Kommundel 9
Avtalsperiod
2024-01-01 - 2027-12-31Avropsform
- Rangordnat ramavtal
- Särskild fördelningsnyckel
Kundstöd
Detta delområde omfattar dagkonferens 5-60 personer och bokas direkt med anläggningen. I dagkonferenspaket ingår möteslokal, fm-fika, lunch och em-fika.
Angivna priser är exklusive moms.
- Avrop av konferenspaket sker genom rangordning. Om paketen för dagkonferens och helpension inte svarar mot efterfrågat behov så sker Avrop genom en särskild fördelningsnyckel. Detta avser förändringar som överstiger tio (10) procent av det aktuella Kontraktets värde. Uträkningsmall används för att enkelt kunna filtrera fram vilken Ramavtalsleverantör som ska tilldelas kontraktet.
Om två eller flera Ramavtalsleverantörer efter Avrop genom en särskild fördelningsnyckel har samma pris ska uppdraget tilldelas den Ramavtalsleverantör som är den först rangordnade Ramavtalsleverantören inom respektive delområde.
För mer info om vilken avropsordning som är aktuell, hur avrop genomförs och några praktiska exempel se snabbguide här.
Här väljer du avropsform
Rangordnat ramavtal innebär att du i första hand ska skicka din avropsförfrågan till den leverantör som rangordnats nummer 1.
-
1 United Spaces Lindholmen
Avtal: 23.3-1647-2023-061
Pumpgatan 1
417 55 Göteborg
Konferensrum: 7
DokumentSenast uppdateradSenast uppdaterad: 2023-12-04 2023-12-04United Spaces LindholmenEtt konferenspaket för Dagkonferens ska minst innehålla: möteslokal (inom respektive deltagarspann, skolsittning 5–20 deltagare och 21–40 deltagare samt biosittning 41–60 deltagare), förtäring (förmiddagsfika, lunch (en rätt alternativt buffé inklusive måltidsdryck och kaffe/te) och eftermiddagsfika).
Pris i SEKPris per deltagare, 5–20 deltagare650Pris per deltagare, 21–40 deltagare590Pris per deltagare, 41–60 deltagare590United Spaces LindholmenPriserna används vid avrop genom särskild fördelningsnyckel samt för tillkommande eller avgående deltagare och Tjänster (avser både förändringar i avrop genom rangordning (konferenspaket) och avrop genom särskild fördelningsnyckel).
I de fall där tjänsten är prissatt till 0 kr ingår tjänsten kostnadsfritt.
Pris i SEKSkolsittning heldag 5-20 deltagare320Skolsittning heldag 21-40 deltagare260Skolsittning heldag 41-60 deltagare260Skolsittning halvdag 5-20 deltagare285Skolsittning halvdag 21-40 deltagare210Skolsittning halvdag 41-60 deltagare210Biosittning heldag 5-20 deltagare320Biosittning heldag 21-40 deltagare260Biosittning heldag 41-60 deltagare260Biosittning halvdag 5-20 deltagare285Biosittning halvdag 21-40 deltagare210Biosittning halvdag 41-60 deltagare210U-bord heldag 5-20 deltagare320U-bord heldag 21-40 deltagare260U-bord heldag 41-60 deltagareErbjuds ejU-bord halvdag 5-20 deltagare285U-bord halvdag 21-40 deltagare210U-bord halvdag 41-60 deltagareErbjuds ejStyrelsesittning heldag 5-20 deltagare315Styrelsesittning heldag 21-40 deltagareErbjuds ejStyrelsesittning heldag 41-60 deltagareErbjuds ejStyrelsesittning halvdag 5-20 deltagare285Styrelsesittning halvdag 21-40 deltagareErbjuds ejStyrelsesittning halvdag 41-60 deltagareErbjuds ejÖar heldag 5-20 deltagare320Öar heldag 21-40 deltagare260Öar heldag 41-60 deltagareErbjuds ejÖar halvdag 5-20 deltagare285Öar halvdag 21-40 deltagare210Öar halvdag 41-60 deltagareErbjuds ejFiskben heldag 5-20 deltagare320Fiskben heldag 21-40 deltagare260Fiskben heldag 41-60 deltagareErbjuds ejFiskben halvdag 5-20 deltagare285Fiskben halvdag 21-40 deltagare210Fiskben halvdag 41-60 deltagareErbjuds ejExtra lokal - Skolsittning Heldag 11-20 deltagare320Extra lokal - Skolsittning heldag 21-40 deltagare260Extra lokal - Skolsittning heldag 41-60 deltagareErbjuds ejExtra lokal - Skolsittning Halvdag 11-20 deltagare285Extra lokal - Skolsittning halvdag 21-40 deltagare210Extra lokal - Skolsittning halvdag 41-60 deltagareErbjuds ejPris grupprum (styck)1800Mobil hörslinga12000Lunch, 1 rätt per person150Lunch, 2 rätter per personErbjuds ejMiddag, 1 rätt per personErbjuds ejMiddag, 2 rätter per personErbjuds ejMiddag, 3 rätter per personErbjuds ejKaffe/te, smörgås och juice/smoothie per person110Kaffe/te och smörgås per person90Kaffe/te och bulle per person90Kaffe/te per person0United Spaces LindholmenRamavtalsleverantören bör i sin verksamhet bidra till att Sverige når de miljömål som Riksdagen fastställt, läs mer på Sveriges miljömål.
Ramavtalsleverantören har i sitt anbud, genom att svara JA eller NEJ på ställda tilldelningskriterier avseende Miljö bekräftat om de tilldelningskriterier som ställs i upphandlingsdokumentet är uppfyllda eller inte.
Ja/NejUppfylls kriteriet avseende endast flergångsglas/flergångsmuggar?JaUppfylls kriteriet avseende engångsartiklar?JaUppfylls kriteriet avseende kaffe, te och kakao?JaUppfylls kriteriet avseende kemiska produkter för diskning (100 % miljömärkta)?JaUppfylls kriteriet avseende kemiska produkter för städning (100 % miljömärkta)?JaUppfylls kriteriet avseende källsortering för deltagare?JaUppfylls kriteriet avseende källsortering för verksamheten?JaUppfylls kriteriet avseende ljuskällor (minst 75% LED)?JaUppfylls kriteriet avseende matsvinn?JaUppfylls kriteriet avseende samtliga måltider - Ekologiska alternativ (minst 20 %)?JaUppfylls kriteriet avseende uppföljning energianvändning?JaUppfylls kriteriet avseende vattenblandare för tvättställ (flöde på högst 6 liter/min)?JaUnited Spaces LindholmenRamavtalsleverantören har i sitt anbud, genom att svara JA eller NEJ på ställda tilldelningskriterier avseende Kvalitet bekräftat om de tilldelningskriterier som ställs i upphandlingsdokumentet är uppfyllda eller inte.
