Till innehåll på sidan

Prenumerera via RSS

Små konferenser 61-150 deltagare

Avtalsperiod

2024-01-01 - 2027-12-31

Avropsform

  • Rangordnat ramavtal
  • Särskild fördelningsnyckel

Biträdande ramavtalsansvarig

Sandra Lukins

08-7000686


Detta delområde omfattar dagkonferens 61-150 personer och bokas direkt med anläggningen. I dagkonferenspaket ingår möteslokal, fm-fika, lunch och em-fika.

Angivna priser är exklusive moms.

  • Avrop av konferenspaket sker genom rangordning. Om paketen för dagkonferens och helpension inte svarar mot efterfrågat behov så sker Avrop genom en särskild fördelningsnyckel. Detta avser förändringar som överstiger tio (10) procent av det aktuella Kontraktets värde. Uträkningsmall används för att enkelt kunna filtrera fram vilken Ramavtalsleverantör som ska tilldelas kontraktet.

Om två eller flera Ramavtalsleverantörer efter Avrop genom en särskild fördelningsnyckel har samma pris ska uppdraget tilldelas den Ramavtalsleverantör som är den först rangordnade Ramavtalsleverantören inom respektive delområde.

För mer info om vilken avropsordning som är aktuell, hur avrop genomförs och några praktiska exempel se snabbguide här.

Här väljer du avropsform


Rangordnat ramavtal innebär att du i första hand ska skicka din avropsförfrågan till den leverantör som rangordnats nummer 1.

Frågor & svar
  • 1 Happy Tammsvik

    Avtal: 23.3-1648-2023-209


    Dokument
    Senast uppdaterad
    Senast uppdaterad: 2023-12-04 2023-12-04
    Happy Tammsvik

    Ett konferenspaket för Dagkonferens ska minst innehålla: möteslokal (inom respektive deltagarspann, skolsittning 61–80 deltagare och biosittning 81–150 deltagare), förtäring (förmiddagsfika, lunch (en rätt alternativt buffé inklusive måltidsdryck och kaffe/te) och eftermiddags-fika).

    Pris i SEK
    Pris per deltagare, 61–80 deltagare
    695
    Pris per deltagare, 81–150 deltagare
    695
    Happy Tammsvik

    Priserna används vid avrop genom särskild fördelningsnyckel samt för tillkommande eller avgående deltagare och Tjänster (avser både förändringar i avrop genom rangordning (konferenspaket) och avrop genom särskild fördelningsnyckel). 

    I de fall där tjänsten är prissatt till 0 kr ingår tjänsten kostnadsfritt. 

    Pris i SEK
    Skolsittning heldag 61-80 deltagare
    134
    Skolsittning heldag 81-150 deltagare
    134
    Skolsittning halvdag 61-80 deltagare
    134
    Skolsittning halvdag 81-150 deltagare
    134
    Biosittning heldag 61-80 deltagare
    134
    Biosittning heldag 81-150 deltagare
    134
    Biosittning halvdag 61-80 deltagare
    134
    Biosittning halvdag 81-150 deltagare
    134
    Öar heldag 61-80 deltagare
    134
    Öar heldag 81-150 deltagare
    134
    Öar halvdag 61-80 deltagare
    134
    Öar halvdag 81-150 deltagare
    134
    Fiskben heldag 61-80 deltagare
    134
    Fiskben heldag 81-150 deltagare
    134
    Fiskben halvdag 61-80 deltagare
    134
    Fiskben halvdag 81-150 deltagare
    134
    Extra lokal - Skolsittning Heldag 11-20 deltagare
    3500
    Extra lokal - Skolsittning heldag 21-40 deltagare
    5500
    Extra lokal - Skolsittning heldag 41-60 deltagare
    7500
    Extra lokal - Skolsittning Halvdag 11-20 deltagare
    1700
    Extra lokal - Skolsittning halvdag 21-40 deltagare
    2650
    Extra lokal - Skolsittning halvdag 41-60 deltagare
    3250
    Pris grupprum (styck)
    895
    Mobil hörslinga
    0
    Lunch, 1 rätt per person
    260
    Lunch, 2 rätter per person
    320
    Middag, 1 rätt per person
    250
    Middag, 2 rätter per person
    399
    Middag, 3 rätter per person
    450
    Kaffe/te, smörgås och juice/smoothie per person
    95
    Kaffe/te och smörgås per person
    95
    Kaffe/te och bulle per person
    95
    Kaffe/te per person
    35
    Happy Tammsvik

