Kommundel 7
Avtalsperiod
2024-01-01 - 2027-12-31Avropsform
- Rangordnat ramavtal
- Särskild fördelningsnyckel
Kundstöd
Detta delområde omfattar dagkonferens 5-60 personer och bokas direkt med anläggningen. I dagkonferenspaket ingår möteslokal, fm-fika, lunch och em-fika.
Angivna priser är exklusive moms.
- Avrop av konferenspaket sker genom rangordning. Om paketen för dagkonferens och helpension inte svarar mot efterfrågat behov så får Avrop ske genom en särskild fördelningsnyckel. Detta avser förändringar som överstiger tio (10) procent av det aktuella Kontraktets värde. Uträkningsmall används för att enkelt kunna filtrera fram vilken Ramavtalsleverantör som ska tilldelas kontraktet. OBS! Det är inget krav att avropa genom särskild fördelningsnyckel vid förändringar men en möjlighet för att unna erhålla lägsta pris efter konferensbehovet.
Om två eller flera Ramavtalsleverantörer efter Avrop genom en särskild fördelningsnyckel har samma pris ska uppdraget tilldelas den Ramavtalsleverantör som är den först rangordnade Ramavtalsleverantören inom respektive delområde.
För mer info om vilken avropsordning som är aktuell, hur avrop genomförs och några praktiska exempel se snabbguide här.
Här väljer du avropsform
Särskild fördelningsnyckel innebär att du utifrån ett eller flera kriterier, angivna i ramavtalet, väljer den leverantör som bäst kan tillgodose ert behov vid avropstillfället.
-
Liseberg Grand Curiosa Hotel & Park
Avtal: 23.3-1647-2023-057
Herman Lindholms torg 1
412 63 Göteborg
Konferensrum: 12
DokumentSenast uppdateradSenast uppdaterad: 2023-12-04 2023-12-04Liseberg Grand Curiosa Hotel & ParkEtt konferenspaket för Dagkonferens ska minst innehålla: möteslokal (inom respektive deltagarspann, skolsittning 5–20 deltagare och 21–40 deltagare samt biosittning 41–60 deltagare), förtäring (förmiddagsfika, lunch (en rätt alternativt buffé inklusive måltidsdryck och kaffe/te) och eftermiddagsfika).
Pris i SEKPris per deltagare, 5–20 deltagare745Pris per deltagare, 21–40 deltagare745Pris per deltagare, 41–60 deltagare745Liseberg Grand Curiosa Hotel & ParkPriserna används vid avrop genom särskild fördelningsnyckel samt för tillkommande eller avgående deltagare och Tjänster (avser både förändringar i avrop genom rangordning (konferenspaket) och avrop genom särskild fördelningsnyckel).
I de fall där tjänsten är prissatt till 0 kr ingår tjänsten kostnadsfritt.
Pris i SEKSkolsittning heldag 5-20 deltagare338Skolsittning heldag 21-40 deltagare338Skolsittning heldag 41-60 deltagare338Skolsittning halvdag 5-20 deltagare357Skolsittning halvdag 21-40 deltagare357Skolsittning halvdag 41-60 deltagare357Biosittning heldag 5-20 deltagare338Biosittning heldag 21-40 deltagare338Biosittning heldag 41-60 deltagare338Biosittning halvdag 5-20 deltagare357Biosittning halvdag 21-40 deltagare357Biosittning halvdag 41-60 deltagare357U-bord heldag 5-20 deltagare338U-bord heldag 21-40 deltagare338U-bord heldag 41-60 deltagare338U-bord halvdag 5-20 deltagare357U-bord halvdag 21-40 deltagare357U-bord halvdag 41-60 deltagare357Styrelsesittning heldag 5-20 deltagare338Styrelsesittning heldag 21-40 deltagare338Styrelsesittning heldag 41-60 deltagare338Styrelsesittning halvdag 5-20 deltagare357Styrelsesittning halvdag 21-40 deltagare357Styrelsesittning halvdag 41-60 deltagare357Öar heldag 5-20 deltagare338Öar heldag 21-40 deltagare338Öar heldag 41-60 deltagare338Öar halvdag 5-20 deltagare357Öar halvdag 21-40 deltagare357Öar halvdag 41-60 deltagare357Fiskben heldag 5-20 deltagareErbjuds ejFiskben heldag 21-40 deltagareErbjuds ejFiskben heldag 41-60 deltagareErbjuds ejFiskben halvdag 5-20 deltagareErbjuds ejFiskben halvdag 21-40 deltagareErbjuds ejFiskben halvdag 41-60 deltagareErbjuds ejExtra lokal - Skolsittning Heldag 11-20 deltagareErbjuds ejExtra lokal - Skolsittning heldag 21-40 deltagareErbjuds ejExtra lokal - Skolsittning heldag 41-60 deltagareErbjuds ejExtra lokal - Skolsittning Halvdag 11-20 deltagareErbjuds ejExtra lokal - Skolsittning halvdag 21-40 deltagareErbjuds ejExtra lokal - Skolsittning halvdag 41-60 deltagareErbjuds ejPris grupprum (styck)5000Mobil hörslinga1500Lunch, 1 rätt per person221Lunch, 2 rätter per personErbjuds ejMiddag, 1 rätt per person310Middag, 2 rätter per person455Middag, 3 rätter per person555Kaffe/te, smörgås och juice/smoothie per person93Kaffe/te och smörgås per person93Kaffe/te och bulle per person93Kaffe/te per person35Liseberg Grand Curiosa Hotel & ParkRamavtalsleverantören bör i sin verksamhet bidra till att Sverige når de miljömål som Riksdagen fastställt, läs mer på Sveriges miljömål.
