    5500
    Lunch, 1 rätt per person
    150
    Lunch, 2 rätter per person
    240
    Middag, 1 rätt per person
    230
    Middag, 2 rätter per person
    460
    Middag, 3 rätter per person
    690
    Kaffe/te, smörgås och juice/smoothie per person
    150
    Kaffe/te och smörgås per person
    130
    Kaffe/te och bulle per person
    130
    Kaffe/te per person
    50
    En övernattning inkl frukost för en person i ett rum
    1598
    En övernattning inkl frukost för en person i delat rum
    889
    Tillkommande helpensionsfrukost
    254
    Ad Astra by Elite

    Ramavtalsleverantören bör i sin verksamhet bidra till att Sverige når de miljömål som Riksdagen fastställt, läs mer på Sveriges miljömål

    Ramavtalsleverantören har i sitt anbud, genom att svara JA eller NEJ på ställda tilldelningskriterier avseende Miljö bekräftat om de tilldelningskriterier som ställs i upphandlingsdokumentet är uppfyllda eller inte.

    Ja/Nej
    Uppfylls kriteriet avseende frukost - Minskad klimatbelastning?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende samtliga måltider - Ekologiska alternativ (minst 20 %)? 
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende kaffe, te och kakako?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende matsvinn?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende källsortering för verksamheten?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende uppföljning av energianvändning?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende ljuskällor (minst 75% LED)?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende vattenblandare för tvättställ (flöde på högst 6 liter/min)?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende endast flergångsglas/flergångsmuggar?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende kemiska produkter för städning (100 % miljömärkta)?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende kemiska produkter för diskning (100 % miljömärkta)?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende källsortering för deltagare? 
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende engångsartiklar?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende duschar (flöde på högst 9 liter/min)?
    Ja
    Ad Astra by Elite

    Ramavtalsleverantören har i sitt anbud, genom att svara JA eller NEJ på ställda tilldelningskriterier avseende Kvalitet bekräftat om de tilldelningskriterier som ställs i upphandlingsdokumentet är uppfyllda eller inte.

    Ja/Nej
    Uppfylls kravet avseende hjärtstartare?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende minst 3 (tre) möteslokaler?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende PPM-mätare?
    Nej
    Uppfylls kriteriet avseende bredbandsuppkoppling (i minst en möteslokal)? 
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende höj-sänkbart alternativt ståbord i möteslokaler?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende låsbara grupprum?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende säker bagageförvaring?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende konferenstelefon/högtalartelefon (får debiteras)?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende kaffe och te hela dagen utan kostnad?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende relaxavdelning med bastu och/eller pool?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende gym/motionsrum?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende kostnadsfria inomhusaktiviteter?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende bordsserverad middag?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende två alternativa huvudrätter till lunch (fågel/kött och fisk)?
    Nej
    Uppfylls kriteriet avseende två alternativa huvudrätter till middag (fågel/kött och fisk)?
    Nej
    Uppfylls kriteriet avseende strykmöjligheter?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende dagsljus i möteslokaler?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende titthål i dörrarna till övernattningsrum?
    Ja
    Ad Astra by Elite

    Ramavtalsleverantören har i sitt anbud, genom att svara JA eller NEJ på ställda tilldelningskriterier avseende Tillgänglighet bekräftat om de tilldelningskriterier som ställs i upphandlingsdokumentet är uppfyllda eller inte.