    Ramavtalsleverantören bör i sin verksamhet bidra till att Sverige når de miljömål som Riksdagen fastställt, läs mer på Sveriges miljömål

    Ramavtalsleverantören har i sitt anbud, genom att svara JA eller NEJ på ställda tilldelningskriterier avseende Miljö bekräftat om de tilldelningskriterier som ställs i upphandlingsdokumentet är uppfyllda eller inte.

    Ja/Nej
    Uppfylls kriteriet avseende samtliga måltider - Ekologiska alternativ (minst 20 %)? 
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende kaffe, te och kakao?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende matsvinn?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende källsortering för deltagare?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende källsortering för verksamheten?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende uppföljning energianvändning?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende ljuskällor (minst 75% LED)?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende vattenblandare för tvättställ (flöde på högst 6 liter/min)?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende engångsartiklar?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende endast flergångsglas/flergångsmuggar?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende kemiska produkter för städning (100 % miljömärkta)?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende kemiska produkter för diskning (100 % miljömärkta)?
    Ja
    Happy Tammsvik

    Ramavtalsleverantören har i sitt anbud, genom att svara JA eller NEJ på ställda tilldelningskriterier avseende Kvalitet bekräftat om de tilldelningskriterier som ställs i upphandlingsdokumentet är uppfyllda eller inte.

    Ja/Nej
    Uppfylls kravet avseende hjärtstartare?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende bredbandsuppkoppling (i minst en möteslokal)? 
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende dagsljus i alla möteslokaler?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende höj-/sänkbart alternativt ståbord i möteslokaler?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende kaffe och te hela dagen utan kostnad?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende konferenstelefon/högtalartelefon (får debiteras)?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende låsbara grupprum?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende minst tre (3) möteslokaler?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende PPM-mätare?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende två alternativa huvudrätter till lunch (fågel/kött och fisk)?
    Ja
    Happy Tammsvik

    Ramavtalsleverantören har i sitt anbud, genom att svara JA eller NEJ på ställda tilldelningskriterier avseende Tillgänglighet bekräftat om de tilldelningskriterier som ställs i upphandlingsdokumentet är uppfyllda eller inte.

    Ja/Nej
    Uppfylls kriteriet avseende reserverad parkeringsplats för person med funktionsnedsättning (inom 25 meter från entré)?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende av- och påstigningsplats (inom 25 meter från entré)? 
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende framkomlig gångväg från parkering till huviúdentré (för person som använder rullstol/rullator)?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende lämplig ramp eller hiss vid eventuell trappa framför entréer som behöver passeras (för person som använder rullstol)?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende dörrars passagemått (minst 80 cm)?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende trösklar? (inga eller anpassade trösklar)
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende automatisk dörröppnare (huvudentré)?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende att person som använder rullstol har fri passage mellan aktuella lokaler och utrymmen?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende toalett för personer som använder hjälpmedel?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende sittplats nära receptionen respektive huvudentrén?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende käpphållare vid receptionen?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende kontrastmarkeringar på eventuella trappor och nivåskillnader?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende ledstänger/räcken vid alla trappor/ramper som behöver passeras under konferensen?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende utrymningslarm?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende fri passage till matsal/restaurang för person som använder rullstol?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende nåbara rätter på bufféer för person som använder rullstol?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende anpassningar luftburen allergi? (begäran ska ske senast fem dagar innan konferensen inleds)
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende personhiss för person som använder rullstol?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende fast eller mobil hörslinga (i reception och möteslokal)?
    Ja
  • 2 Lejondals Slott

    Avtal: 23.3-1648-2023-210


    Dokument
    Senast uppdaterad
    Senast uppdaterad: 2023-12-04 2023-12-04
    Lejondals Slott

    Ett konferenspaket för Dagkonferens ska minst innehålla: möteslokal (inom respektive deltagarspann, skolsittning 61–80 deltagare och biosittning 81–150 deltagare), förtäring (förmiddagsfika, lunch (en rätt alternativt buffé inklusive måltidsdryck och kaffe/te) och eftermiddags-fika).