Ramavtalsleverantören har i sitt anbud, genom att svara JA eller NEJ på ställda tilldelningskriterier avseende Miljö bekräftat om de tilldelningskriterier som ställs i upphandlingsdokumentet är uppfyllda eller inte.
Ja/NejUppfylls kriteriet avseende källsortering för deltagare?JaUppfylls kriteriet avseende källsortering för verksamheten?JaUppfylls kriteriet avseende uppföljning energianvändning?JaUppfylls kriteriet avseende ljuskällor (minst 75% LED)?JaUppfylls kriteriet avseende vattenblandare för tvättställ (flöde på högst 6 liter/min)?JaUppfylls kriteriet avseende engångsartiklar?JaUppfylls kriteriet avseende kemiska produkter för städning (100 % miljömärkta)?JaUppfylls kriteriet avseende samtliga måltider - Ekologiska alternativ (minst 20 %)?JaUppfylls kriteriet avseende kaffe, te och kakao?JaUppfylls kriteriet avseende matsvinn?JaUppfylls kriteriet avseende endast flergångsglas/flergångsmuggar?JaUppfylls kriteriet avseende kemiska produkter för diskning (100 % miljömärkta)?JaLiseberg Grand Curiosa Hotel & ParkRamavtalsleverantören har i sitt anbud, genom att svara JA eller NEJ på ställda tilldelningskriterier avseende Kvalitet bekräftat om de tilldelningskriterier som ställs i upphandlingsdokumentet är uppfyllda eller inte.
Ja/NejUppfylls kravet avseende hjärtstartare?JaUppfylls kriteriet avseende bredbandsuppkoppling (i minst en möteslokal)?JaUppfylls kriteriet avseende dagsljus i alla möteslokaler?JaUppfylls kriteriet avseende höj-/sänkbart alternativt ståbord i möteslokaler?JaUppfylls kriteriet avseende kaffe och te hela dagen utan kostnad?JaUppfylls kriteriet avseende konferenstelefon/högtalartelefon (får debiteras)?JaUppfylls kriteriet avseende låsbara grupprum?JaUppfylls kriteriet avseende minst tre (3) möteslokaler?JaUppfylls kriteriet avseende PPM-mätare?JaUppfylls kriteriet avseende två alternativa huvudrätter till lunch (fågel/kött och fisk)?JaLiseberg Grand Curiosa Hotel & ParkRamavtalsleverantören har i sitt anbud, genom att svara JA eller NEJ på ställda tilldelningskriterier avseende Tillgänglighet bekräftat om de tilldelningskriterier som ställs i upphandlingsdokumentet är uppfyllda eller inte.