Ja/NejUppfylls kravet avseende hjärtstartare?JaUppfylls kriteriet avseende bredbandsuppkoppling (i minst en möteslokal)?JaUppfylls kriteriet avseende dagsljus i alla möteslokaler?JaUppfylls kriteriet avseende höj-/sänkbart alternativt ståbord i möteslokaler?JaUppfylls kriteriet avseende kaffe och te hela dagen utan kostnad?JaUppfylls kriteriet avseende konferenstelefon/högtalartelefon (får debiteras)?JaUppfylls kriteriet avseende låsbara grupprum?JaUppfylls kriteriet avseende minst tre (3) möteslokaler?JaUppfylls kriteriet avseende PPM-mätare?JaUppfylls kriteriet avseende två alternativa huvudrätter till lunch (fågel/kött och fisk)?NejUnited Spaces LindholmenRamavtalsleverantören har i sitt anbud, genom att svara JA eller NEJ på ställda tilldelningskriterier avseende Tillgänglighet bekräftat om de tilldelningskriterier som ställs i upphandlingsdokumentet är uppfyllda eller inte.
Ja/NejUppfylls kriteriet avseende reserverad parkeringsplats för person med funktionsnedsättning (inom 25 meter från entré)?JaUppfylls kriteriet avseende av- och påstigningsplats (inom 25 meter från entré)?JaUppfylls kriteriet avseende framkomlig gångväg från parkering till huviúdentré (för person som använder rullstol/rullator)?JaUppfylls kriteriet avseende lämplig ramp eller hiss vid eventuell trappa framför entréer som behöver passeras (för person som använder rullstol)?JaUppfylls kriteriet avseende dörrars passagemått (minst 80 cm)?JaUppfylls kriteriet avseende trösklar? (inga eller anpassade trösklar)JaUppfylls kriteriet avseende automatisk dörröppnare (huvudentré)?JaUppfylls kriteriet avseende att person som använder rullstol har fri passage mellan aktuella lokaler och utrymmen?JaUppfylls kriteriet avseende toalett för personer som använder hjälpmedel?JaUppfylls kriteriet avseende sittplats nära receptionen respektive huvudentrén?JaUppfylls kriteriet avseende käpphållare vid receptionen?JaUppfylls kriteriet avseende kontrastmarkeringar på eventuella trappor och nivåskillnader?JaUppfylls kriteriet avseende ledstänger/räcken vid alla trappor/ramper som behöver passeras under konferensen?JaUppfylls kriteriet avseende utrymningslarm?JaUppfylls kriteriet avseende fri passage till matsal/restaurang för person som använder rullstol?JaUppfylls kriteriet avseende nåbara rätter på bufféer för person som använder rullstol?JaUppfylls kriteriet avseende anpassningar luftburen allergi? (begäran ska ske senast fem dagar innan konferensen inleds)JaUppfylls kriteriet avseende personhiss för person som använder rullstol?JaUppfylls kriteriet avseende fast eller mobil hörslinga (i reception och möteslokal)?Ja -
2 Lindholmen Conference Centre
Avtal: 23.3-1647-2023-062
Lindholmen Science Park Lindholmspiren 5
417 56 Göteborg
Konferensrum: 11
DokumentSenast uppdateradSenast uppdaterad: 2023-12-04 2023-12-04Lindholmen Conference CentreEtt konferenspaket för Dagkonferens ska minst innehålla: möteslokal (inom respektive deltagarspann, skolsittning 5–20 deltagare och 21–40 deltagare samt biosittning 41–60 deltagare), förtäring (förmiddagsfika, lunch (en rätt alternativt buffé inklusive måltidsdryck och kaffe/te) och eftermiddagsfika).
Pris i SEKPris per deltagare, 5–20 deltagare770Pris per deltagare, 21–40 deltagare595Pris per deltagare, 41–60 deltagare491Lindholmen Conference CentrePriserna används vid avrop genom särskild fördelningsnyckel samt för tillkommande eller avgående deltagare och Tjänster (avser både förändringar i avrop genom rangordning (konferenspaket) och avrop genom särskild fördelningsnyckel).
I de fall där tjänsten är prissatt till 0 kr ingår tjänsten kostnadsfritt.
Pris i SEKSkolsittning heldag 5-20 deltagare465Skolsittning heldag 21-40 deltagare290Skolsittning heldag 41-60 deltagareErbjuds ejSkolsittning halvdag 5-20 deltagare279Skolsittning halvdag 21-40 deltagare175Skolsittning halvdag 41-60 deltagareErbjuds ejBiosittning heldag 5-20 deltagare465Biosittning heldag 21-40 deltagare290Biosittning heldag 41-60 deltagare185Biosittning halvdag 5-20 deltagare279Biosittning halvdag 21-40 deltagare175Biosittning halvdag 41-60 deltagare185U-bord heldag 5-20 deltagareErbjuds ejU-bord heldag 21-40 deltagareErbjuds ejU-bord heldag 41-60 deltagareErbjuds ejU-bord halvdag 5-20 deltagareErbjuds ejU-bord halvdag 21-40 deltagareErbjuds ejU-bord halvdag 41-60 deltagareErbjuds ejStyrelsesittning heldag 5-20 deltagareErbjuds ejStyrelsesittning heldag 21-40 deltagareErbjuds ejStyrelsesittning heldag 41-60 deltagareErbjuds ejStyrelsesittning halvdag 5-20 deltagareErbjuds ejStyrelsesittning halvdag 21-40 deltagareErbjuds ejStyrelsesittning halvdag 41-60 deltagareErbjuds ejÖar heldag 5-20 deltagareErbjuds ejÖar heldag 21-40 deltagareErbjuds ejÖar heldag 41-60 deltagareErbjuds ejÖar halvdag 5-20 deltagareErbjuds ejÖar halvdag 21-40 deltagareErbjuds ejÖar halvdag 41-60 deltagareErbjuds ejFiskben heldag 5-20 deltagareErbjuds ejFiskben heldag 21-40 deltagareErbjuds ejFiskben heldag 41-60 deltagareErbjuds ejFiskben halvdag 5-20 deltagareErbjuds ejFiskben halvdag 21-40 deltagareErbjuds ejFiskben halvdag 41-60 deltagareErbjuds ejExtra lokal - Skolsittning Heldag 11-20 deltagareErbjuds ejExtra lokal - Skolsittning heldag 21-40 deltagareErbjuds ejExtra lokal - Skolsittning heldag 41-60 deltagareErbjuds ejExtra lokal - Skolsittning Halvdag 11-20 deltagareErbjuds ejExtra lokal - Skolsittning halvdag 21-40 deltagareErbjuds ejExtra lokal - Skolsittning halvdag 41-60 deltagareErbjuds ejPris grupprum (styck)3675Mobil hörslingaErbjuds ejLunch, 1 rätt per person169Lunch, 2 rätter per personErbjuds ejMiddag, 1 rätt per personErbjuds ejMiddag, 2 rätter per personErbjuds ejMiddag, 3 rätter per personErbjuds ejKaffe/te, smörgås och juice/smoothie per person89Kaffe/te och smörgås per person69Kaffe/te och bulle per person67Kaffe/te per person35Lindholmen Conference CentreRamavtalsleverantören bör i sin verksamhet bidra till att Sverige når de miljömål som Riksdagen fastställt, läs mer på Sveriges miljömål.