    Pris i SEK
    Pris per deltagare, 61–80 deltagare
    700
    Pris per deltagare, 81–150 deltagare
    700
    Lejondals Slott

    Priserna används vid avrop genom särskild fördelningsnyckel samt för tillkommande eller avgående deltagare och Tjänster (avser både förändringar i avrop genom rangordning (konferenspaket) och avrop genom särskild fördelningsnyckel). 

    I de fall där tjänsten är prissatt till 0 kr ingår tjänsten kostnadsfritt. 

    Pris i SEK
    Skolsittning heldag 61-80 deltagare
    250
    Skolsittning heldag 81-150 deltagare
    Erbjuds ej
    Skolsittning halvdag 61-80 deltagare
    250
    Skolsittning halvdag 81-150 deltagare
    Erbjuds ej
    Biosittning heldag 61-80 deltagare
    250
    Biosittning heldag 81-150 deltagare
    250
    Biosittning halvdag 61-80 deltagare
    250
    Biosittning halvdag 81-150 deltagare
    250
    Öar heldag 61-80 deltagare
    Erbjuds ej
    Öar heldag 81-150 deltagare
    Erbjuds ej
    Öar halvdag 61-80 deltagare
    Erbjuds ej
    Öar halvdag 81-150 deltagare
    Erbjuds ej
    Fiskben heldag 61-80 deltagare
    Erbjuds ej
    Fiskben heldag 81-150 deltagare
    Erbjuds ej
    Fiskben halvdag 61-80 deltagare
    Erbjuds ej
    Fiskben halvdag 81-150 deltagare
    Erbjuds ej
    Extra lokal - Skolsittning Heldag 11-20 deltagare
    Erbjuds ej
    Extra lokal - Skolsittning heldag 21-40 deltagare
    Erbjuds ej
    Extra lokal - Skolsittning heldag 41-60 deltagare
    Erbjuds ej
    Extra lokal - Skolsittning Halvdag 11-20 deltagare
    Erbjuds ej
    Extra lokal - Skolsittning halvdag 21-40 deltagare
    Erbjuds ej
    Extra lokal - Skolsittning halvdag 41-60 deltagare
    Erbjuds ej
    Pris grupprum (styck)
    2000
    Mobil hörslinga
    2500
    Lunch, 1 rätt per person
    240
    Lunch, 2 rätter per person
    Erbjuds ej
    Middag, 1 rätt per person
    Erbjuds ej
    Middag, 2 rätter per person
    Erbjuds ej
    Middag, 3 rätter per person
    Erbjuds ej
    Kaffe/te, smörgås och juice/smoothie per person
    105
    Kaffe/te och smörgås per person
    105
    Kaffe/te och bulle per person
    105
    Kaffe/te per person
    55
    Lejondals Slott

    Ramavtalsleverantören bör i sin verksamhet bidra till att Sverige når de miljömål som Riksdagen fastställt, läs mer på Sveriges miljömål

    Ramavtalsleverantören har i sitt anbud, genom att svara JA eller NEJ på ställda tilldelningskriterier avseende Miljö bekräftat om de tilldelningskriterier som ställs i upphandlingsdokumentet är uppfyllda eller inte.

    Ja/Nej
    Uppfylls kriteriet avseende samtliga måltider - Ekologiska alternativ (minst 20 %)? 
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende kaffe, te och kakao?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende matsvinn?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende källsortering för deltagare?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende källsortering för verksamheten?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende uppföljning energianvändning?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende ljuskällor (minst 75% LED)?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende vattenblandare för tvättställ (flöde på högst 6 liter/min)?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende engångsartiklar?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende endast flergångsglas/flergångsmuggar?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende kemiska produkter för städning (100 % miljömärkta)?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende kemiska produkter för diskning (100 % miljömärkta)?
    Ja
    Lejondals Slott

    Ramavtalsleverantören har i sitt anbud, genom att svara JA eller NEJ på ställda tilldelningskriterier avseende Kvalitet bekräftat om de tilldelningskriterier som ställs i upphandlingsdokumentet är uppfyllda eller inte.