Ja/NejUppfylls kriteriet avseende reserverad parkeringsplats för person med funktionsnedsättning (inom 25 meter från entré)?JaUppfylls kriteriet avseende av- och påstigningsplats (inom 25 meter från entré)?JaUppfylls kriteriet avseende framkomlig gångväg från parkering till huviúdentré (för person som använder rullstol/rullator)?JaUppfylls kriteriet avseende lämplig ramp eller hiss vid eventuell trappa framför entréer som behöver passeras (för person som använder rullstol)?JaUppfylls kriteriet avseende dörrars passagemått (minst 80 cm)?JaUppfylls kriteriet avseende trösklar? (inga eller anpassade trösklar)JaUppfylls kriteriet avseende automatisk dörröppnare (huvudentré)?JaUppfylls kriteriet avseende att person som använder rullstol har fri passage mellan aktuella lokaler och utrymmen?JaUppfylls kriteriet avseende toalett för personer som använder hjälpmedel?JaUppfylls kriteriet avseende sittplats nära receptionen respektive huvudentrén?JaUppfylls kriteriet avseende kontrastmarkeringar på eventuella trappor och nivåskillnader?JaUppfylls kriteriet avseende ledstänger/räcken vid alla trappor/ramper som behöver passeras under konferensen?JaUppfylls kriteriet avseende utrymningslarm?JaUppfylls kriteriet avseende fri passage till matsal/restaurang för person som använder rullstol?JaUppfylls kriteriet avseende nåbara rätter på bufféer för person som använder rullstol?JaUppfylls kriteriet avseende anpassningar luftburen allergi? (begäran ska ske senast fem dagar innan konferensen inleds)JaUppfylls kriteriet avseende personhiss för person som använder rullstol?JaUppfylls kriteriet avseende fast eller mobil hörslinga (i reception och möteslokal)?JaUppfylls kriteriet avseende käpphållare vid receptionen?Ja -
Quality Hotel Panorama
Avtal: 23.3-1647-2023-055
Eklandagatan 51-53
400 22 Göteborg
Konferensrum: 13
DokumentSenast uppdateradSenast uppdaterad: 2023-12-04 2023-12-04Quality Hotel PanoramaEtt konferenspaket för Dagkonferens ska minst innehålla: möteslokal (inom respektive deltagarspann, skolsittning 5–20 deltagare och 21–40 deltagare samt biosittning 41–60 deltagare), förtäring (förmiddagsfika, lunch (en rätt alternativt buffé inklusive måltidsdryck och kaffe/te) och eftermiddagsfika).
Pris i SEKPris per deltagare, 5–20 deltagare595Pris per deltagare, 21–40 deltagare545Pris per deltagare, 41–60 deltagare575Quality Hotel PanoramaPriserna används vid avrop genom särskild fördelningsnyckel samt för tillkommande eller avgående deltagare och Tjänster (avser både förändringar i avrop genom rangordning (konferenspaket) och avrop genom särskild fördelningsnyckel).
I de fall där tjänsten är prissatt till 0 kr ingår tjänsten kostnadsfritt.
Pris i SEKSkolsittning heldag 5-20 deltagare500Skolsittning heldag 21-40 deltagare500Skolsittning heldag 41-60 deltagare500Skolsittning halvdag 5-20 deltagare365Skolsittning halvdag 21-40 deltagare365Skolsittning halvdag 41-60 deltagare365Biosittning heldag 5-20 deltagare500Biosittning heldag 21-40 deltagare500Biosittning heldag 41-60 deltagare150Biosittning halvdag 5-20 deltagare365Biosittning halvdag 21-40 deltagare365Biosittning halvdag 41-60 deltagare105U-bord heldag 5-20 deltagareErbjuds ejU-bord heldag 21-40 deltagareErbjuds ejU-bord heldag 41-60 deltagareErbjuds ejU-bord halvdag 5-20 deltagareErbjuds ejU-bord halvdag 21-40 deltagareErbjuds ejU-bord halvdag 41-60 deltagareErbjuds ejStyrelsesittning heldag 5-20 deltagareErbjuds ejStyrelsesittning heldag 21-40 deltagareErbjuds ejStyrelsesittning heldag 41-60 deltagareErbjuds ejStyrelsesittning halvdag 5-20 deltagareErbjuds ejStyrelsesittning halvdag 21-40 deltagareErbjuds ejStyrelsesittning halvdag 41-60 deltagareErbjuds ejÖar heldag 5-20 deltagareErbjuds ejÖar heldag 21-40 deltagareErbjuds ejÖar heldag 41-60 deltagareErbjuds ejÖar halvdag 5-20 deltagareErbjuds ejÖar halvdag 21-40 deltagareErbjuds ejÖar halvdag 41-60 deltagareErbjuds ejFiskben heldag 5-20 deltagareErbjuds ejFiskben heldag 21-40 deltagareErbjuds ejFiskben heldag 41-60 deltagareErbjuds ejFiskben halvdag 5-20 deltagareErbjuds ejFiskben halvdag 21-40 deltagareErbjuds ejFiskben halvdag 41-60 deltagareErbjuds ejExtra lokal - Skolsittning Heldag 11-20 deltagareErbjuds ejExtra lokal - Skolsittning heldag 21-40 deltagareErbjuds ejExtra lokal - Skolsittning heldag 41-60 deltagareErbjuds ejExtra lokal - Skolsittning Halvdag 11-20 deltagareErbjuds ejExtra lokal - Skolsittning halvdag 21-40 deltagareErbjuds ejExtra lokal - Skolsittning halvdag 41-60 deltagareErbjuds ejPris grupprum (styck)1400Mobil hörslingaErbjuds ejLunch, 1 rätt per person225Lunch, 2 rätter per personErbjuds ejMiddag, 1 rätt per person248Middag, 2 rätter per person358Middag, 3 rätter per personErbjuds ejKaffe/te, smörgås och juice/smoothie per person147Kaffe/te och smörgås per person112Kaffe/te och bulle per person112Kaffe/te per person28Quality Hotel PanoramaRamavtalsleverantören bör i sin verksamhet bidra till att Sverige når de miljömål som Riksdagen fastställt, läs mer på Sveriges miljömål.