Ramavtalsleverantören har i sitt anbud, genom att svara JA eller NEJ på ställda tilldelningskriterier avseende Miljö bekräftat om de tilldelningskriterier som ställs i upphandlingsdokumentet är uppfyllda eller inte.
Ja/NejUppfylls kriteriet avseende samtliga måltider - Ekologiska alternativ (minst 20 %)?JaUppfylls kriteriet avseende kaffe, te och kakao?JaUppfylls kriteriet avseende matsvinn?JaUppfylls kriteriet avseende källsortering för deltagare?JaUppfylls kriteriet avseende källsortering för verksamheten?JaUppfylls kriteriet avseende uppföljning energianvändning?JaUppfylls kriteriet avseende ljuskällor (minst 75% LED)?JaUppfylls kriteriet avseende vattenblandare för tvättställ (flöde på högst 6 liter/min)?JaUppfylls kriteriet avseende engångsartiklar?JaUppfylls kriteriet avseende endast flergångsglas/flergångsmuggar?JaUppfylls kriteriet avseende kemiska produkter för städning (100 % miljömärkta)?JaUppfylls kriteriet avseende kemiska produkter för diskning (100 % miljömärkta)?JaLindholmen Conference CentreRamavtalsleverantören har i sitt anbud, genom att svara JA eller NEJ på ställda tilldelningskriterier avseende Kvalitet bekräftat om de tilldelningskriterier som ställs i upphandlingsdokumentet är uppfyllda eller inte.
Ja/NejUppfylls kravet avseende hjärtstartare?JaUppfylls kriteriet avseende bredbandsuppkoppling (i minst en möteslokal)?JaUppfylls kriteriet avseende dagsljus i alla möteslokaler?JaUppfylls kriteriet avseende höj-/sänkbart alternativt ståbord i möteslokaler?JaUppfylls kriteriet avseende kaffe och te hela dagen utan kostnad?JaUppfylls kriteriet avseende konferenstelefon/högtalartelefon (får debiteras)?JaUppfylls kriteriet avseende låsbara grupprum?JaUppfylls kriteriet avseende minst tre (3) möteslokaler?JaUppfylls kriteriet avseende PPM-mätare?JaUppfylls kriteriet avseende två alternativa huvudrätter till lunch (fågel/kött och fisk)?NejLindholmen Conference CentreRamavtalsleverantören har i sitt anbud, genom att svara JA eller NEJ på ställda tilldelningskriterier avseende Tillgänglighet bekräftat om de tilldelningskriterier som ställs i upphandlingsdokumentet är uppfyllda eller inte.
Ja/NejUppfylls kriteriet avseende av- och påstigningsplats (inom 25 meter från entré)?JaUppfylls kriteriet avseende framkomlig gångväg från parkering till huviúdentré (för person som använder rullstol/rullator)?JaUppfylls kriteriet avseende lämplig ramp eller hiss vid eventuell trappa framför entréer som behöver passeras (för person som använder rullstol)?JaUppfylls kriteriet avseende dörrars passagemått (minst 80 cm)?JaUppfylls kriteriet avseende trösklar? (inga eller anpassade trösklar)JaUppfylls kriteriet avseende automatisk dörröppnare (huvudentré)?JaUppfylls kriteriet avseende att person som använder rullstol har fri passage mellan aktuella lokaler och utrymmen?JaUppfylls kriteriet avseende toalett för personer som använder hjälpmedel?JaUppfylls kriteriet avseende sittplats nära receptionen respektive huvudentrén?JaUppfylls kriteriet avseende ledstänger/räcken vid alla trappor/ramper som behöver passeras under konferensen?JaUppfylls kriteriet avseende utrymningslarm?JaUppfylls kriteriet avseende fri passage till matsal/restaurang för person som använder rullstol?JaUppfylls kriteriet avseende nåbara rätter på bufféer för person som använder rullstol?JaUppfylls kriteriet avseende anpassningar luftburen allergi? (begäran ska ske senast fem dagar innan konferensen inleds)JaUppfylls kriteriet avseende personhiss för person som använder rullstol?JaUppfylls kriteriet avseende fast eller mobil hörslinga (i reception och möteslokal)?JaUppfylls kriteriet avseende reserverad parkeringsplats för person med funktionsnedsättning (inom 25 meter från entré)?NejUppfylls kriteriet avseende käpphållare vid receptionen?NejUppfylls kriteriet avseende kontrastmarkeringar på eventuella trappor och nivåskillnader?Nej -
3 Quality Hotel 11 & Eriksbergshallen
Avtal: 23.3-1647-2023-063
Maskingatan 11
417 64 Göteborg
Konferensrum: 14
DokumentSenast uppdateradSenast uppdaterad: 2023-12-04 2023-12-04Quality Hotel 11 & EriksbergshallenEtt konferenspaket för Dagkonferens ska minst innehålla: möteslokal (inom respektive deltagarspann, skolsittning 5–20 deltagare och 21–40 deltagare samt biosittning 41–60 deltagare), förtäring (förmiddagsfika, lunch (en rätt alternativt buffé inklusive måltidsdryck och kaffe/te) och eftermiddagsfika).
Pris i SEKPris per deltagare, 5–20 deltagare645Pris per deltagare, 21–40 deltagare595Pris per deltagare, 41–60 deltagare595Quality Hotel 11 & EriksbergshallenPriserna används vid avrop genom särskild fördelningsnyckel samt för tillkommande eller avgående deltagare och Tjänster (avser både förändringar i avrop genom rangordning (konferenspaket) och avrop genom särskild fördelningsnyckel).
I de fall där tjänsten är prissatt till 0 kr ingår tjänsten kostnadsfritt.