    Ja/Nej
    Uppfylls kravet avseende hjärtstartare?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende bredbandsuppkoppling (i minst en möteslokal)? 
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende dagsljus i alla möteslokaler?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende höj-/sänkbart alternativt ståbord i möteslokaler?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende kaffe och te hela dagen utan kostnad?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende konferenstelefon/högtalartelefon (får debiteras)?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende låsbara grupprum?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende minst tre (3) möteslokaler?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende PPM-mätare?
    Nej
    Uppfylls kriteriet avseende två alternativa huvudrätter till lunch (fågel/kött och fisk)?
    Ja
    Lejondals Slott

    Ramavtalsleverantören har i sitt anbud, genom att svara JA eller NEJ på ställda tilldelningskriterier avseende Tillgänglighet bekräftat om de tilldelningskriterier som ställs i upphandlingsdokumentet är uppfyllda eller inte.

    Ja/Nej
    Uppfylls kriteriet avseende reserverad parkeringsplats för person med funktionsnedsättning (inom 25 meter från entré)?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende av- och påstigningsplats (inom 25 meter från entré)? 
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende framkomlig gångväg från parkering till huviúdentré (för person som använder rullstol/rullator)?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende lämplig ramp eller hiss vid eventuell trappa framför entréer som behöver passeras (för person som använder rullstol)?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende dörrars passagemått (minst 80 cm)?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende trösklar? (inga eller anpassade trösklar)
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende automatisk dörröppnare (huvudentré)?
    Nej
    Uppfylls kriteriet avseende att person som använder rullstol har fri passage mellan aktuella lokaler och utrymmen?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende toalett för personer som använder hjälpmedel?
    Nej
    Uppfylls kriteriet avseende sittplats nära receptionen respektive huvudentrén?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende käpphållare vid receptionen?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende kontrastmarkeringar på eventuella trappor och nivåskillnader?
    Nej
    Uppfylls kriteriet avseende ledstänger/räcken vid alla trappor/ramper som behöver passeras under konferensen?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende utrymningslarm?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende fri passage till matsal/restaurang för person som använder rullstol?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende nåbara rätter på bufféer för person som använder rullstol?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende anpassningar luftburen allergi? (begäran ska ske senast fem dagar innan konferensen inleds)
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende personhiss för person som använder rullstol?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende fast eller mobil hörslinga (i reception och möteslokal)?
    Ja
  • 3 Gällöfsta Konferens & Herrgård

    Avtal: 23.3-1648-2023-211

    Gällöfstavägen 70
    196 92 Kungsängen

    Konferensrum: 9

    Dokument
    Senast uppdaterad
    Senast uppdaterad: 2023-12-04 2023-12-04
    Gällöfsta Konferens & Herrgård

    Ett konferenspaket för Dagkonferens ska minst innehålla: möteslokal (inom respektive deltagarspann, skolsittning 61–80 deltagare och biosittning 81–150 deltagare), förtäring (förmiddagsfika, lunch (en rätt alternativt buffé inklusive måltidsdryck och kaffe/te) och eftermiddags-fika).

    Pris i SEK
    Pris per deltagare, 61–80 deltagare
    766
    Pris per deltagare, 81–150 deltagare
    766
    Gällöfsta Konferens & Herrgård

    Priserna används vid avrop genom särskild fördelningsnyckel samt för tillkommande eller avgående deltagare och Tjänster (avser både förändringar i avrop genom rangordning (konferenspaket) och avrop genom särskild fördelningsnyckel). 

    I de fall där tjänsten är prissatt till 0 kr ingår tjänsten kostnadsfritt. 