Ramavtalsleverantören har i sitt anbud, genom att svara JA eller NEJ på ställda tilldelningskriterier avseende Miljö bekräftat om de tilldelningskriterier som ställs i upphandlingsdokumentet är uppfyllda eller inte.
Ja/NejUppfylls kriteriet avseende endast flergångsglas/flergångsmuggar?JaUppfylls kriteriet avseende engångsartiklar?JaUppfylls kriteriet avseende kaffe, te och kakao?JaUppfylls kriteriet avseende kemiska produkter för diskning (100 % miljömärkta)?JaUppfylls kriteriet avseende kemiska produkter för städning (100 % miljömärkta)?JaUppfylls kriteriet avseende källsortering för deltagare?JaUppfylls kriteriet avseende källsortering för verksamheten?JaUppfylls kriteriet avseende ljuskällor (minst 75% LED)?JaUppfylls kriteriet avseende matsvinn?JaUppfylls kriteriet avseende samtliga måltider - Ekologiska alternativ (minst 20 %)?JaUppfylls kriteriet avseende uppföljning energianvändning?JaUppfylls kriteriet avseende vattenblandare för tvättställ (flöde på högst 6 liter/min)?JaQuality Hotel PanoramaRamavtalsleverantören har i sitt anbud, genom att svara JA eller NEJ på ställda tilldelningskriterier avseende Kvalitet bekräftat om de tilldelningskriterier som ställs i upphandlingsdokumentet är uppfyllda eller inte.
Ja/NejUppfylls kravet avseende hjärtstartare?JaUppfylls kriteriet avseende bredbandsuppkoppling (i minst en möteslokal)?JaUppfylls kriteriet avseende dagsljus i alla möteslokaler?JaUppfylls kriteriet avseende höj-/sänkbart alternativt ståbord i möteslokaler?JaUppfylls kriteriet avseende kaffe och te hela dagen utan kostnad?JaUppfylls kriteriet avseende konferenstelefon/högtalartelefon (får debiteras)?JaUppfylls kriteriet avseende låsbara grupprum?JaUppfylls kriteriet avseende minst tre (3) möteslokaler?JaUppfylls kriteriet avseende PPM-mätare?JaUppfylls kriteriet avseende två alternativa huvudrätter till lunch (fågel/kött och fisk)?NejQuality Hotel PanoramaRamavtalsleverantören har i sitt anbud, genom att svara JA eller NEJ på ställda tilldelningskriterier avseende Tillgänglighet bekräftat om de tilldelningskriterier som ställs i upphandlingsdokumentet är uppfyllda eller inte.
Ja/NejUppfylls kriteriet avseende av- och påstigningsplats (inom 25 meter från entré)?JaUppfylls kriteriet avseende framkomlig gångväg från parkering till huviúdentré (för person som använder rullstol/rullator)?JaUppfylls kriteriet avseende lämplig ramp eller hiss vid eventuell trappa framför entréer som behöver passeras (för person som använder rullstol)?JaUppfylls kriteriet avseende dörrars passagemått (minst 80 cm)?JaUppfylls kriteriet avseende trösklar? (inga eller anpassade trösklar)JaUppfylls kriteriet avseende automatisk dörröppnare (huvudentré)?JaUppfylls kriteriet avseende att person som använder rullstol har fri passage mellan aktuella lokaler och utrymmen?JaUppfylls kriteriet avseende toalett för personer som använder hjälpmedel?JaUppfylls kriteriet avseende sittplats nära receptionen respektive huvudentrén?JaUppfylls kriteriet avseende käpphållare vid receptionen?JaUppfylls kriteriet avseende kontrastmarkeringar på eventuella trappor och nivåskillnader?JaUppfylls kriteriet avseende ledstänger/räcken vid alla trappor/ramper som behöver passeras under konferensen?JaUppfylls kriteriet avseende fri passage till matsal/restaurang för person som använder rullstol?JaUppfylls kriteriet avseende nåbara rätter på bufféer för person som använder rullstol?JaUppfylls kriteriet avseende anpassningar luftburen allergi? (begäran ska ske senast fem dagar innan konferensen inleds)JaUppfylls kriteriet avseende personhiss för person som använder rullstol?JaUppfylls kriteriet avseende fast eller mobil hörslinga (i reception och möteslokal)?JaUppfylls kriteriet avseende reserverad parkeringsplats för person med funktionsnedsättning (inom 25 meter från entré)?NejUppfylls kriteriet avseende utrymningslarm?Nej -
Scandic Opalen
Avtal: 23.3-1647-2023-056
Engelbrektsgatan 73
412 52 Göteborg
Konferensrum: 22
DokumentSenast uppdateradSenast uppdaterad: 2023-12-04 2023-12-04Scandic OpalenEtt konferenspaket för Dagkonferens ska minst innehålla: möteslokal (inom respektive deltagarspann, skolsittning 5–20 deltagare och 21–40 deltagare samt biosittning 41–60 deltagare), förtäring (förmiddagsfika, lunch (en rätt alternativt buffé inklusive måltidsdryck och kaffe/te) och eftermiddagsfika).