Pris i SEKSkolsittning heldag 5-20 deltagare699Skolsittning heldag 21-40 deltagare399Skolsittning heldag 41-60 deltagareErbjuds ejSkolsittning halvdag 5-20 deltagare499Skolsittning halvdag 21-40 deltagare279Skolsittning halvdag 41-60 deltagareErbjuds ejBiosittning heldag 5-20 deltagare699Biosittning heldag 21-40 deltagare399Biosittning heldag 41-60 deltagare250Biosittning halvdag 5-20 deltagare499Biosittning halvdag 21-40 deltagare279Biosittning halvdag 41-60 deltagare200U-bord heldag 5-20 deltagareErbjuds ejU-bord heldag 21-40 deltagareErbjuds ejU-bord heldag 41-60 deltagareErbjuds ejU-bord halvdag 5-20 deltagareErbjuds ejU-bord halvdag 21-40 deltagareErbjuds ejU-bord halvdag 41-60 deltagareErbjuds ejStyrelsesittning heldag 5-20 deltagareErbjuds ejStyrelsesittning heldag 21-40 deltagareErbjuds ejStyrelsesittning heldag 41-60 deltagareErbjuds ejStyrelsesittning halvdag 5-20 deltagareErbjuds ejStyrelsesittning halvdag 21-40 deltagareErbjuds ejStyrelsesittning halvdag 41-60 deltagareErbjuds ejÖar heldag 5-20 deltagareErbjuds ejÖar heldag 21-40 deltagareErbjuds ejÖar heldag 41-60 deltagareErbjuds ejÖar halvdag 5-20 deltagareErbjuds ejÖar halvdag 21-40 deltagareErbjuds ejÖar halvdag 41-60 deltagareErbjuds ejFiskben heldag 5-20 deltagareErbjuds ejFiskben heldag 21-40 deltagareErbjuds ejFiskben heldag 41-60 deltagareErbjuds ejFiskben halvdag 5-20 deltagareErbjuds ejFiskben halvdag 21-40 deltagareErbjuds ejFiskben halvdag 41-60 deltagareErbjuds ejExtra lokal - Skolsittning Heldag 11-20 deltagareErbjuds ejExtra lokal - Skolsittning heldag 21-40 deltagareErbjuds ejExtra lokal - Skolsittning heldag 41-60 deltagareErbjuds ejExtra lokal - Skolsittning Halvdag 11-20 deltagareErbjuds ejExtra lokal - Skolsittning halvdag 21-40 deltagareErbjuds ejExtra lokal - Skolsittning halvdag 41-60 deltagareErbjuds ejPris grupprum (styck)2500Mobil hörslingaErbjuds ejLunch, 1 rätt per person225Lunch, 2 rätter per personErbjuds ejMiddag, 1 rätt per person248Middag, 2 rätter per person358Middag, 3 rätter per personErbjuds ejKaffe/te, smörgås och juice/smoothie per person147Kaffe/te och smörgås per person112Kaffe/te och bulle per person112Kaffe/te per person28Quality Hotel 11 & EriksbergshallenRamavtalsleverantören bör i sin verksamhet bidra till att Sverige når de miljömål som Riksdagen fastställt, läs mer på Sveriges miljömål.
Ramavtalsleverantören har i sitt anbud, genom att svara JA eller NEJ på ställda tilldelningskriterier avseende Miljö bekräftat om de tilldelningskriterier som ställs i upphandlingsdokumentet är uppfyllda eller inte.
Ja/NejUppfylls kriteriet avseende endast flergångsglas/flergångsmuggar?JaUppfylls kriteriet avseende engångsartiklar?JaUppfylls kriteriet avseende kaffe, te och kakao?JaUppfylls kriteriet avseende kemiska produkter för diskning (100 % miljömärkta)?JaUppfylls kriteriet avseende kemiska produkter för städning (100 % miljömärkta)?JaUppfylls kriteriet avseende källsortering för deltagare?JaUppfylls kriteriet avseende källsortering för verksamheten?JaUppfylls kriteriet avseende ljuskällor (minst 75% LED)?JaUppfylls kriteriet avseende matsvinn?JaUppfylls kriteriet avseende samtliga måltider - Ekologiska alternativ (minst 20 %)?JaUppfylls kriteriet avseende uppföljning energianvändning?JaUppfylls kriteriet avseende vattenblandare för tvättställ (flöde på högst 6 liter/min)?JaQuality Hotel 11 & EriksbergshallenRamavtalsleverantören har i sitt anbud, genom att svara JA eller NEJ på ställda tilldelningskriterier avseende Kvalitet bekräftat om de tilldelningskriterier som ställs i upphandlingsdokumentet är uppfyllda eller inte.
Ja/NejUppfylls kravet avseende hjärtstartare?JaUppfylls kriteriet avseende bredbandsuppkoppling (i minst en möteslokal)?JaUppfylls kriteriet avseende dagsljus i alla möteslokaler?JaUppfylls kriteriet avseende höj-/sänkbart alternativt ståbord i möteslokaler?JaUppfylls kriteriet avseende kaffe och te hela dagen utan kostnad?JaUppfylls kriteriet avseende konferenstelefon/högtalartelefon (får debiteras)?JaUppfylls kriteriet avseende låsbara grupprum?JaUppfylls kriteriet avseende minst tre (3) möteslokaler?NejUppfylls kriteriet avseende PPM-mätare?NejUppfylls kriteriet avseende två alternativa huvudrätter till lunch (fågel/kött och fisk)?NejQuality Hotel 11 & EriksbergshallenRamavtalsleverantören har i sitt anbud, genom att svara JA eller NEJ på ställda tilldelningskriterier avseende Tillgänglighet bekräftat om de tilldelningskriterier som ställs i upphandlingsdokumentet är uppfyllda eller inte.
Ja/NejUppfylls kriteriet avseende reserverad parkeringsplats för person med funktionsnedsättning (inom 25 meter från entré)?JaUppfylls kriteriet avseende av- och påstigningsplats (inom 25 meter från entré)?JaUppfylls kriteriet avseende framkomlig gångväg från parkering till huviúdentré (för person som använder rullstol/rullator)?JaUppfylls kriteriet avseende lämplig ramp eller hiss vid eventuell trappa framför entréer som behöver passeras (för person som använder rullstol)?JaUppfylls kriteriet avseende dörrars passagemått (minst 80 cm)?JaUppfylls kriteriet avseende trösklar? (inga eller anpassade trösklar)JaUppfylls kriteriet avseende automatisk dörröppnare (huvudentré)?JaUppfylls kriteriet avseende att person som använder rullstol har fri passage mellan aktuella lokaler och utrymmen?JaUppfylls kriteriet avseende toalett för personer som använder hjälpmedel?JaUppfylls kriteriet avseende sittplats nära receptionen respektive huvudentrén?JaUppfylls kriteriet avseende käpphållare vid receptionen?JaUppfylls kriteriet avseende kontrastmarkeringar på eventuella trappor och nivåskillnader?JaUppfylls kriteriet avseende ledstänger/räcken vid alla trappor/ramper som behöver passeras under konferensen?JaUppfylls kriteriet avseende utrymningslarm?JaUppfylls kriteriet avseende fri passage till matsal/restaurang för person som använder rullstol?JaUppfylls kriteriet avseende anpassningar luftburen allergi? (begäran ska ske senast fem dagar innan konferensen inleds)JaUppfylls kriteriet avseende personhiss för person som använder rullstol?JaUppfylls kriteriet avseende nåbara rätter på bufféer för person som använder rullstol?NejUppfylls kriteriet avseende fast eller mobil hörslinga (i reception och möteslokal)?Nej -
4 Arken Hotel & Art Garden Spa
Avtal: 23.3-1647-2023-064
Oljevägen 100
418 34 Göteborg
Konferensrum: 28
DokumentSenast uppdateradSenast uppdaterad: 2023-12-04 2023-12-04Arken Hotel & Art Garden SpaEtt konferenspaket för Dagkonferens ska minst innehålla: möteslokal (inom respektive deltagarspann, skolsittning 5–20 deltagare och 21–40 deltagare samt biosittning 41–60 deltagare), förtäring (förmiddagsfika, lunch (en rätt alternativt buffé inklusive måltidsdryck och kaffe/te) och eftermiddagsfika).