    Pris i SEK
    Skolsittning heldag 61-80 deltagare
    766
    Skolsittning heldag 81-150 deltagare
    766
    Skolsittning halvdag 61-80 deltagare
    766
    Skolsittning halvdag 81-150 deltagare
    766
    Biosittning heldag 61-80 deltagare
    766
    Biosittning heldag 81-150 deltagare
    766
    Biosittning halvdag 61-80 deltagare
    766
    Biosittning halvdag 81-150 deltagare
    766
    Öar heldag 61-80 deltagare
    Erbjuds ej
    Öar heldag 81-150 deltagare
    Erbjuds ej
    Öar halvdag 61-80 deltagare
    Erbjuds ej
    Öar halvdag 81-150 deltagare
    Erbjuds ej
    Fiskben heldag 61-80 deltagare
    Erbjuds ej
    Fiskben heldag 81-150 deltagare
    Erbjuds ej
    Fiskben halvdag 61-80 deltagare
    Erbjuds ej
    Fiskben halvdag 81-150 deltagare
    Erbjuds ej
    Extra lokal - Skolsittning Heldag 11-20 deltagare
    6900
    Extra lokal - Skolsittning heldag 21-40 deltagare
    6900
    Extra lokal - Skolsittning heldag 41-60 deltagare
    7900
    Extra lokal - Skolsittning Halvdag 11-20 deltagare
    4100
    Extra lokal - Skolsittning halvdag 21-40 deltagare
    4100
    Extra lokal - Skolsittning halvdag 41-60 deltagare
    4700
    Pris grupprum (styck)
    800
    Mobil hörslinga
    2500
    Lunch, 1 rätt per person
    246
    Lunch, 2 rätter per person
    246
    Middag, 1 rätt per person
    305
    Middag, 2 rätter per person
    456
    Middag, 3 rätter per person
    570
    Kaffe/te, smörgås och juice/smoothie per person
    110
    Kaffe/te och smörgås per person
    110
    Kaffe/te och bulle per person
    110
    Kaffe/te per person
    40
    Gällöfsta Konferens & Herrgård

    Ramavtalsleverantören bör i sin verksamhet bidra till att Sverige når de miljömål som Riksdagen fastställt, läs mer på Sveriges miljömål

    Ramavtalsleverantören har i sitt anbud, genom att svara JA eller NEJ på ställda tilldelningskriterier avseende Miljö bekräftat om de tilldelningskriterier som ställs i upphandlingsdokumentet är uppfyllda eller inte.

    Ja/Nej
    Uppfylls kriteriet avseende samtliga måltider - Ekologiska alternativ (minst 20 %)? 
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende kaffe, te och kakao?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende matsvinn?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende källsortering för deltagare?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende källsortering för verksamheten?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende uppföljning energianvändning?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende ljuskällor (minst 75% LED)?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende vattenblandare för tvättställ (flöde på högst 6 liter/min)?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende engångsartiklar?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende endast flergångsglas/flergångsmuggar?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende kemiska produkter för städning (100 % miljömärkta)?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende kemiska produkter för diskning (100 % miljömärkta)?
    Ja
    Gällöfsta Konferens & Herrgård

    Ramavtalsleverantören har i sitt anbud, genom att svara JA eller NEJ på ställda tilldelningskriterier avseende Kvalitet bekräftat om de tilldelningskriterier som ställs i upphandlingsdokumentet är uppfyllda eller inte.

    Ja/Nej
    Uppfylls kravet avseende hjärtstartare?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende bredbandsuppkoppling (i minst en möteslokal)? 
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende dagsljus i alla möteslokaler?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende höj-/sänkbart alternativt ståbord i möteslokaler?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende kaffe och te hela dagen utan kostnad?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende konferenstelefon/högtalartelefon (får debiteras)?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende låsbara grupprum?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende minst tre (3) möteslokaler?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende PPM-mätare?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende två alternativa huvudrätter till lunch (fågel/kött och fisk)?
    Ja
    Gällöfsta Konferens & Herrgård

    Ramavtalsleverantören har i sitt anbud, genom att svara JA eller NEJ på ställda tilldelningskriterier avseende Tillgänglighet bekräftat om de tilldelningskriterier som ställs i upphandlingsdokumentet är uppfyllda eller inte.