Pris i SEKPris per deltagare, 5–20 deltagare764Pris per deltagare, 21–40 deltagare652Pris per deltagare, 41–60 deltagare652Scandic OpalenPriserna används vid avrop genom särskild fördelningsnyckel samt för tillkommande eller avgående deltagare och Tjänster (avser både förändringar i avrop genom rangordning (konferenspaket) och avrop genom särskild fördelningsnyckel).
I de fall där tjänsten är prissatt till 0 kr ingår tjänsten kostnadsfritt.
Pris i SEKSkolsittning heldag 5-20 deltagare472Skolsittning heldag 21-40 deltagare424Skolsittning heldag 41-60 deltagare392Skolsittning halvdag 5-20 deltagare442Skolsittning halvdag 21-40 deltagare388Skolsittning halvdag 41-60 deltagare392Biosittning heldag 5-20 deltagare356Biosittning heldag 21-40 deltagare324Biosittning heldag 41-60 deltagare264Biosittning halvdag 5-20 deltagare308Biosittning halvdag 21-40 deltagare304Biosittning halvdag 41-60 deltagare248U-bord heldag 5-20 deltagareErbjuds ejU-bord heldag 21-40 deltagareErbjuds ejU-bord heldag 41-60 deltagareErbjuds ejU-bord halvdag 5-20 deltagareErbjuds ejU-bord halvdag 21-40 deltagareErbjuds ejU-bord halvdag 41-60 deltagareErbjuds ejStyrelsesittning heldag 5-20 deltagareErbjuds ejStyrelsesittning heldag 21-40 deltagareErbjuds ejStyrelsesittning heldag 41-60 deltagareErbjuds ejStyrelsesittning halvdag 5-20 deltagareErbjuds ejStyrelsesittning halvdag 21-40 deltagareErbjuds ejStyrelsesittning halvdag 41-60 deltagareErbjuds ejÖar heldag 5-20 deltagareErbjuds ejÖar heldag 21-40 deltagareErbjuds ejÖar heldag 41-60 deltagareErbjuds ejÖar halvdag 5-20 deltagareErbjuds ejÖar halvdag 21-40 deltagareErbjuds ejÖar halvdag 41-60 deltagareErbjuds ejFiskben heldag 5-20 deltagareErbjuds ejFiskben heldag 21-40 deltagareErbjuds ejFiskben heldag 41-60 deltagareErbjuds ejFiskben halvdag 5-20 deltagareErbjuds ejFiskben halvdag 21-40 deltagareErbjuds ejFiskben halvdag 41-60 deltagareErbjuds ejExtra lokal - Skolsittning Heldag 11-20 deltagareErbjuds ejExtra lokal - Skolsittning heldag 21-40 deltagareErbjuds ejExtra lokal - Skolsittning heldag 41-60 deltagareErbjuds ejExtra lokal - Skolsittning Halvdag 11-20 deltagareErbjuds ejExtra lokal - Skolsittning halvdag 21-40 deltagareErbjuds ejExtra lokal - Skolsittning halvdag 41-60 deltagareErbjuds ejPris grupprum (styck)2624Mobil hörslinga0Lunch, 1 rätt per person212Lunch, 2 rätter per person236Middag, 1 rätt per person324Middag, 2 rätter per person396Middag, 3 rätter per person476Kaffe/te, smörgås och juice/smoothie per person112Kaffe/te och smörgås per person80Kaffe/te och bulle per person80Kaffe/te per person36Scandic OpalenRamavtalsleverantören bör i sin verksamhet bidra till att Sverige når de miljömål som Riksdagen fastställt, läs mer på Sveriges miljömål.
Ramavtalsleverantören har i sitt anbud, genom att svara JA eller NEJ på ställda tilldelningskriterier avseende Miljö bekräftat om de tilldelningskriterier som ställs i upphandlingsdokumentet är uppfyllda eller inte.