Pris i SEKPris per deltagare, 5–20 deltagare665Pris per deltagare, 21–40 deltagare665Pris per deltagare, 41–60 deltagare665Arken Hotel & Art Garden SpaPriserna används vid avrop genom särskild fördelningsnyckel samt för tillkommande eller avgående deltagare och Tjänster (avser både förändringar i avrop genom rangordning (konferenspaket) och avrop genom särskild fördelningsnyckel).
I de fall där tjänsten är prissatt till 0 kr ingår tjänsten kostnadsfritt.
Pris i SEKSkolsittning heldag 5-20 deltagare295Skolsittning heldag 21-40 deltagare295Skolsittning heldag 41-60 deltagare295Skolsittning halvdag 5-20 deltagare295Skolsittning halvdag 21-40 deltagare295Skolsittning halvdag 41-60 deltagare295Biosittning heldag 5-20 deltagare295Biosittning heldag 21-40 deltagare295Biosittning heldag 41-60 deltagare295Biosittning halvdag 5-20 deltagare295Biosittning halvdag 21-40 deltagare295Biosittning halvdag 41-60 deltagare295U-bord heldag 5-20 deltagare295U-bord heldag 21-40 deltagare295U-bord heldag 41-60 deltagareErbjuds ejU-bord halvdag 5-20 deltagare295U-bord halvdag 21-40 deltagare295U-bord halvdag 41-60 deltagare295Styrelsesittning heldag 5-20 deltagare295Styrelsesittning heldag 21-40 deltagareErbjuds ejStyrelsesittning heldag 41-60 deltagareErbjuds ejStyrelsesittning halvdag 5-20 deltagare295Styrelsesittning halvdag 21-40 deltagare295Styrelsesittning halvdag 41-60 deltagare295Öar heldag 5-20 deltagare295Öar heldag 21-40 deltagare295Öar heldag 41-60 deltagare295Öar halvdag 5-20 deltagare295Öar halvdag 21-40 deltagare295Öar halvdag 41-60 deltagare295Fiskben heldag 5-20 deltagareErbjuds ejFiskben heldag 21-40 deltagareErbjuds ejFiskben heldag 41-60 deltagareErbjuds ejFiskben halvdag 5-20 deltagareErbjuds ejFiskben halvdag 21-40 deltagareErbjuds ejFiskben halvdag 41-60 deltagareErbjuds ejExtra lokal - Skolsittning Heldag 11-20 deltagare4500Extra lokal - Skolsittning heldag 21-40 deltagare6500Extra lokal - Skolsittning heldag 41-60 deltagare8500Extra lokal - Skolsittning Halvdag 11-20 deltagare4500Extra lokal - Skolsittning halvdag 21-40 deltagare6500Extra lokal - Skolsittning halvdag 41-60 deltagare8500Pris grupprum (styck)3500Mobil hörslinga1000Lunch, 1 rätt per person200Lunch, 2 rätter per personErbjuds ejMiddag, 1 rätt per person250Middag, 2 rätter per person385Middag, 3 rätter per person485Kaffe/te, smörgås och juice/smoothie per person100Kaffe/te och smörgås per person85Kaffe/te och bulle per person85Kaffe/te per person30Arken Hotel & Art Garden SpaRamavtalsleverantören bör i sin verksamhet bidra till att Sverige når de miljömål som Riksdagen fastställt, läs mer på Sveriges miljömål.
Ramavtalsleverantören har i sitt anbud, genom att svara JA eller NEJ på ställda tilldelningskriterier avseende Miljö bekräftat om de tilldelningskriterier som ställs i upphandlingsdokumentet är uppfyllda eller inte.
Ja/NejUppfylls kriteriet avseende endast flergångsglas/flergångsmuggar?JaUppfylls kriteriet avseende engångsartiklar?JaUppfylls kriteriet avseende kaffe, te och kakao?JaUppfylls kriteriet avseende kemiska produkter för diskning (100 % miljömärkta)?JaUppfylls kriteriet avseende kemiska produkter för städning (100 % miljömärkta)?JaUppfylls kriteriet avseende källsortering för deltagare?JaUppfylls kriteriet avseende källsortering för verksamheten?JaUppfylls kriteriet avseende ljuskällor (minst 75% LED)?JaUppfylls kriteriet avseende matsvinn?JaUppfylls kriteriet avseende samtliga måltider - Ekologiska alternativ (minst 20 %)?JaUppfylls kriteriet avseende uppföljning energianvändning?JaUppfylls kriteriet avseende vattenblandare för tvättställ (flöde på högst 6 liter/min)?JaArken Hotel & Art Garden SpaRamavtalsleverantören har i sitt anbud, genom att svara JA eller NEJ på ställda tilldelningskriterier avseende Kvalitet bekräftat om de tilldelningskriterier som ställs i upphandlingsdokumentet är uppfyllda eller inte.
Ja/NejUppfylls kravet avseende hjärtstartare?JaUppfylls kriteriet avseende bredbandsuppkoppling (i minst en möteslokal)?JaUppfylls kriteriet avseende dagsljus i alla möteslokaler?JaUppfylls kriteriet avseende höj-/sänkbart alternativt ståbord i möteslokaler?JaUppfylls kriteriet avseende kaffe och te hela dagen utan kostnad?JaUppfylls kriteriet avseende konferenstelefon/högtalartelefon (får debiteras)?JaUppfylls kriteriet avseende låsbara grupprum?JaUppfylls kriteriet avseende minst tre (3) möteslokaler?JaUppfylls kriteriet avseende PPM-mätare?JaUppfylls kriteriet avseende två alternativa huvudrätter till lunch (fågel/kött och fisk)?NejArken Hotel & Art Garden SpaRamavtalsleverantören har i sitt anbud, genom att svara JA eller NEJ på ställda tilldelningskriterier avseende Tillgänglighet bekräftat om de tilldelningskriterier som ställs i upphandlingsdokumentet är uppfyllda eller inte.