    Ja/Nej
    Uppfylls kriteriet avseende reserverad parkeringsplats för person med funktionsnedsättning (inom 25 meter från entré)?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende av- och påstigningsplats (inom 25 meter från entré)? 
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende framkomlig gångväg från parkering till huviúdentré (för person som använder rullstol/rullator)?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende lämplig ramp eller hiss vid eventuell trappa framför entréer som behöver passeras (för person som använder rullstol)?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende dörrars passagemått (minst 80 cm)?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende trösklar? (inga eller anpassade trösklar)
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende automatisk dörröppnare (huvudentré)?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende att person som använder rullstol har fri passage (mellan aktuella lokaler och utrymmen)?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende toalett för personer som använder hjälpmedel?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende sittplats nära receptionen respektive huvudentrén?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende käpphållare vid receptionen?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende kontrastmarkeringar på eventuella trappor och nivåskillnader?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende ledstänger/räcken vid alla trappor/ramper som behöver passeras under konferensen?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende utrymningslarm i talat meddelande?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende fri passage till matsal/restaurang för person som använder rullstol?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende nåbara rätter på bufféer för person som använder rullstol?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende anpassningar luftburen allergi? (begäran ska ske senast fem dagar innan konferensen inleds)
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende personhiss för person som använder rullstol?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende fast eller mobil hörslinga (i reception och möteslokal)?
    Nej
    Uppfylls kriteriet avseende övernattningsrum anpassat för person som använder rullstol?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende allergisanerat övernattningsrum?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende brandlarm med ljussignaler (i övernattningsrum)?
    Nej
    Uppfylls kriteriet avseende brandlarm som uppfattas med känseln?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende ledsagning till övernattningsrum?
    Ja
Namn
Senast uppdaterad
Senast uppdaterad: 2024-04-11 2024-04-11
Senast uppdaterad: 2024-04-11 2024-04-11
Senast uppdaterad: 2024-04-11 2024-04-11
Senast uppdaterad: 2024-09-04 2024-09-04
Senast uppdaterad: 2023-12-27 2023-12-27
Senast uppdaterad: 2024-05-03 2024-05-03
Senast uppdaterad: 2023-12-13 2023-12-13
Senast uppdaterad: 2023-12-20 2023-12-20
Senast uppdaterad: 2023-12-20 2023-12-20
Senast uppdaterad: 2023-12-21 2023-12-21
Senast uppdaterad: 2024-08-30 2024-08-30
Senast uppdaterad: 2023-12-20 2023-12-20
Senast uppdaterad: 2024-05-03 2024-05-03

Myndigheter under regeringen

Avropsberättigade statliga myndigheter under regeringen ska avropa från de statliga ramavtalen. Förordning (1998:796) om statlig inköpssamordning gäller för myndigheter under regeringen. Dessa myndigheter deltar med automatik och har rätt att avropa på samtliga statliga ramavtal i enlighet med regleringen i förordningen. För information om regleringen och myndigheterna, se regeringens webbplats.

Register över statliga myndigheter under regeringen finns på SCB:s myndighetsregister: https://myndighetsregistret.scb.se


Organisationer som deltar via bekräftelse

Namn
Akademiska Hus Aktiebolag
Aviseq critical communication AB
Kungliga Operan Aktiebolag
Nordregio
Norrlandsfonden
Riksdagens ombudsmän
Riksdagsförvaltningen
Riksrevisionen
Riksteatern
RISE Research Institutes of Sweden AB
SMA Maintenance
Specialfastigheter Sverige Aktiebolag
Stiftelsen för Miljöstrategisk Forskning
Stiftelsen för strategisk forskning
Stiftelsen Högskolan i Jönköping
Stiftelsen Röda korshemmet
Stiftelsen Skansen
Stiftelsen Svensk Industridesign, SVID
Svenska Filminstitutet
Sveriges Riksbank
Inga nyheter

Uppfyllda mål inom nationella upphandlingsstrategin

Nationella upphandlingsstrategin innehåller sju inriktningsmål. Dessa kan upphandlande myndigheter och enheter arbeta utifrån för att utveckla sitt strategiska arbete med offentliga inköp.

1

Offentlig upphandling som strategiskt verktyg för en god affär.

2

Effektivare offentliga inköp.

3

En mångfald av leverantörer och en väl fungerande konkurrens.

4

En rättssäker offentlig upphandling.

5

En offentlig upphandling som främjar innovationer och alternativa lösningar.

6

En miljömässigt ansvarsfull offentlig upphandling.

7

Offentlig upphandling som bidrar till ett mer socialt hållbart samhälle..

Nationella upphandlingsstrategin
Senast ändrad: 2024-03-07