Ja/NejUppfylls kriteriet avseende samtliga måltider - Ekologiska alternativ (minst 20 %)?JaUppfylls kriteriet avseende kaffe, te och kakao?JaUppfylls kriteriet avseende matsvinn?JaUppfylls kriteriet avseende källsortering för deltagare?JaUppfylls kriteriet avseende källsortering för verksamheten?JaUppfylls kriteriet avseende uppföljning energianvändning?JaUppfylls kriteriet avseende ljuskällor (minst 75% LED)?JaUppfylls kriteriet avseende vattenblandare för tvättställ (flöde på högst 6 liter/min)?JaUppfylls kriteriet avseende engångsartiklar?JaUppfylls kriteriet avseende endast flergångsglas/flergångsmuggar?JaUppfylls kriteriet avseende kemiska produkter för städning (100 % miljömärkta)?JaUppfylls kriteriet avseende kemiska produkter för diskning (100 % miljömärkta)?JaScandic OpalenRamavtalsleverantören har i sitt anbud, genom att svara JA eller NEJ på ställda tilldelningskriterier avseende Kvalitet bekräftat om de tilldelningskriterier som ställs i upphandlingsdokumentet är uppfyllda eller inte.
Ja/NejUppfylls kravet avseende hjärtstartare?JaUppfylls kriteriet avseende bredbandsuppkoppling (i minst en möteslokal)?JaUppfylls kriteriet avseende dagsljus i alla möteslokaler?JaUppfylls kriteriet avseende höj-/sänkbart alternativt ståbord i möteslokaler?JaUppfylls kriteriet avseende kaffe och te hela dagen utan kostnad?JaUppfylls kriteriet avseende konferenstelefon/högtalartelefon (får debiteras)?JaUppfylls kriteriet avseende låsbara grupprum?JaUppfylls kriteriet avseende minst tre (3) möteslokaler?JaUppfylls kriteriet avseende PPM-mätare?JaUppfylls kriteriet avseende två alternativa huvudrätter till lunch (fågel/kött och fisk)?JaScandic OpalenRamavtalsleverantören har i sitt anbud, genom att svara JA eller NEJ på ställda tilldelningskriterier avseende Tillgänglighet bekräftat om de tilldelningskriterier som ställs i upphandlingsdokumentet är uppfyllda eller inte.
Ja/NejUppfylls kriteriet avseende anpassningar luftburen allergi? (begäran ska ske senast fem dagar innan konferensen inleds)JaUppfylls kriteriet avseende att person som använder rullstol har fri passage mellan aktuella lokaler och utrymmen?JaUppfylls kriteriet avseende automatisk dörröppnare (huvudentré)?JaUppfylls kriteriet avseende av- och påstigningsplats (inom 25 meter från entré)?JaUppfylls kriteriet avseende dörrars passagemått (minst 80 cm)?JaUppfylls kriteriet avseende fast eller mobil hörslinga (i reception och möteslokal)?JaUppfylls kriteriet avseende framkomlig gångväg från parkering till huviúdentré (för person som använder rullstol/rullator)?JaUppfylls kriteriet avseende fri passage till matsal/restaurang för person som använder rullstol?JaUppfylls kriteriet avseende kontrastmarkeringar på eventuella trappor och nivåskillnader?JaUppfylls kriteriet avseende käpphållare vid receptionen?JaUppfylls kriteriet avseende ledstänger/räcken vid alla trappor/ramper som behöver passeras under konferensen?JaUppfylls kriteriet avseende lämplig ramp eller hiss vid eventuell trappa framför entréer som behöver passeras (för person som använder rullstol)?JaUppfylls kriteriet avseende nåbara rätter på bufféer för person som använder rullstol?JaUppfylls kriteriet avseende personhiss för person som använder rullstol?JaUppfylls kriteriet avseende reserverad parkeringsplats för person med funktionsnedsättning (inom 25 meter från entré)?JaUppfylls kriteriet avseende sittplats nära receptionen respektive huvudentrén?JaUppfylls kriteriet avseende toalett för personer som använder hjälpmedel?JaUppfylls kriteriet avseende trösklar? (inga eller anpassade trösklar)JaUppfylls kriteriet avseende utrymningslarm?Ja -
Världskulturmuseet
Avtal: 23.3-1647-2023-058
Södra vägen 54
412 54 Göteborg
Konferensrum: 7
DokumentSenast uppdateradSenast uppdaterad: 2023-12-04 2023-12-04VärldskulturmuseetEtt konferenspaket för Dagkonferens ska minst innehålla: möteslokal (inom respektive deltagarspann, skolsittning 5–20 deltagare och 21–40 deltagare samt biosittning 41–60 deltagare), förtäring (förmiddagsfika, lunch (en rätt alternativt buffé inklusive måltidsdryck och kaffe/te) och eftermiddagsfika).