Ja/NejUppfylls kriteriet avseende reserverad parkeringsplats för person med funktionsnedsättning (inom 25 meter från entré)?JaUppfylls kriteriet avseende av- och påstigningsplats (inom 25 meter från entré)?JaUppfylls kriteriet avseende framkomlig gångväg från parkering till huviúdentré (för person som använder rullstol/rullator)?JaUppfylls kriteriet avseende lämplig ramp eller hiss vid eventuell trappa framför entréer som behöver passeras (för person som använder rullstol)?JaUppfylls kriteriet avseende dörrars passagemått (minst 80 cm)?JaUppfylls kriteriet avseende trösklar? (inga eller anpassade trösklar)JaUppfylls kriteriet avseende automatisk dörröppnare (huvudentré)?JaUppfylls kriteriet avseende att person som använder rullstol har fri passage mellan aktuella lokaler och utrymmen?JaUppfylls kriteriet avseende toalett för personer som använder hjälpmedel?JaUppfylls kriteriet avseende sittplats nära receptionen respektive huvudentrén?JaUppfylls kriteriet avseende käpphållare vid receptionen?JaUppfylls kriteriet avseende kontrastmarkeringar på eventuella trappor och nivåskillnader?JaUppfylls kriteriet avseende ledstänger/räcken vid alla trappor/ramper som behöver passeras under konferensen?JaUppfylls kriteriet avseende utrymningslarm?JaUppfylls kriteriet avseende fri passage till matsal/restaurang för person som använder rullstol?JaUppfylls kriteriet avseende nåbara rätter på bufféer för person som använder rullstol?JaUppfylls kriteriet avseende anpassningar luftburen allergi? (begäran ska ske senast fem dagar innan konferensen inleds)JaUppfylls kriteriet avseende personhiss för person som använder rullstol?JaUppfylls kriteriet avseende fast eller mobil hörslinga (i reception och möteslokal)?Ja -
5 Clarion Hotel The Pier
Avtal: 23.3-1647-2023-065
Pumpgatan 5
417 55 Göteborg
Konferensrum: 7
DokumentSenast uppdateradSenast uppdaterad: 2023-12-04 2023-12-04Clarion Hotel The PierEtt konferenspaket för Dagkonferens ska minst innehålla: möteslokal (inom respektive deltagarspann, skolsittning 5–20 deltagare och 21–40 deltagare samt biosittning 41–60 deltagare), förtäring (förmiddagsfika, lunch (en rätt alternativt buffé inklusive måltidsdryck och kaffe/te) och eftermiddagsfika).
Pris i SEKPris per deltagare, 5–20 deltagare765Pris per deltagare, 21–40 deltagare765Pris per deltagare, 41–60 deltagare765Clarion Hotel The PierPriserna används vid avrop genom särskild fördelningsnyckel samt för tillkommande eller avgående deltagare och Tjänster (avser både förändringar i avrop genom rangordning (konferenspaket) och avrop genom särskild fördelningsnyckel).
I de fall där tjänsten är prissatt till 0 kr ingår tjänsten kostnadsfritt.
Pris i SEKSkolsittning heldag 5-20 deltagare850Skolsittning heldag 21-40 deltagare485Skolsittning heldag 41-60 deltagareErbjuds ejSkolsittning halvdag 5-20 deltagare750Skolsittning halvdag 21-40 deltagare340Skolsittning halvdag 41-60 deltagareErbjuds ejBiosittning heldag 5-20 deltagare850Biosittning heldag 21-40 deltagare485Biosittning heldag 41-60 deltagare255Biosittning halvdag 5-20 deltagare750Biosittning halvdag 21-40 deltagare340Biosittning halvdag 41-60 deltagare200U-bord heldag 5-20 deltagareErbjuds ejU-bord heldag 21-40 deltagareErbjuds ejU-bord heldag 41-60 deltagareErbjuds ejU-bord halvdag 5-20 deltagareErbjuds ejU-bord halvdag 21-40 deltagareErbjuds ejU-bord halvdag 41-60 deltagareErbjuds ejStyrelsesittning heldag 5-20 deltagareErbjuds ejStyrelsesittning heldag 21-40 deltagareErbjuds ejStyrelsesittning heldag 41-60 deltagareErbjuds ejStyrelsesittning halvdag 5-20 deltagareErbjuds ejStyrelsesittning halvdag 21-40 deltagareErbjuds ejStyrelsesittning halvdag 41-60 deltagareErbjuds ejÖar heldag 5-20 deltagareErbjuds ejÖar heldag 21-40 deltagareErbjuds ejÖar heldag 41-60 deltagareErbjuds ejÖar halvdag 5-20 deltagareErbjuds ejÖar halvdag 21-40 deltagareErbjuds ejÖar halvdag 41-60 deltagareErbjuds ejFiskben heldag 5-20 deltagareErbjuds ejFiskben heldag 21-40 deltagareErbjuds ejFiskben heldag 41-60 deltagareErbjuds ejFiskben halvdag 5-20 deltagareErbjuds ejFiskben halvdag 21-40 deltagareErbjuds ejFiskben halvdag 41-60 deltagareErbjuds ejExtra lokal - Skolsittning Heldag 11-20 deltagareErbjuds ejExtra lokal - Skolsittning heldag 21-40 deltagareErbjuds ejExtra lokal - Skolsittning heldag 41-60 deltagareErbjuds ejExtra lokal - Skolsittning Halvdag 11-20 deltagareErbjuds ejExtra lokal - Skolsittning halvdag 21-40 deltagareErbjuds ejExtra lokal - Skolsittning halvdag 41-60 deltagareErbjuds ejPris grupprum (styck)4500Mobil hörslingaErbjuds ejLunch, 1 rätt per person248Lunch, 2 rätter per personErbjuds ejMiddag, 1 rätt per person335Middag, 2 rätter per person552Middag, 3 rätter per personErbjuds ejKaffe/te, smörgås och juice/smoothie per person155Kaffe/te och smörgås per person120Kaffe/te och bulle per person120Kaffe/te per person28Clarion Hotel The PierRamavtalsleverantören bör i sin verksamhet bidra till att Sverige når de miljömål som Riksdagen fastställt, läs mer på Sveriges miljömål.
Ramavtalsleverantören har i sitt anbud, genom att svara JA eller NEJ på ställda tilldelningskriterier avseende Miljö bekräftat om de tilldelningskriterier som ställs i upphandlingsdokumentet är uppfyllda eller inte.