    Ja/Nej
    Uppfylls kriteriet avseende reserverad parkeringsplats för person med funktionsnedsättning (inom 25 meter från entré)?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende av- och påstigningsplats (inom 25 meter från entré)? 
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende framkomlig gångväg från parkering till huviúdentré (för person som använder rullstol/rullator)?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende lämplig ramp eller hiss vid eventuell trappa framför entréer som behöver passeras (för person som använder rullstol)?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende dörrars passagemått (minst 80 cm)?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende trösklar? (inga eller anpassade trösklar)
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende automatisk dörröppnare (huvudentré)?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende att person som använder rullstol har fri passage mellan aktuella lokaler och utrymmen?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende toalett för personer som använder hjälpmedel?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende sittplats nära receptionen respektive huvudentrén?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende käpphållare vid receptionen?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende kontrastmarkeringar på eventuella trappor och nivåskillnader?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende ledstänger/räcken vid alla trappor/ramper som behöver passeras under konferensen?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende utrymningslarm?
    Nej
    Uppfylls kriteriet avseende fri passage till matsal/restaurang för person som använder rullstol?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende nåbara rätter på bufféer för person som använder rullstol?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende anpassningar luftburen allergi? (begäran ska ske senast fem dagar innan konferensen inleds)
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende personhiss för person som använder rullstol?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende fast eller mobil hörslinga (i reception och möteslokal)?
    Ja
Namn
Senast uppdaterad
Senast uppdaterad: 2024-04-11 2024-04-11
Senast uppdaterad: 2024-04-11 2024-04-11
Senast uppdaterad: 2024-04-11 2024-04-11
Senast uppdaterad: 2024-09-04 2024-09-04
Senast uppdaterad: 2023-12-27 2023-12-27
Senast uppdaterad: 2024-05-03 2024-05-03
Senast uppdaterad: 2023-12-13 2023-12-13
Senast uppdaterad: 2023-12-20 2023-12-20
Senast uppdaterad: 2023-12-20 2023-12-20
Senast uppdaterad: 2023-12-21 2023-12-21
Senast uppdaterad: 2024-08-30 2024-08-30
Senast uppdaterad: 2023-12-20 2023-12-20
Senast uppdaterad: 2024-05-03 2024-05-03

Myndigheter under regeringen

Avropsberättigade statliga myndigheter under regeringen ska avropa från de statliga ramavtalen. Förordning (1998:796) om statlig inköpssamordning gäller för myndigheter under regeringen. Dessa myndigheter deltar med automatik och har rätt att avropa på samtliga statliga ramavtal i enlighet med regleringen i förordningen. För information om regleringen och myndigheterna, se regeringens webbplats.

Register över statliga myndigheter under regeringen finns på SCB:s myndighetsregister: https://myndighetsregistret.scb.se


Organisationer som deltar via bekräftelse

Namn
Akademiska Hus Aktiebolag
Aviseq critical communication AB
Kungliga Operan Aktiebolag
Nordregio
Norrlandsfonden
Riksdagens ombudsmän
Riksdagsförvaltningen
Riksrevisionen
Riksteatern
RISE Research Institutes of Sweden AB
SMA Maintenance
Specialfastigheter Sverige Aktiebolag
Stiftelsen för Miljöstrategisk Forskning
Stiftelsen för strategisk forskning
Stiftelsen Högskolan i Jönköping
Stiftelsen Röda korshemmet
Stiftelsen Skansen
Stiftelsen Svensk Industridesign, SVID
Svenska Filminstitutet
Sveriges Riksbank
Inga nyheter

Uppfyllda mål inom nationella upphandlingsstrategin

Nationella upphandlingsstrategin innehåller sju inriktningsmål. Dessa kan upphandlande myndigheter och enheter arbeta utifrån för att utveckla sitt strategiska arbete med offentliga inköp.

1

Offentlig upphandling som strategiskt verktyg för en god affär.

2

Effektivare offentliga inköp.

3

En mångfald av leverantörer och en väl fungerande konkurrens.

4

En rättssäker offentlig upphandling.

5

En offentlig upphandling som främjar innovationer och alternativa lösningar.

6

En miljömässigt ansvarsfull offentlig upphandling.

7

Offentlig upphandling som bidrar till ett mer socialt hållbart samhälle..

Nationella upphandlingsstrategin
Senast ändrad: 2024-03-07