Pris i SEKPris per deltagare, 5–20 deltagare1000Pris per deltagare, 21–40 deltagare800Pris per deltagare, 41–60 deltagare600VärldskulturmuseetPriserna används vid avrop genom särskild fördelningsnyckel samt för tillkommande eller avgående deltagare och Tjänster (avser både förändringar i avrop genom rangordning (konferenspaket) och avrop genom särskild fördelningsnyckel).
I de fall där tjänsten är prissatt till 0 kr ingår tjänsten kostnadsfritt.
Pris i SEKSkolsittning heldag 5-20 deltagare1000Skolsittning heldag 21-40 deltagare800Skolsittning heldag 41-60 deltagareErbjuds ejSkolsittning halvdag 5-20 deltagare600Skolsittning halvdag 21-40 deltagare500Skolsittning halvdag 41-60 deltagareErbjuds ejBiosittning heldag 5-20 deltagare1000Biosittning heldag 21-40 deltagare800Biosittning heldag 41-60 deltagare600Biosittning halvdag 5-20 deltagare600Biosittning halvdag 21-40 deltagare500Biosittning halvdag 41-60 deltagare400U-bord heldag 5-20 deltagare1000U-bord heldag 21-40 deltagareErbjuds ejU-bord heldag 41-60 deltagareErbjuds ejU-bord halvdag 5-20 deltagare600U-bord halvdag 21-40 deltagareErbjuds ejU-bord halvdag 41-60 deltagareErbjuds ejStyrelsesittning heldag 5-20 deltagare1000Styrelsesittning heldag 21-40 deltagareErbjuds ejStyrelsesittning heldag 41-60 deltagareErbjuds ejStyrelsesittning halvdag 5-20 deltagare600Styrelsesittning halvdag 21-40 deltagareErbjuds ejStyrelsesittning halvdag 41-60 deltagareErbjuds ejÖar heldag 5-20 deltagare1000Öar heldag 21-40 deltagareErbjuds ejÖar heldag 41-60 deltagareErbjuds ejÖar halvdag 5-20 deltagare600Öar halvdag 21-40 deltagareErbjuds ejÖar halvdag 41-60 deltagareErbjuds ejFiskben heldag 5-20 deltagareErbjuds ejFiskben heldag 21-40 deltagareErbjuds ejFiskben heldag 41-60 deltagareErbjuds ejFiskben halvdag 5-20 deltagareErbjuds ejFiskben halvdag 21-40 deltagareErbjuds ejFiskben halvdag 41-60 deltagareErbjuds ejExtra lokal - Skolsittning Heldag 11-20 deltagareErbjuds ejExtra lokal - Skolsittning heldag 21-40 deltagareErbjuds ejExtra lokal - Skolsittning heldag 41-60 deltagareErbjuds ejExtra lokal - Skolsittning Halvdag 11-20 deltagareErbjuds ejExtra lokal - Skolsittning halvdag 21-40 deltagareErbjuds ejExtra lokal - Skolsittning halvdag 41-60 deltagareErbjuds ejPris grupprum (styck)4000Mobil hörslinga5000Lunch, 1 rätt per person170Lunch, 2 rätter per person170Middag, 1 rätt per personErbjuds ejMiddag, 2 rätter per personErbjuds ejMiddag, 3 rätter per person499Kaffe/te, smörgås och juice/smoothie per person95Kaffe/te och smörgås per person79Kaffe/te och bulle per person79Kaffe/te per person45VärldskulturmuseetRamavtalsleverantören bör i sin verksamhet bidra till att Sverige når de miljömål som Riksdagen fastställt, läs mer på Sveriges miljömål.
Ramavtalsleverantören har i sitt anbud, genom att svara JA eller NEJ på ställda tilldelningskriterier avseende Miljö bekräftat om de tilldelningskriterier som ställs i upphandlingsdokumentet är uppfyllda eller inte.
Ja/NejUppfylls kriteriet avseende samtliga måltider - Ekologiska alternativ (minst 20 %)?JaUppfylls kriteriet avseende kaffe, te och kakao?JaUppfylls kriteriet avseende källsortering för deltagare?JaUppfylls kriteriet avseende källsortering för verksamheten?JaUppfylls kriteriet avseende uppföljning energianvändning?JaUppfylls kriteriet avseende ljuskällor (minst 75% LED)?JaUppfylls kriteriet avseende vattenblandare för tvättställ (flöde på högst 6 liter/min)?JaUppfylls kriteriet avseende engångsartiklar?JaUppfylls kriteriet avseende endast flergångsglas/flergångsmuggar?JaUppfylls kriteriet avseende kemiska produkter för städning (100 % miljömärkta)?JaUppfylls kriteriet avseende kemiska produkter för diskning (100 % miljömärkta)?JaUppfylls kriteriet avseende matsvinn?NejVärldskulturmuseetRamavtalsleverantören har i sitt anbud, genom att svara JA eller NEJ på ställda tilldelningskriterier avseende Kvalitet bekräftat om de tilldelningskriterier som ställs i upphandlingsdokumentet är uppfyllda eller inte.