Ja/NejUppfylls kriteriet avseende endast flergångsglas/flergångsmuggar?JaUppfylls kriteriet avseende engångsartiklar?JaUppfylls kriteriet avseende kaffe, te och kakao?JaUppfylls kriteriet avseende kemiska produkter för diskning (100 % miljömärkta)?JaUppfylls kriteriet avseende kemiska produkter för städning (100 % miljömärkta)?JaUppfylls kriteriet avseende källsortering för deltagare?JaUppfylls kriteriet avseende källsortering för verksamheten?JaUppfylls kriteriet avseende ljuskällor (minst 75% LED)?JaUppfylls kriteriet avseende matsvinn?JaUppfylls kriteriet avseende samtliga måltider - Ekologiska alternativ (minst 20 %)?JaUppfylls kriteriet avseende uppföljning energianvändning?JaUppfylls kriteriet avseende vattenblandare för tvättställ (flöde på högst 6 liter/min)?JaClarion Hotel The PierRamavtalsleverantören har i sitt anbud, genom att svara JA eller NEJ på ställda tilldelningskriterier avseende Kvalitet bekräftat om de tilldelningskriterier som ställs i upphandlingsdokumentet är uppfyllda eller inte.
Ja/NejUppfylls kravet avseende hjärtstartare?JaUppfylls kriteriet avseende bredbandsuppkoppling (i minst en möteslokal)?JaUppfylls kriteriet avseende dagsljus i alla möteslokaler?JaUppfylls kriteriet avseende höj-/sänkbart alternativt ståbord i möteslokaler?JaUppfylls kriteriet avseende kaffe och te hela dagen utan kostnad?JaUppfylls kriteriet avseende konferenstelefon/högtalartelefon (får debiteras)?JaUppfylls kriteriet avseende låsbara grupprum?JaUppfylls kriteriet avseende minst tre (3) möteslokaler?JaUppfylls kriteriet avseende PPM-mätare?JaUppfylls kriteriet avseende två alternativa huvudrätter till lunch (fågel/kött och fisk)?NejClarion Hotel The PierRamavtalsleverantören har i sitt anbud, genom att svara JA eller NEJ på ställda tilldelningskriterier avseende Tillgänglighet bekräftat om de tilldelningskriterier som ställs i upphandlingsdokumentet är uppfyllda eller inte.
Ja/NejUppfylls kriteriet avseende reserverad parkeringsplats för person med funktionsnedsättning (inom 25 meter från entré)?JaUppfylls kriteriet avseende av- och påstigningsplats (inom 25 meter från entré)?JaUppfylls kriteriet avseende framkomlig gångväg från parkering till huviúdentré (för person som använder rullstol/rullator)?JaUppfylls kriteriet avseende lämplig ramp eller hiss vid eventuell trappa framför entréer som behöver passeras (för person som använder rullstol)?JaUppfylls kriteriet avseende dörrars passagemått (minst 80 cm)?JaUppfylls kriteriet avseende trösklar? (inga eller anpassade trösklar)JaUppfylls kriteriet avseende automatisk dörröppnare (huvudentré)?JaUppfylls kriteriet avseende att person som använder rullstol har fri passage mellan aktuella lokaler och utrymmen?JaUppfylls kriteriet avseende toalett för personer som använder hjälpmedel?JaUppfylls kriteriet avseende sittplats nära receptionen respektive huvudentrén?JaUppfylls kriteriet avseende kontrastmarkeringar på eventuella trappor och nivåskillnader?JaUppfylls kriteriet avseende ledstänger/räcken vid alla trappor/ramper som behöver passeras under konferensen?JaUppfylls kriteriet avseende utrymningslarm?JaUppfylls kriteriet avseende fri passage till matsal/restaurang för person som använder rullstol?JaUppfylls kriteriet avseende nåbara rätter på bufféer för person som använder rullstol?JaUppfylls kriteriet avseende anpassningar luftburen allergi? (begäran ska ske senast fem dagar innan konferensen inleds)JaUppfylls kriteriet avseende personhiss för person som använder rullstol?JaUppfylls kriteriet avseende fast eller mobil hörslinga (i reception och möteslokal)?JaUppfylls kriteriet avseende käpphållare vid receptionen?Nej -
6 Radisson Blu Riverside Hotel
Avtal: 23.3-1647-2023-066
Lindholmspiren 4
417 56 Göteborg
Konferensrum: 5
DokumentSenast uppdateradSenast uppdaterad: 2023-12-04 2023-12-04Radisson Blu Riverside HotelEtt konferenspaket för Dagkonferens ska minst innehålla: möteslokal (inom respektive deltagarspann, skolsittning 5–20 deltagare och 21–40 deltagare samt biosittning 41–60 deltagare), förtäring (förmiddagsfika, lunch (en rätt alternativt buffé inklusive måltidsdryck och kaffe/te) och eftermiddagsfika).
Pris i SEKPris per deltagare, 5–20 deltagare845Pris per deltagare, 21–40 deltagare845Pris per deltagare, 41–60 deltagare845Radisson Blu Riverside HotelPriserna används vid avrop genom särskild fördelningsnyckel samt för tillkommande eller avgående deltagare och Tjänster (avser både förändringar i avrop genom rangordning (konferenspaket) och avrop genom särskild fördelningsnyckel).
I de fall där tjänsten är prissatt till 0 kr ingår tjänsten kostnadsfritt.
Pris i SEKSkolsittning heldag 5-20 deltagare400Skolsittning heldag 21-40 deltagare400Skolsittning heldag 41-60 deltagare400Skolsittning halvdag 5-20 deltagare300Skolsittning halvdag 21-40 deltagare300Skolsittning halvdag 41-60 deltagare300Biosittning heldag 5-20 deltagare400Biosittning heldag 21-40 deltagare400Biosittning heldag 41-60 deltagare400Biosittning halvdag 5-20 deltagare300Biosittning halvdag 21-40 deltagare300Biosittning halvdag 41-60 deltagare300U-bord heldag 5-20 deltagare400U-bord heldag 21-40 deltagare400U-bord heldag 41-60 deltagare400U-bord halvdag 5-20 deltagare300U-bord halvdag 21-40 deltagare300U-bord halvdag 41-60 deltagare300Styrelsesittning heldag 5-20 deltagare400Styrelsesittning heldag 21-40 deltagare400Styrelsesittning heldag 41-60 deltagare400Styrelsesittning halvdag 5-20 deltagare300Styrelsesittning halvdag 21-40 deltagare300Styrelsesittning halvdag 41-60 deltagare300Öar heldag 5-20 deltagare400Öar heldag 21-40 deltagare400Öar heldag 41-60 deltagare400Öar halvdag 5-20 deltagare300Öar halvdag 21-40 deltagare300Öar halvdag 41-60 deltagare300Fiskben heldag 5-20 deltagare400Fiskben heldag 21-40 deltagare400Fiskben heldag 41-60 deltagare400Fiskben halvdag 5-20 deltagare300Fiskben halvdag 21-40 deltagare300Fiskben halvdag 41-60 deltagare300Extra lokal - Skolsittning Heldag 11-20 deltagare7500Extra lokal - Skolsittning heldag 21-40 deltagare7500Extra lokal - Skolsittning heldag 41-60 deltagare7500Extra lokal - Skolsittning Halvdag 11-20 deltagare6500Extra lokal - Skolsittning halvdag 21-40 deltagare6500Extra lokal - Skolsittning halvdag 41-60 deltagare6500Pris grupprum (styck)4500Mobil hörslinga2500Lunch, 1 rätt per person205Lunch, 2 rätter per person275Middag, 1 rätt per person295Middag, 2 rätter per person395Middag, 3 rätter per person531Kaffe/te, smörgås och juice/smoothie per person120Kaffe/te och smörgås per person80Kaffe/te och bulle per person80Kaffe/te per person30Radisson Blu Riverside HotelRamavtalsleverantören bör i sin verksamhet bidra till att Sverige når de miljömål som Riksdagen fastställt, läs mer på Sveriges miljömål.
Ramavtalsleverantören har i sitt anbud, genom att svara JA eller NEJ på ställda tilldelningskriterier avseende Miljö bekräftat om de tilldelningskriterier som ställs i upphandlingsdokumentet är uppfyllda eller inte.
Ja/NejUppfylls kriteriet avseende endast flergångsglas/flergångsmuggar?JaUppfylls kriteriet avseende engångsartiklar?JaUppfylls kriteriet avseende kaffe, te och kakao?JaUppfylls kriteriet avseende kemiska produkter för diskning (100 % miljömärkta)?JaUppfylls kriteriet avseende kemiska produkter för städning (100 % miljömärkta)?JaUppfylls kriteriet avseende källsortering för deltagare?JaUppfylls kriteriet avseende källsortering för verksamheten?JaUppfylls kriteriet avseende ljuskällor (minst 75% LED)?JaUppfylls kriteriet avseende matsvinn?JaUppfylls kriteriet avseende samtliga måltider - Ekologiska alternativ (minst 20 %)?JaUppfylls kriteriet avseende uppföljning energianvändning?JaUppfylls kriteriet avseende vattenblandare för tvättställ (flöde på högst 6 liter/min)?JaRadisson Blu Riverside HotelRamavtalsleverantören har i sitt anbud, genom att svara JA eller NEJ på ställda tilldelningskriterier avseende Kvalitet bekräftat om de tilldelningskriterier som ställs i upphandlingsdokumentet är uppfyllda eller inte.
Ja/NejUppfylls kravet avseende hjärtstartare?JaUppfylls kriteriet avseende bredbandsuppkoppling (i minst en möteslokal)?JaUppfylls kriteriet avseende dagsljus i alla möteslokaler?JaUppfylls kriteriet avseende höj-/sänkbart alternativt ståbord i möteslokaler?JaUppfylls kriteriet avseende kaffe och te hela dagen utan kostnad?JaUppfylls kriteriet avseende konferenstelefon/högtalartelefon (får debiteras)?JaUppfylls kriteriet avseende låsbara grupprum?JaUppfylls kriteriet avseende minst tre (3) möteslokaler?JaUppfylls kriteriet avseende PPM-mätare?JaUppfylls kriteriet avseende två alternativa huvudrätter till lunch (fågel/kött och fisk)?NejRadisson Blu Riverside HotelRamavtalsleverantören har i sitt anbud, genom att svara JA eller NEJ på ställda tilldelningskriterier avseende Tillgänglighet bekräftat om de tilldelningskriterier som ställs i upphandlingsdokumentet är uppfyllda eller inte.
Ja/NejUppfylls kriteriet avseende reserverad parkeringsplats för person med funktionsnedsättning (inom 25 meter från entré)?JaUppfylls kriteriet avseende av- och påstigningsplats (inom 25 meter från entré)?JaUppfylls kriteriet avseende framkomlig gångväg från parkering till huviúdentré (för person som använder rullstol/rullator)?JaUppfylls kriteriet avseende lämplig ramp eller hiss vid eventuell trappa framför entréer som behöver passeras (för person som använder rullstol)?JaUppfylls kriteriet avseende dörrars passagemått (minst 80 cm)?JaUppfylls kriteriet avseende trösklar? (inga eller anpassade trösklar)JaUppfylls kriteriet avseende automatisk dörröppnare (huvudentré)?JaUppfylls kriteriet avseende att person som använder rullstol har fri passage mellan aktuella lokaler och utrymmen?JaUppfylls kriteriet avseende toalett för personer som använder hjälpmedel?JaUppfylls kriteriet avseende sittplats nära receptionen respektive huvudentrén?JaUppfylls kriteriet avseende käpphållare vid receptionen?JaUppfylls kriteriet avseende kontrastmarkeringar på eventuella trappor och nivåskillnader?JaUppfylls kriteriet avseende ledstänger/räcken vid alla trappor/ramper som behöver passeras under konferensen?JaUppfylls kriteriet avseende utrymningslarm?JaUppfylls kriteriet avseende fri passage till matsal/restaurang för person som använder rullstol?JaUppfylls kriteriet avseende nåbara rätter på bufféer för person som använder rullstol?JaUppfylls kriteriet avseende anpassningar luftburen allergi? (begäran ska ske senast fem dagar innan konferensen inleds)JaUppfylls kriteriet avseende personhiss för person som använder rullstol?JaUppfylls kriteriet avseende fast eller mobil hörslinga (i reception och möteslokal)?Ja
Myndigheter under regeringen
Avropsberättigade statliga myndigheter under regeringen ska avropa från de statliga ramavtalen. Förordning (1998:796) om statlig inköpssamordning gäller för myndigheter under regeringen. Dessa myndigheter deltar med automatik och har rätt att avropa på samtliga statliga ramavtal i enlighet med regleringen i förordningen. För information om regleringen och myndigheterna, se regeringens webbplats.
Register över statliga myndigheter under regeringen finns på SCB:s myndighetsregister: https://myndighetsregistret.scb.se
Organisationer som deltar via bekräftelse
Uppfyllda mål inom nationella upphandlingsstrategin
Nationella upphandlingsstrategin innehåller sju inriktningsmål. Dessa kan upphandlande myndigheter och enheter arbeta utifrån för att utveckla sitt strategiska arbete med offentliga inköp.
1
Offentlig upphandling som strategiskt verktyg för en god affär.
2
Effektivare offentliga inköp.
3
En mångfald av leverantörer och en väl fungerande konkurrens.
4
En rättssäker offentlig upphandling.
5
En offentlig upphandling som främjar innovationer och alternativa lösningar.
6
En miljömässigt ansvarsfull offentlig upphandling.
7
Offentlig upphandling som bidrar till ett mer socialt hållbart samhälle..