Ja/NejUppfylls kravet avseende hjärtstartare?JaUppfylls kriteriet avseende bredbandsuppkoppling (i minst en möteslokal)?JaUppfylls kriteriet avseende dagsljus i alla möteslokaler?JaUppfylls kriteriet avseende höj-/sänkbart alternativt ståbord i möteslokaler?JaUppfylls kriteriet avseende kaffe och te hela dagen utan kostnad?JaUppfylls kriteriet avseende konferenstelefon/högtalartelefon (får debiteras)?JaUppfylls kriteriet avseende låsbara grupprum?JaUppfylls kriteriet avseende minst tre (3) möteslokaler?JaUppfylls kriteriet avseende PPM-mätare?JaUppfylls kriteriet avseende två alternativa huvudrätter till lunch (fågel/kött och fisk)?JaVärldskulturmuseetRamavtalsleverantören har i sitt anbud, genom att svara JA eller NEJ på ställda tilldelningskriterier avseende Tillgänglighet bekräftat om de tilldelningskriterier som ställs i upphandlingsdokumentet är uppfyllda eller inte.
Ja/NejUppfylls kriteriet avseende reserverad parkeringsplats för person med funktionsnedsättning (inom 25 meter från entré)?JaUppfylls kriteriet avseende av- och påstigningsplats (inom 25 meter från entré)?JaUppfylls kriteriet avseende framkomlig gångväg från parkering till huviúdentré (för person som använder rullstol/rullator)?JaUppfylls kriteriet avseende lämplig ramp eller hiss vid eventuell trappa framför entréer som behöver passeras (för person som använder rullstol)?JaUppfylls kriteriet avseende dörrars passagemått (minst 80 cm)?JaUppfylls kriteriet avseende automatisk dörröppnare (huvudentré)?JaUppfylls kriteriet avseende att person som använder rullstol har fri passage mellan aktuella lokaler och utrymmen?JaUppfylls kriteriet avseende sittplats nära receptionen respektive huvudentrén?JaUppfylls kriteriet avseende käpphållare vid receptionen?JaUppfylls kriteriet avseende kontrastmarkeringar på eventuella trappor och nivåskillnader?JaUppfylls kriteriet avseende ledstänger/räcken vid alla trappor/ramper som behöver passeras under konferensen?JaUppfylls kriteriet avseende utrymningslarm?JaUppfylls kriteriet avseende fri passage till matsal/restaurang för person som använder rullstol?JaUppfylls kriteriet avseende nåbara rätter på bufféer för person som använder rullstol?JaUppfylls kriteriet avseende anpassningar luftburen allergi? (begäran ska ske senast fem dagar innan konferensen inleds)JaUppfylls kriteriet avseende personhiss för person som använder rullstol?JaUppfylls kriteriet avseende fast eller mobil hörslinga (i reception och möteslokal)?JaUppfylls kriteriet avseende trösklar? (inga eller anpassade trösklar)NejUppfylls kriteriet avseende toalett för personer som använder hjälpmedel?Nej
Myndigheter under regeringen
Avropsberättigade statliga myndigheter under regeringen ska avropa från de statliga ramavtalen. Förordning (1998:796) om statlig inköpssamordning gäller för myndigheter under regeringen. Dessa myndigheter deltar med automatik och har rätt att avropa på samtliga statliga ramavtal i enlighet med regleringen i förordningen. För information om regleringen och myndigheterna, se regeringens webbplats.
Register över statliga myndigheter under regeringen finns på SCB:s myndighetsregister: https://myndighetsregistret.scb.se
Organisationer som deltar via bekräftelse
Uppfyllda mål inom nationella upphandlingsstrategin
Nationella upphandlingsstrategin innehåller sju inriktningsmål. Dessa kan upphandlande myndigheter och enheter arbeta utifrån för att utveckla sitt strategiska arbete med offentliga inköp.
1
Offentlig upphandling som strategiskt verktyg för en god affär.
2
Effektivare offentliga inköp.
3
En mångfald av leverantörer och en väl fungerande konkurrens.
4
En rättssäker offentlig upphandling.
5
En offentlig upphandling som främjar innovationer och alternativa lösningar.
6
En miljömässigt ansvarsfull offentlig upphandling.
7
Offentlig upphandling som bidrar till ett mer socialt hållbart samhälle..